חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ששת השלבים ליציאה מהמינוס





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ערעור פלילי ערעור אזרחי

נושא המאמר: השיקולים להגשת ערעור.
מאת: עו"ד טלי גלעד-מזור   שמור מאמר למועדפים

אם ניהלתם משפט, פלילי או אזרחי ופסק הדין שניתן בו איננו משביע את רצונכם, אתם יכולים לפי החוק להגיש ערעור בזכות לערכאה גבוהה יותר, תוך פרק זמן קצוב (45 או 30 יום). אם המשפט התנהל בבית המשפט השלום- אתם רשאים להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי. ואם התיק התנהל בבית המשפט המחוזי- אתם רשאים לערער לבית המשפט העליון.

משפטים רבים מסתיימים בתוצאות מאכזבות ולעיתים, קשות. כך למשל, נאשם בתיק פלילי שמאמין שהוא חף מפשע, עלול להיות מורשע בידי השופט ולקבל עונש חמור. תביעתו של תובע בתיק אזרחי עלולה להידחות בידי בית המשפט. וגם אם תתקבל, הסעד שיקבל עלול להיות נמוך ובלתי מספק. נתבע, מאידך, עלול להווכח שהתביעה נגדו התקבלה למרות שטען שהראיות חלשות השופט יטיל עליו לפצות את התובע בסכום שנראה לו בלתי סביר.

במקרים האלה וברבים אחרים, בעל דין שחש שנעשה כלפיו אי צדק בפסק הדין, ירצה למהר ולהגיש ערעור מתוך אמונה שערכאת הערעור תשנה את פסק הדין לטובתו. אך ההחלטה אם לערער או לא, צריכה להתקבל לא מתוך תחושת כעס וכאב, אלא על פי שיקולי היגיון וכדאיות בלבד.

החוק ופסיקת בית המשפט העליון קבעו קווים מנחים לדרך שבו ערכאת הערעור מקבלת את החלטותיה:

1. ערכאת הערעור דנה ומחליטה בטענות על שגיאות עובדתיות ו/או משפטיות מהותיות שנעשו בפסק דינו של בית המשפט שנתן את פסק הדין.

2. ערכאת הערעור ככלל, אינה דנה מחדש בתיק, אלא מסתמכת על העדויות והראיות שהוצגו בפני בית המשפט שנתן את פסק הדין. הערעור אינו מקצה שיפורים, שבו אפשר להציג מסמכים חדשים, להעיד עדים נוספים או לתקן את עדויותיהם של עדים שהעידו בערכאה הנמוכה.

3. לבית המשפט שדן בתיק ושמע את העדים יש סמכות להתרשם מעדותם ולקבוע אם היא אמינה או לא. ערכאת הערעור אינה מתערבת כמעט אף פעם בקביעות אלו, שעליהן מושתתים פסקי דין רבים. החריג היחיד לכלל הזה הוא מצב שבו קביעותיה של הערכאה הנמוכה הינן בלתי סבירות באופן קיצוני, לאור הראיות שהוצגו לה. למשל: מקרה שבו אדם נאשם בשוד בנק ועד מעיד בבית המשפט שראה אותו שודד את הבנק, למרות שצילומי מצלמת הבנק מוכיחים בוודאות שהשודד אינו הנאשם, אלא אדם אחר. במידה שהשופט יקבע שהוא מאמין לעד הזה וירשיע את הנאשם, ערכאת הערעור תתערב ותבטל את ההרשעה הבלתי סבירה, שהתעלמה מהצילומים. אולם מצבים כאלה הינם נדירים למדי.

4. ערכאת הערעור הפלילית אינה מתערבת ברוב המקרים גם בעונש שהוטל על הנאשם בערכאה הנמוכה, גם אם מדובר בעונש כבד. ההתערבות נעשית לרוב, כשהעונש חורג בצורה בלתי סבירה מרמת הענישה המקובלת או במצבים שבהם לאחר גזר הדין, חל שינוי מהותי לרעה בחיי הנאשם. שינוי שהיה מביא לגזירת עונש נמוך יותר בידי הערכאה הנמוכה, אם היתה יודעת עליו. למשל: אדם נידון למאסר בפועל, אולם לאחר גזר הדין התברר לו שהוא חולה במחלה קשה ושליחתו למאסר עלולה לסכן את חייו. לא כל שינוי לרעה בחיי הנאשם יביא להקלה בעונשו. יש צורך בהרעה משמעותית ביותר כדי לשכנע את ערכאת הערעור להקל בעונש.

אלה הם השיקולים המרכזיים שמנחים את ערכאות הערעור במתן החלטותיהן. יש לזכור, שהעובדה שבעל דין אינו מרוצה מפסק הדין שניתן בעניינו אינה מצדיקה הגשת ערעור וערעור כזה יידחה. רק שגיאות חמורות ומוחשיות בעובדות ו/או בקביעות המשפטיות של הערכאה הנמוכה יכולות להביא להתערבות ערכאת הערעור בפסק הדין שלכם.

בכל מקרה שבו אתם שוקלים להגיש ערעור, מומלץ מאד להתייעץ עם עו"ד מקצועי, שיבחן את החומר שבידיכם, יעריך את סיכויי (וסיכוני) הערעור וגם ינסח אותו בשבילכם. לא מומלץ להגיש ערעור שסיכוייו להתקבל נמוכים ובהליכים אזרחיים, זה עלול לעלות לכם בתשלום הוצאות משפטיות.





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד טלי גלעד-מזור שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]