חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כסף קל..הדרכים הטובות ביותר!!!





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הסכם גירושין גישור גירושין משא ומתן עו"ד גירושין מגשר

נושא המאמר: יתרונות וחסרונות הגישור לעומת הליך משפטי- האם כדאי הסכם גירושין או תביעת גירושין?
מאת: עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין ומגשרת לענייני משפחה   שמור מאמר למועדפים

עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: [email protected] ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט: www.get-net.co.il ). טלפון: 077-2010-298.

גישור- תקציר נושאי המאמר:
בחירת עו"ד-מגשר/ חסכון כלכלי/ טובת הילדים/ שליטה על התוצאה הסופית/ זמן ההליך/ גישור אינו מונע פניה להליך משפטי וההיפך/ יחסים בני הזוג לאחר הגירושין/ סופית ההחלטה / אפשרות ערעור/ אובדן זמן ו/או השגת יתרון/ ההשפעה על מרוץ הסמכויות/ בכל שלב של התיק ניתן לפנות להליך גישור/ למשפט/ חשיפת מידע וחולשות/ מניפולטיביות הצד השני/ הפגנת חולשה מול עוצמה/ מחויבות למפגשים והידברות.

יתרונות הגישור
? חשיבות אדירה למגשר שהינו גם עורך דין: גישור בנושא גירושין הינו בעל חשיבות עליונה, מאחר ומדובר בדיני נפשות ולא רק בדיני ממון.
עו"ד שהינו מגשר הינו בעל השכלה משפטית של לפחות 3.5 שנים (+סטאג' +בחינות לשכה +השתלמויות +לימודי גישור מוסמך), דבר המצביע על כישוריו השכליים ועל הכלים שרכש.
מגשר שאינו עו"ד – במרבית המקרים למד קורס גישור בין שלושה חודשים, כאשר אין כמעט מגבלות להתקבל לקורס זה.
עו"ד שהינו מגשר מבין את כל הדקויות וההשלכות של מילה וכל משפט בהסכם הגירושין, וכן יכול להסביר את ההשלכות השונות לצדדים, על מנת שיגיעו להחלטה מושכלת לאחר בחינת כל האופציות והתרחישים האפשריים.
מגשר שאינו עו"ד – חסר לו הניסיון של ההיבט המשפטי על מנת להסביר זאת ללקוחות כדי שיהיו מודעים להשלכות של כל הסכמה וכל מילה או החסרתה בהסכם.
עו"ד שהינו מגשר טיפל במאות תיקי גירושין מגוונים ולכן הינו מודע לכל ההליכים, לכל הסיכויים, לכל הסיכונים, לכל ההתפתחויות האפשריות, לכל ההשלכות, לכל האילוצים, לכל הרגשות המעורבים ולכל הנפשות המעורבות בהליך.
מגשרים שאינם עו"ד – מגיעים מתחומים רבים ומגוונים, ייתכן שהשכלתם וניסיונם האישי מרשימים, אך חסרים הם את הניסיון והידע המשפטי, אשר הינו פרמטר חשוב ומכריע בניסוח הסכם שעתיד ללוות את בני הזוג וילדיהם במהלך כל עתיד חייהם כ"משפחה גרושה".
? חסכון כלכלי: עלות הליך הגישור אשר מסתיים בהסכם הינה נמוכה באופן משמעותי מעלות ניהול משפט.
עלות ניהול משפט כוללת: שכר טרחת עו"ד, עלות דיונים בבית משפט, אגרות לפתיחת תביעות ובקשות בבית משפט/בית דין, עלות שליחויות למסירת התביעות והבקשות וכדומה...
עלות הליך גישור כולל: שכר טרחת עו"ד מגשר (הכוללת דיון אישור הסכם), אגרה חד פעמית לפתיחת התיק.
? טובת הילדים: הליך הגירושין הינו ללא ספק הליך טראומטי עבור ילדים, תהליך בו המשפחה שלהם מתפרקת, חוף המבטחים / המבצר שלהם מתמוטט.
התמודדות הילדים עם משבר הגירושין: כמו בכל משבר העובר על חיי המשפחה, הילדים מתמודדים עם המשבר בהתאם לאווירה שהם סופגים בבית, בהתאם ליחס של ההורים למשבר, בהתאם לתוצאות המשבר באשר להמשך יציבות חייהם והמשכיות חייהם כפי שהכירו קודם לכן, בהתאם להשפעה של המשבר על היחסים בין ההורים ובין ההורים לילדים, בהתאם להשפעה הכלכלית של המשבר על חיי הילדים וכדומה.
ללא ספק, הליך גישור הינו הליך יותר קצר, פחות מותח, מאפשר תקשורת יותר חיובית והדדית בין בני הזוג, פחות מכביד כלכלית, משרה אווירה יותר נינוחה ופחות "מלחמתית", מאפשר יותר לבני הזוג להגיע להחלטות ביחד, משרה יותר תחושת הסכמה מאשר כפיה וחוסר אונים – ומעצם יתרונות ההליך ככזה, הינו מאפשר לילדים התמודדות קלה יותר עם ההליך, בעיקר מאחר והיחס בין ההורים פחות מתוח ומאפשר גם יחסים יותר נעימים ופחות "מלחמתיים" גם אחרי הגירושין.
? שליטה על התוצאה הסופית:
בהליך הגישור, בני הזוג אחראים באופן מלא לתוצאה הסופית של הליך הגירושין, בני הזוג הם המחליטים על תנאי ההסכם, ואינם חותמים עליו ו/או מאשרים אותו בבית המשפט/בית הדין, עד אשר בטוחים כי תנאיו מקובלים עליהם ומיטיבים עם כל הצדדים הנוגעים בהליך.
(הערת אגב: חשוב לדעת כי הסכם גירושין שאינו מאושר בפסק דין בבית המשפט/בית הדין= אינו בעל תוקף מחייב).
בהליך גירושין המתנהל בבית המשפט/בית הדין, מי ומה שיכריע בסופו של דבר את תוצאת ההליך יהיו גורמים חיצוניים, כגון: השופטים/ הדיינים, כישרון ויכולת עורכי הדין הנמצאים בתמונה, יכולתם הכלכלית של הצדדים לשכור את שירותיהם של בעלי מקצוע נוספים (חוקר, שמאי מקרקעין, אקטואר וכדומה), ליכולת הכלכלית ישנה השפעה גם על אורח הרוח שיש למי מהצדדים לחכות להכרעה הסופית (מי שלחוץ בכסף יקצץ בהגשת בקשות/תביעות, ינסה לזרז את ההליך כדי לקבל תזרים מזומנים, יחשוש לקחת סיכונים וכדומה)
(הערת אגב: כלל חשוב בחיים, בכל תחום בו אתם רוצים להשיג תוצאות מרביות, הוא שאורח רוח הוא ערובה לניצחון כל "קרב", הצד היותר סבלן ואדיש לרוב יזכה בתוצאות טובות יותר).
? זמן ההליך:
בהליך גישור המתנהל בין הצדדים ע"י עו"ד שהינו מגשר או שני עו"ד-מגשרים (אחד מכל צד) - זמן ההליך תלוי בעיקר בבני הזוג, ככל ששני בני הזוג נכונים לקדם את ההליך ביתר זריזות ומהירות, אזי העיכוב יכול להגיע רק ממקום פרוצדוראלי כגון: הערכת הנכסים, מפגשים בין עורכי הדין, קביעת מועד הדיון לאישור הסכם בבית המשפט/ בית הדין. אך אם יש לצידכם עו"ד-מגשר טוב אזי ללא ספק יש לו את הניסיון והיכולת לקצר גם את הפרוצדורות האלה ע"י ניהול ההליך ביעילות וקביעת דיון בהקדם.
בהליך גירושין המתנהל בבית המשפט/בבית הדין :
זמן ההליך תלוי בעיקר בפרוצדורות ובהתנהלות עורכי הדין.
עיכובים פרוצדוראליים: עומס התיקים הכבד המוטל על מערכת המשפט (לעיתים יקבעו דיונים במרחק של חודשים זה מזה), העומס משפיע גם על זמן ההחלטה בעניין כל תביעה/בקשה.

התנהלות עורכי הדין: עורכי הדין לעתים יאריכו את זמן ההליך ע"י הגשת בקשות ותביעות שונות לטובת הלקוח (כאשר לכל בקשה/תביעה, צריך הצד השני להגיב ובית משפט צריך להחליט), "במלחמה כמו במלחמה" יש לצפות לצווים המקשים ומגבילים את אורח החיים כגון: צו עיכוב יציאה מהארץ, צווי עיקול, צווי מניעה וכדומה.
? הבחירה בהליך הגישור אינה מונעת פניה לבית המשפט/בית הדין:
במידה וחלילה הליך הגישור לא הצליח, מאחר ובני הזוג לא הצליחו להגיע להסכמות, אזי תמיד קיימת האופציה "לצאת למלחמה" ולהשתמש בכל הכלים העומדים לרשותכם.
לגישור אין כל השפעה על בחירתם "לפוצץ" את הגישור ולפנות לבית המשפט/בית הדין, אסור לאף צד לחשוף בפני בית המשפט/בית הדין את ההסכמות ו/או אי ההסכמות ו/או ההליכים ו/או התגליות ו/או המסמכים ו/או הווידויים שנעשו במהלך הגישור. אסור להשתמש באף פרט שנחשף או הוסכם במהלך הגישור, כך ש"מתחילים מהתחלה" ולכן "אם לא הועיל – לא הזיק".
? היחסים בין בני הזוג לאחר הגירושין:
בני הזוג העומדים בפני גירושין צריכים לצפות גם פני עתיד, שהרי רוב בני הזוג המתגרשים הם גם הורים לילדים משותפים, כך שגם אחרי הגירושין למעשה אין מנוס משמירת קשר עם הגרוש/ה.
ככל שהסכסוך נפתר באופן יותר חברי, יותר מוסכם, פחות מתוח, יותר תקשורתי, יותר מהיר – כך יש סיכוי טוב יותר שבני הזוג יישארו בקשר טוב יותר לאחר הגירושין, דבר אשר יקל מאוד על הסדרי הראיה של הילדים ותשלום מזונותיהם. קשר טוב בין ההורים לאחר הגירושין (לא חייבים להישאר חברים אך לפחות לא אויבים) יבטיח פחות מתיחות, פחות חששות, פחות פחדים ופחות בעיות עתידיות הן עבור ההורים ובעיקר עבור הילדים.
חסרונות הגישור
? היבט כלכלי: כאשר מדובר בנכסים רבות, פוטנציאל השתכרות גבוה, זכויות סוציאליות רבות, מוניטין עסקי וכדומה, יהיה לבני הזוג יותר קשה להגיע להסכם גירושין.
הצד "המעשיר" אשר הביא/הרוויח/ייצר את רוב הכסף/הנכסים בתוך הנישואין, ירצה לתת כמה שפחות כדי לא להגיש "מנוצל".
הצד השני- ירצה לקבל כמה שיותר, מאחר שירגיש ש"מגיע" לו בעקבות כל שנות הנישואין היפות.
גירושין בנוסח הסכם לעיתים יוביל את "המעשיר" לוותר על יותר כסף/נכסים/זכויות מאשר היה עליו לוותר בהליך משפטי, והצד השני לעתים יוותר על יותר כסף/נכסים/זכויות מאשר היה זוכה במשפט.
לעתים כשמדובר בממון רב, יעדיפו הצדדים לוותר על יתרונות הגישור ולהילחם על עתידם הכלכלי, כפי שנאמר "מרבה נכסים – מרבה דאגות".
? סופית ההחלטה / אפשרות ערעור:
קשה הרבה יותר לפתוח הסכם ולשנותו מאשר לערער על החלטות או פסקי דין.
הסכם נעשה בהסכמת שני הצדדים, במעמד אישור ההסכם בבית המשפט / בית הדין, נשאלים הצדדים ומעידים בשבועה כי הם הבינו את סעיפים ההסכם והשלכותיו וכי הם מסכימים לאשרו מתוך רצונם החופשי וללא כל לחץ חיצוני.
מכיוון שכך, יהיה קשה מאוד לאחד מבני הזוג לערער על מה שהוא עצמו הסכים וחתם עליו!
צריכים להתקיים תנאים מאוד ספציפיים ומשמעותיים, על מנת שההסכם ישונה או יתוקן.
החלטה או פסק דין שניתנו במהלך הליך משפטי או בסופו, ניתנים לערעור בכל שלב ושלב במשפט (לפי מהות העניין וההחלטה) בהליכים שונים, תנאים שונים וערכאות שונות.
מכיוון שההחלטה נעשית ע"י השופטים/הדיינים (ולא ע"י הצדדים), אזי תמיד קיימת לצדדים אפשרות לערער (לעתים צריך לבקש רשות) ו/או לפתוח מחדש את התיק, בכל עניין לפי נסיבותיו ותנאיו לפי החוק.
? איבוד זמן יקר לאיסוף מסמכים והשגת יתרונות-
לעתים כאשר בני הזוג פונים מלכתחילה לגישור, אזי הם חושפים כבר (לפחות חלקית) את כוונותיהם ואת הכלים העומדים לרשותם. במצב זה הצד השני יכול להתכונן טוב יותר כנגד אפשרות משפט עתידי, כגון: העלמת ראיות ומסמכים, שינוי ההתנהגות לטובה בהתאם לטענות הצד השני, הקפדה על הדיבור והמעשים בשל פחד מפני הקלטות וכדומה.
? הפסד במרוץ הסמכויות –
בהליך הגירושין ישנה חשיבות רבה לשאלה "מי מבני הזוג פנה קודם ולאיזו ערכאה?"
ישנם יתרונות רבים לאישה ולגבר לפנות ראשונים בבקשות/תביעות מסוימות לבית המשפט או לבית הדין הרבני. אין לכך תשובה כוללנית אלא הכול לפי טיב העניין ומה ברצוננו להשיג. (ראו מאמר בעניין מרוץ הסמכויות).
כאשר בני הזוג פונים תחילה לגישור, לעתים הצד השני מנצל את "משיכת ו/או הארכת הזמן" כדי להתייעץ עם עו"ד ולהכין תביעות "מאחורי הגב" ולהגישן בזמן המדויק שנוח לו.
? תמיד אפשר לפנות להליך גישור במהלך התיק –
כאשר ההליכים המשפטיים כבר החלו, אזי כל צד מודע ליתרונות הצד השני וחסרונותיו, הצדדים כבר חשפו חלק מהכלים והמידע, "מאזן האימה" יותר ברור כלומר כל צד יודע באופן יותר בירור מה מצבו מול "היריב" , התשובות לשאלות "האם כדאי לכם לוותר?", "על מה?" ו"תמורת מה?" יותר ברורות, בדרך זו הצדדים לא הפסידו את יתרונות ההליך המשפטי ולא חשפו לפני הזמן כלים, טקטיקות ומידע שהצד השני לא גילה בעצמו.
בשלב זה הצדדים יכולים לפנות לגישור מפוקח יותר, לנסות לגשר ע"י עורכי הדין שלהם ו/או בצירוף מגשר חיצוני ניטרלי, ובאם הגישור לא צלח אזי תמיד אפשר לחזור למסלול המשפטי, בדיוק לאותה נקודה.
סיבות נוספות:
? חשיפת עובדות, נתונים, עמדות, חולשות, נכונות לוויתורים•
? הסכמת הצד השני לגישור מתוך רצון קר לדלות אינפורמציה.
? פרשנות המוכנות לגישור כחולשה.
? הליך הגישור מחייב מפגשים והידברות עם הצד השני, לעתים זה בלתי אפשרי בשלב מסוים של ההליך בשל חוסר בשלות ו/או כעסים ורגשות גועשים העלולים אף להחמיר את היחסים בין הצדדים.
לסיכום: כל מקרה לגופו, טרם הפניה לגישור רצוי לפנות לעורך דין שהינו גם מגשר, אשר יכול לשטוח בפניכם את כל האופציות, ההשלכות, הסיכויים והסיכונים שבכל שיטה ודרך בה תבחרו – הכול לפי המקרה הספציפי שלכם והיתרונות / חסרונות שלכם מול הצד השני.
בהצלחה,
בברכת כותבת המאמר,
עורכת דין ומגשרת, שירלי אנגלמן
טלפון: 077-2010-298
דוא"ל: [email protected]
אתר: www.get-net.co.il




www.get-net.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין ומגשרת לענייני משפחה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]