חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פתרונות לקלטת שיחות טלפון במוקד שירות ומכירה, Call Center ו- Contact Center.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מי כסף קולואידים מי כסף שימוש והיסטוריה

נושא המאמר: מי כסף קולואידים
מאת: אלון   שמור מאמר למועדפים

הכסף המרפא

השימוש הרפואי בכסף הוא נושא שמרתק אותי ואני שמח לשתף אתכם במידע, שיכול לשמש את כולם בחיי היום יום. כסף, המתכת ״השניה״ אחרי זהב, היא חומר שכמות השימושים שלו מרשימה, שלא לומר מפתיעה. בעוד שרובנו נחשפים לכסף בצורת תכשיטים, חומר עבודה או כהשקעה, הרי שלכסף יש היסטוריה מכובדת עם מגוון שימושים ואף כיום מוצאים שימושים חדשים לכסף.

החומר הכסוף
החומר הכסוף, שסימנו בטבלה המחזורית הוא Ag, הינו מתכת אפורה ורכה יחסית, המתפארת בשלוש תכונות שבהן היא עולה על כל שאר המתכות: מוליכות חשמלית, מוליכות חום ורמת השתקפות. תכונות אלה הופכות את הכסף ליעיל ביותר בשילוב במגעים חשמליים, צילום, ייצור מראות, פנלים סולריים, סוללות ועוד. אפילו כלי נגינה מנצלים את פני השטח המחוספסים של הכסף וכלי נשיפה רבים מצופים בכסף. צבע המאכל E174 מבוסס על כסף וממתקים בהודו לפעמים מכוסים בשכבה דקיקה של דף כסף טהור. לכסף גם צד אפל: כ-14,000 טון כסף שימשו בתהליכי פיתוח הפצצה האטומית.

שימושים בהסטוריה
אך הסיפור של הכסף מתחיל רחוק בעבר האנושי. עדויות לחציבה והפרדה של כסף מעופרת קיימות כבר לפני יותר מ-6000 שנה עם שני שימושים עיקריים: כמטבע סחיר וככלי לחיטוי. גילוי תכונות החיטוי של כסף אירע כנראה בפרה-היסטוריה האנושית והמקור אינו ידוע, אולם סביר להניח שהתכונות הרפואיות שלו הפכו אותו מאוחר יותר לכסף סחיר מעצם היותו מוערך. האזכורים הכתובים מספרים על היוונים העתיקים שציפו כלי אוכל ושתיה בכסף תוך ציון תכונותיו המחטאות ויכולתו למנוע מחלות. מנהג זה נצפה בחברות עתיקות ברחבי העולם כולו. ימאים נהגו לשים מטבע של כסף בחביות מים כדי למנוע זיהום. לפי אותו עיקרון היו חלוצי המערב הפרוע משמרים כדי חלב. אבי הרפואה, היפוקראטס, לימד את תלמידיו כיצד לחטא פצעים באמצעות כסף ב-400 לפנ״ס. הורדוס מתאר כיצד נהג מלך פרס לקחת איתו במסעותיו מים רתוחים בכדי כסף. הפופולריות של הכסף הרפואי עלתה באלף הראשון לספירה עם ניצולו בניקוי דם, מחלות לב ואף מניעת ריח רע מהפה. באלף השני לספירה, עם התפתחות הרפואה, הורחב השימוש בכסף לטיפול מוצלח בכוריאה (מחלת עצבים ששמה העברי הוא ׳מחולית׳, עגבת ואפילפסיה. בימי הביניים נהגו לייצר כלי אוכל מכסף הודות לתכונות החיטוי שלו, אולם עקב מחירו היקר רק האצולה יכלה להרשות לעצמה הוצאה כזו. מקור המונח ״נולד עם כפית כסף בפה״ הוא מאותה תקופה.


כיצד הכסף מחטא?
ההשפעה הרעילה של מתכות על אורגניזמים נקראת כיום ״אפקט אוליגודינמי״ ונמצא כי יונים של מתכות מסוימות (ובעיקר מתכות כבדות) מפריעים לתהליכי מטבוליזם של חיידקים בכך שהם נקשרים לחלקים בתא ומשבשים את פעולתם של האנזימים. ההשפעה הגדולה ביותר היא על חיידקים, למרות שיש גם וירוסים פגיעים לכסף. הכסף אינו רעיל לבני אדם, אולם בכמויות גדולות מדי הו עלול לגרום לפיגמנטציה כחולה של העור, העיניים וקרומים ריריים ובמקרים חמורים המצב הוא בלתי הפיך. מעבר לכך אין השפעה בריאותית שלילית נוספת.


כסף בעידן המודרני
במאה העשרים החל שימוש נרחב בכסף רפואי, בעיקר בתחום הרפואה הקונבנציונלית ורפואת בתי חולים. האנטיביוטיקה הנפוצה, עד להמצאת האנטיביוטיקה הרפואית סביבות 1940, היתה בצורת תמיסת כסף חנקתי. כיום מנצלים את יכולת החיטוי של כסף בתחבושות רפואיות, בכלי ניתוח, צינורות שמכניסים לגוף האדם, קטטרים, קוצבי לב ובמשחות נגד צריבות עור. כסף משמש גם לטיפות עיניים לטיפול בבעיות ראייה מסוימות. המחקר הרפואי של כסף מתרחב כיום גם לתחום הוירוסים ותוצאות מעודדות נמצאו בטיפולי איידס ובטיפולים אנטי-דלקטיים בניתוחי עצמות ושיניים. העיקרון העתיק של כסף לחיטוי מים ושמירה מפני הצטברות חיידקים ממשיך בארצות מתפתחות רבות שבהן מערכות המים אינן מטוהרות ואף תחנת החלל הבינלאומית משתמשת בכסף במחזור המים שלה. מוצרי כסף גם הדגימו יכולת להרוג חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה והעובדה שאורגניזמים פתוגניים לא הצליחו לפתח עמידות לכסף הופכת אותו לנושא מחקר חשוב ברפואה המודרנית.


מי כסף
מי כסף הם מים הנושאים חלקיקים זעירים של כסף, המופקים באמצעות תהליך האלקטרוליזה ובו אלקטרודות עשויות כסף טהור טבולות במים מזוקקים שעובר ביניהן מתח חשמלי. בתהליך זה היונים של הכסף מתפרקים מהאלקטרודות והם בעלי מטען חשמלי חיובי קל. כך נוצר ריכוז כסף במים של מיליונית האחוז. מי כסף הם המצאה מודרנית יחסית מהמאה ה-19. ב-1910 מצא הכימאי הנרי קרוּקס, שתמיסות המכילות מתכות שונות היו יעילות בקטילת חיידקים וזאת ללא נזק לבני אדם. מאז השימוש במי כסף התרחב וכיום המפרסמים טוענים שהוא מסוגל לרפא רשימה ארוכה של בעיות רפואיות, החל מפצעי לחץ ועד לרקבון בשיניים. המציאות כמובן שונה. במחקר של המחלקה למיקרוביולוגיה באוניברסיטת בריגהם-יאנג מ-2006 נמצא כי אנטיביוטיקה שחיידיקים פיתחו אליה עמידות הפכה שוב ליעילה כאשר הוסיפו לה מי כסף. מחקרים מקבילים באיראן, בטאיוון ובצ׳כיה אישרו את תוצאות המחקר האמריקני: הוספת מי כסף לאטיביוטיקה מצליחה לחסל אורגניזמים שפיתחו עמידות לאנטיביוטיקה. מחקרים אקדמיים נוספים מצביעים על מספר כיוונים מבטיחים, בעיקר בטיפול בוירוסים, כמו הפטיטיס סי, איידס ווירוסים אחרים. עדויות רבות (אך לא מבוססות מחקר) מצביעות על יעילותם של מי כסף בטיפול בזיהומים שונים, כולל דלקת שקדים, סוגים של אנגינה, גזזת, דלקות עיניים, סוגי אקזמה, בעיות עור מסוימות, בעיות מעיים, זיהום עור פטרייתי ועוד. שימוש חיצוני על העור מדווח גם הוא כיעיל בבעיות כמו יבלות, אקזמה ובעיות עור שונות. הסכנה הגדולה ביותר של הרעלת כסף היא ארגיריה – מחלה שבה העור מקבל פיגמנטציה כחולה. המחלה אינה מסכנת חיים. כדי למנוע ארגיריה, אין לצרוך מי כסף למשך יותר משבועיים. כיום יש פריחה בתחום המחקר הזה ואנחנו וודאי צפויים לראות שימושים גוברים בכסף ובמי כסף ברפואה המערבית.

silverbuginvest.wordpress.com/2015/07/28/%d7%94%d7%9b%d7%a1%d7%a3-%d7%94%d7%9e%d7%a8%d7%a4%d7%90/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]