חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מפלגת קדימה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מסכת שבת גדולה הכנסת אורחים

נושא המאמר: נקודה שבועית פרשת השבוע פרשת "וירא" ה'תשע"ו
מאת: דוד דרומר   שמור מאמר למועדפים





הגמרא במסכת שבת כותבת: "גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני השכינה".
על פניו זו הכרעה וקביעה מהפכנית משהו, שהרי היא היא קובעת שהאדם (אורח) קודם וגדול מהקדוש ברוך הוא (שכינה), ונראה שקצת מוזר הדבר.
אלא שדווקא האבא הראשון שלנו, האדם המיוחד, אברהם אבינו, הוא זה שלימד אותנו והביא את הגמרא לקביעה המדהימה הזאת.
אברהם, קרוב לגיל מאה, ורק עכשיו אנו זוכים לקרוא על הידור מצוות הכנסת האורחים שלו ודווקא עם מלאכים ולא עם בני אדם רגילים. הרי בטח שאברהם היה מכניס אורחים באופן מיוחד גם לפני אותם מלאכים, אז מדוע בחרה התורה לספר לנו דווקא את המקרה הזה?
שלושה ימים לפני האירוע המדובר בתחילת פרשתנו, פרשת "וירא", מבצע אברהם את צווי ה' ועובר ברית מילה. הוא כאוב וגם מבוגר והנה מספרת לנו התורה שאברהם יושב: "בפתח האוהל כחם היום" - ביום השלישי, בשיא כאביו, במקום לנוח הוא בוחר לשבת ולחכות לאורחים. אברהם חשש שבגלל שכעת הוא שונה מכל העולם גם בגופו וגם באמונתו אולי יפסיקו לבוא אליו אורחים. הוא פחד שמא מעכשיו יסתייגו ממנו הבריות וישנו את יחסם אליו והוא רצה לדאוג ולהודיע להם במעשים שהם עדיין אורחים רצויים בביתו ולא משנה מי הם.
אברהם היה ממש זקוק בשעה זו לאורחים כדי להוכיח דבר זה.
אולם ה' רצה להקל עליו והוציא את החמה מנרתיקה כדי לא להטריחו וכדי שיוכל לנוח ולהתאושש מהברית, אך אברהם פועל אחרת בליבו ואותו החום הרחיק את הבריות מלהסתובב והוא יושב בפתח האוהל ומחכה לנס.
גילו, בריאותו, מצב החום פוטרים את אברהם מהמצווה אבל הוא מציב למצוות הכנסת אורחים קריטריונים חדשים וגבוהים שאילולי הם לא היינו כלל קוראים על המקרה הזה.
אך סיפורנו מתחיל במילים: "וירא אליו ה'" כלומר ה' מתגלה אל אברהם באותו היום. ודווקא בשעה שה' ואברהם נמצאים בשעת קירבה מביא ה' אל אברהם את אותם מלאכים כבני אדם ואברהם צריך להחליט אל מי לתת את ליבו, ומחליט אברהם לקבל את אורחיו קודם כפי שכתב רש"י: "והיה אומר לקב"ה להמתין לו עד שירוץ ויכניס את האורחים" - אברהם מודיע לעולם ולכל הדורות כי החסד אל האדם וטובת הזולת שנבראו הרי בצלם אלוקים הם הם המימוש האלוקי הזך והטהור והמעשה הזה זכה להסכמתו של ה', ולכן אמרה הגמרא את אותה האמרה בתחילת הדברים.

שבת שלום ומבורך!


תודות : לצחי מיכאלי



חוויית השבוע שלי
www.h-y.xwx.co.il
לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם
לרפואת כל פצועי הפיגועים ולרפואת כל חולי עם ישראל.

מסכת שבת,גדולה הכנסת אורחים,האבא הראשון,פרשת "וירא",ברית מילה, בפתח האוהל, כחם היום,בצלם אלוקים,

www.h-y.xwx.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דוד דרומר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]