חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תוכנית תזונה – לעלייה במסה / קובי עזרא





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: סחורות גז נפט זהב

נושא המאמר: השקעה בסחורות
מאת: גיא חזן   שמור מאמר למועדפים

באופן כללי איני נוטה לייעץ על השקעה בסחורות או בניגזרות שונות על הסחורות. ויש הרבה כאלו.
רבים לא ערים לאפשרויות ההשקעה בתחום הסחורות אך האפשרויות בתחום זה הן רחבות עד מאוד וישנם בעולם פיננסיירים, אנליסטים ומשקיעים שזה תחום התמחותם היחידי. הם לא נוגעים ולא משקיעים במניות או באגרות חוב – הם אנשי הסחורות. גם בתחום זה ניתן להפריד בין השקעה ישירה בסחורה, השקעה בקרנות נאמנות, השקעה בתחליפים, השקעה בנגזרים, חוזים ואופציות וכן השקעה ישירה במניות של חברות בתחום.
איזה סחורות? נפט לסוגיו הרבים, גז, זהב, כסף, סוכר, תירס, בדיל, נחושת, פחם, שמן, סויה, בקר, אורז, בשר חזיר, ברזל, פצלים, חיטה, רכז תפוזים ועוד.
ניתוחי ההשקעה למגזרים אלה הם רבים ומגוונים ובינהם ניתן למנות שיקולי מזג אוויר, שינויים פוליטיים, שינויים בהעדפות העולם בצריכה השוטפת, חוסרים ועודפים ובעיקר בעיקר נתוני הספקולציה שמנסים משקיעים שונים בניסינות וויסות עקרים.
אני מעוניין להניח בפניכם את הסיבה העיקרית לשינויים במחירי הסחורות – מצב הכלכלה העולמית לצד התנהגות הכלכלות הגדולות בעולם.
דוגמא בולטת מהשנים האחרונות היא מחיר מחיר הנפט. מחיר חבית נפט צנח לשווי של סביב 40 דולר לחבית כאשר ביקר לפני 18 חודש ב – 110 דולר לחבית ורגע לפני פרוץ המשבר הפיננסי של שנת 2007-2008 ביקר המחיר של חבית נפט ב – 150 דולר לחבית.
לאור התנהגות בשווקים הפיננסים בכל הנוגע לחששות ממיתון ומירידה ברמות הצמיחה העולמיות (הקריאה האחרונה של הבנק העולמי עמדה על צמיחה של 2.2% בשנת 2016 לאחר הפחתה מ – 2.8%) אט אט נשחק גם מחיר הסחורות וזאת לאור הערכות משקיעי התחום כי הביקושים יירדו.
לא מעט שואלים אותי מדוע איני עוסק יותר ויותר בסחורות. על פניו, תחום רחב מאוד עם נזילות רבה ואי תלות, בהרבה מהמקרים, "בשגעונות" המשקיעים, וסחירות גבוה של כמעט 24-7 לצד פלטפורמות מסחר מתוחכמות.
ההבדל הגדול בין השקעה במניות של חברת טבע או שטראוס או ג'נרל אלקטריק לבין השקעה בתירס או אורז או חיטה הוא מאוד פשוט – לחברות יש דוחות אותם ניתן לנתח ולהגיע למסקנות השקעה. אפשר להגיע להחלטה האם זול או יקר או האם יש אפסייד או דאונסייד. האם המנכ"ל החדש יכול לקדם את החברה או האם דירקטוריון החברה מעקב אותה מלצמוח. האם המיזוג עם מיילן טוב או רע לדוחות ולרווחיות והאם הליין החדש של המילקי יעשה טוב לשורת הרווח הנקי. בסחורה? בסחורה אין דוחות ואין שורת רווח והפסד.
בסחורה לא ניתן לנתח מכפילי רווח והון ולא ניתן לבחון את ביצועי ההנהלה בעבר והאם הרווח התפעולי מספק.
כמובן שמשקיעי התחום יספרו סיפור שונה לגמרי – על כמה שהם חופשיים מהכבלים של משקיעי הפאנדמנאל ועד כמה לא כ"כ מעניין אותם דוחות פיננסים וישיבות דירקטוריון חסרות ערך.
איש יקר לימד אותי לפני שנים רבות שהכי טוב לעסוק במה שאתה הכי טוב בו. ולכן, כאשר אני כבר "חוטא" בסחורה אני פועל באמצעות מכשיר סחיר, מוכר וקרוב – שיעניק לי ערך מוסף – קרן נאמנות מתמחה או תעודת סל עוקבת.
את ההשקעה הספקולטיבית (או שלא ספקולטיבית) במגוון הרחב של מוצרי הסחורות השונים – אני משאיר לאלו שמתמחים בתחום.

www.guyhazan.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גיא חזן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]