חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פיטו סנטר – מרכז טיפולי באדים מרפאים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תכשיטים מיסטיקה

נושא המאמר: על מיסטיקה, תכשיטים ומה שבינהם
מאת: דודי וויצמן   שמור מאמר למועדפים

לצד ההתקדמות ברפואה המערבית המודרנית, ניתן לראות עליה משמעותית בשימוש שעושים בני אדם מכל שכבות החברה ומכל קשת האמונות והדתות בתכשיטים הקרואים קמעות המיועדים להגן מעין הרע, להביא שפע, הצלחה, בריאות, זוגיות, פריון ועוד. הקמע הוא למעשה תכשיט או חפץ כלשהו שאדם נושא עמו או מחזיק בביתו ומייחס לו כוחות מסוימים.
קמעות היו כאן, למעשה, משחר ההיסטוריה – מציורי "העין של הורוס" וסמלים נוספים על קברים במצרים העתיקה, דרך מגילות מגולגלות המכילות ברכות שנמצאו בחפירות בארץ ועד לעיקשות היומיומית כמעט של כל אחד מאיתנו להשתמש בעט מסוים במבחן, ללבוש "חולצת מזל" מסוימת לראיון עבודה וכדומה. מחקרים שבוצעו מראים שכשרמת המצוקה עולה, כמו בעת מחלה או אירועים קשים, בנוסף למכשירים הטכנולוגיים והתרופות שבהם משתמשים החולים, הם עושים שימוש גם בחפצים שונים המשמשים להגנה, לשמירה ולריפוי. תכשיטים בעלי משמעות מאוד פופולריים לחיזוק האמונה והתקווה. במצבים קשים הפנייה לאמונה היא בסיסית ואנושית ונפוצה בכל קשת העדות, הגילאים והמצבים. אמונה בהשפעתו של קמע היא אמונה בקסם או בכוח עליון כלשהו שיכול להשפיע על תופעות הטבע, לכוון אותן ולהרע או לעזור לבני אדם.

תליית תכשיט חמסה בבית היא דבר של מה בכך וכן ענידת חוט אדום על פרק כף היד (גם של מדונה) אבל בימינו גם מיסטיקה היא סוג של סטייל וכך ניתן לראות את הגלגול המתקדם של הקמע – תכשיטים המשלבים בתוכם סמלים מיסטיים שונים, תכשיטים עם אבנים טובות וקריסטלים. בין הסמלים המיסטיים אותם ניתן לראות על צוואריהם של אנשים רבים כתליונים ניתן למצוא סמלים מהיהדות ומהקבלה כגון: החמסה, המרכבה, מגן הדוד; סמלים וצורות מ"הגיאומטריה הקדושה" כגון: זרע החיים, פרח החיים, עץ החיים ואנאגרם; סמלים מצריים וטיבטיים ועוד.
מכיוון שגם הסגנון חשוב, עיצוב הקמע, האבנים המשובצות בו והחומר שממנו הוא עשוי מסתמנים כמשפיעים מרכזיים על החלטתם של אנשים לענוד אותו.

דודי וייצמן, מעצב תכשיטים, יוצר תכשיטים המבוססים על סמלים עתיקים כמו זרע ופרח החיים, מרכבה, מגן דוד, קונכיית נאוטילוס וספירלת הזהב: "הצורות שעליהן מבוססים התכשיטים שאני עושה הן סימבוליות ובעלות משמעות אוניברסלית ומקורן הן ביהדות והן במצרים וביוון העתיקות. הצורות הן הסמלים של השפה הקוסמית, בנוסף לעובדה שהסימטריה שלהן מתורגמת בעיננו כיופי". וייצמן ממשיך ומסביר כי קיימת משיכה אסתטית ומיסטית של בני האדם לצורות העתיקות האלו והוא מאמין כי כאשר אנשים מסתכלים בצורות הם רואים ידע שכבר קיים ברשותם אך הם אינם מודעים לו. השפעת הקמע, מתקיימת ברבדים העדינים של העולמות העליונים ויש חשיבות רבה לאותיות ולכוונות הוכח על מנת להשפיע על המציאות הפיזית. "לולא האמונה, הן של היוצר והן של עונד הקמע, לא 'ייפול האסימון' אצל אדם המחפש בענידת הקמע פתרון. במקרה זה הקמע הוא יציקה ותו לא. מרבית האנשים מחפשים את הקמעות כחיזוק חיצוני, ולא מתחברים למשמעות שמאחוריהם - משמעות שיכולה להוביל לשינוי בתפיסתם", מספר וייצמן.

בתכשיטים שמעצב וייצמן, כמו גם ביצירותיהם של אמנים אחרים, ניתן למצוא שילובים של הסמלים העתיקים עם אבני חן שונות שגם להן מיוחסות תכונות שונות להגנה ולמזל. לדוגמה אבן הקריסובריל, המכונה "עין החתול" שלה מיוחסות סגולות של שפע והצלחה כלכלית, קווארץ ורוד ו"אבן ירח" (Moonstone) הנחשבות לאבנים המביאות מזל באהבה ובזוגיות ועוד.

אם כך, נראה שעל אף ההתקדמות העצומה במדע וברפואה המודרניים ועל אף הרציונליות המאפיינת את העולם המערבי, יותר ויותר אנשים שואפים "לכסות" את עצמם מכל הכיוונים ובוחרים להתחבר להגנות של המיסטיקה מימי קדם.

www.ka-gold-jewelry.com/hebrew/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דודי וויצמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]