חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
דכאון ואומגה 3





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות נשים מחזור

נושא המאמר: טיפול טבעי בתסמונת טרום ויסתית-pms
מאת: הלל לרנר   שמור מאמר למועדפים

• התכווצויות וכאבי בטן תחתונה חזקים מספר ימים לפני המחזור ובימים הראשונים.
• כאבי ראש, נטיה להשתנה תכופה, בחילות והקאות, רגישות והתנפחות של השדיים.
• כאבי אגן וירכיים, עצבנות, חוסר אנרגיה או דיכדוך עם נטיה להתפרצויות בכי.

השם המדעי לתופעת כאבי המחזור הוא “dysmenorrhea”. כאבי המחזור נגרמים עקב התכווצויות בלתי רצוניות של שרירי הבטן התחתונה בימים שלפני קבלת המחזור ובימי המחזור הראשונים. הסימנים המרכזיים הם כאבים בבטן התחתונה המתפשטים לאגן לגב התחתון ולירכיים. לעיתים הם מלווים בכאבי ראש ומגרנות עד כדי בחילות והקאות ושינויים קיצוניים במצב הרוח הכוללים נטיה להתפרצויות בכי, עצבנות או דיכדוך. ישנן נשים שמתקשות לתפקד ומושבתות פשוטו כמשמעו, עד שהסערה ההורמונאלית חולפת לה. מעריכים שבין 15%-10% מהנשים סובלות מהפרעות קשות במיוחד המשבשות לחלוטין את שיגרת חייהן.

הגורמים לכאבי המחזור
נהוג לחלק את הגורמים לכאבים לסיבה ראשונית ולסיבה משנית. הסיבה הראשונית מאפיינת נערות ונשים צעירות הסובלות מכאבים המתפתחים כשנה עד שנתיים מיום קבלת המחזור הראשון. הכאבים הללו נמשכים עד שנות העשרים המאוחרות, או עד ההריון הראשון העוזר לאזן את גוף האישה. השיב ושים מהסיבה המשנית עלולים להופיע בכל גיל עקב גורמים אחרים האחראים לשיבוש המערכת ההורמונאלית לדוגמא: התפשטות של פטריית שמר בשם קנדידה במעיים, המפרישה רעלנים המשבשים את המערכת ההורמונאלית. סיבת הכאבים נעוצה בחוסר איזון בין הורמון האסטרוגן המאיץ את התרבות הריקמה הרירית ברחם והביוץ, לבין הורמון הפרוגסטרון האחראי להבשלתה. כפי הנראה עודפי אסטרוגן ביחס לפרוגסטרון מגבירים הפרשת יתר של הורמונים מקומיים הקרויים פרוסטגלנדינים. ההצפה של הפרוסטגלנדינים גורמת להתכווצויות חזקות של שרירי הבטן להתכווצויות של כלי דם ולכל תופעות הכאב שצויינו. במצבים של שיבושים קיצוניים תתכן גדילה של ריקמה רירית מחוץ לרחם הגורמת לכאבים עזים במיוחד. תופעה זו קרויה אנדומטריוזיס ולעיתים מחייבת התערבות כירורגית וגרידה של הרירית הסוררת.

המחזור יכול להשתבש הן על רקע נפשי והן על רקע פיזיולוגי. בסיבות הנפשיות נתן למנות טראומות, מתח וחרדה המשבשות את תפקוד ההיפותלמוס ( ממוקמת במרכז המוח ) המווסתת את שאר הבלוטות ההורמונאליות. בסיבות הפיזיולוגיות ניתן למנות תזונה לקויה, והשפעת פטריית הקנדידה. במקרים רבים הרופאים ממליצים על משככי כאבים כגון: נורופן, אדוויל, אקמול ונקסין או נטילת הורמונים לשם איזון המחזור.

תזונה לריפוי
הקפדה על התזונה יכולה להקל על הסימפטומים ולשם כך מומלץ להיפטר תחילה ממספר הרגלים בעיתיים: חשוב להמעיט באכילה של סוכרים, מזון מתועש, בשר אדום, קפה, קולה,שוקולד, שמנים בכבישה תעשיתית, מיצים ממותקים, מוצרי חלב וקמח לבן. חשוב להגביר את צריכת הירקות הירוקים והכתומים, להשתמש בשמנים בכבישה קרה בלבד, להרבות בשמן זית או דגים המכילים אומגה –3 (טונה, סרדינים, סלומון, מקרלים ובקלה) ולאכול מוצרי סויה כתחליף למוצרי חלב. חשוב לאכול דגנים מקמח מלא ופסטות מדורום וסמולינה.

שיטות טיפול
למניעת כאבים מרתיחים 100 גר` שמיר טרי בכוס מים ומבשלים על אש נמוכה עד אשר מחצית המים מתאדים. מסננים את השמיר ומוסיפים שתי כפות יין אדום ושותים. ניתן לשתות את התערובת מספר פעמים ביום (6-2 פעמים). בשיטה אחרת מזליפים 5 טיפות שמן אתרי של ציפורן על כף שמן זית ומעסים את הבטן התחתונה היכן שכואב.

נהוג לחלק את התסמונת הטרום וויסתית לארבע תתי קבוצות בהתאם לתסמינים העיקריים:
הקבוצה הראשונה השכיחה יותר מסומנת כ- pms-a (anxiety) ומאופיינת בתסמינים של מתח ועצבנות הנגרמים כתוצאה מעודף אסטרוגן לעומת פרוגסטרון. במקרה זה ההמלצה ליטול צמחים מרגיעים כגון כשות, פרע, פסיפלורה ולריאן ודיאסקוריאה.
הקבוצה השניה המסומנת כ- pms-h) hyperhydration) מתאפיינת בעלייה במשקל הגוף, נפיחות בחזה, בבטן ובגפיים, נגרמת כתוצאה מעודפי אלדוסטרון האחראי על אצירת נוזלים בגוף. הצמחים המומלצים הם שוש קירח, שערות תירס, סירפד ועלי פטרוזיליה.
הקבוצה השלישית מסומנת כ - pms-d) depression) המאופיינת בתסמינים של בכי, דיכדוך, שיכחה, נדודי שינה ונגרמת כתוצאה מרמת פרוגסטרון גבוהה ביחס לאסטרוגן. ההמלצה ליטול מגנזיום במינון 600-400 מ"ג ליום כמו כן סויה, שיח אברהם, פרע וקוהוש שחור.
הקבוצה הרביעית מסומנת כpms-c (craving) מתאפיינת בתיאבון מוגבר, כאב ראש, עייפות, סחרחורות, דפיקות לב, הניגרמים כפי הנראה עקב נפילות של סוכר בדם. מומלץ ליטול שמן נר הלילה, עוזרר, אנג`ליקה, גינסנג סיבירי ולאכול דייסת קוואקר (שיבולת שועל).

בברכה, הלל לרנר

vkk krbr


www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י הלל לרנר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]