חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ניהול – פיתוח מנהלים – פיתוח הדרכה: לנהל עם השראה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות נשים מחזור mnjh nrpt

נושא המאמר: צמחי מרפא וטיפול באי סדירות וסתית
מאת: גל מ. ראן N.D.   שמור מאמר למועדפים

מנקודת המבט של רפואת הצמחים המודרנית (Phytotherapy) אי סדירות של המחזור החודשי הנה סימפטום הנובע משיבוש האיזון בין ההורמונים השונים אשר לוקחים חלק בויסות תפקודי מערכת הרבייה הנקבית (פרוגסטרון, אסטרוגן וכן פרולקטין). הפרת איזון זו עשויה לנבוע מגורמים שונים, ביניהם אלמנטים תזונתיים, אלמנטים רגשיים, כאלו הקשורים לפעילות פיסית וכן תרופות שונות. בין הגורמים השכיחים נמצא היסטוריה של שימוש בגלולות למניעת היריון, משקל עודף, פעילות פיסית מופרזת (ריקוד, פעילות אתלטית וכדומה), הפרעות אכילה, צמחונות (כן, כן!) המבוססת על תפריט שאינו מאוזן, וכמובן, איך לא, סטרס. כל אחד מגורמים אלו, בדרכו, עשוי להפר את האיזון ההורמונלי ולגרום לאי סדירות של המחזור החודשי ואף להעדר וסת (Amenorrhoea).

כמובן, ש"המציאות הקלינית", הנה מורכבת מעט יותר ובדרך כלל מעורבות מספר השפעות המביאות למצב. שוב, מנקודת המבט של רפואת הצמחים המודרנית, מטרת הטיפול בבעיה האמורה, הנה להביא לידי איזון את הסטטוס ההורמונלי, ובאופן זה להשיב את המחזור לסדירות. במקרים מסוימים ניתן לראות את אי הסדירות המחזורית כחלק מהתסמונת הקדם וסתית (P.M.S), והיא עשויה להיות מלווה בסימפטומים שונים דוגמת כאבים, צבירת נוזלים, שינויים רגשיים וכדומה. במקרים אלו אנו נקראים לתת תשובה טיפולית קונקרטית בהתאם למצב.

הצמחים שבחרנו לעסוק בהם, הם מהנחקרים ביותר בנושא הפרעות המחזור השונות ובכללן אי סדירות של הוסת. על אף שנמצא כי פעילותו של כל אחד מהם היא "אסטרוגנית" יותר, או "פרוגסטרונית" יותר, להבדיל מהורמונים סינטטים, עבודתם של הצמחים מתמקדת באיזון ורגולציה של המערכת ולא בהחלפתם של אחד מהורמונים אלו בגוף. לדוגמה, מרכיב אסטרוגני צמחי יהיה בעל אפקט מאזן גם בעודף וגם בחוסר של פעילות אסטרוגנית ביולוגית, שכן למרכיב האסטרוגן הצמחי פעילות ביולוגית בהיקף של 20% מזו של ההורמון הנקבי. וכך, המרכיב הצמחי ימתן את פעילותו של ההורמון הביולוגי כאשר נמצא רמות אסטרוגן גבוהות מדיי (שכן גם ההורמון הביולוגי וגם הצמחי מתחרים על אותם אתרי קליטה בגוף), ובחוסר של אסטרוגן ביולוגי המרכיב הצמחי ישלים את החסר.

כעת ניגש אל הצמחים. הראשון מביניהם הוא הקוהוש השחור – Cimicifuga racemosa. שורשו של צמח זה שימש את הילידים האינדיאניים של צפון אמריקה במשך מאות שנים לטיפול בבעיות שונות הקשורות למחזור ההורמונלי הנקבי. בספר: The complete german comission E, אשר נחשב למקור האינפורמציה המהימן ביותר בעולם המערבי על פעילותם הרפואית של צמחי המרפא, הוכר שורש הקוהוש השחור כאפקטיבי ביותר לטיפול בהפרעות הקשורות למחזור החודשי (P.M.S), כאבי מחזור והפרעות גיל המעבר (Menopause) דוגמת גלי חום, דיכאון, ירידה בייצר המיני והפרעות פיזיות ורגשיות שונות. מחקרים פארמקולוגים הראו כי המרכיבים הפעילים של צמח זה נצמדים לרצפטורים של אסטרוגן ברחם ומשערים כי מכאן נובעת פעילותו הרפואית. בנוסף, נמצא כי לחומר השפעה מרגיעה על מערכת העצבים וכן השפעה נוגדת עווית על שרירים חלקים, איכויות ההופכות את הצמח למשכך כאבים וליעיל בשימוש במקרים של כאבים בזמן הוסת.

הצמח השני הנו שיח אברהם – Vitex agnus castus. הפרי של עץ שיחי זה שימש במשך אלפי שנים את תושבי אזור הים התיכון והוא גדל גם בישראל. מחקרים רבים נעשו בשנים האחרונות על פעילותו הפארמקולוגית וניסויים קליניים הוכיחו את יעילותו בטיפול בתסמונת טרום וסתית (PMS), כאבי מחזור, אי סדירות וסתית והפרעות גיל המעבר. שני מחקרים אשר נערכו בגרמניה וכללו למעלה מ- 3000 נשים בגילאים שונים, הראו שיפור משמעותי בסימפטומים של PMS בקרב 90% מהמשתתפות במחקר כבר לאחר חודש אחד, עם שיפור נוסף לאחר תקופה של שלושה חודשים. החוקר הגרמני ד"ר Weiss מדווח בספרו “Herbal medicine" כי מחקרים הראו שתמצית המופקת מפרי ה- Vitex, גורמת להגברת הפרשתו של הורמון הביוץ L.H. מבלוטת יותרת המוח, ובאופן זה נוצר איזון בין רמות האסטרוגן והפרוגסטרון בגוף. איזון זה הנו מהותי בטיפול ב P.M.S.

הצמח האחרון בו בחרנו לעסוק הנו האנג`ליקה הסינית – Angelica sinensis. זהו אחד מהצמחים הפופולאריים ברפואה הסינית המסורתית והשורש שלו נתפס כמתאים ביותר לטיפול בבעיות רפואיות שונות המיוחסות לנשים. מרפאים סינים מסורתיים לאורך השנים, התייחסו לצמח האנג`ליקה כבונה, מזין ומחזק את הדם, מאזן את המערכת ההורמונלית וספציפי לטיפול בכאבי מחזור, מחזור שאינו סדיר, העדר וסת, עצירות, צבירת נוזלים והפרעות נוספות הקשורות לאיזון ההורמונלי.

מן הראוי לציין, כי הצמחים המוזכרים הנם בטוחים ביותר לשימוש, ללא השפעות רעילות או תופעות לוואי, כמובן במינון הנכון, וכי ניתן ליטול אותם לפרקי זמן ארוכים. שילוב של צמחים אלו, בריכוזים ומינונים רפואיים מתאימים, הראה יעילות רבה בטיפול בהעדר וסת ובהפרעות אחרות המזוהות עם המחזור החודשי. מניסיוננו הקליני, ניתן לומר כי כמוסה אחת עד שתי כמוסות המכילות תערובת של תמציות המופקות מן הצמחים הללו, או לחילופין כפית עד שתי כפיות של התמציות הנוזליות (Tincture) בתערובת, מהוות את המינון הרפואי המומלץ על מנת לקבל השפעה משמעותית.

אם לסכם את הנאמר עד כה, הרי שטיפול בהעדר וסת באמצעות צמחי מרפא, הנו אחד מהטיפולים הבטוחים הידידותיים, המזינים והאפקטיביים שניתן להעניק לגוף האישה.

בברכה, גל מ. ראן N.D. - מומחה לרפואה טבעית וצמחי מרפא, ומיכל קירש, נטורופתית, נציגי חברת "ראן צמחים בע"מ".



מאת: ראן צמחים



www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גל מ. ראן N.D. שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]