חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שלבים שונים בעיצוב אתרים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות נשים גיל המעבר

נושא המאמר: הטיפול ההומאופתי בגיל המעבר אצל נשים
מאת: יאיר שמר   שמור מאמר למועדפים

הפעם בפינת הקליניקה ההומאופתית, נכתוב על תופעות גיל המעבר אצל נשים.

תופעות גיל המעבר אצל נשים המופיעות עם הפסקת המחזור שמופיעה באופן נורמאלי בגיל 45 - 55, מאופיינות במקרים מסוימים בגלי חום והזעות, יובש נרתיקי ולעיתים גם תסמינים נפשיים כגון חרדות ודיכאונות.

התופעות הנ"ל מופיעות עקב שיבוש באיזון ההורמונאלי שמופיע עם הפסקת המחזור. לפי גישת הרפואה הטבעית בכלל וההומאופתיה בפרט, תופעות אלו אינן הכרחיות, והן יכולות להיות מטופלות באופן טבעי על ידי איזון מחודש של האיזון ההורמונאלי הטבעי של ההורמונים הנשיים.

הטיפול המומלץ ברפואה הקונבציונלית הוא בדרך כלל ממוקד בתחליפי הורמונים נשיים, המיועדים להחליף את מחזור ההורמונים הטבעי. מנקודת מבטה של הרפואה ההוליסטית, למרות האיזון ההורמונלי המלאכותי שמושג באופן מהיר יחסית, עולה כאן הבעייתיות שמאפיינת את כל גישת הרפואה הקונבנציונלית לבריאות האדם: כאשר מערכות הגוף מפסיקות לתפקד מסיבות שונות, מוצע תחליף כימי, שגורם לשתי תופעות בעייתיות מרכזיות:
בעיה אחת היא שההורמונים הסינתטיים אף פעם לא יוכלו לחקות את הפעילות ההורמונאלית הטבעית בצורה מושלמת ויגרמו בחלק מהמקרים לתופעות לוואי. בעיה שניה היא כאשר הגוף מזהה אספקה סדירה של הורמונים מלאכותיים בגוף, המערכות שאחראיות על יצור ההורמונים הטבעיים מתנוונות עם הזמן ומפסיקות לתפקד, ואז נוצרת תלות באספקה חיצונית של ההורמונים המלאכותיים. הבעייתיות הזו קיימת גם בכל המקרים בהם מוצעים ההורמונים המלאכותיים ממשפחת הסטרואידים כשיטת טיפול מרכזית.

באופן זה עולה כאן בעיית יסוד הקשורה לשיטות הריפוי של הרפואה המערבית, והיא התלות שיוצרת הרפואה הקונבנציונלית בטיפול חיצוני, לעומת גישת הרפואה הטבעית, ששואפת להחזיר לגוף האנושי את ההגמוניה וההרמוניה הטבעית, הרפואה ששואפת להחזיר לאדם את האחריות על גופו ובריאותו על ידי שיטות ריפוי טבעיות ועל ידי שינוי הרגלי חיים. ראוי להזכיר כאן, שבמקרים בהם השחלות מפסיקות לתפקד באופן מוחלט מסיבה כל שהיא או עקב הוצאתן בניתוח, אין ברירה אלא להשתמש באספקה מלאכותית של ההורמונים הנשיים.

בעיה נוספת שקשורה בטיפול ההורמונאלי המלאכותי היא שטיפול מומלץ על ידי הרופאים לנשים בגיל המעבר מסיבות שאינן נוגעות ישירות לתופעות גיל המעבר של גלי החום וההזעות. הסיבה להמלצה החמה שמקבלות רוב הנשים בגיל זה לשימוש בהורמונים מלאכותיים נובעת גם בגלל הנטייה לשבירות העצמות אצל נשים מבוגרות, כתוצאה מבריחת סידן מהעצם. מבחינה סטטיסטית, ניתן לומר שבאופן עובדתי היבש ישנו יתרון מנקודת ההשקפה של בריאות הציבור, "לחסן" את הנשים נגד בריחת הסידן בגיל מבוגר על ידי מתן הורמונים סינתטיים מגיל המעבר, הורמונים שמונעים תופעה זו. שוב, עולה כאן הבעייתיות של גישה שרואה את חוסר התפקוד הטבעי של הגוף כעובדה, במקום חיפוש הדרכים הטבעיות לתיקון מצב זה.

שיטת הטיפול ההומאופתית יוצאת מנקודת הנחה שגוף נשי בריא ומאוזן מסוגל לעבור את גיל המעבר ללא תופעות הורמונליות של גלי חום והזעות, וכן לשמור על מאזן הסידן בגוף ללא הצורך בהתערבות כימית חיצונית.

חוסר האיזון ההורמונאלי מנקודת ההשקפה ההומאופתית אינו עובדה שאינה ניתנת לפתרון. גורמי סטרס פנימיים וחיצוניים, אורח חיים בלתי מאוזן, יכולים להיות הגורמים לכך שהמערכת ההורמונאלית אינה מצליחה להסתגל למצב החדש של הפסקת המחזור. הטיפול ההומאופתי במקרים אלו מסוגל לשחזר את האיזון ההורמונאלי שאבד.

יותר מכך, גם הגישה הנפשית למצב הגופני החדש קובעת בהרבה את תגובת הגוף לשינוי. בהומאופתיה קלאסית, שמאופיינת בהתבוננות פסיכולוגית במקביל להבנת הפתולוגיה הפיזית, מושם דגש גדול על העמדה שלוקחת המטופלת אל מול השינויים שעוברים על גופה ונפשה בגיל זה. האם גיל המעבר מלווה בפחדים, בחששות מפני השינויים הנפשיים שמלווים את התפתחות הגוף לקראת השלב הבא שלו? האם ישנן חששות מאבדן הנשיות או מהגיל המבוגר?

כאשר האישה מחוברת באופן חיובי לשינויים העוברים עליה בשלבים השונים של חייה, גם גיל המעבר יכול להתאפיין בעליית מדרגה בתפיסה הפנימית של הנשיות והתפקוד הכללי בחיים, ודברים אלו אינם נאמרים לתפארת המליצה בלבד, אלא מתוך אמונה שהגישה החיובית יכולה להיות מיושמת בכל שלב התפתחותי בחיים. גיל המעבר יכול להיתפס ולהחוות, מדיווחיהן של נשים שונות, כזמן בו מעמיקה החוכמה הנשית, זמן בו ביטוי הפוטנציאל האישי מתעצם, והחופש האישי, החופש שקיים מעבר לצורך להוכיח את עצמך, מקבל משמעות חדשה.

על אותו המשקל, כמעט כל הבעיות שמלוות את בריאות האישה בכל שלבי ההתפתחות שלה, מתופעות המלוות את המחזור עצמו כמו כאבים, רגישות ועצבנות מוגברת, דלקות ופטריות ועד לבחילות בזמן הריון, נתפסות בהומאופתיה הקלאסית גם כקושי להסתגל ולהפנים את הנושאים הנפשיים שמלווים את ההתפתחות הנשית והמינית.

לדוגמא לטיפול הומאופתי בבעיות גיל המעבר, נביא כאן את המקרה של אסתי, אישה בגיל 49 שהחלה לחוות העלמות של המחזור לתקופות ארוכות, וסבלה מתופעות של גלי חום והזעות לילה מוגברות.

לאסתי היו שני ילדים בוגרים, ומאחריה עמדה קרירה עשירה כאשת יחסי ציבור של גוף עסקי מבוסס. תופעות גיל המעבר שהביאו אותה לטיפול היו מלוות גם בחלומות קשים, וחרדות לצאת מהבית. ההזעות היו מופיעות בשעות הקטנות של הלילה, והיה עליה להחליף כותונת לילה לפחות פעם בלילה. בנוסף אבד לאסתי החשק המיני, והדבר גרם למתחים לא קטנים עם בן זוגה. מבחינה אנרגטית היא סבלה מעייפות וכבדות בלתי מוסברת, בייחוד לאור העובדה שכל חייה היא שמרה על כושר גבוה. הגניקולוגית שלה הציעה לה לעבור לסדרה של טיפולים הורמונליים על מנת להחזיר את המחזור, או במידה והדבר לא יצלח, לעבור לתחליפי הורמונים קבועים.

כמי שהיתה אמונה על הופעה מטופחת ובטוחה בנשיות שלה, גיל המעבר לווה בחרדות לא קלות על המצפה לה בשלב הבא של חייה. הדוגמא של אמא שלה, שסיימה את חייה בבית חולים סיעודי, לא הקלו על התמונה שהיא ציירה לעצמה.

האבחון ההומאופתי כלל את האופן המיוחד בו הופיעו תופעות גיל המעבר אצל אסתי. אחת מההנחות הייתה, שמערכת הלחצים שבה היא הייתה נתונה, גרמה לתופעות גיל המעבר להגיע מוקדם יותר מהרגיל, ושיש סיכוי שהמערכת ההורמונלית תחזור לתפקוד תקין עוד כמה שנים, כאשר יושג איזון ברמה עמוקה יותר.

בנוסף לתסמינים של תופעות גיל המעבר, נלקחו בחשבון באבחון ההומאופתי נושאי החלומות, החרדות מהעתיד, והאפתיות ואבדן שמחת החיים שלוו את המצב.

תוך כדי הטיפול ההומאופתי, חזר המחזור להופיע במחזוריות קבועה, ותופעות גיל המעבר נעלמו כלא היו, וכן חזר החשק המיני. באופן נפשי, את מקום החרדות תפסו תחביבים חדשים כמו ציור ויוגה, שפתחו אפיקים חדשים בחייה של אסתי.


לפרטים נוספים ולהתייעצות ניתן לפנות ליאיר שמר בטלפון 5714868- 03 . יאיר שמר הינו הומאופת מוסמך מהבכירים והותיקים בארץ, מרצה ומנהל קורס בהומאופתיה לרופאים ופרה-רפואיים תל השומר/בר-אילן, לשעבר מנהל אגף הומאופתיה במרפאה לרפואה משלימה באיכילוב, בעל נסיון קליני של למעלה מ-12 שנה.






www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יאיר שמר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]