חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חקירת בגידה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות נשים אוסטאופרוזיס

נושא המאמר: אוסטאופרוזיס
מאת: סיגל תמיר   שמור מאמר למועדפים

בקרב כל הנשים מגיל 30 ובעיקר מתקופת המעבר, מתרחש תהליך איטי והדרגתי של אובדן עצם שחומרתו שונה מאשה לאשה. אם התהליך מהיר ויש אובדן גדול של העצם, מתפתח האוסטאופרוזיס. כתוצאה מכך גוברת הסכנה לשברים עקב נפילות.
השכיחות עולה עם הגיל. בעולם המערבי המתועש זה הפך למגיפה. כל אשה שניה וכל גבר שישי לוקים במחלה. השכיחות הגבוהה של המחלה בקרב נשים נובע בעיקרה מחוסר הורמון המין הנקבי האסטרוגן דבר הקורה עם הפסקת המחזור.

כיצד מתפתחת המחלה?
עצמות בריאות מתחדשות כל הזמן. כמויות קטנות של העצם נהרסות ומתחלפות בעצם חדשה הנבנית בעזרת מינרלים שונים ובעיקר סדן. החל מגיל 30 בערך, תהליך היצור של העצמות אינו מדביק את קצב ההריסה והתוצאה היא שהעצמות הופכות להיות דקות וחלשות יותר. אחד ההסברים הוא שהעצמות לא קולטות מספיק סדין. בגיל מאוחר יותר עלול לגרום גם להגבלות בתנועה ובכאבים.

גורמי הסיכון לאוסטאופרוזיס
משקל ירוד ומבנה גוף רזה מאוד, ירידה ברמת האסטרוגן בגוף, כמות לא מספקת של סידן, כמות לא מספקת של ויטמין די, חוסר פעילות גופנית, שתייה מופרזת של אלכוהול וקפה, עישון, נטיה תורשתית לפתח אוסטאופרוזיס. נשים בגיל המעבר לאחר שאין אסטרוגן או לאחר ניתוחי שחלות או נשים שהמחזור שלהן אבד לפני גיל 39. נשים שלא ילדו, צריכת שומן רווי. פעילות גופנית ללא תוספת סידן אין בה תועלת. השילוב של גוף רזה ונמוך ותפריט דל בסידן הוא המסוכן ביותר, כפי שקיים ביפן ובמזרח הרחוק. התפריטים שם אינם כוללים סידן כלל ובנוסף יש להם גורם גנטי תורשתי. מרבית המשקאות התוססים מכילים כמויות גבוהות של זרחן אשר מקשות על עיכול הסידן.

סימני המחלה
בדרך כלל מתפתחת לאט ללא סימנים, כשמופיעים הסימנים הם מתבטאים בכאבים. גיבנת או עקמת של עמוד השדרה לעיתים ואובדן גובה בשל כך. הביטוי השכיח ביותר של המחלה הוא שבר במפרק, כאב בירך, בשורש כף היד, בעמוד השדרה או עצמות אחרות.

אבחון
האבחון נעשה בשיטות שונות, בעבר נעשה ע"י צילום רנטגן, כיום יש שיטות מתקדמות יותר כמו סריקה ממוחשבת. ככל שמגלים את המחלה מוקדם יותר כך קל יותר לטפל בה.

- בחמש השנים לאחר הפסקת המחזור. מתרחשת בריחת הסידן הגבוהה ביותר. תוך 30 שנה יכול להיות איבוד של 30-50 אחוז ממסת העצם כפי שהיתה בגיל 30. לאחר שהתפתחה המחלה טיפול בסידן בלבד קשה מאד.
- יש לזכור שבגופנו כק"ג סידן. 99% ממינרל זה מצוי בעצמות ובשניים. קליטת הסידן מתבצעת בעיקר בתריסריון ובחלק המקורב של המעי הדק. רק כ-44% מהסידן שבמזון נספגים בגוף. שעור קליטת הסידן תלוי גם בגיל.
- ויטמין D שמקורותיו העיקריים הם דגים, ביצים, תוצרת חלב וכבד הוא אחד הגורמים העיקריים המגבירים את ספיגת הסידן במעי. ספיגת הסידן יורדת מאד כשיש מחסור בויטמין C. לאסטרוגן יש השפעה גם על ויטמין D. בתקופת הפסקת המחזור ובזקנה יש ירידה ביצור אסטרוגן וכתוצאה מכך ירידה בכושר ספיגת הסידן.
- במחקרים שנעשו בארץ ובעולם גילו אכן קשר ישיר בין צריכת סידן לאוסטאופרוזיס באוכלוסייה שצרכה פחות סידן צפיפות העצם היתה קטנה יותר.
- האסטרוגן פועל על תא בונה עצם ולכן יש מחסור בו יש יותר הרס תא מאשר בניה אם בכלל. העצם נעשית דקה במקומות מסוימים ולבסוף נשברת.
- עישון משפיע באופן ישיר על המחלה מכיוון שהוא מקשה על קליטת סידן.
- את האוסטאופםרוזיס עדיף למנוע אך גם לאחר שהמחלה החלה להתקדם ניתן לפעול. רקמת העצם הינה חומר חי. אנשים רגילים ובריאים מחליפים 8% מרקמת העצם שלהם בכל שנה. אך מגיל 30-35 חלה ירידיה במסת העצם לאחר תהליך מואץ של אובדן רקמה.
-
הסידן חשוב מאד בכל הגילאים אך בעיקר בגיל צעיר, כי אז ניתן למנוע את המחלה.

המינון:
ההמלצה היא 800 מ"ק ליום לאנשים בריאים ולנשים בהריון עד1500 מ"ג וכך גם בגיל המעבר.

עצות למניעת אוסטאופרוזיס

-לדאוג להחשף לשמש כרבע שעה בכל יום על מנת שתהיה יצירת ויטמין D אשר בלעדיו הסידן לא יספג.
- מאחר ומדובר באובדן סידן מהעצמות, יש להקפיד על צריכת מזון המכיל שפע סידן כבר מגיל צעיר.
- לעומת זאת יש לצרוך סידן יותר מהכמות המומלצת משום שעודף סידן מגדיל את הסידן להיווצרות אבנים בכליות.
- חשוב לשתות הרבה מים כדי למנוע אבנים בכליות.
- להוסיף פעילות גופנית לשיגרת היומיום. חשוב לעסוק בפעילות גופנית מבוקרת, לבצע את התרגילים מדי יום להתחיל בהדרגה מ-5 דקות עד 20 דקות ביום.
- מוצרי סויה מכילים כמות גבוהה של סידן ולכן חשוב להתבסס עליהם כי הם מחליפים את האסטרוגן. רצוי להוסיף לתזונה היומית מידי יום כ-100 גרם טופו המכיל 130 מ"ג סידן.

בברכה, סיגל תמיר

xhdk ,nhr
txyrudi
,zubv bfubv
crhj, xhsi


www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י סיגל תמיר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]