חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הגישור ככלי מכירות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עורך דין בפתח תקווה ניר טולדנו נוטריון בפתח תקווה

נושא המאמר: הפרת זכויות יוצרים בשל העתקת מאמר
מאת: ניר טולדנו   שמור מאמר למועדפים

פרק ד’ לחוק זכות יוצרים , תשס”ח -2007 (להלן:”החוק“) מונה מקרים בהם מותר לעשות שימוש ביצירה מוגנת בזכות יוצרים מבלי לקבל רשות, ובלא תשלום תמורה, וזאת בכפוף לקיום של התנאים המנויים בפרק זה.

כך למשל, בסעיף 19 לחוק נקבע כי שימוש הוגן ביצירה מותר למטרות כגון: לימוד עצמי, מחקר, ביקורת, סקירה, דיווח עיתונאי, הבאת מובאות, או הוראה ובחינה על ידי מוסד חינוך.
הי יצירה?
לפי החוק יצירה תוגדר, בין היתר גם כצירה ספרותית – לרבות יצירה המבוטאת בכתב, הרצאה, טבלה, לקט, וכן תוכנת מחשב.

“לקט” – לקט של יצירות לרבות אנציקלופדיה או אנתולוגיה, וכן לקט של נתונים לרבות מאגר מידע.

איזה יצירות מוגנות על פי חוק זכות יוצרים?
לפי סעיף 4 לחוק, זכות יוצרים תחול על יצירה מקורית שהיא יצירה ספרותית, יצירה אמנותית, יצירה דרמטית או יצירה מוסיקלית, המקובעת בצורה כלשהי או תקליט.

האמור לעיל כפוף להתקיים אחד מהתנאים הבאים (כעולה מסעיף 8 לחוק):

א. היצירה פורסמה לראשונה בישראל.

ב. בעת יצירתה של היצירה היה יוצרה אזרח ישראלי, או שמקום מגוריו הרגיל היה בישראל, וזאת בין שהיצירה פורסמה ובין שלא פורסמה.

לדוגמא נקבע בת”א (חי’) 454/07 פורת נ. פ.ד. פסגות סוכנות לביטוח חיים (1997), כי גם מאמרים שהינם סיכום של פסק דין, או תמצית חוק, עונים על דרישת המקוריות, בהיותם פרי מאמץ אישי, גם אם במידה מעטה. באופן דומה נפסק בת”א 2477/02 ד”ר אסף יעקב נ. איתן ענבר ואח’ כי גם כאשר מדובר בביטוי אישי ולו ברמה נמוכה המתבטאות בסידור החומר, בחירה במקור כזה או אחר, התייחסות לחומר כזה או אחר, יש בכך די כדי להוות את המקוריות והיצירתיות הנדרשים לצורך הקמת ההגנה. וראה גם ת”א 25108-02-11 לוין נ. קניבסקי.

פיצויים בשל הפרה של זכות יוצרים או זכות מוסרית
סעיף 52 לחוק זכות יוצרים קובע כי הפרת זכויות היוצרים או זכות מוסרית היא עוולה אזרחית, והוראות פקודת הנזיקין [נוסח חדש], יחולו עליה, בשינויים המחויבים ובכפוף להוראות חוק זה.
האם מאמר באינטרנט הינו יצירה ספרותית אשר העתקתה מהווה הפרה?
מפסיקת בתי משפט עולה כי מאמר מהווה יצירה ספרותית אשר העתקתה שלא כדין תחייב את המפר בפיצויים. באשר לסוגיית הפיצוי וזכויות היוצרים בעידן הדיגיטלי נקבע כי: “חשיבות ההגנה על זכויות יוצרים בעיקר בעידן הדיגיטלי, שבו ניתן לבצע העתקה של יצירה מהבית או מהמשרד באמצעות נקישה על עכבר המחשב. אכן, הקלות היחסית שבה ניתן לבצע הפרות ברשת האינטרנט מחייבת את בתי המשפט להירתם למלחמה בתופעה זו בכדי להרתיע מהפרות במדיום זה (ר’ ת”א מח-י-ם) 5068/03 Getty Images נ’ רדיקס טכנולוגיות (פורסם [פורסם בנבו] 31.10.03). יחד עם זאת, יש הקוראים להיזהר מהחמרת דיני זכויות יוצרים באינטרנט, פן יגרם אפקט מצנן שיפגע בחופש הביטוי וההתפתחות הרשת…”. ת.א. (מרכז) 15307-11-09 אס.פי.בי. ציוד בע”מ נ’ אליקל בע”מ (פורסם במאגרים, [פורסם בנבו], 26.8.11)

האם העתקה של מאמר באתר אינטרנט, ללא קרדיט למחברו, מהווה פגיעה בזכויות יוצרים?

בת”א 17226-04-11 יעל אשד נ’ יותר מחברים בע”מ, גילמן, שניר , נדונה שאלה זו. התובעת במסגרת עבודתה, העבירה סדנאות, כתבה ופרסמה מאמרים ולצורך זה, בין היתר, ניהלה אתר אינטרנט. במקרה זה נקבע כי הנתבעת העתיקה מאמר, לאתר האינטרנט שלה והעמידה אותו לרשות הציבור, ללא הסכמתה של התובעת, בלא ציון שמה ובשינויים מספר שנעשו בו, וכי בהעתקת יצירה והעמדתה לרשות הציבור, בלא הסכמתו של היוצר, הפרה את זכויות היוצרים המעוגנות בסעיפים 11, 12 ו-15 לחוק זכות יוצרים.

האם פרסום המדווח על פסקי דין וחוקים הוא יצירה ספרותית המזכה את בעליה לזכות יוצרים?

בת.א 36429-10-13 עו”ד רוזנבלט ושות’ ואח’ נ’ עו”ד חנא סמעאן ( מחוזי חיפה) נדונה תביעת תובעת , עורכת דין במקצועה, לכך שהנתבע, אף הוא עורך דין, יחויב לשלם לה פיצוי בסך 250,000 ₪, בגין הפרת זכות יוצרים. לטענת התובעת היא הקימה אתר אינטרנט בו פרסמה , בין היתר, סקירות תמציתיות של פסקי דין שניתנו על ידי בתי הדין לעבודה, לרבות פסקי דין שהמשרד לא היה צד להם, עדכוני חקיקה שונים, ומאמרים בתחום משפט העבודה. לטענת התובעת הנתבע העתיק בשישה מקרים את הידיעות שנכללו בידיעון שהפיצה על בסיס תוכני האתר שלה ופרסם אותם בדף הפייסבוק שלו תחת שמו, באופן שנחזה להיות, כאילו הוא עצמו כתב את התוכן המפורסם.


בעניין זה נקבע כי אומנם פסקי הדין והחוקים עליהם דווחה התובעת בפרסומים אינם מקוריים ולתובעת אין זכות יוצרים בהם. יחד עם זאת, נקבע כי הפרסום המדווח עליהם, הוא יצירה מקורית שבעליה זכאי להגנת חוק זכות יוצרים וכי התובעת הוכיחה יצירתיות באיסוף החומר, כתיבתו ועריכתו, וכן השקעת משאבים לא מבוטלת.

משכך, ומשדחה בית משפט את טענות הנתבע על שימוש הוגן במאמרים חייב בית משפט את הנתבע לשלם לתובעת פיצוי בסכום של 35,000 ₪ בגין כל ההפרות גם יחד והוצאות משפט, כולל שכ”ט עו”ד, בסכום כולל של 16,600 ₪.

www.toledano.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ניר טולדנו שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]