חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
צריך שניים לטנגו





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות נשים זיהומים

נושא המאמר: יבלות של אברי המין (קונדילומה)
מאת: ד"ר שרגא וקסלר    שמור מאמר למועדפים

(HUMAN PAPILOMA VIRUS (HPV

נגיף הפפילומה גורם למחלת הקונדילומה, שביטויה הנפוץ הוא גידול כרוביתי, אך לרוב היא בלתי נראית. התלונות השכיחות הן גרד, אי נוחות וכאב. יחודו של הנגיף היא יכולתו לגרום מלבד לדלקת באברי המין, גם למצבים טרום סרטניים וסרטניים.

שכיחות המחלה
מחקרים ציטולוגיים מוכיחים שנפיצות הנגיף באברי המין בקרב נשים הפעילות מבחינה מינית היא בשיעור 28%, כאשר שליש מהנגיפים הם בעלי יכולת מסרטנת. עד היום זוהו למעלה מ- 100 זנים וכבר 11 מהם זוהו כבעלי יכול לגרום לממאירות, זנים 16, 18, 31, 33, 35, 39, 45, 51, 52, 56, 58.

ביטוי המחלה
90% מכלל הזיהומים הינם תת-קליניים, סמויים. הן הסמויים והן הגלויים פוגעים באברים הבאים:
בצואר הרחם (הפרשה צהובה צמיגה, דימום או הכתמה לאחר יחסי מין ובלעדיהם, כאב בטן תחתונה או ימנית עליונה- כולם, אחדים או אף אחד מאלו).
בפות, במבוא העריה ובפי הטבעת (גרד, כאב ביחסי מין, גידולים עוריים, דימומים).

אופן העברת המחלה
מחלת הקונדילומה מוגדרת כמחלת המועברת במגע מיני,ושעור ההדבקה שלה גבוה, כולל לגבי הזיהומים התת קליניים,שלא נראים. על כן חשיבות רבה לטיפול למשל בלייזר, גם סביב הגידולים, למניעת התפשטות הנגיף.

תקופת הדגירה
תקופת הדגירה נעה מחודשים ועד שנים. המעבר מזיהום נגיפי למצב טרום סרטני או סרטני עשוי להמשך ממספר חודשים ועד לעשרות שנים.

אבחון המחלה
מתחיל לרוב ע"י בדיקה קולפוסקופית, הנעזרת בבדיקה היסטולוגית של דגימת רקמה. אולם אבחון סופי אם הנגיף עדיין נמצא בגוף, ואיזה זן הוא נעשה בבדיקת שכפול גנטי – PCR.

מערכת החיסון
כאשר המערכת החיסונית נפגעת גדל הסיכוי ללקות במחלה.

גורמים אחרים
נוכחות נגיף ההרפס או חשיפה לרעלני עשן הסיגריות מזרזת הן הדבקות במחלה והן מעבר למצב ממאיר. שכיחות הנגיף גבוהה יותר בקרב גילאי 20-24 שנים, בקרב פעילים/ות מבחינה מינית, בקרב בעלי מספר בני/בנות זוג מיניים, בקרב הנמנעים משימוש בקונדום, ובנשים הרות.

בדיקה קולפוסקופית
הקולפוסקופ הינו מכשיר אופטי הדומה למיקרוסקופ בעל יכולת הגדלה של פי 3-80. בדיקת הקולפוסקופיה מבוצעת, ללא כל כאב, כשהאשה נמצאת על הכסא הגינקולוגי כרגיל, והאזור נשטף בחומצה אצטית. באמצעותו ניתן לבחון את הפות, הנרתיק וצוואר הרחם ולאתר שינויים הנגרמים ע"י מחוללים זיהומיים שונים, ואף שינויים טרום סרטניים וסרטניים.

התנהגות ומהלך זיהומי הפפילומה אינם ניתנים לניבוי
הגם שנגיפים בעלי פוטנציאל לממאירות קשורים יותר עם מצבים טרום סרטניים וסרטניים הרי ש- 33% מהמצבים הטרום סרטניים נגרמים ע"י נגיפים ללא פוטנציאל שכזה.

מניעת הזיהום ע"י נגיף הפפילומה
שכיחות זיהומי נגיף הפפילומה של 10-30%, ושיעור הדבקה של 65% מביאים לסיכון הדבקה שבמגע אחד בלבד בשיעור של 7-20%.

הריון
לילודים העוברים דרך צוואר ותעלת לידה המזוהמים ע"י נגיף הפפילומה, יש סיכון של 1:1000 להידבק בנגיף, ולחלות במחלה הקונדילומה במיתרי הקול.

עקרונות הטיפול
# אבחנה תעשה באמצעות קולפוסקופ ולרוב לאחר בדיקה היסטולוגית של דגימת רקמה (ביופסיה).
# אולם אפילו שנצפים נגעי הקונדילומה בדיקה חדשנית של שכפול גנטי קובעת אם הנגיף עדיין במקום (20%) או שכבר איננו (80%). בדיקת השכפול הגנטי PCR גם קובעת לא רק אם הנגיף עדיין מצוי ברקמה, אלא אם הוא שפיר (90%) או בעל יכולת מסרטנת (10%).
# קביעת היקף המחלה והמעקב בהמשך - באמצעות קולפוסקופיה ובאמצעות בדיקת שכפול גנטי PCR, גם להקטנת נפיצות המחלה.
# יש לטפל במצבים נלווים המביאים או הקשורים בכושר חיסוני נמוך כגון: סכרת, מתח, סמים, מחלות מתישות, שימוש בהורמונים, מחלות המערכת החיסונית, מצב תזונתי ירוד, זיהומים מקומיים כמו ע"י פטריה או טריכומונס.
# יש לשקול לתגבר את המערכת החיסונית.
# יש לבדוק את בן/בת הזוג ולטפל לפי הצורך.
# יש לבחור את הטיפול המתאים מתוך המגוון הקיים.
# להקל על גירוי, אי נוחות או כאב.
# למנוע ממאירות במצבי טרום ממאירות.
#להקטין חרדה באמצעות הסברה שזיהום בפפילומה נפוץ ביותר ואילו ההשתנות לממאירות היא בשכיחות נמוכה.

שיטות טיפול
הטיפול נגד פפילומה באברי המין ובאיברים סמוכים, מבוסס על סילוק הנגיף מהרקמות בהם הוא נמצא ואפשרי שילוב עם אינטרפרון - טיפול שהוא אנטי נגיפי, אנטי גידולי ובו-זמנית גם מגביר חיסון.
סילוק הנגיף יכול להיעשות ע"י טיפול פיסיקלי או כימי .

טיפול פיסיקלי
מבוסס על סילוק הנגעים, הנראים באמצעות קולפוסקופ. טיפולים פיסיקלים מותרים בהריון.
# הקפאה ע"י חנקן נוזלי - "קריו" - CRYO SURGERY הקפאת הרקמה הנגועה לטמפרטורה של 90 מעלות מתחת לאפס (90-), הורסת אותה ומאפשרת צמיחת רקמה חדשה נטולת נגיפים.
# צריבה במחט או בלולאה חשמלית.
# אידוי או חיתוך ע"י קרן לייזר co2 - בידיים מיומנות ובעזרת הקולפוסקופ, השימוש בלייזר מאפשר שליטה מדויקת על עומק וכמות הרקמה המסולקת, מה שמבטיח החלמה מהירה עם תוצאות קוסמטיות טובות. הטיפול טוב במיוחד למקרים "עקשניים", ולמטופלים/ות עם מחלה נרחבת.
# חיתוך וסילוק באמצעות סכין מנתחים "רגילה".

טיפול כימי
# תמיסת פודופילין - פועלת נגד הפפילומה ע"י פגיעה בהתחלקות התא וכן ע"י כיווץ כלי הדם. בגלל רעילותו לשריר הלב, לתאי העצב ולכליות אסור השימוש בו על פני משטחים נרחבים מחשש לספיגתו לגוף. אסור בהריון, ואסור בשימוש עצמי.
# תמיסת קונדילוקס - רעילות נמוכה יותר וכך גם לכן החשש מספיגתו לגוף. מותר בשימוש עצמי (3 ימי טיפול רצופים בכל שבוע ו- 4 ימי אי טיפול וכל זאת למשך 4 שבועות). שעורי רפוי נמוכים יחסית ושעור חזרות גבוה.
# תמיסת טרי-כלורו-אצטיק-אסיד בריכוז 70%-70% TCA - מריחת חומצה זאת גורמת לנמק של הקונדילומה אך גורמת גם לגירוי העור למשך 3-5 דקות. מותר שימוש בהריון. יעיל מפודופילין. מותר בשימוש עצמי.
# קרם אפודיקס - FLUOROURACIL - 5 - פוגע בייצור מרכיבים חיוניים לגרעין התא ומפריע בהתחלקותו. אינו גורם לנזקים פנימיים לגוף. גורם לאודם ולבצקת בעור ובהמשך לשלפוחיות ולקילוף העור. התכשיר אסור לשימוש בהריון.

אינטרפרון
האינטרפרונים הינם חומרים ביולוגיים פעילים (גליקופרוטאינים) עם תכונות אנטי נגיפיות, אנטי גידוליות, ומגבירות חיסון. האנטרפרון יכול להינתן או בצורת קרם מקומי או בצורת הזרקה ישירות לבסיס הגידול או בהזרקה סיסטמית, לכל הגוף.
טיפול מקומי בקרם אלדרה (המעודד יצירת אינטרפרון) היתרון – טיפול עצמי, הימנעות מהטרחה בפניה לרופא. העדר תופעות לוואי סיסטמיות. החסרון – גירוי המקום והצלחה בשיעור נמוך.
הזרקה לבסיס הגידול - תופעות הלוואי הן בד"כ קלות וכוללות מעין שפעת חולפת, חום, וירידה קלה בספירת הכדוריות הלבנות. טיפול אפשרי כולל זריקה מקומית ע"י אינטרפרון אלפה, פעמיים בשבוע למשך שמונה שבועות עם הוכחת ריפוי מלא בשיעור של 62%. מחקר אחר הראה שיעור חזרה של 25%.
הזרקה לפות - בשיטה זאת ניתנות 12 זריקות של אינטרפרון אלפא 2, במתן תת רירי למבוא העריה, בתדירות 2-3 בשבוע למשך 4-6 שבועות. תופעות הלוואי הן כמתואר לעיל. ניתן להתגבר על אי הנוחות או על הכאב הקל שבהזרקה ע"י שימוש במשככי כאב מקומיים.
טיפול כללי (סיסטמי) הזרקה תוך שרירית של אינטרפרון בטה, בכרוך בשיעור גבוה יותר של תופעות לואי לא רצויות.

ביטוי המחלה בגברים
רובם מגיעים לרופא הנשים, ללא תלונה, רק משום שאצל בת זוגם המינית נמצאו נגיעי הנגיף. אצל אחרים נצפים נגעים בפין (PENIS), שק האשכים, פי הטבעת הבולטים בצורת כרובית או שטוחים, ואחרים הנצפים רק בקולפוסקופ לאחר שטיפה בחומצה אצטית.

שיטות טיפול בגברים
דומות לאלו שבנשים אך דורשות מיומנות גבוהה יותר בשל הכסוי הדק יחסית של אברי המין הזכריים .גם פה האבחון חייב להיעשות ע"י הקולפוסקופ, ובד"כ ע"י רופא נשים המיומן בתחום זה. הטיפול בלייזר קל לביצוע ולא משאיר "עקבות" .

מחפשים המלצות למניעה מוצלחת להקטנת שעור החזרות?
# עד שמוצאים בן זוג אחד כדאי להמעיט בבני זוג
# שימוש בקונדום
# להימנע מעישון פעיל וסביל
# קולפוסקופיה כל 3 חדשים
# בדיקת שכפול גנטי PCR
# בהתאם לצורך ביופסיה
# אבחון נכון
# שיטת טיפול יעילה מלכתחילה.

בברכה, ד"ר שרגא וקסלר


www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר שרגא וקסלר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]