חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
לבחור קייטרינג לאירוע





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות דיכאון

נושא המאמר: חשיבות שילוב נוגדי דיכאון בחולים כרוניים קשים
מאת: ד`ר אודי בר    שמור מאמר למועדפים

לרבים מבין החולים הכרוניים הקשים אשר אני רואה במרפאתי יש אורח חיים מסוים למדי; חיים בצל פחד מתמיד מפני החמרה נוספת במחלתם, נטילה של תרופות רבות וכן סבל פיזי אשר מחלתם גורמת להם לעיתים קרובות. הבולטות הן המחלות הכרוכות בכאבים המטרידים במיוחד, כגון, כאבי מפרקים, שרירים או רקמות רכות. כמו למשל בפיברומיאלגיה, זאבת, דלקת מפרקים ראומטואידית וכן מחלות נוספות. ובכן, שילוב גורמים אלה, יחד עם ההיחלשות הגופנית מעצם המחלה עלולים לגרום לדיכאון.

דיכאון זה אינו מופיע דווקא באלה אשר נטו לסבול קודם למחלתם מדיכאון, הווי אומר הם לא הוגדרו מעולם כ"טיפוסים דיכאוניים" אולם הופעת מחלתם והחמרתה עם השנים, בהחלט הפכה אותם לכאלה. גם אם אין רבים מהם נוהגים לדווח על דיכאון, אם ישאלו באופן כן וישיר אודות הרגשתם, הם יספרו לעיתים כי אפילו "קצו בחיים אלה", אולם הם ממשיכים ל"בינתיים". הם כלל אינם מודעים לכך כי דיכאון זה שהם חווים הוא בר טיפול, הם משוכנעים כי תחושה זו היא פרי שיפוטם האובייקטיבי של מצבם. כך שלמעשה אינם אפילו טורחים להתלונן על תחושותיהם אפילו בפני בני משפחותיהם, הם מתביישים.

דיכאון אופייני זה שונה מדיכאון על רקע נפשי או נטייה תורשתית. הוא מתבטא יותר כמעין סוג של ייאוש הכרוך באופן ישיר סביב גורל מחלתם והשלכותיו על חייהם. הם פעמים רבות חווים איבוד שמחת החיים אולם מאידך ממשיכים לנהל את חייהם כרגיל-אם כי ללא כל הנאה הכרוכה בכך. תפקודם המנטלי, שכלי, תקין לחלוטין בדרך כלל ולא נפוץ למצוא ביניהם את האיטיות והפגיעה בזיכרון או הפגיעה הקשה בתפקוד היומיומי הכה אופייניים לדיכאון מג`ורי של ממש.

גורם נוסף התורם להופעת הדיכאון בחולים אלה הוא עצם היות המחלה כגורם לדלקת כרונית בגוף. דלקת מתמשכת זו (המתבטאת בין היתר בשקיעת דם מוחשת ועליה בסמני דלקת נוספים) גורם להחלשתן והתשתן של מערכות רבות בגוף החולה. משאבים ואנרגיה פיזית רבה מופנית להתמודדות הגוף עם המחלה ותסמיניה. התשה זו עלולה לגרום לירידה במספר הורמונים חיוניים לתפקוד תקין. כמו למשל הורמוני המין, חלק מהורמוני יותרת הכליה-DHEA למשל וחלק מהנויוטרנסמיטורים החיוניים לשמירה על מצב רוח תקין ותגובה נורמטיבית למצבי דחק. ירידה זו, גם אינה קיצונית, לעיתים עלולה לגרום לדיכאון במנגנון פיזיולוגי לגמרי, אשר מתווסף על הדיכאון הקיים כבר מלכתחילה עקב תנאי החיים. לפיכך,יש לי הרושם כי חיוני לשקול בכובד ראש הוספת נוגדי דיכאון, טבעיים או תרופתיים בני הדור החדש כחלק אינטגראלי לעיתים מהטיפול בחולה הכרוני הקשה.

ניתן לנסות תחילה טיפול בתוספי מזון הפועלים להעלאת המורל וחיזוק האנרגיה הרגשית, אולם יש לדעת כי במצבים מסוימים אין תחליף לתרופות. במקרה ויש כורח בשילוב טיפול תרופתי, הגישה שיש לנקוט אז כלפי המטופל היא כזו המדגישה כי מדובר במצב הנובע לחלוטין משילוב נסיבות גופניות ורגשיות הנגרמות ישירות מן המחלה. יש להדגיש כי לא מדובר בבעיה נפשית יסודית או נטייה פתולוגית. ולזכור, כי עם הנסיגה בחומרת המחלה או שוך ההתקף הנוכחי, אפשר בהחלט להפסיק את הטיפול התרופתי לשיפור מצב הרוח.

קשה לי להגזים בחשיבות הדימוי העצמי החיובי של החולים הכרוניים הקשים לעצם תהליך התאוששותם. .
ללא העלתו והדגשתו של ה"מרכיב הבריא" שבתוכם, לא תושג במקרים רבים נסיגה נחוצה במצבם. מניסיוני, ישנם חולים אשר לא היו מודעים כלל לאופייה המדויק של מחלתם, אשר הייתה לעיתים קלה באופן יחסי, וזאת משום שלא ידעו אפילו את הבסיס הפיזיולוגי שלה. מבחינתם, הם היו "חולים קשים וכרוניים". הם אימצו להם דימוי עצמי שכזה, ובכך עם הזמן מחלתם הפכה לחלק אינטגראלי מזהותם, וחומרתה התפתחה בהתאם.

לשם כך, לדעתי יש גם להסביר לכל חולה אודות מחלתו, תהיה מורכבת ככל שתהיה, ולהציג את כל אפשרויות הפרוגנוזה הצפויות לו, וכמובן תמיד להסביר את הסיכוי הקיים להשגת יציבות ואפשרות לנסיגת המחלה, אם קיימת שכזו, בעתיד.

אם לאחר מספר מפגשים שכאלה, החולה מגלה סימני ייאוש, קושי בהתמדה בנטילת הטיפול התרופתי, או החמצת תורים קבועים מראש, יש בהחלט לבדוק את אפשרות הימצאות המטופל בדיכאון טיפוסי. ואז כמובן יש לשקול את הדרכים האפשריות לטיפול בחולה הספציפי שלפנינו. כמו למשל להתאים טיפול פסיכותרפי לאלה אשר חפצים לשוחח ואו התאמה של תוספי מזון כגון SAME בעל יעילות טובה למדי בטיפול המקרי דיכאון קלים, עבור דרך צמח ההיפריקום, אשר ניתן בארץ רק עם מרשם רופא (לצמח זה מספר תגובות עם תרופות מסוימות, כך שחיוני להתאימו ליתר התרופות הניטלות באותו פרק הזמן). גם לצמח הרודיולה אפקט מיטיב פעמים רבות, במיוחד כאשר מדובר בדיכאון המלווה בחרדה רבה או במקרים בהם מופיעה גם חולשה משנית לדיכאון. אולם יש לדעת כי לצמח זה השפעה בעיקר על מקרים קלים, או כאלה המגיבים נפלא לצמח באופן אינדיבידואלי. בנוסף, אפשר לנסות שילובים של צמח הגינקו בילובה, ויטמין C, הורמון DHEA ועוד.

חשוב גם תמיד להדגיש את חשיבותה של פעילות גופנית כלשהי וכמובן שמירה על אורח חיים תקין ורגיל ככל האפשר וכלכלה מאוזנת ומזינה. במקרים קשים יותר, יש כאמור לשקול בכובד ראש את אפשרות מתן אחד מנוגדי הדיכאון התרופתיים מהדור החדש. כדאי להתחיל ממינון מינימאלי ולהמתין מספר שבועות עד לקביעת המנה הסופי.

בכל מקרה רצוי לשמור על קשר חם ובלתי אמצעי עם החולה, בכך נוצרת חופשיות לחולה לדווח על כל אחת מבעיותיו ללא חשש. דווח אשר לעיתים קריטי לבלימת סיבוכי מחלה חדשים, או גילוי מוקדם של התלקחותה.

בברכה
ד`ר אודי בר


www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד`ר אודי בר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]