חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מדוע ישראלים מקימים חברות זרות אך עדיין חייבים במס הכנסה, גם בישראל? כנראה ש"החיפזון הוא מהשטן"





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות דיכאון

נושא המאמר: מחשבות מאגיות
מאת: ד`ר אודי בר    שמור מאמר למועדפים

במהלך עבודתי עם מטופלים רבים, נוכחתי כי רבים מבין מטופלי הסובלים מהפרעות חרדה שונות, סובלים מ"מחשבות מאגיות". "מחשבות מאגיות" הן מחשבות אשר החושב אותן משוכנע כי עצם החשיבה שלהן עלולה לגרום לדבר מה נורא. ניקח לשם דוגמא, אישה צעירה אשר בן זוגה אמור לצאת לשירות מילואים בעוד כשבוע. מחשבות של דאגה עולות בראשה, היא חוששת שמא פן יפצע או ייהרג חלילה. מחשבות אלה הן נורמטיביות וצפויות למדי, אולם תגובת החרדה הנלווית ומופיעה מיד לאחריהן אינה שכזו. כי אותה אישה צעירה משוכנעת כי עצם הרהוריה אודות האפשרות כי אהובה יפגע, הן הן לכשעצמן תגרומנה לכך כי יפגע.

תפיסה זו, כי עצם מחשבותינו השליליות אודות גורלו של אדם אחר עלולות לגרום לאחר להיפגע-מכונות מחשבות מאגיות. מחשבות מאגיות נפוץ למצוא אצל ילדים, אשר משייכים כוח בלתי מוגבל ליכולותיהם ואינם מודעים לגבולות הברורים בינם לבין הקרובים אליהם. עם ההתבגרות מחשבות אלה חולפות בדרך כלל.

ישנם מקרים, בהן אותו דפוס מחשבה נותר גם בחיים הבוגרים. מחשבות מאגיות אשר ממשיכות ומלוות את החיים הבוגרים גורמות למצוקה אמיתית לסובלים מהן. הן גורמות לחרדה משתקת, הפרעות בתפקוד תקין ולעיתים גם הימנעות מפעילות שיגרה יומיומיות. רבים מבין הסובלים ממחשבות אלה אינם מוכנים למשל לשמוע כל סיפור אודות אסונות, פיגועים או מחלות קשות, מאחר והם משוכנעים כי אם ישמעו אודותם הרי מיד שיביאו התרחשות דומה על ראשם.

שימו לב, אין לבלבל בין מחשבות מאגיות ולבין שאיפות אישיות וחלומות אשר עם התמדה יכולים להתגשם. שאיפות אישיות ומשאלות לב, אם נעניק להן מספיק תשומת לב ונחתור ללא לאות לכוון הגשמתן הרי שבהחלט יכולות להתגשם - זוהי הצלחה וזוהי צמיחה אישית.

מאידך, אם נחשוש כי ליקירנו יקרה דבר מה, עצם מחשבתנו על כך לא תשנה את גורלו, מאחר וזהו גורלו שלו ולנו אין יד בדבר. התפיסה כי אנו יכולים להמיט על ראשנו אסון, רק משום שאנו חוששים שיקרה, היא מחשבה מאגית טיפוסית. מחשבה מאגית שכזו, אם נותרה לאחר תום הילדות, הרי שכנראה כבר לא תחלוף מעצמה לעולם. ניתן לזהות תקופות בהן החרדה המתלווה למחשבות אלה היא פחותה יותר, אולם דפוס חשיבה זה ממשיך לחלחל ולפגוע בתפקוד התקין ובאיכות החיים של הסובל ממנו.

רבים מהסובלים ממחשבות טורדניות אלה, לא סיפרו לאיש מעולם אודות מחשבותיהם, מסיבות שונות, אולם גם בשל המחשבה שמא פן יתפסו כמשוגעים. אבל מסתבר כי תופעה זו נפוצה הרבה יותר מהמקובל לחשוב ואינה מאובחנת כלל כשיגעון. נכון כי מחשבות מאגיות ניתן למצוא לעיתים גם בקרב חולי סכיזופרניה (מחלת נפש), אולם בוודאי שאין בהימצאות מחשבות אלה לכשעצמן כדי להגדיר את הסובל מהן כחולה במחלת נפש.

ובכן לסיכום, אני משוכנע כי רבים מכם הקוראים כבר מזדהים ולו במעט עם הכתוב. אם אתם חשים כי גם אתם מדי פעם אוחזים במחשבות מאגיות שכאלה, אינכם לבד מסתבר. אך אם אתם מרגישים כי מחשבות אלה פוגעות באיכות חייכם בצורה כלשהי, אז מהרו וגשו לטיפול. אל תניחו לדפוסי חשיבה שגויים לנהל את חייכם. אל תניחו לחרדה לשתק אתכם ולהימנע מפעילויות אשר תמיד חפצתם לעשות. עם טיפול הולם אפשר בהחלט לתקן דפוסי מחשבה, ותיקים ככל שיהיו ולאמץ חדשים.

בברכה
ד`ר אודי בר




www.tevalife.com
קישור לאתר המקור: www.article.co.il/resultarticle.asp?searchfor=&searchforother=true


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד`ר אודי בר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]