חיפוש מאמרים

12314 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חדרי שינה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות תקשורת

נושא המאמר: תקשורת מנצחת
מאת: דניאלה גריין   שמור מאמר למועדפים


מהי תקשורת מנצחת וכיצד אנו יוצרים אותה?

תקשורת מנצחת הנה אחד המרכיבים החשובים ביותר בעבודתנו עם הסובבים אותנו. היכולת שלנו להיות מודעים הן לעצמנו והן לסובבים אותנו הנה מעלה רבת עוצמה. יכולת זו מצריכה מספר כישורים שאחד מהם הוא אמפטיה, בניגוד להזדהות.
אמפטיה היא אותה יכולת להבין את מה שעובר על הצד השני, אך עדיין לא להתערבב עמו. זאת אומרת היכולת שלנו לשמור על ממד אובייקטיבי בקשר שלנו עם האחר.
בעוד הזדהות למעשה גורמת לנו להתערבב עם הצד השני להרגיש את רגשותיו מתוך מעורבות ללא אפשרות לשמור על ממד אובייקטיבי.

"תקשורת מנצחת" בנויה מכמה נדבכים, הן מתקשורת מילולית והן מתקשורת שאינה מילולית (שפת גוף ומרכיביו).

אחד המרכיבים המכריעים בתקשורת שלנו עם האחר הוא "הרושם הראשוני" אותו אנו יוצרים. רושם ראשוני יכול לפתוח בפנינו דלתות רבות או לחילופין לטרוק בפנינו דלתות. רושם ראשוני נקבע בין 38 שניות לארבע דקות, כאשר בדרך כלל "אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני" ולכן ככל שנשכיל ללמוד את מרכיביו נוכל להשתמש בו כהלכה.

להלן חלוקת מרכיבי הרושם הראשוני באחוזים:
הרושם הראשוני הנו 100% - זאת אומרת כיצד אנו כאדם שלם נתפסים בעיני האחר במהלך הארבע דקות הראשונות למפגש המשותף.

55% מהרושם הראשוני מקבל הממד שאינו מילולי - שפת גוף, הופעה - האם שפת הגוף שלנו פתוחה/סגורה, מכוונת לאדם מולנו או לא, האם אנו משדרים עצבנות בעזרת תנועות בגופנו, האם אנו אסרטיביים, כוחניים, ביישנים, האם אנו מכבדים את עצמנו ואת האחר על ידי הופעתנו (הלבוש וסגנונו). בעזרת מכלול זה נוכל ללמוד כל כך על האדם מולנו עוד מבלי שהוא פצה את פיו.

38% מקבלת האינטונאציה, חיתוך דיבור, הטון שבו הדברים נאמרים, האם הדברים נאמרים ברכות, בכוחניות, באכפתיות או בביישנות. ניתן ללמוד הרבה על האדם מולנו על ידי הקשבה לדברים הנאמרים, האם הם נאמרים מתוך אכפתיות או מתוך חוסר סבלנות - אנו מצליחים לאתר כוונה שמעבר לתוכן הנאמר. נוכל ללמוד כל כך הרבה אם נהיה קשובים ולדלות מידע רב אודות מי שנצא מולנו.

7% מכלל הרושם הראשוני הוא התוכן, מה אנחנו אומרים?
למעשה במפגש הראשון שלנו, הרבה פעמים פחות חשוב מה נאמר אלא כיצד זה נאמר ועל ידי מי, האם האדם שאמר דברים חשובים, נתפס בעינינו כרציני, סמכותי או לאו? באינטראקציה אינסופית עם הסובבים אותנו, חשוב מאוד שנשים דגש על השפעתו של הרושם הראשוני, שהרי הוא בעל משמעות מכרעת ויהווה קרש קפיצה חשוב גם בהתהוות הקשר עם המטופל.

ידוע שהמפגש הראשון הנו מפגש מכריע בהשפעתו על המשך ההתקשרות ולכן יש להתכונן לקראתו היטב. וניתן בהחלט לעבוד על המיומנויות התקשורתיות שלנו דבר שישפר לאין שעור את התקשורת עם הסובבים אותנו ויפתח בפנינו דלתות רבות.

על הרושם הראשוני שאנו יוצרים נוכל בעזרת אימון לעבוד על:
· הופעה - האם ההופעה שלנו תואמת את המקום אליו אנו מגיעים או מרושלת או לחלופין האם הופעתנו "מכובדת מדי" ואינה מתאימה למקום אליו אנו מגיעים. עלינו להתאים את עצמו למקום, לזמן ולקהל.

· הבעת פנים - הבעת פנים מחייכת ומקרינה יש בה יכולת ליצור סביבנו את אותה תגובה מאירת עיניים וכך לאפשר ליצור מפגש ראשוני נינוח כבר מההתחלה, לעומת הבעה חמוצה או מהוססת, המחכה קודם לתגובה מהצד השני ויוצרת בדרך זו תחושת ריחוק.

· גופנו - בעזרת גופנו נוכל להשפיע על הרושם הראשוני, עלינו לבחון האם גופנו מכווץ וסגור – ידיים שלובות, תנועות קטנות וקושי להביט בעיני האחר או לחילופין ידינו פתוחות, אנו בעלי חיוך מאיר ויכולת להתבונן באחר אל תוך העיניים מתוך מכוונות.

· אינטונאציה, חיתוך דיבור - יש לבחון האם קולנו תואם את המסר שאנו מתכוונים לומר. אנו יכולים לרצות להעביר מסר ואנו לא נהיה בטוחים בדבר אמיתות המסר או לחילופין לא נהיה בטוחים בעצמנו. הדבר יבוא לידי ביטוי בדרך שנתפס על ידי האחר. נשמע לא בטוחים, נדבר בצורה שאינה נחרצת ומסר זה יועבר כך גם לצד השני לעומת זאת אם אנו בטוחים בעצמנו ובמסר נעביר זאת מתוך אינטונאציה שיש בה נחרצות ונשמעת כלא משתמעת לשני פנים ולעיתים מלאה אפוס והתלהבות.

התקשורת המנצחת בנויה מכמה פרמטרים:
הקשבה - "לא בכדי האל ברא שתי אוזניים ופה אחד" - שנלמד קודם להקשיב ואח"כ להגיב. לעיתים יש לנו נטייה לבוא ולהשמיע את מה שאנו רוצים לומר במקום להקשיב לאחר. והרי הדרך הטובה ביותר ללמוד על הפרטנר היא על ידי הקשבה ואיסוף מידע אודותיו כך.

פתיחות - עד כמה אנו פתוחים, לקבל דעות של אחרים ולא לצאת מנקודת חשיבה שאנו תמיד יודעים וצודקים ושאין מה לחדש לנו. חז"ל אמרו "מכל מלמדי השכלתי", תמיד נוכל ללמוד מכל אדם.

יצירתיות - היכולת שלנו לראות דברים בדרך שונה ממה שתמיד הורגלנו, לעיתים יש יותר מפתרון אחד ונכון יהיה לאפשר לעצמנו לבחון דברים מכמה זוויות.

ניהול רגשות - אחד מהפרמטרים החשובים באינטליגנציה רגשית, הנה היכולת שלנו לשלוט על רגשותינו. גם אם מישהו מאוד "מעצבן אותנו".לא להיות פזיזים בתגובותינו ולא חמי מזג, לנטרל את האימפולס ולחשוב מתוך צלילות. ללמוד לעשות הפרדת רגש מפעולה.

פתרון בעיות מתוך עשייה - להיות מעשיים וממוקדים בפתרון הבעיה ולא להתמסמס בהרגשות. להפיק לקחים מטעיות שנעשו בעבר ולהתמקד בפתרונות מעשיים.

אסרטיביות - היכולת להביע את עצמנו ולעמוד על זכויותינו מבלי לפגוע באחר. אסרטיביות הנה אורח חיים לתקשורת טובה עם עצמנו ועם הסובבים אותנו וזאת נוכל לעשות אם נהיה ממוקדים ברצונותינו ובמטרותינו, אם לא נחשוש להביע את אשר על ליבנו וזאת מבלי לפגוע בזכויות ודעות של האחר.

תקשורת מנצחת הנה מיומנות והנה נרכשת לכן אל לנו לחשוש, צריך רק רצון, פתיחות ותרגול-אימון.

עלו והצליחו!!

www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דניאלה גריין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]