חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אימתי ע"פ פקודת מס הכנסה יוכרו ניכוי הוצאה שנוצרה בתשלום ריבית רעיונית? בתי אבות - רשויות המס





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות חרדות פחדים

נושא המאמר: מהי חרדה, הספטומים והטיפול ע"י הרפואה הסינית
מאת: עפר אפל   שמור מאמר למועדפים


חרדה

החרדה מוגדרת כתחושה לא נעימה של פחד ממצב או ארוע שעומד להתרחש. ההתמודדות עם החרדה קשה בד"כ יותר מההתמודדות עם פחד, שכן – החרדה הנה תגובה לאיום כלשהו, לא מוכר ולא ידוע בעוד שפחד נובע בד"כ מאיום או סכנה ידועים.
התגובה לפחד מהירה, חדה וחולפת מהר. התגובה לחרדה לעומת זאת, הנה תחושת חוסר נעימות מתמשכת.

הסימפטומים האפשריים במצבי חרדה:
- מתח שרירים מוגבר, שעלול לגרום לכאבי ראש וכאבים בעורף.
- תגובה חריפה של מערכת הנשימה.
- דחיפות ותכיפות במתן שתן.
- ירידה ביכולת החשיבה והריכוז.
- ירידה ביכולת הלמידה והקליטה
- דאגה, פחד ותחושת מתח.

יש לציין שקיימת חרדה נורמאלית ולעומתה החרדה הפתולוגית.
החרדה הנורמאלית היא תגובה טבעית שמתעוררת נוכח מצבים מאיימים ומטרתה להוביל לפעולה שתפחית את האיום או תסלק אותו.
החרדה הפתולוגית, בה אנו עוסקים, היא תגובה מוגזמת למצב או לארוע, הן מבחינת עוצמת התגובה והן מבחינת משך התגובה. הסובל מהחרדה הפתולוגית מתקשה לשים את האצבע על גורם הסכנה ממנו פוחד.

נשים סובלות מחרדה יותר מגברים וע"פ סטטיסטיקות, הסיכוי שאדם ילקה בחרדה במהלך חייו הנו כ- 23%.

חרדה ורפואה סינית

הרפואה הסינית מצליחה להציע טיפולים מאוד אפקטיביים לטיפול בחרדה, שכן – איננה מטפלת בהכרח בחרדה עצמה, אלא מחפשת את הסיבות לה.
החיפוש אחר הסיבות הנו מעמיק ומרתק, ולעיתים במהלך ההתחקות אחר הסיבות לחרדה, אנו מגיעים עד לשלבי חייו המוקדמים של המטופל ואפילו להריון וללידה.

האבחנה המבדלת והטיפול לפי הרפואה הסינית:

נמצא כי הסיבות לחרדה שונות ומגוונות ולעיתים עלולות להיות מורכבות מיותר מסיבה אחת. להלן האבחנות השונות לפיהן מסווגת הרפואה הסינית את הסובלים מחרדה ואת הגורמים שהביאו לחרדה אצל כל אחד מהם:

א. מבנה בסיסי חלש (קונסטיטוציה) ופחד פתאומי:
מבנה בסיסי חלש יכול להיגרם ממחלות ילדות, הריון ולידה קשים, גנטיקה או אפילו פעלתנות יתר ותזונה לקויה במהלך החיים. על רקע המבנה הבסיסי החלש מגיע ארוע, לעיתים אפילו חד פעמי – של פחד פתאומי. יאופיין בחוסר מנוחה, בעיות שינה (אינסומניה), חוסר תאבון עד כדי אנורקסיה ופלפיטציות (תחושת פעימות הלב). הטיפול במקרה זה יתמקד בהרגעת הנפש, הרגעת ה- SHEN; וחיזוק הלב המעגן את ה- SHEN ואחראי עליה.

ב. חוסר דם באנרגיית הלב:
"חוסר דם בלב", תופעה המוכרת ברפואה הסינית, ואין להסיק ממנה לגבי דמו של המטופל מבחינת הרפואה המערבית – לגבי מצבי אנמיה שונים וכד`. עלול להיגרם כתוצאה מאובדן דם, ממחלה או חולשה ממושכת ועוד. כאשר זהו הגורם לחרדה, היא תאופיין בפגיעה בזיכרון ובריכוז, בסחרחורות, חוורון, ראיה מעורפלת ופלפיטציות. במקרה זה הטיפול יכלול מספר מרכיבים – בניית וחיזוק הדם, הנעת הדם (שכן סטגנציה בתנועתו עלולה להביא לתופעות הדומות לחולשה בדם) וחיזוק אנרגיית הלב.

ג. חוסר YIN, בעיקר באנרגיית הכליות והלב:
שעלול להביא ל"עליית אש" ולעיתים מופיע גם הוא עם חוסר דם. הסימפטומים יהיו חוסר מנוחה, אינסומניה (בעיות שינה), סחרחורות, טיניטוס (ציפצופים באוזניים) ופלפיטציות. הטיפול יתמקד בחיזוק ה- YIN של הכליות והלב והרגעת ה- SHEN.

ד. ליחה ואש הנגרמים בעיקר ממזונות יוצרי לחות ומחוסר באנרגיית הטחול:
מצב זה מאפיין דרגות חמורות יותר של חרדה בד"כ, ואף מתקשר למחלות כמו אפילפסיה וסכיזופרניה. הסימפטומים כאן עלולים להיות – אובססיביות, חלימה מרובה, חוסר מנוחה ונטייה להתפרצויות, פלפיטציות וקושי בריכוז. במקרה זה הטיפול יהיה בסילוק הליחה והאש, בעיקר מאנרגיית הלב והראות, וחיזוק אנרגיית הטחול.

ה. סטגנציה של דם בלב:
עלולה לבוא לידי ביטוי בכאב או מועקה בחזה, כפות ידיים קרות, לשון סגולה, כחלון
בשפתיים ולעיתים גם בציפורניים, ואינסומניה.
העיקרון הטיפולי במקרה זה הוא הנעת הדם בלב והרגעת ה- SHEN.

ו. חום בדם של הלב:
עלול להתבטא בצמא, כיבים על הלשון, אינסומניה, פלפיטציות, תחושת חום פנימית, חום בפנים ופנים אדומות, טעם מר בפה, לשון אדומה ודופק מלא ומהיר. יש נטייה להתפרצויות וחסר מנוחה. הטיפול יתמקד בהרגעת ה- SHEN, קירור הדם בלב וסילוק חום.

עלינו לזכור כי מטופל אשר סובל מחרדה ומגיע אלינו לטיפול, לעיתים קרובות מטופל ע"י פסיכולוג או פסיכיאטר. מניסיון - הטיפול המשולב הוא הטיפול המוצלח ביותר! אין לומר למטופל לשנות מינון תרופתי או סוג טיפול שמקבל ללא המלצת רופאו!
לעיתים קרובות – זקוק מטופל הסובל מחרדה לשיחות מקצועיות. ההמלצה היא לעבוד במשותף עם פסיכולוגים ו/או פסיכיאטרים אליהם יש להפנות לטיפול משולב, במקביל לטיפול ברפואה המשלימה.

לסיכום – החרדה היא תופעה שבהחלט ניתן לסייע לסובלים ממנה באמצעות הרפואה המשלימה בכלל והרפואה הסינית בפרט. על המטופל לבדוק תמיד שהגיע למטפל מוסמך ומוכר ע"י האיגוד המקצועי, ועל המטפל לזכור שהטיפול בחרדה מצריך מהמטפל לעיתים כוחות נפש רבים, אך מתיקות טעם ההצלחה – משתלמת…

בברכה, עפר אפל


מילות חיפוש ושגיאות כתיב פופורליות בתחום :

gpr tpk
gupr tpk
rputv xhbh,
vrputv vxhbh,
rputv xhi
xhi rputv





www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עפר אפל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]