חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיפים ביצירת פרסומת חזקה ואפקטיבית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות מודעות

נושא המאמר: בדרך לתודעה גבוהה - לפתח את האינטואיציה
מאת: גלית שלגי   שמור מאמר למועדפים

אינטואיציה מוגדרת בכל מני דרכים ולובשת פנים שונות אצל בני אדם שונים. לא קל להגדיר מהי אינטואיציה, כיוון שאינטואיציה לא משתמשת בעקרונות הלוגיקה כמו תוכנת מחשב. ובכל זאת, אינטואיציה היא התפיסה או הידיעה הישירה של עובדה או אמת. כמו למשל, היכולת להיכנס לתוך חדר מלא באנשים ולדעת מה האווירה הכללית השוררת בין האנשים. אינטואיציה היא גם מצב של בהירות. הבזק פתאומי של מידע. היכולת לדעת ללא מילים ולהרגיש ללא הסברים. אינטואיציה קשורה לעצמי הגבוה שלנו. היא מדברת אלינו דרך תובנות, התגלויות ודחפים.

כולנו נולדים עם יכולת אינטואיטיבית וכילדים כולנו אינטואיטיביים מאוד. לכל אדם יש דרך בה הוא מקבל "מסרים" לא מילוליים. אלא שבעולם המערבי בו גדלנו, למדנו מהר מאוד לבטל, לדחות, לזלזל או להתכחש לאינטואיציה שלנו. זאת כיוון שהחברה שלנו, נוטה להעריץ ולהעצים את החשיבה ההגיונית, הלוגית, ובמקום להקשיב לעוצמה העמוקה של ידיעה מסוימת שיש לנו, אנו ממהרים להפחית מערכה ומכנים אותה כפרימיטיבית. מגיל צעיר לימדו אותנו להימנע מהתנהגות שהיא לא הגיונית או רגשנית מדי, והתחושות והרגשות העמוקים ביותר שלנו נחשבו למשהו חלש שיש להדחיקו. היכולת האינטואיטיבית שלנו הפכה עם הזמן להיות חשודה ולא מנוצלת.

יחד עם זאת, יכולת אינטואיטיבית היא כישרון טבעי שיש לנו, ואפשר ללמוד אותה מחדש, מכיוון שהיא דרך טבעית לחלוטין של ידיעה. נכון שההתמכרויות של העולם המערבי מנתקות אותנו ממה שאנו יודעים ומרגישים. אבל עדיין, כאשר אנו מונחים פנימה ובאים במגע קרוב יותר עם מערכת ההנחיה הפנימית שלנו, אנו זוכים מיד בגישה לאינטואיציה שלנו. אינטואיציה והנחיה אינטואיטיבית יש בהן כוח רב. כאשר אנו מתחברים לאינטואיציה שלנו, אנו יכולים לגלות בעזרתה מחסומי אנרגיה לפני שהם הופכים למחסומים פיזיים. כלומר, אנחנו יכולים להשתמש ולפעול לפי המידע הזה, ולשמור על בריאותינו. בעיות פיזיות, חברתיות ואישיות הן בעצם תוצאה של פחד והדחקה של האינטואיציה שלנו ושל טבענו הרגשי.

אנשים אשר נוטים להקשיב לאינטואיציה שלהם, בדרך כלל מגלים עולם ומלואו. המון דלתות נפתחות פתאום בפניהם. כשאדם מתחבר לאינטואיציה, יתכן מאוד כי הוא ימצא תשובות לבעיות שניסה לפתור במשך שנים. אדם יכול לפתח את האינטואיציה שלו על ידי כך שקודם כל- יבטח בה. כולנו הרי מקבלים רעיונות וחושבים על מה היינו יכולים לעשות או להיות. כולנו שומעים את הלחישות האלו מתנגנות כל יום כמעט בראש שלנו. לכולנו יש חזון של חיים מספקים יותר עבורנו. רובנו שומעים למשל מה הדבר שבאמת היינו רוצים לעשות, או לעבוד, אבל תמיד אנחנו יוצרים סיבות למה לא לעשות. לדעתי יותר פשוט היה ליצור סיבות למה כן לעשות זאת. כשאנחנו מדגישים את השלילי אנחנו בעצם מעכבים את עצמנו במקום לקדם את עצמנו.

שימו לב כמה אתם מרגישים מותשים כשאתם מדגישים את השלילי וכמה אתם מרגישים מלאי אנרגיה ובאיזו קלות הדברים מסתדרים כשמתרכזים בחיובי. לכולנו גם יש את היכולת להגיב לתחושות ולפעול לפיהן. למשל- נניח ואדם רוצה לעזוב מקום עבודה ולהתרכז במה שהוא אוהב או במשהו שמעניין אותו. מה שסביר שיקרה הוא שההכרה שלו תלחש לו שזה יצליח. יתכן והוא יגלה עוד אנשים אשר הצליחו בתחום הזה, והוא ימצא אותות וסימנים שיצביעו לו ללכת בכיוון הזה. האינטואיציה מזמנת אותו אל העתיד דרך מה שהוא מרגיש כי הוא נמשך אליהם ואוהב אותם. אם אדם זה ילך בעקבות הקול הזה, מן הסתם, דלתות יפתחו לו בכל מני מקומות. אם הוא ימצא קשיים ודלתות סגורות בדרך, זה סימן שיש דרך טובה יותר, ושעליו לחפש את הדלתות הפתוחות.

האינטואיציה מדברת דרך דחפים, הבזקי רעיונות, תגובות ותחושות, והיא מניעה את האדם בכיוונים מסוימים. אינטואיציה שולחת מסרים כל הזמן. היא אומרת לנו מה לעשות בכל רגע ורגע. היא תמיד מכוונת אותנו לעבר נתיב גבוה יותר. כדי לשמוע אותה, חשוב לתת תשומת לב לרעיונות ולתחושות. כאשר אדם מאלץ את עצמו לעשות משהו אחר ממה שהתחושות אומרות, זה סימן שאדם לא שם לב לאינטואיציה שלו.

בעולם המערבי האינטלקט הוא זה אשר שולט בדרך כלל. להרבה אנשים יש אמונה שאומרת "שום דבר לא בא בקלות. אני תמיד משיג את הדברים בדרך הקשה. לא יכול להיות שזה כל כך קל. כנראה שזה לא נכון". רובנו לא מאפשרים לעצמנו להזות את החזון, ורק מעט אנשים נותנים אמון באינטואיציה שלהם כדי להביא את אותו חזון אל תוך ההתנסות היומיומית שלהם. האינטלקט אוהב לתכנן הכול בצורה הגיונית. האינטואיציה לעומתו ספונטאנית. כאשר אדם נצמד יותר מדי למטרות שתוכננו מראש ולא מגלה גמישות, הוא עלול לפספס מסרים חשובים שבאים מהאינטואיציה אשר מראה דרכים לעשות את הדברים בצורה פשוטה יותר.

אנשים אשר פועלים בדרך כלל ברמה האינטלקטואלית ומכינים רשימות ברורות של מה צריך לעשות, והיומן מסודר ומתוכנן להם כבר לחודש הקרוב, סביר שלמרות כל זה, לא יחושו שמחים ומאושרים. אי אפשר לחיות רק על פי האינטלקט כפי שאי אפשר לחיות רק על פי האינטואיציה. גם כאשר אדם שקוע כולו באינטואיציה, מה שקורה בדרך כלל, זה שהוא נשאר רק עם החלומות והפנטזיות ועם הדיבורים, וסביר שלא יצור, יבצע או ישנה שום דבר בחייו. אבל, כאשר אדם פועל לפי האינטואיציה, הדברים תמיד יתרחשו בקלות.

תפקיד האינטלקט אם כן, הוא להציב יעדים לתכנן תוכניות, להחליט ולבצע את הדברים. כמו טייס אשר מנווט, עורך מסלולים ומטיס את המטוס. אולם מי שלמעשה קובע את המסלול הם מזג האוויר והים. הטייס חייב להיות גמיש ולהתייחס לתוכניות ולמסלולים שתכנן כעל קווים מנחים בלבד. האינטואיציה היא זו אשר מראה את הרוחות, הסערות שבדרך, את המעקפים שיש לעשות. היא בודקת מהו הנתיב הכי טוב, הכי בטוח והכי מהיר להגיע ליעד. זה כמובן יתאפשר רק בתנאי שנפעל לפי הרגשות, התחושות, הדחפים והכמיהות העמוקות ביותר שלנו. כל אחד יכול לפתוח ולפתח את האינטואיציה שלו. פעולה על פי האינטואיציה דורשת המון אמון ואמונה, יכולת גמישות וספונטאניות. חשבו על כל אותן הפעמים בהן האמנתם בעצמכם ושמעתם את הלחישות שלכם ופעלתם לפיהן. בפעמים בהן גיליתם גמישות והלכתם בדרך אחרת ממה שתכננתם והדברים הסתדרו אפילו טוב יותר משציפיתם. הרשו לעצמכם לחיות כמו ילדים. עשו את מה שאתם רוצים לעשות. אני יודעת בוודאות, באמצעות חוויות אישיות ומשוב שאני מקבלת מאנשים שפגשתי, שהאינטואיציה אכן עובדת. אני מוצאת שככל שאני יותר בוטחת והולכת בעקבות "הקול" הפנימי הזה, החיים שלי נעשים קלים ומרגשים יותר.

למרות שהמסרים עשויים להגיע טיפין טיפין, כשנלמד לתת אמון בהדרכה הזו, החיים שלנו יהיו בעלי איכות אחרת לגמרי. החיים, הרגשות והפעולות שלנו ישתלבו בצורה הרמונית עם כל האחרים שסביבנו.

בברכה, גלית שלגי


www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גלית שלגי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]