חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מאמן אישי שהוא גם פסיכולוג - האם ולמה זה חשוב?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות מודעות

נושא המאמר: מחשבות חיוביות
מאת: דר` מירה חניק    שמור מאמר למועדפים


אפירמציות: לחשוב מחשבות חיוביות
מחשבות חיוביות ("מחייבות")
מאת: ד"ר מירה חניק

מה גורם לדברים לקרות?

האם את מרגישה לפעמים כאילו "שום דבר לא מסתדר לך"? כאילו "הכל נגדך"? כאילו "הכל תקוע, ולא זז עבורך", או כאילו "אנשים פוגעים בך ועושים דברים נגדך"?, או אולי ש"הדברים יוצאים ההיפך ממה שהתכוונת"?

מה לדעתך גורם לדברים לקרות כפי שהם קורים? יש כאלה המאמינים במזל, בגורל, או בקביעת הדברים מראש ("דטרמיניזם"). אבל יש אחרים, ובהם פסיכולוגים רבים, הטוענים שאנחנו בעצמינו יוצרים את המציאות שלנו, בעיקר באמצעות מחשבותנו.
אתן דוגמה: מנהל שאיתו עבדתי, התלונן על כך שהבוס שלו תמיד מחמיץ לו פנים, מסובב לו את הגב, לא מתייחס אליו, וכשהוא כבר מתייחס אליו, זה תמיד בצעקות ובאגרסיביות. "אי אפשר לעבוד איתו", קבע המנהל, לאחר שכבר ניסה הכל, ללא הועיל.

איך משנים מחשבה

הצעתי לו (בין יתר הטכניקות איתן עבדנו) לעשות עבודה עצמית על הרגשות שלו כלפי הבוס שלו, "לשלוח לו מחשבות חיוביות", ולצפות ממנו תמיד לטוב. הוא תירגל צורת חשיבה, שבה עמד לפני דלת המשרד, ודימיין את עצמו "שולח קרני אנרגיה של אהבה" לכיוון הבוס שלו, ומשדר אליו מחשבות חיוביות.

נשמע לכם כמו "הוקוס-פוקוס"? אולי. אבל מה שקרה בפועל בשטח היה פשוט קסם מארץ הקסמים. תוך מספר ימים השתנתה מערכת היחסים בין אותו מנהל לבוס שלו, כבאורח פלא. הם מסוגלים לסבול איש את רעהו בחדר אחד במשך זמן ארוך יותר מאשר קודם, והקשר ביניהם - אם כי איננו סיפור אהבה - הוא הרבה יותר סביר.
אפשר להסביר סיפור אמיתי זה בדרכים שונות - ואולי ייתכן פשוט שהמנהל שלי שינה את עצמו, ולכן הבוס שלו הגיב אליו אחרת (זהו ההסבר הפשטני והרווח ביותר ביחסים מסוג זה, ואנשים רבים התנסו בו בצורות שונות). מה שיש בסיפור זה, דומה מאד למצבים בהם אנחנו אומרים "אין לי כימיה עם אדם זה", או: "הרגשתי שממש הייתה לי איתה כימיה טובה".

כימיה בעבודה

כי מה היא בעצם אותה "כימיה" אם לא משהו שנוצר ע"י מחשבותינו? מה שאנחנו חושבים על אנשים, ומה שאנחנו מצפים מהם, לפעמים קורה ומתגשם, ומשפיע על היחסים.
תורה זו, משהו שבין פסיכולוגיה-בגרוש לפילוסופיה רוחנית, מקובלת היום על אנשי מקצוע רבים (ראו רשימת קריאה מימין!).

הנה מספר רעיונות ל"מחייבות" (כלומר "מחשבות חיוביות" - התרגום העברי של "אפירמציות"), שאספתי מפה ומשם, והשתמשתי עם אנשים שהחליטו לשלוט על עתידם ועל היחסים שלהם עם הסביבה.

איך עושים "אפירמציות"?

אפירמציה היא אמירה חיובית (לעולם לא שלילית!), הנאמרת בזמן הווה (כאילו היא קורית עכשיו), ומדברת על התוצאה שרוצים להפיק. למשל: אם אני רוצה סוף סוף לסתום את הפה ולהפסיק לאכול יותר מדי, לא אומר "אני לא אהיה יותר שמנה", אלא, משהו כמו: "אני מרשה לעצמי לאכול רק מה שנחוץ לגופי, ורואה את עצמי מרזה מרגע לרגע".

"אפירמציות" הן אמירות, או מחשבות שאני אומרת לעצמי כדי להניע את האנרגיות סביבי, וליצור מצבי מציאות אשר, מתוך התחושה הפנימית והאמת הפנימית שלי, אני אצור אותן בעתיד. אומרים אותן מספר פעמים ביום: למשל, 10 פעמים בבוקר ו- 10 פעמים בערב. אפשר לומר אותן בקול רם, או ללחוש אותן, או להקליט על טייפ קטן ולהשמיע באוזניות בכל מקום שאת נמצאת. ואפשר גם לכתוב אותן על דף, אותו מספר פעמים.

הנה מספר אפירמציות, המתאימות לנושאים ולמצבים שונים. בחרי את המתאימה לך בכל מצב רצוי:

אני מוכנה להשתנות. אין לי כל צורך בדפוסים הישנים, ואני נפרדת מהם בשמחה.
חיי מעניינים ומרתקים ואני נהנית מכול עיסוקיי.
אנשים יצירתיים ומרתקים נמשכים אלי ומעשירים אותי בכל דרך.
אני חזקה ומתמודדת בכל מצב.
מחשבותי צלולות ורעיונות יצירתיים זורמים במוחי.
באין-הסופיות של החיים, הכל מושלם, שלם ומוגמר.
אני משתנה מרגע לרגע. למחשבותי הישנות אין עוד כוח עלי.
יש לי היכולת לפתור כל בעייה. כל אשר עלי לדעת יתגלה לי, וכל אשר אני זקוקה לו, יסופק לי.
אני חיה בהרמוניה ובאיזון עם כל האנשים בחיי.
אני אוהבת את עצמי. אני סולחת ומשחררת את העבר ואת כל חוויות העבר. אני חופשייה.
אני חייה באופן מוחלט בהווה, ויודעת כי עתידי בהיר ובטוח.
כל מרכיבי ההצלחה מצויים בתוכי. אני לומדת מכל חווייה.
ההכנסה שלי הולכת וגדילה מיום ליום.
אני סולחת לכולם וכולם סולחים לי.






www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר` מירה חניק שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]