חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שירותי חברת ניקיון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות לחץ מתח

נושא המאמר: הכל אודות סטרס. דרכי התמודדות. חלק ב` בסדרה
מאת: דר` ארנון לוי    שמור מאמר למועדפים


הכל אודות סטרס (לחץ גופני/נפשי), דרכי התמודדות וטכניקות לשימוש עצמי

בסדרה של 3 מאמרים ברצוני להציג כאן את נושא הלחץ הגופני/נפשי. בחלק הראשון דננו בשאלה מהו סטרס. בחלק הנוכחי נדון בנושא מהן הדרכים ליישם טכניקות לשימוש עצמי לפתרון בעיות הסטרס. בחלק האחרון נבדוק מהן האפשרויות המוכרות היום להתמודד עם סטרס ביעילות וכיצד ניתן לפתח סגנון חיים המאפשר ניצול טוב ומאושר יותר של הפוטנציאל העצמי.

א. את השיטות להפחתת לחץ ניתן לחלק ל- 3 קטגוריות עיקריות

1. שיטות שיוצרות הרגעה: מדיטציה לסוגיה, הרפיות, דמיון מודרך, משוב ביולוגי.

בקטגוריה זו ניתן למצוא מדיטציה לסוגיה, ובעיקר סוגי מדיטציה שממקדות התרכזות בגוף, סוגי הרפייה, הרפיית שרירים, הרפייה של ידי נשימות, עצירת הנשימה ושחרור מבוקר שלה, נשימות עמוקות בשילוב מודעות לגוף ולנפש, נשימות מטהרות שמשחררות לחץ, יוגה ותנוחות גוף מרגיעות או הדמייה מודרכת שבה ניתן לדמיין בעזרת מנחה או קלטת מקומות מרגיעים. שיטה נוספת בקטגוריה זו היא משוב ביולוגי המאפשר בעזרת מערכת ממוחשבת וחיישנים המחוברים לגוף לבדוק את רמת הלחץ המופעלת על מערכת העצבים האוטונומית ולימוד עצמי של הפחתת רמת הלחץ.

2. שיטה נוספת היא טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי המחנך את האדם להתייחס לגורמי הסטרס ב"פרופורציה" ולא להגזים בחשיבותם וכן להבין את משמעותם.

מה שהיום נראה בלתי נסבל ומאיים יראה בעוד חודש חסר חשיבות כשלג כאשתקד. גם אם פוגעים בנו במקום העבודה, גם אם עלינו לעמוד בלוח זמנים, או עלינו לקיים שיחה בלתי נעימה עם מישהו שאיננו אוהבים, כאשר נעמיק לבדוק ולנתח את המצב ניווכח כמעט תמיד שהשד אינו נורא כל כך.

3. קטגוריה שלישית היא צרור של עצות "קומון סנס" פרקטיות שעל כל אדם להתאים לעצמו בהתאם לנטיותיו האישיות שמפחיתות אצלו את רמת הסטרס.

"מלכת" קטגוריה זו היא הפעילות הספורטיבית שמסייעת לרוב האנשים להפחתת הסטרס. שיטות נוספות הן: טיפולי שיאצו או מסג`, מוזיקה שאוהבים, שיחת טלפון עם חברה, הליכה ברגל, ג`קוזי וכו` בהתאם לנטייה האישית של כל אחד. לכל אדם יש צרור של פעילויות שאצלו יורידו את הסטרס ועל חברו לא ישפיעו באותה צורה.

ב. אפשר ליישם טיפים אלה ולקבוע אם כן את 10 הדיברות להתמודדות עצמית עם לחץ בחיי יום-יום.

1. לחץ במקום העבודה

כללית: לחץ מתון במקום העבודה אינו מזיק ויכול אף לייעל את פעילויותיכם.
המטרה היא להימנע מלחץ יתר OVER-STRESS מזיק. מה נעשה?

1. למדו לקרוא את הסימנים שמשדר הגוף. אתם סובלים מעייפות מוגזמת, יש לכם כאבים במקומות שונים בגוף, יש לכם מצב רוח ירוד? אתם כנראה סובלים מלחץ יתר.
2. השתמשו בהומור, היו אסרטיביים והחלטיים במידת האפשר.
3. למדו להיות חיוביים בחשיבה ובהחלטות, ארגנו סביבת עבודה נעימה וצרו קשר חיובי עם העמיתים לעבודה (במידת האפשר).
4. במקומות עבודה רבים עליכם להאט את הפעילות - לבצע פעולות לאט ומתוך ריכוז, לעשות הפסקות בפעילות מידי פעם. כשאנחנו בפעילות אטרף או היפר, רמת הסטרס עולה בקצב מהיר. ווסתו את כמויות הלחץ. אל תטילו עומס יתר על המערכת הגופנית \ נפשית.

2. לחץ במשפחה

כללית: הגורמים ללחץ במשפחה ובזוגיות ששוחקים את מערכת היחסים וגורמים לסבל לצדדים הם: פגיעה באגו של בן\בת הזוג, בעיות תקשורת, פגיעה באינדיבידואליות, בטריטוריה של הזולת, התמודדות כוחנית שהיא כמעט תמיד מיותרת.

5. כאשר אתם מקשיבים: הקשיבו בסבלנות וכבדו את המסר של בן \ בת הזוג.
נסו להיות אמפתיים עם הזולת ועם תחושותיו נסחו במילותיכם את דברי בן \ בת הזוג.
6. כאשר אתם דוברים: אמרו את שלכם באופן ענייני, בלי הרצאות ובלי הנהלת חשבונות מהעבר. דברו מתוך הרגש שלכם בלי "לקרוא" את מחשבות בן \ בת הזוג ובלי שיפוט ערכי.

3. לחץ בזמנכם הפנוי

7. בנו תיבת כלים להתמודד עם סטרס: למדו להכיר את עצמכם ומה מרגיע אתכם: ספורט מסוים, מקלחת, שיחה עם חבר, הרפיות, מדיטציה, דמיון של מקום נעים וכו`. השתדלו להימנע מלקיחת תרופות הרגעה ללא צורך, עודף קפה או ממריצים אחרים.
8. פתחו מודעות עצמית ולמדו לראות את הדברים בפרופורציה.
9. למדו ראייה אופטימית של הדברים הומור, תקווה ובכלל חשיבה חיובית.
10. זכרו שמצבי סטרס הם מצבים נלמדים ואינם נובעים מכך שהחיים גרועים או מתסכלים (למרות שהם גם כאלה לעיתים קרובות). למדנו בעבר לקשר נסיבות חיים מסוימת לפסימיות, חוסר אונים, חוסר תקווה, חשיבה שלילית וכיו"ב ומצבים אלה מייצרים אצלנו סטרס. ברגע שנלמד להתמודד עם הסטרס נוכל להפוך אותו ואת העייפות והעצבנות המלווים אותו לתחושה חיובית של אנרגיה רגועה גם כאשר החיים מתסכלים ודורשים התמודדות קשה כמו עכשיו בישראל.

הדרך האידיאלית להתמודד עם סטרס היא שילוב כמה משיטות אלה עם ייעוץ או טיפול פסיכולוגי קצר. מניסיוננו למדנו שטיפול פרטני במצבי סטרס יכול להיות קצר ביותר (כ- 3 פגישות). אנו מקיימים גם קבוצות וסדנאות חווייתיות להתמודד עם סטרס וללמוד להפיק את המירב מהפוטנציאל העצמי של כל אחד. הערך המוסף של שילוב טיפול פסיכולוגי קצר במצבי סטרס הוא בכך שגורמי הסטרס העיקריים אינם גורמים חיצוניים כפי שניתן לחשוב אלא המשמעות הפנימית הבלתי מודעת שאנו נותנים להם. טיפול קצר מאפשר לנו לשנות משמעות זו. בנושא זה נדון בחלק השלישי של המאמר.

בברכה, דר` ארנון לוי


www.tevalife.com
קישור לאתר המקור: dr-arnonlevy.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר` ארנון לוי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]