חיפוש מאמרים

12315 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מחירי עברה בעסקה בין-לאומית (Price Transferring)





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צו הריסה חריגות בנייה תוספת בנייה צו הפסקת עבודה

נושא המאמר: עברות בניה וכיצד להתמודד עם הרשויות?
מאת: בנימין קלינגר   שמור מאמר למועדפים

עבירות תכנון ובניה הן מהעבירות הנפוצות ביותר בישראל. למעשה, עבירות מסוג זה קיימות בכל עיר, מועצה מקומית או מושב. חוק התכנון והבניה מגדיר מספר סוגים של עבירות תכנון ובניה, לדוגמא: בניה ללא היתר או בסטיה מהיתר או תכנית, שימוש ללא היתר או שימוש חורג מהיתר או תכנית. עבירות אלו מוגדרות על פי חוק התכנון והבניה כעבירות פליליות, אשר נאכפות על ידי הועדות המקומיות או האזוריות בתחומן באמצעות העמדה לדין פלילי בבית משפט. הרשעה בעבירת תכנון ובניה תגרור הטלת צווי הריסה או הפסקת שימוש, חתימה על התחייבות שלא לעבור עבירה דומה ותשלום קנסות גבוהים לועדות לתכנון ובניה.

מהן עבודות בניה הטעונות היתר?
סעיף 145(א) לחוק התכנון והבניה מגדיר מהן העבודות הטעונות היתר בניה באופן רחב ביותר, למעשה כל עבודה תחשב כטעונה היתר למעט, עבודות בניה המהוות שינוי פנימי בדירה (לדוגמא עבודות שיפוץ, הריסת/בניית קירות פנימיים), עבודות שאינן נוגעות לצד החיצוני של הבניין, שאינן משנות את שטח הדירה או את מספר יחידות הדיור.

ההליכים הפליליים בעבירות תכנון ובניה
מרגע שנודע לועדה המקומית על קיומה של עבירת בניה, תפתח חקירה במחלקת הפיקוח של הועדה. מפקח בניה של הועדה המקומית יגיע לדירה/נכס יבדוק, ימדוד, יצלם את המבנה ותכולתו, וישווה את הקיים בפועל להיתר הבניה של הנכס.

חשוב לדעת, כי על פי תיקון 116 לחוק התכנון והבניה (שנכנס לתוקף באוקטובר 2017) מעת שקיים חשד לקיומה של עבירת בניה בדירה/בנכס המשמש למגורים , מפקח הבניה אינו רשאי להכנס לתוך הדירה/הנכס המשמשים למגורים ללא צו של בית המשפט.

מפקח הבניה מוסמך לגבות את הודעתו של כל מי שקשור לעבירה ואף לחקור תחת אזהרה את בעל הנכס ו/או מי שחשוד בביצוע העבירה. לעיתים חקירה מסוג זה תעשה בעת הביקור בשטח או שתשלח הזמנה לבעל הנכס להגיע לחקירה ולמסור את גרסתו במשרדי הועדה המקומית.

חשוב לזכור! כי מדובר במתן גירסה/חקירה כמו בכל הליך פלילי, ועל כן כדאי ורצוי להיוועץ עם עו"ד המומחה בתחום בטרם הגעה לחקירה.

הליכים מנהליים או הגשת כתב אישום?
לועדה המקומית אפשרות לבחור בין מספר אפשרויות לאכיפת החוק במקרה של עבירת בניה. באפשרותה להוציא צווים מנהליים כגון: צו מנהלי להפסקת שימוש, צו מנהלי להפסקת עבודה, צו הריסה מנהלי, צו לסגירת בניין ועוד, או נקוט בהליכים שיפוטיים כגון: צו הפסקה שיפוטי, צו למניעת פעולות, הגשת כתב אישום ועוד.

רק בסיום איסוף כל הראיות יחליטו רשויות התביעה באיזה הליך לנקוט.

הסמכות השיפוטית לדון בעבירות תכנון ובניה נתונה לבית המשפט לעניינים מקומיים שהמקרקעין הרלוונטים מצויים בתחום שיפוטו, וככל ואין כזה לבית משפט השלום המוסמך.

מה לעשות אם קיבלת זימון לחקירה או כתב אישום?
כיון שמדובר בפעולת חקירה במסגרת חקירה פלילית, חשוב ואף הכרחי להתייעץ עם עו"ד מנוסה ומקצועי בטרם ההגעה לחקירה. קבלת ייעוץ משפטי כבר בשלב התחלתי זה של ההליך הינו משמעותי ביותר, כיון שהגירסה שמסרת בחקירה עלולה בהמשך להזיק לך ולשמש כראיה מפלילה כנגדך.

גם אם הוגש כנגדך כתב אישום או בקשה לצו שיפוטי חשוב להגיע לבית המשפט כשהינך מיוצג על ידי עו"ד מנוסה ומיומן הבקיא בטענות המשפטיות הרלוונטיות שיש לטעון, לאור ההשלכות הקשות שיכולות להגרם לך מהרשעה בדין והקנסות הכבדים שבצידה.

משרדינו ייצג לקוחות רבים בהליכי חקירה והעמדה לדין בעבירות התכנון והבניה. מניסיוננו, ניהול נכון ומקצועי של ההליך המשפטי על ידי עורך דין מיומן הבקיא בתחום, יכול למנוע הרשעה פלילית או לכל הפחות להקטין את גובה הקנסות.

משרדינו בעל נסיון רב ומומחיות בייצוג בעבירות תכנון ובניה, ואנו נלווה אתכם כבר מהשלב הראשוני של הזימון לחקירה ונדאג להשיג עבורכם את התוצאה הטובה ביותר.

עתירה מנהלית נגד רשות מקומית

בנייה ללא היתר או באופן החורג מההיתר שניתן הן עבירות חמורות שעלולות לגרור סנקציות משמעותיות. עונש אפשרי אחד הוא קנס כספי בגובה עשרות אלפי שקלים, עונש אפשרי שני הוא צו הריסה ובאופן עקרוני מדובר בעבירה פלילית שהחוק מתיר גם הטלת עונש מאסר בגינה. בהתאם, ברור לחלוטין כי מי שמואשם בביצוע עבירות בנייה חייב לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מקיף, ולנקוט בצעדים המתאימים על-מנת להקדים תרופה למכה ולעונש. במשרד עו"ד הילה קולטון חזות מטפלים במקרים אלה במקצועיות ובאחריות רבה.

הדרכים הנפוצות להתמודדות עם עבירות בנייה
* זיכוי – כמו בכל מקרה של האשמה מצד רשות כזו או אחרת, ייתכן כמובן גם זיכוי. מצב אחד שמוביל לזיכוי הוא אכיפה בררנית, וישנם גם נימוקים אחרים שעשויים להוביל למחיקת האישום.

* הסדר מותנה- הדרך הנפוצה ביותר למניעת הסתבכות היא הגעה להסדר מותנה עם הרשות המוסמכת. בדרך כלל יש היתכנות לאופציה זו, וגם כדאיות, כשמדובר על עבירות בהיקף נמוך יחסית אשר בוצעו בתום לב. תנאי נוסף הוא שהעבירה לא גורמת לפגיעה משמעותית בזולת. ההסדר עשוי לכלול תשלום לוועדה והתחייבות של בעל הנכס לנקיטת צעדים לתיקון המצב הקיים. באופן טבעי יש חשיבות רבה לאופן ניהול המשא ומתן מול הרשות המוסמכת כדי להגיע לתנאים הטובים ביותר האפשריים.

* עיכוב הליכים – פעולה שנמצאת בסמכותו של היועץ המשפטי לממשלה. טעמים אפשריים הם קבלת היתר לבניה או הריסתה, מצב בריאותי או משפחתי של בעל הנכס, קלות העבירה ועוד.

פתרון מיטבי לכל עבירת בנייה מול כל הגופים הרלוונטיים
בחלק גדול מהרשויות המקומיות מייחסים חומרה רבה לביצוע עבירות בנייה, ובהתאם ננקטים צעדי אכיפה משמעותיים. עוד חשוב להדגיש כי אין התיישנות במקרה של עבירה של שימוש בבנייה שנבנתה ללא היתר , כך שגם אם חלפו שנים רבות ממועד ביצועה, עדיין בעל הנכס חשוף לסיכון ולעונש. עו"ד הילה קולטון חזות עבדה במשך כ-13 שנים במחלקה המשפטית של עיריית ר"ג, ובמהלך תקופה זו צברה ניסיון רלוונטי נרחב בטיפול בעבירות בנייה. ניסיון זה בא לידי ביטוי גם במשרד הבוטיק שהקימה, ובכל טיפול בנושא סבוך זה עבור כל לקוח ולקוחה. השירות ניתן בזמינות גבוהה, תוך הקפדה על מענה מפורט ובגובה העיניים לכל שאלה, וכן נחישות רבה.

עבירות בנייה

עבירות תכנון ובנייה
תחום התכנון והבנייה הינו תחום מורכב במיוחד. הסיבה לכך היא שנדרש איזון עדין מדויק בין הצורך לבנות עוד ועוד לנוכח הגידול באוכלוסייה שמחייב גם פתרונות מגורים וגם פתרונות למסחר ועסקים, לבין החובה לשמור על האינטרסים של הציבור – כך למשל הקמת מגדל מגורים בלב שכונה שקטה שמתאפיינת בבנייה נמוכה ושאין בה תשתיות מתאימות לקפיצה חדה באוכלוסייה עלולה לחבל באיכות החיים של הדיירים. על כן, כל בנייה חדשה מחויבת בקבלת היתר. התנהלות שלא על-פי הכללים, כלומר ביצוע עבירות תכנון ובנייה, עלול להסתיים בעונש חמור ולכן מומלץ להתייעץ עם עו"ד מנוסה בתחום. עורכת הדין הילה קולטות חזות היא מומחית לדיני תכנון ובנייה שכבר סייעה למי שהואשמו בביצוע עבירות שונות להסדיר את הנושא באופן מיטבי.

הסוגים הנפוצים ביותר של עבירות תכנון ובנייה
* פיצול דירה – הרצון למצות את התשואה מהנכס מוביל בעלי דירות רבים לרצות לפצל את הדירה – כך שניתן יהיה להשכירה למספר אנשים ובסכומי כסף גבוהים יותר. פיצול ללא היתר מפורש מראש הוא עבירת בנייה שעלולה להוביל לקנסות ולצו הריסה.

* חריגה מהיתר בנייה – בנוסף לפיצול דירה ישנם עוד סוגים רבים של חריגות אפשריות מההיתר שניתן. מקרים נפוצים הם בניית תוספות בניה לנכס קיים, סגירה של מרפסת שמחויבת להיות פתוחה, חריגה מאחוזי הבנייה שנקבעו בהיתר (וגם חריגה מקו בניין), קירוי פרגולה ועוד.

* שימוש ללא היתר/שימוש חורג – ביצוע שימוש בנכס שאינו בהתאם להיתר הבניה שלן כגון: הפעלת עסק במבנה שאינו מיועד לכך או שימוש במבנה שנבנה ללא היתר.

* קבלת היתר בנייה במרמה – על בסיס מצג שווא והטעיה, כלומר מסירת מידע כוזב שרק בגללו ניתן מלכתחילה ההיתר.

* בנייה ללא היתר – באופן טבעי בנייה שמחייבת היתר ללא קבלת היתר כזה הינה עבירה חמורה שעלולה לגרור עונש כבד.

פתרונות מיטביים ושירות קשוב ומחויב
בעזרת עו"ד עם ניסיון ניתן להימנע מראש מביצוע עבירות תכנון ובנייה. כשבעל או בעלת נכס מואשמים בביצוע עבירה כזו, הייעוץ המשפטי והליווי הופכים למשמעותיים עוד יותר – בלעדיהם התוצאה עלולה להיות קנסות כבדים, צווי הריסה ואפילו עונש מאסר משום שמדובר בעבירה פלילית. במשרד עוה"ד הילה קולטון חזות מטפלים בהצלחה במקרים מכל הסוגים הנ"ל, על בסיס ניסיון רחב היקף ומתוך מחויבות אמיתית לכל לקוח ולקוחה.

klinger.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י בנימין קלינגר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]