חיפוש מאמרים

12314 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בחירת נסטיק למחשב נייד





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שילוח מכס חיובים הובלה

נושא המאמר: שילוח ביחסים פתוחים
מאת: עומר וגנר   שמור מאמר למועדפים

תקציר
בימים אלה (31.1.23), קיבל בית המשפט תביעה של מְשַׁלֵּחַ בינלאומי נגד יבואן, הנוגעת לעלויות ההובלה הימית של טובין שיובאו לישראל.
היבואן טענה לאי בהירות בהצעת המחיר, ששילבה סכומים שונים במטבעות שונים בגין רכיבים שונים, ללא "שורה תחתונה" של סך הכל. עוד טען היבואן, כי ההצעה נוסחה באופן פתוח, שאפשר למְשַׁלֵּחַ הבינלאומי להוסיף סכומים ורכיבים בהמשך.
היבואן טען כי קוימה שיחה בה סוכם מקסימום חיוב בתיק, אך החשבונית עלתה על מה שסוכם.
בית המשפט דחה את הטענות, וקיבל את התביעה בגין עלויות השילוח שלא שולמו.

• מה היה סיפור המקרה?
חברה ביקשה לייבא מאנגליה סחורה בשילוח ימי, חומר לניקוי חופות בכלי טיס (כיסוי שקוף לתא הטייס), במשקל 21.5 ק"ג. לאחר הגעת המשלוח לישראל, התגלתה מחלוקת בין החברה לבין המְשַׁלֵּחַ, לגבי עלויות השילוח. בשל כך, הגיש המְשַׁלֵּחַ הבינלאומי תביעה קטנה על סך כ-4,500 ש"ח הנוגעת לעלויות השילוח.
המְשַׁלֵּחַ טען כי שלח הצעת מחיר עם הערכת סכום, שבה צוין במפורש כי ישנם רכיבים נוספים שלא ניתן לדעת כרגע את עלותם, והצעה זו אושרה ללא סייג על ידי היבואן.
בשל המחלוקת, לא שוחררה הסחורה, ונצברו לטענת המְשַׁלֵּחַ גם עלויות אחסנה בנמל.
היבואן טען להגנתו, כי חלה אי בהירות בהצעת המחיר של המְשַׁלֵּחַ הבינלאומי, מפרטת שורה של מחירים בגין רכיבים שונים במטבעות שונים ואין בהצעה "שורה תחתונה" של סך הכל המחיר. היבואן טען עוד, כי לאחר שנשלחה הצעת המחיר, נוהלה שיחת טלפון במסגרתה סוכם כי עלות ההובלה "מדלת לדלת" תהא כ-2,500 ש"ח וכי העלויות שיווספו בישראל לא יעלו על 300 ש"ח.
היבואן טען כי אישר הצעת מחיר של 2,800 ש"ח, אך נדהם לגלות דרישת תשלום נוספת של 7,600 ש"ח עם הגעת המשלוח לישראל. היבואן הוסיף, כי בשל תוספת העלויות, הוא ויתר על משלוח זה, והזמין משלוח דומה ובו נשא בעלויות שילוח של 2,250 ש"ח, וכי הדבר מוכיח, שהעלויות שנדרשו ממנו היו מופרזות.

• מה הכריע בית המשפט?
בית המשפט קבע, כי המְשַׁלֵּחַ הציג הצעת מחיר בכתב, שאושרה ללא סייג. מנגד, היבואן טוען להסכמה בעל פה לעלויות שילוח שלא יעלו על 2,800 ש"ח, אך טענה זו סותרת את המסמך בכתב, ולא הוכחה על ידו.
בית המשפט דחה את טענת היבואן לחוסר בהירות בהצעת המחיר. בעניין זה נקבע כי:
"אשר לאי בהירות ההצעה, מטבע הדברים, מי שאינו עוסק בתחום השילוח אינו מכיר את הרכיבים השונים הכלולים בהצעה ואת הרלוונטיות שלהם לשילוח הספציפי. בשל כך, על המזמין לברר את מלוא הפרטים שאינם ברורים לו מבעוד מועד וטרם אישור ההצעה. ככל שנציג הנתבעת בחר לאשר את ההזמנה חרף אי הבהירות הנטענת, אין לו אלא להלין על עצמו."
לאחר מכן, עבר בית המשפט לבחון את הצעות המחיר השונות ששלח המְשַׁלֵּחַ הבינלאומי.
בית המשפט הפחית שני רכיבים בסכומים נמוכים שלא הופיעו בהצעת המחיר (ציוד של חברת הספנות ודמי שידור), אך קבע שכל יתר הרכיבים המופיעים בחשבון המטענים, תואמים את ההצעה שאושרה. באשר להובלה יבשתית, צוין בהצעת המחיר שרכיב זה ייגבה בנפרד ועל כן בית המשפט אישר גם סעיף זה.
על כן, קיבל בית המשפט את תביעת המְשַׁלֵּחַ וחייב את היבואן לשלם לו סכום של 2,883 ש"ח המתייחס לחשבון המטענים ולעמלה בגין עבודה על שחרור התיק מן המכס, בתוספת הוצאות משפט של 400 ש"ח.
עוד קבע בית המשפט, כי הסכום ישולם ללא קשר לשאלה האם המשלוח ישוחרר לידי היבואן, שבפניו פתוחה הדרך לטפל בשחרור המשלוח עם איזה גורם שירצה.

• מה ניתן להעיר על ההחלטה?
כידוע, תהליך של יבוא טובין לישראל בהובלה ימית, כפי שנדון בתיק זה, מערב גורמים רבים מאד בשרשרת ההובלה. התהליך כולל משלחים בינלאומיים בישראל ובמדינת המוצא, סוכני מכס, חברת ספנות, סוכני אוניה, מחסן לוגיסטי, נמל מוצא ונמל יעד, רשות מכס במדינת מוצא ובמדינת יעד, ועוד.
מטבע הדברים, ועל פי הדין, כל גורם בשרשרת זו עשוי לבקש תשלום כזה או אחר עבור שירותיו, ובתהליך מוחלפים מסמכים שונים הכוללים חיובים בגין רכיבים שונים. חיובים אלה אינם תמיד נהירים וברורים למשתמשים בהובלה הימית, ופעמים רבות, כפי שהיה במקרה הנוכחי, מתגלית "הפתעה" ליבואן עם הגעת המשלוח לישראל, בעניין עלויות השילוח.
במקרה הנוכחי, טענת היבואן לסיכום בעל פה לחיוב שלא יעלה על 2,800 ש"ח, נדחתה בשל היעדר הוכחה, ובשל כך שהיא סתרה את הצעת המחיר בכתב של המְשַׁלֵּחַ.
תיק זה מחדד את החשיבות של תיעוד בכתב לכל פעולה המתבצעת מול המְשַׁלֵּחַ, ואם קיים סיכום שהתקבל לאחר הצעת המחיר בכתב, רצוי לתעד גם אותו בכתב, אפשר גם בדוא"ל, התכתבות ווטסאפ, SMS, וכיו"ב, ולא להסתפק בשיחת טלפון בלבד.

הפניות

(*)הכותב עובד במחלקת מיסוי עקיף במשרד קסלמן וקסלמן, והוא עו"ד המתמחה בדיני מכס, מס קניה, מיסוי עקיף, יבוא, יצוא, רגולציה, היטלי סחר, סחר בינלאומי; האמור במאמר משקף את דעתו של הכותב בלבד, ואין לראות בו כמתן חוות-דעת משפטית.

(1)ת.ק. (חדרה) 50186-04-22 חיה בר נ' אמנור לד בע"מ, פסק-דין מיום 31.1.23, כבוד הרשמת הבכירה מיכל פרבר. הצדדים רשאים להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עומר וגנר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]