חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חוג ציור לילדים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: כושר פעילות גופנית קוביות בבטן מאמני כושר אישיים

נושא המאמר: 5 מיתוסים ידועים והאמת מאחוריהם
מאת: דביר אלנקרי   שמור מאמר למועדפים

האם באמת ניתן להוריד שומן נקודתית מחלקים מסוימים בגוף?
מה לגבי הזיעה בזמן האימון - האם זה באמת מדד למאמץ?
האם כשמזיעים יותר שורפים יותר קלורית?
הנה לפניכם 5 מיתוסים ידועים מעולם הכושר והעובדות שמאחוריהם.

מאת:דביר אלנקרי






1. נפטרים מהצלוליטיס


המיתוס:
ניתן להוריד שומן מאזורים נקודתיים בגוף, על ידי תרגילים ספציפיים.

האמת:
לא ניתן להוריד שומן נקודתית.לצערנו השומן יורד בצורה די שווה מכל חלקי הגוף.
יגידו לכם שכפיפות בטן, הרמת ברכיים לחזה בשכיבה , קירוב ירכיים או הרחקת ירכיים יגרמו להרזיה באותם אזורים שעליהם עובדים (ללא קשר למינון או לעצימות) - הם ישפיעו רק על השרירים המצויים תחת רקמת השומן ולא על השומן עצמו.
דרך אגב, גם צלוליטיס, שומן תת עורי, הוא עדיין רקמת שומן רגילה, ולכן לא ניתן להורידה באופן נקודתי.

2. לעבוד על הבטן העליונה או התחתונה?


המיתוס:
ניתן לעבוד רק על אזור הבטן התחתונה בעזרת תרגילים מתאימים.

האמת:
חשבתם שכשאתם מרימים רגליים בשכיבה או בתלייה ממצב שבו הרגליים ישרות, או בתרגילים אחרים המפעילים את שרירי כופפי הירך, השרירים באזור התחתון של הבטן עובדים קשה? טעיתם. השריר העיקרי הפועל בכפיפת ירך (למשל בהרמת ברכיים בשכיבה) הוא שריר המותן כסל.
כשמנתקים רגליים מהרצפה למצב שבו הן ישרות, כל שרירי הבטן מתכווצים סטטית (ללא תנועה).
השילוב של עייפות השריר , או הרגשה של עבודה קשה בבטן (הנגרמת ע"י הכיווץ הסטטי של הבטן ומהעבודה הקשה של כופפי הירך), גורמת לעייפות בחלק הקדמי של האגן, וכך בטעות חושבים ש"הבטן התחתונה" היא זו שעבדה. מכאן אנו למדים ששרירי הבטן מתכווצים לכל אורכם ולא בחלקים נבחרים.

3. כל המרבה בחזרות הרי הוא משובח...


המיתוס:
ביצוע תרגיל עם מספר חזרות רב ובעצימות נמוכה יגרמו לחיטוב הגוף ולשריפת שומנים.

האמת:
לבצע תרגיל עם משקל נמוך וטווח חזרות גבוה(בין 20-50) אינו שורף יותר שומן לעומת ביצוע אותו תרגיל בעצימות גבוהה יותר ובטווח חזרות נמוך יותר(בין 6-15).
כך, למשל, באימון משקולות, הגוף משתמש בפחמימות כמקור אנרגיה בשניות הראשונות של המאמץ השרירי. סט רגיל באימון משקולות נמשך 20-30 שניות. לעומת זאת, מתאמן ממוצע זקוק ל-20-30 דקות של מאמץ אירובי בעצימות בינונית, הכולל בתוכו קבוצות שרירים גדולות, על מנת שגופנו ישתמש בשומנים באחוזים גבוהים כמקור אנרגיה לאימון (במקרה זה, כ-50% מהקלוריות הנשרפות הן משומן). כך שלא יהיה די בביצוע עוד חזרות במשקל נמוך יותר בתרגילים מסוימים לשם שריפה נוספת של שומן.
בעצם, הדבר עלול לגרום לשריפה של פחות שומן, מאחר שעצימות התרגיל נמוכה יותר (שריפת השומן מתבצעת בעיקר בשלב ההתאוששות מאימון המשקולות).
חשוב לדעת, שכאשר מתחילים תוכנית פעילות למטרת הרזיה, יש סיכוי שהעלייה במסה השרירית תקדים את הירידה במשקל בשל איבוד השומן, מה שעלול לגרום לעלייה קטנה במשקל ובמקביל - לירידה בהיקפים (שריר תופס פחות נפח משומן). כך, למרות העלייה הקטנה במשקל, הגוף נראה רזה וחטוב יותר.
כדי לאבד שומן באופן משמעותי, יש צורך בעצימות ובתדירות אימונים מסוימת, שלמתאמנים חדשים יהיה קשה להשיג בהתחלה.
לכן כשרוצים להוריד שומן הרבה יותר מהר מומלץ להגביר את תדירות האימונים.

4. כשמזיעים יותר שורפים יותר


המיתוס:
ככל שמזיעים יותר במהלך האימון, שורפים יותר קלוריות ושומן.

האמת:
גוף האדם חייב לשמור על טמפרטורה פנימית קבועה סביב ה- °37 צלזיוס לתפקוד תקין. אחת הדרכים לוויסות חום הגוף היא הזעה המתאדה ובכך מקררת את הגוף, זו למעשה הסיבה שאנו מזיעים הרבה במהלך הפעילות הגופנית.
קר שלהזעה אין ערך קלורי, ולכן אין להתייחס אליה כמדד להערכת עצימות המאמץ ושריפת הקלוריות. אנחנו מזיעים מאוד גם בשל עודף משקל, נטייה גנטית, או בשל מזג אוויר חם, בעיקר כשעושיפ פעילות גופנית בחוץ כשהלחות גבוהה.

5.עם הגיל עולה המשקל בשל ירידה בחילוף החומרים


המיתוס:
כשמתבגרים משמינים בעקבות ירידה של חילוף החומרים

האמת:
הירידה בקצב חילוף החומרים עם הגיל, לא מסבירה את העלייה במשקל. קיימת ירידה של כ- 2% בכלל עשור בקצב חילוף החומרים. עליית המשקל עם השנים קשורה להרגלי אכילה לא נכונים, ירידה משמעותית בפעילות הגופנית, ומרכיבים פסיכולוגיים וחברתיים נוספים.

מאת:דביר אלנקרי מאמן כושר אישי ומנהל צוות הדרכה INTERBODY

www.interbody.net


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דביר אלנקרי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]