חיפוש מאמרים

12314 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
לא ניתן לשנות גרסאות לטובת שינויי חבויות מס !!!





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פטור מהיתר למיגון פטור מהיתר לממ"ד היתר בניה מיגון דירה

נושא המאמר: פטור מהיתר לממ"ד
מאת: בנימין קלינגר   שמור מאמר למועדפים

לאור המצב הבטחוני אושר פטור מהיתר בנייה לממ"דים בצמודי קרקע ולמבני מגורים בני 2 קומות, שקווי הבניין שלהם מאפשרים את הקמתם.
כמו כן אושרו הקלות להקמת ממ"דים בכל הארץ - בתים פרטיים יהיו פטורים מהיתר בנייה.
.
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה להרחיב את התוכנית המאפשרת מסלול מהיר להקמת ממ"דים לכל חלקי הארץ, ולפיה ניתן יהיה להוציא היתר בנייה להקמתו, גם אם אינו תואם את התוכנית המפורטת. בנוסף, הוחלט על פטור מהיתר בנייה לממ"דים בצמודי קרקע ולמבני מגורים בני 2 קומות, שקווי הבניין שלהם מאפשרים את הקמתם.

מסלול מהיר לבניית ממ"דים בכל הארץ ופטור מהיתר בנייה להקמת ממ"ד בבתים פרטיים:

בצל מלחמת חרבות ברזל, התכנסה היום (ג')17.10.23 המועצה הארצית לתכנון ולבנייה כדי לאשר מספר תוכניות הקשורות להיערכות העורף, בשל הדחיפות הרבה בצרכי מיגון של תושבים. כפי שפורסם כיום כ -62% מהדירות בישראל אשר אינן ממוגנות, כלומר מעל 1.6 מיליון דירות בנויות ללא ממ"ד.
ברמ"י מעריכים: העבודה העיקרית לאחר המלחמה תהיה שיקום קיבוצי העוטף
מהדירות בלי ממ"ד: "אסור שתושבים יחושו שאין בהילות למגן אותם".
במסגרת הדיון אישרה המועצה להרחיב את התוכנית המאפשרת מסלול מהיר להקמת ממ"דים מיישובי גבול הצפון ליישובים בכל חלקי הארץ.
מדובר בתוכנית חדשה, שהיא הרחבה של תוכנית המתאר הארצית שאושרה בשנת 2019 וחלה על יישובי גבול הצפון בלבד, ומאפשרת הליך מזורז למיגון בטווח של כ-9 ק"מ מהגבול הצפוני.
כיום הקמת ממ"ד מתאפשרת בהתאם להוראות התוכנית החלה על המגרש שבו מצוי הבניין, וכל חריגה ממנה מחייבת הליך של פרסום הקלה. כלומר יש צורך להגיש לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בקשה להקלה על מנת לחרוג מקווי התוכנית, כדי שיתאפשר להקים את הממ"ד.
התוכנית שחלה על יישובי הצפון מאפשרת הקמת ממ"ד גם בסטייה מהוראות התוכניות המפורטות החלות על המגרש. עם הרחבתה, ניתן יהיה להוציא מכוחה היתר בנייה להקמת ממ"ד בכל הארץ, גם אם אינו תואם את התוכנית המפורטת.

בנוסף, הוחלט על תקנות פטור מהיתר בנייה לממ"דים בבתים צמודי קרקע ולמבני מגורים בני 2 קומות, שקווי הבניין שלהם אכן מאפשרים את הקמת הממ"ד, זאת בהתאם לבדיקה של עורך התוכנית ואישור פיקוד העורף.
כמו כן, אושרו תוכנית ותקנות שיאפשרו מסלול מהיר לטובת חיזוק בניינים קיימים בפני רעידות אדמה, ללא תוספת זכויות בנייה. כיום, עם פקיעת תמ"א 38, ברוב המקרים לא ניתן לחזק מבנים ללא תוספת שטח. עם אישור התוכנית והתקנות ניתן יהיה לחזק את הבניינים בהליך מהיר.
במקביל, הוחלט לאשר באופן מיידי פתיחת מחלקות חדשות וממוגנות בבתי החולים "זיו" בצפת, "פוריה" בטבריה ו"איתנים" בירושלים באמצעות פטור מהיתר בנייה. במועצה הסבירו כי "על מנת לתת מענה לחיילים או אזרחים אשר ידרשו לאשפוז עקב המלחמה, נדרש משרד הבריאות להיערך ולהקים מחלקות אשפוז נוספות.
כדי לאפשר את פתיחת המחלקות באופן מיידי, המועצה החליטה לתת פטור מהיתר בנייה להקמת מבנים אשר ניתן לגביהם אישור מנכ"ל משרד הבריאות כי הם נדרשים". במועצה הבהירו כי הוא הפטור הוא מהיתר בנייה בלבד, והבינוי חייב להתאים לתוכניות המפורטות המאושרות למוסד הרפואי, בליווי אדריכל
בנוסף דנה המועצה בסוגיית תשתיות אנרגיה בחירום ואישרה את תוכנית המתאר הארצית למתקני אגירת אנרגיה, המסדירה את הליכי התכנון להקמת מתקני אגירה, שייתנו בין השאר גיבוי לתחנות הכוח.
מתקני אגירה מאפשרים לייעל את השימוש ברשת החשמל בשילוב עם ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות. מכוח התוכנית ניתן יהיה להקים מתקני אגירה בצמוד למתקנים פוטו-וולטאים, בתחנות דלק וגם בבתי מגורים, דבר שיאפשר לווסת את צריכת החשמל באזורי ביקוש.
.
יו"ר המועצה הארצית וראש מטה התכנון הלאומי, נתן אלנתן, מסר: "אישרנו היום שורה של החלטות חשובות, שייתנו מענה ויצמצמו באופן משמעותי את ההליכים הבירוקרטיים הנוגעים למיגון ומוכנות העורף בתקופת המלחמה. בין היתר אישרנו שכל אזרח יוכל להקים ממ"ד בתוך חודשיים עד שלושה חודשים. אנו מוכנים באופן מיידי עם מגוון רחב של פתרונות בתחום התכנון למגורים והתשתיות הנדרשים בימים אלה, שנקדם בהתאם לצרכים של הקהילות בעוטף ובתיאום מלא איתם".
מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, מסר: "מתחילת המלחמה, מינהל התכנון על כל יחידותיו פועל ללא לאות כדי לתת מענה לפתרונות שייתנו מענה לכלל האוכלוסייה ובדגש על קהילות העוטף, תוך הבנת הצרכים מהשטח. יחד עם זאת, נבחנים היום פתרונות גם בצפון הארץ.

משרדינו מטפל בבקשות מזורזות לממ"ד כולל תכנון וליווי קונסטרוקטור/ יועץ מיגון ומסיע לבעלי נכסים/יזמים בקבלת אישור פיקוד העורף כנדרש לפטור מהיתר בנייה.

klinger.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י בנימין קלינגר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]