חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
זכותו של בעל מניות להחזיק מניותיו בנאמנות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דגנים מלאים פחמימות אורז מלא בורגול

נושא המאמר: הדגנים הם מהחשובים ביותר בתזונה נבונה!
מאת: הפורטל הישראלי לתזונה נכונה דיאטה ופעילות גופנית   שמור מאמר למועדפים

הדגנים הם מהחשובים ביותר בתזונה נבונה!

הם מספקים לגוף אנרגיה זמינה לתפקודו. הם נקלטים בגוף כסוכר, פחמימה. פחמימות נחלקות לפחמימות ריקות ופחמימות מלאות. והמלצות התזונה הנבונה הן לגבי פחמימות מלאות.





אברי הגוף הבלתי רצוניים - הלב ומערכת הדם, מערכת הנשימה, מערכת העיכול, המוח – ה"דלק" לתפקודם התקין הם הפחמימות.

משום מה אנשים "מפחדים" מפחמימות. נכון שהעולם המערבי עבר לפחמימות ריקות – סוכר לבן, אורז לבן, קמח לבן וכד' והם מסוג הפחמימות הפחות בריאות, אך עדיין הגוף זקוק לפחמימות. אם נשכיל ונעבור לפחמימות מלאות יהיה זה לטובתנו.

ההבדל בין פחמימה ריקה לפחמימה מלאה הוא בעושר סיבים תזונתיים וערכים של וויטמינים ומינרלים.



פעם – מזמן, היו לוקחים את גרעיני החיטה וטוחנים אותם כמו שהם לקבלת קמח ומכאן שהיה זה קמח מלא. אחר כך הבינו שקיימת אפשרות להרוויח יותר וחלקו את מרכיבי גרעין החיטה לשלושת החלקים ומכרו כל אחד בנפרד. גרגר חיטה, שתפקידו בטבע הוא – שמירת הזן – כלומר לצמוח - לגדל מחדש צמח חיטה - מרכב משלושה חלקים. קליפת הזרע, החומר העמילני שבו שהוא בעצם הקמח ונבט החיטה שהוא בעצם ה"מוח" הדגם הקטן המכיל את כל מרכיבי הצמח. התחילו למכור את הנבטים בנפרד, את הקליפות, הסיבים התזונתיים בנפרד, ואת הקצח הלבן. ברור שזה השתלם יותר מבחינה כלכלית. לא הבינו אז שמבחינה בריאותית זה יגרום לנזקים כבדים מאד מה שיורד את ה"רווחיות" של העניין.



בין הדגנים אנו מכירים את החיטה, האורז, הפסטה שיבולת שועל (הקואקר), גריסי הפנינה, הבורגול, הכוסמת, הקינואה והדוחן.



איך לבשל אורז מלא:
כל מי שניסה לאכול אורז מלא והזדעזע מהטעם התפל מוזמן לנסות שיטה טעימה יותר. השלב הראשון הוא בחירת האורז. לא כל אורז מלא הוא גם טעים. האורז שנחשב לטעים יותר הוא העגול (נמכר בבתי טבע במחיר סביר מאוד) או אורז בסמטי מלא - שני הסוגים האלה, במיוחד הבסמטי המלא, מוצלחים וטעימים מאוד. אם משרים את האורז במים לילה קודם (כך נפטרים מטעמי הלוואי) ולמחרת מטגנים הרבה בצל בשמן זית, בתוספת פטריות טריות, מים, מלח ופלפל שחור, מקבלים מאכל טעים ביותר ובריא מאוד. שימו לב: בישול אורז מלא נמשך כ-40 דקות.


הבורגול כתחליף:
דגנים מלאים - עמם נמנה האורז המלא - מצוינים כמרכיב בריא במזון וגם לדיאטה, כי אוכלים מהם פחות והם מעודדים פעילות מעיים. עם זאת, אם אתם לא מתים על אורז מלא ובכל זאת רוצים לאכול דגנים מלאים נסו לבשל בורגול גס. מבשלים אותו כמו שמבשלים אורז לבן (רצוי עם הרבה בצל מטוגן) ותבלינים. הטעם שמתקבל דומה יותר לטעמו של אורז לבן (בהשוואה לאורז מלא).

איך לגוון את צריכת הדגנים:
בישראל צורכים הרבה אורז ופסטה, אבל העיקרון החשוב ביותר בתזונה בריאה הוא הגיוון. בבתי טבע ובסופרמרקטים הגדולים אפשר למצוא דגנים נפלאים וטעימים, שרק צריך לנסות אותם. קינואה, למשל, הוא דגן מלא וטעים מאוד, שמבשלים כמו אורז. אחרי בישול מתקבל מאכל קל ודומה לאורז הלבן. אפשר גם לבשל דוחן וקטניות כמו מאש ואזוקי, ואפילו להוסיף אותן לחמין.


suji ehbutv sdbho nktho turz nkt pjnhnv curduk turz kci turz juo turz nkt nta utzueh jnhi jnhbsux mwukby tafbzh xprsh tufk ycgubh




www.diets.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י הפורטל הישראלי לתזונה נכונה דיאטה ופעילות גופנית שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]