חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מה מפריע לך להרגיש בעל ערך?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ידועים בציבור גירושין מזונות עורך דין לענייני משפחה

נושא המאמר: ידועים בציבור
מאת: עו"ד סנדרוביץ   שמור מאמר למועדפים

החברה המערבית מקבלת כיום צורות שונות של התאגדות בחיי המשפחה.
בשנים האחרונות התרבו הזוגות אשר חיים יחד ללא טקס של חופה וקידושין. מצב זה הוא לעיתים כורח המציאות הנובע ממניעים דתיים, לעיתים הסיבה טמונה בקושי לפרק את התא בו הם שרויים, ואחרים עושים זאת ממניעים כלכליים או בשל חוסר האמונה במוסד הנישואין.
המציאות הביאה את הערכאות המשפטיות להשוות את המצב החוקי בין זוגות נשואים לזוגות שאינם נשואים, ולהכיר בכך שהלכת השיתוף יכולה לחול גם על זוגות שאינם נשואים.
הטוען לקיומם של יחסי 'ידועים בציבור' עליו נטל ההוכחה. יש להוכיח קיומם של שני יסודות, חיי משפחה וניהול משק בית משותף. יסוד חיי המשפחה מורכב, בין היתר, מקיומם של יחסי אישות הנהוגים בין בעל לאשתו, יחסי אהבה וחיבה. ניהול משק בית משותף, אינו יסוד נפרד ועצמאי, אלא הוא נגזר מחיי המשפחה ומכוון לניהול משק בית כפועל יוצא של חיים משותפים, ולא מתוך בחירה של נוחות או כדאיות. המבחנים לקיום היסודות אינם נוקשים וכל מקרה ייבחן לגופו. עם זאת, לצורך כוונת שיתוף אצל זוגות שאינם נשואים, נדרשת ראייה מחזקת, מעבר לזו הנדרשת בין בני זוג נשואים, לפיכך, הנטל המוטל על הטוען לשיתוף ביחסי "ידועים בציבור" כבד יותר.
ישנו הבדל מהותי שבדין בנוגע לכוונת שיתוף בין בני זוג נשואים לאלה שבחרו לחיות יחד ללא מוסד הנישואין.
חזקה היא, כי לגבי זוגות נשואים קיימת כוונת שיתוף ברכוש. חזקה זו נוגעת לזכויות סוציאליות, לדירת מגורים, לנכסים, לחשבונות וכו', ובמרבית המקרים היא שרירה וקיימת, אף ללא קשר לרישום בפועל. מי שטוען להפרדה רכושית, עליו מוטל נטל ההוכחה, הכרוך בהצגת בראיות משכנעות.
לעומת זאת, במערכת יחסים של ידועים בציבור, על בן הזוג שטוען ל"חזקת השיתוף", להוכיח שגמירות דעתם של הצדדים היתה לשיתוף, והיא השתכללה מאורח חייהם כידועים בציבור.
פרק הזמן הנדרש לחיים משותפים, כדי שייחשבו הזוג לידועים בציבור משתנה ממקרה למקרה. בפסק דין היועץ המשפטי נגד שוקרן, נקבע כי די בשלושה חודשים כדי להיכנס לגדר ההגדרה.
הדין האישי מחיל על הבעל חובה לזון את אשתו. מזונות אשה ניתנים כל עוד הצדדים נשואים. עולה השאלה, האם 'ידועה בציבור' זכאית למזונות כשל אשה נשואה? הלכה פסוקה היא כי 'היעדר קיומו הפורמאלי של מוסד הנישואין אינו גורר אחריו קיומן או היעדרן של חובות אזרחיות בין הצדדים'.
לפיכך, ידועה בציבור יכולה לבסס את זכויותיה למזונות מכוח הסכם בינה לבין בן זוגה. זכויות אלו נגזרות מאומד דעתם של הצדדים וכוונתם הסובייקטיבית. מערכת זו מתמקדת בציפייה של בני הזוג מהיחסים הזוגיים שקיימים ביניהם. הפסיקה פיתחה בנושא זה מבחנים שמתקיימים גם בהיעדר קיומו של הסכם בין הצדדים, כך לדוגמא, בבר"ע 8266/99 פלונית נגד פלונית, פ" נח(2) 213, קבע השופט גרנית, כי "תחושת ההגינות, הצדק והיושר, מחייבים להגן על התובעת, שהיא הצד החלש מבחינה כלכלית ולקבוע כי על הנתבע להמשיך ולתמוך בתובעת מבחינה כלכלית, אי חיוב הנתבע במזונות התובעת יהיה בניגוד לחובתו לנהוג כלפיה בתום לב, הואיל והיא הסתמכה על הנתבע כשנענתה להפצרותיו לבוא לישראל ולחיות עמו, היא ילדה לו שני ילדים והא שזן אותה במשך 19 שנים וסיפק לה רמת חיים גבוהה. אני סבור כי על הנתבע להמשיך ולהשלים את הכנסתה של התובעת כל ימי חייה, בסכום שיקבע בנפרד".
פסיקה זו היא דוגמא קלאסית לחיוב בן זוג במזונות במסגרת חיים של ידועים בציבור. עם זאת, משך התקופה והיקף החיוב במזונות, יהיה תלוי בנסיבות המקרה הספציפי.
כמו כן, עולה השאלה מהם זכויותיו של ידוע בציבור בנוגע לדיני ירושה?
סעיף 55 לחוק הירושה תשכ"ה 1965, קובע כי "איש ואישה החיים חיי משפחה במשק בית משותף אך אינם נשואים זה לזה ומת אחד מהם, ובשעת מותו אף אחד מהם לא היה נשוי לאדם אחר, רואים את הנשאר בחיים, כאילו המוריש שציווה לו מה שהנשאר בחיים היה מקבל בירושה על פי דין אילו היו נשואים זה לזה, והוא כשאין הוראה אחרת, מפורשת או משתמעת בצוואה שהשאיר המוריש".
לפיכך, היסודות אותם יש להוכיח 1. חיי משפחה 2. משק בית משותף 3. איש מהם לא היה נשוי לאחר.
הקשר בין בני זוג הוא מפגש רצונות שנבנה על ידי אמון, שיתוף ויצירת תא משפחתי, כל אחד בדרכו. הבעיות מתעוררות עת אחד הצדדים מעוניין בניתוק הקשר, ומבקש ליצור לעצמו יתרון, שלא כדין, על ידי התנערות מהמחוייבויות אותן הוא נטל על עצמו.
לאור הבעיות שעלולות להתעורר בנוגע למוסד הידועים בציבור, מומלץ למנוע אי הבנות במקרים של פרידה או חו"ח פטירה. רצוי להכין צוואה והסכם לחיים משותפים בין בני זוג, על מנת לקבוע את מערכת היחסים וחלוקת הרכוש הקיים או הרכוש העתידי שייצבר.
הסכם לחיים משותפים בין בני זוג מטרתו היא הסדרת היבט המזונות וההיבט הרכושי.
לפיכך, ראוי לאשר הסכם זה על ידי בית המשפט לענייני משפחה, ולמנוע מחלוקות אפשריות עתידיות או מתחים מצד בן הזוג או משפחתו.
www.getnow.co.il

hsugho cmhcur dhruahi nzubu,

www.getnow.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד סנדרוביץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]