חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
השכרת ציוד לחתונות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דיני עבודה עורך דין לדיני עבודה פיצויי פיטורין פיצויים

נושא המאמר: פיצויי פיטורין
מאת: עו"ד סנדרוביץ   שמור מאמר למועדפים

פיצויי פיטורים

הזכות לפיצויי פיטורים ניתנת לכל מי שעבד שנה אחת, או יותר, ברציפות אצל אותו מעביד או באותו מקום עבודה, ופוטר מעבודתו. במרבית המקרים, גובה הפיצוי יהיה חודש אחד בגין כל שנת עבודה. למעט מקרים חריגים, אין קשר לסיבת הפיטורים והמעביד חייב לשלם את הפיצויים.
הגדרת התקופה בחוק: "שנה אחת" יצרה מצב לפיו, מעבידים רבים היו מפטרים עובדים טרם חלפה שנת עבודה. פיטורים בסמוך לתום שנת עבודה, אינם פוגעים בזכותו של העובד לקבלת פיצויי פיטורין. סעיף 3 לחוק פיצויי פיטורים קובע כי: פיטורין סמוך לפני סיום שנת עבודה ראשונה, יראו אותם, אם לא הוכח היפוכו של דבר, כאילו נעשו מתוך כוונה שלא לשלם פיצויי פיטורין.
עובד שעבודתו נפסקה מחמת פטירה או פשיטת רגל של מעבידו, זכאי לפיצויי פיטורים כאילו פוטר.
לצורך זכאות בפיצויים יש להוכיח רציפות במקום העבודה, לעניין זה רציפות בעבודה תיחשב גם אחת מאלה: שירות צבאי של העובד לרבות שירות מילואים, יום המנוחה השבועית או חג שלא עובדים בהם, חופשה שנתית, חופשה או פגרה בשכר שניתנו לעובד על פי חוק או בהסכמת המעביד, שביתה או השבתה, תאונה או מחלה, ימי אבל במשפחה, הפסקה אירעית ללא ניתוק יחסי עבודה או הפסקה תוך ניתוק יחסי עבודה שאינה עולה על שלושה חודשים וכדומה.
עובד שנפטר, ישלם המעביד לשאיריו, פיצויים כאילו פיטר אותו.
מעבידים רבים מנצלים את כוחם על מנת לחמוק מתשלום הפיצויים לעובד. חלקם, מרעים את תנאי העסקתו של העובד ומציבים מולו עובדה מוגמרת. והכל כדי לחמוק מגדר הוראות החוק ולהביא את העובד למצב שהוא מתפטר ולא זכאי לפיצויי הפיטורים.
המחוקק הסדיר נושאים אלו בחוק פיצויי פיטורים תשכ"ג - 1963. התפטרותו של עובד מחמת הרעה מוחשית בתנאי עבודה, או מחמת נסיבות אחרות שביחסי עבודה (נסיבות בהן אין לדרוש מהעובד שימשיך בעבודתו), רואים בהתפטרות זו כפיטורים. כמו כן ישנם מצבים נוספים לפיהם תיחשב התפטרות כפיטורים, כך לדוגמא: מצב בריאותי לקוי של העובד או בן משפחתו, וזאת לאחר הצגת מסמכים רפואיים, תנאי העבודה ושאר נסיבות העניין, התפטרות הורה 9 חודשים לאחר הלידה על מנת לטפל בילד, הוא הדין בעובד שקיבל ילד לאימוץ, התפטרות עקב שהייה במעון לנשים מוכות, התפטרות עובד בעקבות העתקת מקום מגוריו, עקב נישואים, לישוב בו גר בן זוגו בתנאים שנקבעו בתקנות. רבים החריגים בחוק הפיצויים לפיהם התפטרות תיחשב כפיטורים, ולרוב, נושא זה נתון לפרשנותו של בית המשפט. לפיכך חשוב להיוועץ עם מומחה, בבחירת החלופה הנכונה והמתאימה ביותר למקרה גופו.
קיימים מקרים לפיהם לא ניתן לפטר עובד בנסיבות מסויימות. חוקי מגן קובעים, כי לא ניתן לפטר עובדת בהריון, עובדת בחופשת לידה או בחופשה ללא תשלום. כמו כן, אין לפטר עובד אם בשל סיבת שיוויון הזדמנויות בעבודה. כך לדוגמא: אין לפטר אישה בשל היותה אישה או לפטר מסיבות דת וכדומה.
קיימים מקרים לפיהם נשללת זכאותו של העובד בפיצויי פיטורים. כך לדוגמא: עובד אשר עבר על כללי המשמעת במקום העבודה. במקרה מסוג זה, על המעביד לפנות לבית דין לעבודה, ולקבל פסק דין שמאפשר שלילת פיצויים.
פיצויי פיטורים שווי ערך למשכורת חודש עבור כל שנת עבודה של המפוטר. הסכם עבודה בין עובד למעביד לפיו, פיצויים כלולים בשכר עבודה, אינו תקף, אלא אם אושר על ידי שר העבודה.
בתקנות פיצויי פיטורין ישנו פירוט רב העוסק במרכיבים הרלוונטיים לצורך חישוב הפיצויים. בתי המשפט פיתחו את האמור בתקנות, וקבעו רכיבים רבים, אף שחלקם אינם מוזכרים כלל בתקנות, כי ייחשבו כחלק מהשכר הקובע לצורך פיצויי הפיטורים.
על פי החוק, יש לשלם לעובד פיצויי פיטורין תוך 15 יום, מתום סיום יחסי עובד מעביד. הסעד בחוק בכל הנוגע להלנת שכרו של עובד, רלוונטי גם להלנת פיצויי פיטורין. לעניין זה, קיימות תקופות התיישנות המוגדות בחוק, לפיכך מומלץ לדרוש את זכויותיכם בזמן ובאופן מקצועי

www.getnow.co.il

www.getnow.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד סנדרוביץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]