חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סיימנו לימודי גרפיקה מה עכשיו? מתענינים בלימודי גרפיקה ממוחשבת מה לשאול?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס תושב חוזר מיסוי בינלאומי מיסוי תושב חוזר פטור מס תושב חוזר

נושא המאמר: פטור ממס על הכנסה מריבית של תושב חוזר - דיני מיסים
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) / [email protected]   שמור מאמר למועדפים


במסגרת חתירת המדינה לקיומו של עירוי חיצוני לכלכלת ישראל, פרסמו שלטונות מס הכנסה צווים שונים להפטרתה של ריבית הנצמחת מפקדון אשר הופקד על ידי תושב חוזר, עולה חדש או תושב חוץ, בתאגיד בנקאי ישראלי.

קברניטי המשק סבורים כי יש בהטבות אלו כדי לעודד הזרמת הון חיצוני ומשמעותי למדינת ישראל, הון אשר עשוי לשפר משמעותית את מאזן התשלומים הרעוע של המדינה.

המדובר בצווי מס הכנסה שלהלן : צו מס הכנסה (פטור ממס על הכנסה מריבית במטבע חוץ), התשס"ג - 2002 המכוון אל אוכלוסיית העולים החדשים ואשר החליף צו קודם; צו מס הכנסה (פטור ממס על פקדון תושב חוץ), התשס"ג - 2002 (גם צו זה מחליף צו קודם) ו צו מס הכנסה (פטור ממס לתושב חוזר על הכנסה מריבית על פיקדון במטבע חוץ), התשס"ד - 2003 (להלן : " הצו") המהווה אקורד האחרון בנעימת הפטור ממס על ריבית.

הצו פורסם לאחרונה בקובץ תקנות מס' 6270 ומקפל בתוכו הוראות פטור ממס לתושב חוזר על הכנסה מריבית אשר נובעת מפקדון במטבע חוץ המופקד אצל תאגיד בנקאי ישראלי.

קל להבין את היקף תחולת הצו באמצעות בחינת הגדרת המושג " תושב חוזר".

זה הוגדר, לעניין הפטור, כ כל יחיד אשר חדל מלהיות תושב ישראל ושהה דרך קבע מחוץ לישראל, לכל הפחות, תקופה של שלוש שנים רציפות מיום עזיבתו. הצו, כדרכה של תחיקת המסים בישראל, קובע מספר משוכות שמעליהן נדרש הנישום לדלג במרוץ אחר הפטור הנכסף (המדובר במגבלות הדומות לאלה שנקבעו בצווים האחרים שפורטו לעיל) ואלה עיקרן :

1. על סכומי הכסף שהופקדו בפיקדון לעמוד בכל התנאים הבאים (במצטבר) :

1.1 הם הוחזקו ע"י התושב החוזר מחוץ לישראל בלבד.

1.2 מקורם אינו ממכירת נכסים בישראל.

1.3 חל עליהם סעיף 89 (ב) לפקודת מס הכנסה.

1.4 הם נוצרו בתקופת שהותו של התושב החוזר מחוץ לישראל וזאת לאחר שחדל מלהיות תושב ישראל.

2. נדרש כי הכספים הופקדו באחד משני אופנים אלו :

2.1 לגבי תושב חוזר - תוך 90 יום מיום העברתם לישראל.



2.2 בעת היות המפקיד תושב חוץ.

3. הפטור יחול אם טרם חלפו 5 שנים מיום בו הפך המפקיד לתושב חוזר.

4. הפטור יחול רק אם נמסרה לתאגיד הבנקאי, תוך 14 יום ממועד הפקדת סכומים בפיקדון, הצהרה לפי טופס מיוחד שנקבע לשם כך, בדבר היותו של המפקיד תושב חוזר ובדבר זכאותו לפטור.

5. ההכנסה מריבית אינה הכנסה מעסק או ממשלח יד, אינה רשומה בפנקסי חשבונותיו של התושב החוזר ואף אינה חייבת ברישום.

6. הפקדון לא שימש למתן הלוואה או כבטוחה להלוואה שנתן התאגיד הבנקאי לקרובו של התושב החוזר (לרבות חברה בשליטה של 25% ומעלה).

7. הריבית משולמת בעבור תקופה שבה זכאי התושב החוזר לפטור על פי תקנות אלה.

הצו יחול על ריבית המשתלמת מיום 01/01/2003 ואילך (להלן : " המועד הקובע").

בכל הנוגע לפקדון של תושב חוזר אשר חלו עליו הוראות צו מס הכנסה (פטור ממס על הכנסה מריבית על פיקדון חופשי במטבע חוץ), התש"ל - 1970, לפני המועד הקובע, יחול עליו פטור ממס עד לתום שנת 2007 או עד תום 10 שנים מיום שהיה לתושב חוזר, המוקדם מהם וזאת בכפוף לכך שהלה הצהיר, תוך שלושה חודשים מיום פרסום הצו (27/10/2003) ועל גבי הטופס המיוחד הנזכר לעיל, כי הוא תושב חוזר.


לייעוץ, שאלות או פגישה בנושא, צרו קשר במייל:
[email protected]
או בטל': 04-8526693 או 03-6127446

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]