חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שר שיר לסביבה לא מוגנת





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עבירת מס נסיבות מקילות עבריין מס מיסים פלילי

נושא המאמר: נסיבות מקילות לענישת עבריין מס - דיני מיסים - משפט פלילי
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) / [email protected]   שמור מאמר למועדפים


מהן אותן נסיבות אשר יקנו לעבריין מס עונש מומתק? בתי המשפט נדרשים לסוגיה זו, על שלל גווניה, חדשות לבקרים.

כך ניתנו במהלך חודש נובמבר 2003 שני גזרי דין שונים, מאת בתי משפט שלום שלא מאותו מחוז, מהם עולה כי בתי המשפט מנתחים ומפרשים את הנסיבות באופן ובדרך המביאים לתוצאות שונות.

הפרשה הראשונה, ת.פ. 4249/99 מדינת ישראל נ' עוואדה לבניין בע"מ ואח', ואשר נדונה בפני כב' הש' דורון פורת בבית משפט השלום בנצרת, עסקה בחברה קבלנית פרטית ובמנהלה הפעיל אשר הואשמו בעבירות על פי חוק מס ערך מוסף, התשכ"ו - 1975, ובעבירות על פי פקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א - 1961 (כתבי האישום השונים אוחדו). נטען כי החברה נמנעה מהגשת דוחות למע"מ ואף קיזזה ביודעין תשומות אשר לגביהן לא היו חשבוניות כדין.

הנאשמים הודו באי הגשת 14 דוחות תקופתיים לרשויות מע"מ על פני תקופה של כשלוש שנים והורשעו גם בקיזוז תשומות על סמך חשבוניות פיקטיביות (קוזזו תשומות של מעל לשלוש מאות אלף ₪).

בטיעוניו לעונש העיד מנהלה הפעיל של החברה הקבלנית גבר בן 60 שנים, אב לשבעה וסב לחמישה עשר נכדים כי הוא מתקיים מקצבת הביטוח הלאומי, כי מצבו הבריאותי בכי רע הן משום שהוא חי עם חצי קיבה וכליה אחת והן משום שסדק את חוליית גבו בתאונת דרכים קטלנית (המדובר היה בנכות בשיעור 100%). התביעה דרשה החמרה בעונש.

זאת בין השאר משום שהנאשמים לא עשו דבר על מנת להסיר את המחדלים החמורים שיצרו. בית המשפט קבע כי המעשים החמורים הסבו למדינה נזק כבד אשר "גולגל" למעשה אל ציבור הנישומים שומרי החוק ובעטיו נדרש כל נישום כזה לתשלום מס גבוה יותר.

משום כך, נקבע, על מידת העונש לשרת נאמנה את אלמנט ההרתעה עליו נאמר כי הוא הכרחי להתנהלות נכונה של עוסקים וקיומם של חיי מסחר תקינים. שקלא וטריה הביאו את כב' הש' לגזור קנס גבוה על החברה הקבלנית ותקופת מאסר בת שנתיים ימים, מתוכם שנה בפועל, וכן קנס או שנת מאסר מצטברת, על מנהלה הפעיל. הנה חלפו חמישה ימים וכב' הש' ירון לוי, מבית משפט השלום ברחובות, כתב גזר דין אחר בעניין קרוב.

באותו מקרה, ת.פ. 1601/01 מדינת ישראל נ' ש.א. אלקטרוניקס בע"מ ואח', נדון עניינה של חברה פרטית אשר עסקה בתחום ההרכבות האלקטרוניות ושל מנהלה הפעיל. הן החברה והן המנהל הורשעו על פי הודעתם בשש עשרה עבירות של אי הגשת דוחות תקופתיים לרשויות מס ערך מוסף (בשווי של כ - 200,000 ₪), עבירות אשר נפרשו על פני תקופה של כשנה ומחצה.

הצדדים הביאו בפני בית המשפט הסדר טיעון לפיו על החברה יוטל קנס בעוד על המנהל יוטלו ששה חודשי מאסר אשר ירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס.



הסניגור הציג את הנסיבות מהן צמחה הרעה על הנאשמים, עליהן נמנו קריסת החברה בשל המשבר החריף שפקד את ענף האלקטרוניקה, הפגיעה החמורה במנהל בשל אי כושר הפירעון של החברה, אשר נדרש למכירת בית מגוריו לשם פרעון חובות (החברה נכנסה להליכי פירוק והמנהל עצמו נכנס להליכי פשיטת רגל) והעובדה שגופים ציבוריים נמנעו מתשלום כנגד עבודות שהחברה בצעה עבורם.

כב' הש' העיר כי חרף העבירות החמורות בהן עסקינן יש טעם להיענות להסדר שבין הצדדים וזאת משום שהוסרו המחדלים ומשום נכונותו של המנהל לעשות מאמצים כנים לפירעון החובות. השופט ציין כי בית המשפט בתוך עמו הוא יושב ומשכך, אל לו, לבית המשפט להתעלם מן המצב הכלכלי החמור אשר תרם למעשיהם של הנאשמים.

צא ולמד כי יש במאמצי הנאשם להסרת המחדל ובקיומה של זיקה כנה ואמיתית בין המחדל לנסיבה חיצונית בלתי תלויה להקל את עונשו של הנאשם.

אנו סבורים כי עת בא בית המשפט לגזור את ענשם של עברייני המס, יש לבחון את הדברים שלא בראי התוצאה הסופית של פעולותיהם של העבריינים, אלא על פי נכונותם לפעול למען הסרת המחדל תוך הבעת חרטה ומידת המאמצים שאותם השקיעו בפועל בכוון זה. רוצה לומר כי מי שידו משגת להיטיב את הנזק שנגרם צריך לדור בכפיפה אחת עם זה אשר פעל נמרצות לעשות כן אך ידו אינה משגת את הטבת הנזק רבתי.

עוד נציין כי בדין נקבע שיש במיתון החריף השורר במשק כדי להביא לכך שנישומים ועוסקים ייקלעו למצבים בהם מבוצעות עבירות מס ולא משולמים סכומי מס שבהם חייבים אותם נישומים ועוסקים (אם כי אין בו כדי להכשיר אותם כמובן). בשורש תפיסה זו, לפיה בית המשפט - בתוך עמו הוא יושב, עומדת הבנה ורגישות אשר ביכולתן לסייע לקידום משפט צדק ומניעת ניכור מן הערכאות. ראוי היה כי תפישת עולם זו תאיר גם את דרכן של רשויות המס, אשר נדמה כי אינן מקנות את מלוא תשומת הלב והרגישות הראויה למצב הקשה אליו נקלעים הנישומים בנוקטן הליכים אגרסיביים וחד צדדיים מקום בו נקיטת הליכי הדברות תניב פתרון צודק אשר ממילא נהנה מתוחלת כלכלית גבוהה יותר.


לייעוץ, שאלות או פגישה בנושא, צרו קשר במייל: [email protected]
או בטל': 04-8526693 או 03-6127446

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]