חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אלקטרותרפיה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נקודות זיכוי - הכל נשאר במשפחה - דיני מיסים נקודות זיכוי - הכל נשאר במשפחה - דיני מיסים נקודות זיכוי - הכל נשאר במשפחה - דיני מיסים נקודות זיכוי - הכל נשאר במשפחה - דיני מיסים

נושא המאמר: נקודות זיכוי - הכל נשאר במשפחה - דיני מיסים
מאת: אלי דורון, עו"ד - שי מויאל, עו"ד / [email protected]   שמור מאמר למועדפים

המחוקק ראה לנכון להקל בנטל המס על מגזרים סויימים על ידי הענקת נקודות זיכוי (קרי - הנחה במס). כך למשל בחר להקל עם כל תושב ישראל בהעניקו 2 נקודות זיכוי לשנה, וכן ¼ נקודת זיכוי כזיכוי בעד נסיעה למקום העבודה. ערכה של נקודת זיכוי נכון לשנת 2003 הינו 2,172 ₪.

(181 ₪ לחודש) כאשר סכום זה מתעדכן כל שנה על פי שיעור עליית המדד בשנת המס הקודמת. נקודות הזיכוי מקזזות את סך המס לתשלום לאותה השנה על פי סך ערכן השקלי, זאת לעומת ניכוי המקטין את ההכנסה החייבת, ובכך הנקודות מעניקות הנחה "נטו" במס. בנוסף לשתיים ורבע הנקודות המוענקות לתושב ישראל, נוספו במשך השנים נקודות זיכוי נוספות הניתנות על רקע סוציו אקונומי, ושינויים חברתיים.

כך, למשל, מוענקות נקודות זיכוי לעולה חדש, חצי נקודת זיכוי לאישה (ללא קשר להיותה תושבת, נשואה, אם לילדים וכיוצא בזה, זאת לאחר שתוקנה הפקודה בשנת 1996), זיכוי לחיילים משוחררים, זיכוי לגרוש שנשא אישה אחרת המשלם מזונות, זיכוי למשפחה חד הורית וכן נקודות זיכוי בעד ילדים.

על פי סעיף 40(ב) לפקודה (זיכוי בעד ילדים) מוענקות נקודות זיכוי בעד ילדים במשפחה חד הורית, להורה שמכלכל את המשפחה, כאשר בגין כל ילד מתקבלת נקודה אחת ובגין עצם היות המשפחה חד הורית, נקודה אחת בלבד. ראוי לציין כי המחוקק ניסח את סעיף 40(ב) לפקודה באופן מסורבל, כך למשל הוגדר מי זכאי לנקודות זיכוי על פי סעיף זה: "... אינו זכאי לנקודת זיכוי לפי סעיף 37... הוראה זו לא תחול על יחיד שהיה זכאי לזיכוי לפי סעיף 37 אילולא הוראות סעיף 66(ג)(2)" אין כל הצדקה לניסוח מסורבל, כאשר הכוונה היא למשפחה חד הורית. לדוגמא, יחיד תושב ישראל אשר מגדל את שני ילדיו בגפו יהיה זכאי ל- ¼5 נקודות זיכוי, על פי החישוב הבא: ¼2 נקודות בגין היותו תושב ונסיעה למקום העבודה + 2 נקודות לכל ילד + נקודה בגין היותו חד הורי).

ישנה "נקודה" מעניינת הראויה לחידוד (הנושא עלה בשאלה ל"מבזק מס"), בהנחה שאותו יחיד בדוגמא שבפנינו הינו גבר אשר נישא לאישה ונערך להם חישוב נפרד, משטר נקודות הזיכוי מנוהל על פי סעיף 66(ג) לפקודה. כמו כן זכאות לנקודות זיכוי המגיעות לנישום במשפחה חד הורית (3 נקודות בדוגמא שלנו), נשללות.



אולם בכך אין די, על פי סעיף 66(ג)(3) נקודת הזיכוי בגין הילדים מגיעות לאישה. כך יוצא שאותו אב חד הורי שהיה זכאי ל- ¼5 נקודות, זכאי כעת ל- ¼2 ואילו בת זוגתו החדשה זכאית לשתי נקודות נוספות בגין הילדים.

לדעתנו ראוי כי הנציבות תקדיש לכך מחשבה אף על פי שהנקודות "נשארות במשפחה".

לשם השלמת התמונה יצויין כי הפקודה קובעת כללים לחישוב הנקודות לבן זוג שהיה נשוי חלק מהשנה, כך שהזכאות על פי כל סטטוס (רווק/נשוי) מחושבת באופן יחסי למספר החודשים (כך לדוגמא אם אותו אב שבדוגמא נישא ביום 1.7.03, הוא זכאי ל- (6/12)*¼5 + (6/12)*¼2 = ¾3 נקודות זיכוי לשנת המס 2003).



לייעוץ, שאלות או פגישה בנושא, צרו קשר במייל: [email protected]
או בטל': 04-8526693 או 03-6127446

www.adviser.co.il
קישור לאתר המקור: www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - שי מויאל, עו"ד / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]