חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מצלמים- רגע לפני החופה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: לפחד פחדים טראומה פסיכולוגיה

נושא המאמר: על הפחד מהפחד
מאת: ד"ר יגאל גליקסמן   שמור מאמר למועדפים

מידי פעם חשתם תחושות מפחידות של לחץ בחזה, פעימות לב מואצות וחזקות, סחרחורות ורעד בכל הגוף.
אתם פשוט לא יודעים מה גרם לכך זה יכול להיות בעבודה, בבית, במסיבה עם חברים, או סתם כשאני בזמן מנוחה. התחושות האלו שבאות באופן בלתי צפוי, מפחידות מאד וגורמות לכם לחשוב שאתם משתגעים.

האם ניתן לפחד מהפחד ???

התשובה היא חד משמעית כן! מיליוני אנשים בעולם סובלים מהתקפים הדומים לאלו שמתוארת למעלה.
התקפים אלו מוגדרים כהתקפי אימה. קיימות הרבה מאד תחושות גופניות או רגשיות שהסבירות שהן תופענה בזמן התקפי האימה היא גבוהה . יש לזכור כי רוב בני האדם לא חשים את אותן כל התחושות והדיווחים על תחושות שונות יכולים להתקבל משני אנשים עם אותו התקף.

הסימפטומים המופיעים בדרך כלל ( לא כולם מופיעים ביחד) הם:לחץ בחזה,קוצר נשימה, פעימות לב מואצות, רעד, בחילה, סחרחורת, גלי חום וקור, חנק,חולשה,קשיים בריכוז ובלבול, תחושה של ניתוק מהמציאות, עצירות או שילשולים וכד`...

עוצמת התחושות היא גבוהה והאדם הנתקף בהן חושש מאד ופוחד מהפחד לאבד שליטה או למות. והוא מגדיר אותה כחוויה הכי קשה שחווה בחייו.
מאחר והסימפטומים המופיעים בזמן ההתקף דומים כל כך לאלו המופיעים במחלות אחרות, מהווה לעיתים האיבחון המבדיל את אחת הבעיות הקשות.

תגובתם הטבעית הראשונה של אנשים רבים שחוו את חווית התקפי האימה האלו היא לפנות מיידית לחדרי המיון בבתי החולים. לצערי הרב סוג זה של הפרעה אינו מוצא את ביטויו בבדיקות גופניות המבוצעות בדרך כלל בבתי החולים ולכן ברוב המקרים נשלחים הפונים חזרה לבתיהם עם תשובות כמו: לא מצאנו כלום,על דאגה הכל בסדר , או זה הכל ממתח ועצבים...."
אולם מאחר ולתופעה יש נטיה לחזור ממשיך האדם הסובל ומנסה לחפש פתרון אצל רופאים אחרים עד שאכן מאובחנת ההפרעה כהפרעת אימה שהיא אמיתית וניתנת לטיפול.

לפעמים מופיעה הפרעת האימה בשלוב פחד נוסף הנקרא אגורופוביה - כלומר פחד משהייה במקומות הומים אדם כמו קניונים, בתי קולנוע, חוף ים וכד` .המאפיין את התופעה הזו הוא הפחד להיות לכוד ולא להצליח להימלט.
אנשים רבים הסובלים מהתקפי אימה מפתחים התנהגות המנעותית כלומר מפסיקים להשתמש בתחבורה ציבורית, אינם הולכים לקניות בקניונים, אינם הולכים לסרטים ולהצגות וכד`.

יתכן מצב בו יסבול אדם מאגורופוביה ללא התקפי אימה ולהיפך.
עד לפני זמן לא רב חשבו אנשי המחקר כי הסיבות להפרעת האימה הן פסיכולוגיות בלבד, היום קיימת סברה כי מדובר בגורמים תורשתיים, בשנוים באיזון הכימי של המוח ובשילוב אירועי חיים טראומטיים.
כיום ניתן לטפל בהפרעת האימה עם או בלי אגורופוביה בצורה מוצלחת למדי, שיפור במצב יכול להיות תוך כמה חודשים , אין כל הצדקה לסבל שעובר האדם .

שיטות הטיפול המומלצות והמוצלחות ביותר כוללות שילוב של טיפול התנהגותי קוגניטיבי וטיפול תרופתי.
שיטת הביופידבק שלמעשה מייצגת טיפול התנהגותי קוגניטיבי נחשבת כאחת המוצלחות בטיפול בהפרעת האימה.מטרתה לפתח אצל האדם הסובל את המיומנויות הדרושות לצורך הפחתת החרדה וללמדו טכניקות התמודדות עם התקפי האימה מבלי להנציח המנעות.

www.gliksman.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר יגאל גליקסמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]