חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ישראלים פותחים סניפים ברומניה - על מיסוי בינלאומי, נדל"ן והשקעות ברומניה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אימון אישי פילוסופיה אושר הצלחה

נושא המאמר: הסוד - The law of attraction – The secret – ביקורת ! האם הסוד אמיתי ?
מאת: להצליח בכוח המחשבה EIP.co.il   שמור מאמר למועדפים

הסוד - The law of attraction – The secret – ביקורת ! האם הסוד אמיתי ?

הסרט הסוד, האם ראית את הסרט ? נכון שראית את הסרט הסוד ? אתה חייב לראות את הסרט הסוד ! היום החלטתי פשוט לראות את הסרט הזה ותוך כדי צפייה בו לכתוב את דעתי עליו. הסרט הוא באורך של שעה וחצי. הסרט עם כתוביות ותרגום בעברית זמין לצפייה באתר של גוגל כחלק אחד, אך זמין לצפייה גם ביוטיוב ב 9 חלקים שונים כל אחד בערך באורך של 10 דקות.

הביקורת שלי על הסרט (חיובית ושלילית כאחד) מחולקת על פי החלקים של הסרט ביוטיוב.

בכל מקרה לאחר צפייה מלאה בסרט, התגובה שלי היא שאכן יש בו רעיונות חיוביים, אבל אין כאן שום סוד ושום נוסחא לאיך להיות מאושר וכיו"ב. בגדול כל הרעיון של להתמקד רק בחיובי, הוא כמובן נכון כמו שכבר התבאר בצורה הגיונית כאן באתר בהמון מקומות. אבל לעומת זאת כל התפיסה שכוח המחשבה יכול באמת לשנות דברים פיזיים בצורה מטאפיזית, זו בעיני בדיה ודבר שאינו אמיתי ונכון. לא פלא שהסרט נקרא ה"סוד", כי הוא סוג של אמונה. 1 + 1 = 2 זו אינה אמונה לכן כולם מבינים אותה. זה שהאש שורפת זה אינו סוד ולכן כולם תופשים זאת. בעיני משהו שהוא מעל התפיסה שלנו ושלא ניתן להסביר אותו בצורה הגיונית וריאלית, הוא פתח לשרלטנות ולנוכלות. אם משהו אכן נכון וניתן להוכיח אותו בצורה לוגית, חייבת להיות דרך להסביר אותו בצורה פשוטה גם לילד בן 5 שמבין ש 1 + 1 הם 2.

הבעיה הגדולה של הסרט בעיני היא התפיסה המוטעית שלו כי התחושה של האושר נועדה לשרת את ההצלחה. שהתחושות שיש לאדם אמורות לתת לו אינדיקציה האם הוא בדרך הנכונה להצלחה. בעיני זו שטות מוחלטת, כי עצם התכלית היא האושר, ההצלחה האמיתית היא כאשר אדם מאושר. הפעולות אמורות לשרת את האושר ולא להפך. בנוסף הנזק הגדול בעיני של הסרט הוא, שהוא לוקח אנשים שמתוסכלים מדברים כאלו ואחרים ומכניס אותם למרדף אחרי הכסף והעושר הכספי. זה נזק לא קטן, כי הכסף יכול להביא צער לא פחות מאושר. נכון, בסוף הסרט יש כמה מילים על זה שאדם צריך להנות גם מדברים פשוטים, כגון גם מלאכול סנדביץ' וללטף את החתול, אבל לדעתי ברוב ככל הסרט יש פספוס. הסרט לוקח אנשים לא מאושרים מסיבה כל שהיא, והופך אותם ללא מאושרים בגלל מרדף אחרי הכסף. החשיבה החיובית אמורה לתת לנו אושר שהוא התכלית אך לא להפך.

בכל מקרה להלן הדברים שכתבתי תוך כדי צפייה בסרט: הסוד חלק 1 מתוך 9הסוד חלק 2 מתוך 9הסוד חלק 3 מתוך 9הסוד חלק 4 מתוך 9הסוד חלק 5 מתוך 9הסוד חלק 6 מתוך 9הסוד חלק 7 מתוך 9הסוד חלק 8 מתוך 9הסוד חלק 9 מתוך 9הסוד - סיום

הסוד - The law of attraction – The secret - חלק 1 - לצפיה: הסוד חלק 1 מתוך 9

ראשית מפריע לי השם המסתורי הזה "הסוד". אם התפיסות שמוצגות בסרט הינן נכונות, אמורה להיות דרך לוגית להסביר את אותן התפיסות ואם קיימת דרך לוגית להגיע לתפיסות האלו, אם כן הן אינן סוד. כל מעטה המסתוריות הזה הוא לא תקין לדעתי, כי החלקים הנכונים שבסוד הם די פשוטים וברורים לכל מי שטיפה חושב על המציאות בהגיון, ככה שבעצם אין כאן שום סוד ושום מסתורין. המצחיק בכל הסיפור הוא שאת הסוד הדרמטי הזה של "חוק ההימשכות" היה ניתן לסכם במשפט אחד שידוע לכל רבבות בשנים והוא "אין דבר העומד בפני הרצון".

הסרט מתחיל בהגדרה של הסוד כ "The law of attraction" שהוא "חוק ההימשכות". על פיו כל מה שקורה לאדם בחיים הוא מושך את זה על עצמו. ואני שואל, מהי ההתייחסות למה מושך את המחשבות והרצונות של האדם ? אם הכל נמשך על האדם בגלל מחשבה שלו כזו או אחרת, אז מה בעצם מושך את המחשבה עצמה ? אם גם מחשבה היא מעשה, אז מה בעצם מושך את המעשה של המחשבה ? לדעתי הילה של סוד על תפיסה כל שהיא, ללא הסבר לוגי ופשוט של כיצד זה עובד במציאות, גוררת אחריה כל מיני שאלות על התפיסה, כנ"ל וכדלהלן.

לאחר מכן הסוד טוען כי כל אדם יכול להשיג כל דבר על ידי המחשבה שלו, כל דבר שהוא רוצה. ואני אומר שזו טעות ! לאדם יש בחירה מלאה על התחושות שלו ועל הצורה שבה הוא תופש את המציאות שלו, אבל אין לאדם בחירה על שינוי המציאות שסביבו. לאדם יש בחירה האם להיות מאושר ושמח בחייו, אבל אין לאדם בחירה האם להיות האיש הכי עשיר בעולם כמו ביל גייטס. הנסיבות לא מאפשרות לכל אחד לעשות הכל, בדיוק כמו שאדם לא יכול להחליט בכוח המחשבה לרחף באוויר. אדם יכול בכוח המחשבה שלו לגרום לגוף שלו להרגיש כאילו הוא מרחף באוויר, אבל לא לרחף באוויר בפועל. כפי שהתבאר בהרחבה במאמר מהי מהות הבחירה החופשית שיש לאדם ? וגם במאמר עד כמה קל להיות מאושר ? במי תלוי האושר שלך ? עד כמה הוא קרוב ? לאחר מכן הסרט הסוד מציג את השאלה כיצד זה יכול להיות ש 96% מהכסף שיש בעולם נמצא אצל רק 1% מהאנשים בעולם. התשובה שלו היא כי הם יודעים את הסוד. לדעתי יש כאן מספר בעיות. ראשית כסף הוא לא אינדיקציה לכלום, כסף לא קונה אושר. ובגלל שהאושר הוא תכלית החיים, אם כן כסף אין לו משמעות לכלום. הצלחה היא כאשר אדם מאושר בבוקר בצהריים ובערב, כאשר אדם חי בהרמוניה עם המציאות שלו, אבל כסף אין לו שום משמעות בפני עצמו, כך שהדוגמא של צבירת נכסים כאינדיקציה להצלחה ולידיעת סוד כלשהו לא ממש נכונה.

דבר נוסף, הסרט כביכול רוצה ללמד אותנו את הנוסחא של אותם אנשים שמחזיקים ברוב הכסף בעולם וכולי. השאלות שאיתן הסרט לא מתמודד בהצלחה הן, מה יקרה אם כולם אכן יישמו את הסוד, מה יקרה אם לכולם יהיה הרבה כסף, כיצד העולם יתקיים אז ? האם עדיין יהיו עשירים ועניים ? מצליחים ונכשלים ? מה יעשו במקרה כזה אותם אלו שרוצים שיהיה להם יותר מאחרים ? כיצד הסוד יאפשר לאנשים להיות טובים יותר ממישהו אחר, אם כולם יכולים להיות הכי טובים ? כיצד ישמרו הבדלי המעמדות בחברה ? ועוד המון שאלו כאלו. השאלות האלו נוצרות בגלל התפיסה המוטעית שכביכול ניצול הסוד נועד כדי לצבור נכסים או להשיג דברים מסוימים כאלו ואחרים. בתפיסה כזאת קיימת השאלה של מה יקרה אם כולם ישיגו הכל. שני אנשים רוצים את אותה המשרה, או את אותה האישה. שני אנשים רוצים לנצח בתחרות ושניהם מיישמים את הסוד ככתבו וכלשונו. מה יקרה אז ? העולם יתפוצץ ? תפיסה נכונה היא לדעת כיצד להשתמש בכוח המחשבה כדי להיות מאושר ושמח. בצורה כזאת כולם יחיו בהרמוניה כל הזמן. כי אושר יש לכולם בשפע בעולם, אבל כסף וממון מהם דווקא קיים מחסור כי הם לא משאב בלתי מוגבל והם אינם זמינים עבור כל אחד בכל מקום ובכל זמן. להבדיל מאושר ושמחה שאכן זמינים בכל מקום וזמן עבור כל אחד.

לאחר מכן הסרט מביא דוגמאות כיצד ניתן להשתמש בסוד, כגון להשיג כסף, רכב, זוגיות וכיו"ב. השאלה כאן היא, מה לעזאזל עם האושר ? הרי כל הדברים האלו לא משיגים את האושר שכולנו מחפשים. אדם שייקח את הרעיונות של הסוד וישתמש בהם כדי להיות מכור לעבודה ולכסף, גורם לעצמו נזק יותר גדול מתועלת. נניח לדוגמא שאכן קיימת נוסחא להרוויח כסף. נניח שאדם מיישם אותה. האם הוא יותר מאושר ? בוודאי שלא ! כסף יוכל לגרום לחוסר אושר ולנזק , ככה שלא ברור מה התכלית של השימוש בסוד אם הוא לא מביא אושר אמיתי ?!

לאחר מכן הסרט מנסה להסביר בצורה מסתורית את הרעיון שאם אתה חושב על משהו אתה מושך אותו אליך ולא משנה אם אתה חושב על זה שאתה רוצה אותו, או שאתה חושב על זה שאינך רוצה אותו. בפועל זו שטות, כי חלק מההצלחה היא לדעת להתמודד עם קשיים. וחלק מהדמיון המודרך שאדם אמור לעשות הוא לדמיין את עצמו מתמודד עם קשיים ומתגבר עליהם. זה לא נכון לומר שכל דבר שתחשוב עליו אתה תמשוך אותו אליך, השאלה היא מה אתה חושב על אותו הדבר. אם אתה תחשוב בצורה מאוד חזקה שאתה לא רוצה לכעוס על מישהו, זה בשום צורה לא יגרום לכך שאתה תכעס עליו. אדרבה, אם לא תחשוב מראש גם על איך אתה מתמודד איתו כשהוא ינסה לגרום לך לכעוס, רוב ככל הסיכויים שאתה אכן תכעס, כי אתה לא התכוננת לבעיה. אבל אם אתה כן תתכונן לבעיה וכן תחשוב עליה על איך אתה מתמודד עם בעיה, אז אתה כן תצליח להתמודד איתה, אך בוודאי שזה לא יגרור אותה אליך.

מה שכן נכון זה שעליך לחשוב אך ורק על איך אתה "כן" מצליח להתמודד עם ה"לא" ובשום פנים ואופן אסור לעצמך לדמיין את עצמך לא מצליח להתמודד עם הבעיה. ז"א מותר ורצוי לחשוב על בעיות, כי בחיים אכן יש גם בעיות, אבל צריך לחשוב על אותן הבעיות בצורה חיובית ולהפוך כל חסרון ליתרון.

בנוסף טוען הסוד, כי אם מתלוננים על משהו שהוא רע, אז יוצרים עוד רע. השאלה כאן היא, אם כן כיצד מעבירים ביקורת ? הרי בחיים שום דבר אינו מושלם. אז כיצד נוכל לתקן חסרונות אם אסור לחשוב עליהם ? בדוגמא שבסרט מראים שכאשר סועד מתלונן על אוכל גרוע במסעדה, זה גורר אחריו מהומה נוספת עם המלצר. בפועל במציאות ובחוש רואים שזה לא נכו !. הפעם האחרונה שאני התלוננתי על אוכל גרוע במסעדה, דווקא גררה התנצלות + ארוחה בחינם על חשבון המסעדה. הרעיון שלא להתמודד ולהודות בחסרונות הוא מוטעה, למרות שצריך לדעת כיצד לנהל את החסרונות בצורה נכונה, כיצד להתמודד איתם מהכיוון החיובי ולא השלילי, אך בוודאי שלא להתעלם מהם.

הסוד - The law of attraction – The secret - חלק 2 - לצפיה: הסוד חלק 2 מתוך 9

לאחר מכן הובאה הדוגמא של הבחור ההומו שכל הזמן התמקד במה שהוא לא רוצה. ושם נאמר לו כי ככל שאתה חושב על משהו, כך אתה גורם לו לקרות מהר יותר. זה נכון אבל לא בגלל סוד כל שהוא, זה נכון בגלל שברמה הפרקטית אתה כאדם עושה יותר פעולות בצורה לא מודעת בכיוון של הדברים שאתה חושב שיקרו לך. אתה פועל כפי שהתת מודע שלך אומר לך שהולך לקרות. לכוח המחשבה יש הסבר הגיוני ופשוט בלי שום סוד ומסתוריות.

הסרט מנסה להוכיח את "חוק ההימשכות" מדברים שאנו רואים סביבנו בחברה שלנו. ניתן לראות שמי שמדבר על מחלות בד"כ הוא חולה בהן ומי שמדבר על הצלחה הוא בדרך כלל מצליח. הסרט מנסה לומר שהמחלה נוצר בגלל שדיברו עליה וכן להפך עם ההצלחה. רק שעל זה ניתן לשאול, מה קדם למה ? אולי בעצם כל אחד מדבר על החוויה שלו ולכן זה שחולה מדבר על זה שהוא חולה וזה שמצליח מדבר על זה שהוא מצליח ? מה קדם למה, ההצלחה או הדיבור עליה, המחלה או הדיבור עליה ? אני אומר שאם מבינים את ההיגיון שעומד מאחורי הסוד, ברגע שהוא הופך למשהו הגיוני ולא לסוד מסתורי, באותו הרגע אין צורך להביא ראיות שהתפיסה צודקת, כי ניתן להוכיח אותה בצורה לוגית ומדויקת.

לאחר מכן הסרט מנסה להסביר את תפיסת הסוד על פי תורת הקוונטים בצורה כזו או אחרת שלא ברורה לגמרי. המשפט הבא לאחר מכן הוא, שגם מי שאינו מבין כיצד הסוד פועל, עדיין יכול להנות ממנו כמו שאדם נהנה מחשמל גם בלי להבין כיצד הוא פועל. ואני אומר שאין בכך צורך, הסוד הוא לא סוד, לכוח המחשבה יש הסבר הגיוני ופשוט שגם ילד בכיתה א יכול להבין אותו, ככה שאין כאן שום צורך להאמין באיזה דברים מסתוריים וכיו"ב.

לאחר מכן הסרט טוען, כי למחשבה חיובית יש כוח פי מאה מלמחשבה חיובית, ולכן אדם לא צריך להיכנס לפחד ולחרדה ממחשבות שליליות שיש לו. ואני אומר שזו שטות מוחלטת, לכוח המחשבה יש כוח גדול, חיובי ושלילי באותה המידה בדיוק. ולכן חשוב וקריטי מאוד שלא לחשוב על שום דבר בצורה שלילית גם לא על דבר קטן כי למחשבה כוח גדול מאוד. אומנם מצד שני כשאדם רוצה להתחיל להשתפר, חובה עליו להיזהר מאוד מלהעביר על עצמו ביקורת בצורה שלילית. ככה שמצד אחד אין ממה להישבר בכל מצב, אבל מצד שני זה קריטי שלא לחשוב מחשבה שלילית גם קטנה, כי יש לה כוח בדיוק כמו למחשבה חיובית קטנה.

לאחר מכן הסרט מנסה להסביר כי יש מעין "חלל זמן" שלוקח לדברים ולמחשבות לקרות מהשלב שבו רוצים אותם. הסרט אומר שלנו כבני אדם זה טוב שהמחשבות לא קורות מיד ומביא דוגמא של אדם שמדמיין טיול עם פילים ולפתע הפיל מופיע בסלון שלו. ואני אומר שזו שטות מוחלטת. ראשית לאדם יש בחירה מלאה על כל מה שקורה לו בכל נקודת זמן, בצורה מיידית ולמחשבה כוח גדול שיכולה ליצור עבור האדם איזו תחושה שהוא רוצה בכל רגע נתון. דבר נוסף מה עם מקרים הפוכים שבהם אתה כן רוצה שהמחשבה תקרה מיד, כגון שיש איזו שריפה בבית ואתה כן רוצה שהיא תפסק מיד. מה אז, האם גם אז זמן ההמתנה הזה הוא לטובתנו ? ודבר נוסף הדוגמא עם הפילים היא אינה טובה, כי אותו אדם לא דמיין שיש פיל בסלון שלו, הוא דמיין שהוא נמצא בטיול ביער עם הפילים. המחשבה שהוא חשב עליה היא לא קרתה מיד, הפיל שהגיע לסלון זה משהו שהוא לא רצה, ככה שאין כאן דוגמא לכלום.

בפועל העניין הוא כנ"ל, לאדם יש בחירה על כיצד הוא מרגיש, האם הוא מאושר ושמח בכל רגע נתון וזאת בחירה שהמחשבה יכולה ליישם אותה מעכשיו לעכשיו, אבל מחשבה על טיול עם פילים, או על להרוויח מליון דולר זה דבר שגם כוח המחשבה מוגבל בו. זמן ההמתנה קיים בדיוק בגלל שלמחשבה אין את הכוח לשנות את המציאות בצורה אובייקטיבית ולכן לפעמים זמן ההמתנה יהיה לנצח. לא כל מה שאדם רוצה שיקרה אכן קורה ולא משנה אם עכשיו או אחר כך. אדם לא יכול להחליט מה יקרה לו, אדם כן יכול להחליט כיצד הוא יתמודד עם מה שקורה לו.

לאחר מכן הסרט מנסה להסביר כי אותם אנשים שיישמו את הסוד שמרו אותו רק לעצמו כדי לשלוט באנשים אחרים. ואני אומר שיש כאן סתירה, כי אם הם יישמו את הסוד, נמצא אם כן שגם עצם זה שהם הסתירו את הסוד זה חלק מהיישום שלו, ואם כן כיצד הסרט שטוען כי הוא הבין את הסוד בא לפרסם אותו, הרי הסוד נוגד את הפרסום של עצמו. ואם על פי הסוד ניתן לפרסם אותו, אז למה הם בעבר לא פרסמו אותו. התשובה על כך כמובן, שגם אותם אנשים בעבר לא היה להם שום סוד ושום כלום, השאלה היא האם אותם אנשים חכמים אכן היו מספיק חכמים כדי להיות מאושרים בחייהם ? אם כן, הם אכן הרוויחו, אם לא, אז אין כאן שום משמעות לשום סוד, כי הוא לא מביא לתכלית שהיא האושר כנ"ל.

לאחר מכן שוב פעם הסרט טוען כי אדם אכן מושך לעצמו גם את התאונה ברכב שקרתה לו, את הלקוח שעצבן אותו ואת החוב שנוצר לו. הסרט אכן אומר שלרוב האנשים קשה לקבל את זה, אבל הוא עדיין טוען שזה נכון. וכנ"ל זו שטות גמורה, אדם שמישהו נכנס ברכב שלו כשהרכב שלו חונה, הוא לא משך את זה על עצמו, זה קרה כי זה קרה, אבל לא האדם מושך על עצמו את כל האירועים שקורים לו, לא האדם מושך על עצמו פגם גנטי או איזו מחלה שיש לדוגמא למישהו ממשפחתו. האדם אכן מושך על עצמו את הצורה שבה הוא מקבל את מה שקורה לו, האם בוחר האם להתמודד עם הבעיות בצורה חיובית או שלילית, מה שכמובן גם ישפיע על הפתרון של הבעיה, אבל האדם לא מושך על עצמו את כל האירועים שקורים לו, כי לא על הכל יש לנו בחירה.

אחר כך מעלה הסרט את השאלה של כיצד אדם יכול בעצם לעקוב אחרי כל המחשבות של עצמו. התשובה על כך היא יותר פשוטה מפשוטה, כי כמו תמיד אתה כאדם לא אמור להתמקד במה שאתה לא יכול לעשות, אלא במה שאתה כן יכול לעשות. ולכן אם אתה רוצה לשלוט במחשבות שלך ולהפוך אותן לחיוביות בלבד, פשוט אל תחשוב על מה שאתה לא רוצה לחשוב, תחשוב תמיד על מה שכן. כי מה שאתה לא יכול לעשות לא מעניין. כן מעניין לעשות את מה שאתה כן יכול גם אם זו פעולה קטנה.

בעיה נוספת בסרט הסוד היא שהוא כביכול משתמש ב"רגשות" כמעין "מערכת הכוונה/מנגנון משוב" כדי לדעת האם אנחנו מתנהגים בצורה נכונה או לא כדי להצליח. ואני אומר שהפספוס כאן הוא ממש גדול, כי ההגדרה צריכה להיות בדיוק ההפך, הרגשות שלנו הן המטרה ולא האמצעי. הפעולות שלנו אמורות להיות כאלו שיגרמו לנו לתחושות טובות, כי התחושה של הטוב ושל האושר היא המטרה של החיים, הפעולות נועדו לשרת את התחושות ולא להפך.

יותר גרוע מכך הסרט מביא דוגמא של בחור שקושר את אופניו בצורה מאוד טוב אפילו טובה מידי וכל כך חושש שלא יגנבו לו את האופניים שלבסוף הם נגנבות. אך זו כמובן שטות נוספת, כי בחוש רואים שהמציאות היא הפוכה, ככל שאופניים קשורות טוב יותר, כך גונבים אותם פחות. אין שום טעם להתווכח עם המציאות. הסרט מנסה להוכיח שוב פעם בצורה מוטעית כי כביכול המחשבה של האדם גורמת לדברים שקורים סביבו, בדיוק כדוגמת האופניים שהחשש שהאופניים יגנבו הוא זה שגרם לאופניים להגנב. זו כמובן שטות מוחלטת כפי שרואים מידי יום בחוש כנ"ל.

לאחר מכן הסרט שוב טוען שאם אדם יחשוב בצורה חיובית בבוקר הוא ישנה את המציאות שלו בהמשך היום. כבר הסברתי שזה לא נכון, אבל אז מגיע המשפט שאומר ש"עשרים נהיים עשירים יותר ועניים נהיים עניים יותר". ואני אומר שזאת בדיוק ההוכחה שהתיאוריה של הסוד לא נכונה, כי העשירים נהיים עשירים יותר ולהפך מסיבות כלכליות ולוגיות גרידא ולא בגלל שום סוד כזה או אחר. אדם עני שיחליט שמעכשיו הוא עשיר, אם הוא נמצא במינוס בבנק, אז הוא כל הזמן ימשיך לעבוד כדי לשלם את המינוס שגדל כל הזמן, אך אדם שיש לו המון כסף, גם אם הוא יבזבז מיליונים, הוא הרי מבזבז את התשואה שהוא מקבל על הנכסים שלו, ככה שההסבר הוא כלכלי ופשוט ולא בגלל איזה כוח כזה או אחר.

הסוד - The law of attraction – The secret - חלק 3 - לצפיה: הסוד חלק 3 מתוך 9

הסרט מביא דוגמא של מישהו שטוען שהוא צבר נכסים וכולי בגלל שהוא קיים את הסוד. חבל שהסרט לא הביא גם דוגמא של כמה שבויים בבתי כלא של האויב שחשבו וניסו ליישם בכל בוקר את הסוד, אבל לבסוף בכל זאת הם אכן מתו כשבויים. כי אין כאן שום סוד, האושר של האדם אכן תלוי בעצמו, שזה הדבר החשוב ביותר, אבל שום דבר מעבר לכך לא בשליטה מלאה של האדם.

ושוב פעם כמו קודם, הסרט טוען שאדם יכול לבחור איזה גוף שהוא רוצה, ומביא את המשל של אלאדין ומנורת הקסמים כאיזו אינדיקציה לכך שיש כאילו כוח על כזה שיכול לגרום לרצונות לקרות. זו כמובן טעות כנ"ל, אבל מה שמצחיק בתיאוריה של הסוד הוא שהוא טוען שיש שלושה שלבים, שלב ראשון לרצות ולהגדיר מה אתה רוצה שיקרה, שלב שני לתת ליקום מעצמו לגרום לזה לקרות ושלב שלישי להיות מסוגל לקבל את מה שרצית. השלב השלישי מגיע כמובן כתשובה לשאלה של כיצד זה יכול להיות שמישהו רוצה משהו ושבכל זאת הוא לא משיג אותו ועל כך כביכול אומר השלב השלישי שאם אתה לא משיג משהו זה בגלל שאתה לא רוצה אותו מספיק. עכשיו למרות שזה נכון ברמת תחושות ושמחה וכיו"ב, שאם אתה לא מאושר זה אך ורק בגלל שאתה בחרת את זה, למרות זאת ברמה המעשית אותו הילד שבסרט יכול היה להמשיך עד סוף חייו לשבת באוהל שלו ולהמשיך לרצות את האופניים שהוא רואה בקטלוג, אבל לא בטוח שהוא יקבל את האופניים, כי אולי כבר לא מייצרים כאלו, או שפשוט אין להוריו כסף כדי לקנות לו אותם. כך שהמחשבה שלו בכל מקרה לא היתה גורמת לדברים לקרות מעצמם, כי אין כזה דבר. זה נכון שאותו הילד היה צריך לדעת להתמיד בכוח הרצון בלבד גם אם אין באפשרותו להגשים את הרצון ברמה העקרונית, אבל זה אך ורק בגלל שהרצון שלו היה גורם לו לאדם בעצמו לעשות פעולות בפועל כדי להשיג את הרצון שלו. דברים לא קורים מעצמם, אין דבר כזה מטאפיזיקה או כוחות על כאלו ואחרים, הרצון הוא בסך הכל זה שגורם לאדם לפעול בצורה חזקה יותר, אבל הרצון הוא אינו קוסם. אם מישהו ירצה מאוד להצליח במבחן והוא לא למד מספיק טוב למבחן, זה לא משנה כמה הוא ינסה ליישם סוד כזה או אחר, הוא לא יצליח במבחן, כי אין לו את הידע כדי לענות על התשובות. הרצון גורר מעשים בפועל של האדם, אבל הדברים לא קורים בגלל כוח סודי כזה או אחר.

לאחר מכן הובא הרעיון שהכרחי שתהיה לך אמונה ביכולת שלך עצמך כפי שהתבאר כאן: מה יקדם אותך הרבה מעבר ליכולותיך שאתה מודע אליהן ?וכאן איך תדע מה הפוטנציאל שלך , להיכן אתה יכול להתקדם ומה אתה יכול להשיג ? לאחר מכן הובא שם הרעיון הזה מתי לא כדאי לחשוב יותר מצעד אחד קדימה ? מתי רק צעד אחד קדימה הוא האידיאלי ביותר ? עם הדוגמא של רכב שנוסע בחשיכה שצריך לראות רק X מטרים קדימה כדי להגיע ליעד, שהדוגמא עצמה דרך אגב נכונה גם באור יום, כי גם באור יום אתה לא רואה את כל הדרך אלא בכל פעם רק חלק קטן ממנה.

הסוד - The law of attraction – The secret - חלק 4 - לצפיה: הסוד חלק 4 מתוך 9

לאחר מכן הסרט שוב פעם טועה בעניין הזה שהוא טוען שאין לטבע הבדל בקושי של ביצוע דבר קטן או גדול, ומביא את הדוגמא של הדשא שצומח ללא שום מאמץ, שזו בדיוק ההוכחה לכך שיש כאן טעות. כי אם אין כאן שום מאמץ אז למה העשב והדשא לא צומח מהר יותר ? למה לא כל העשבים צומחים באותה מהירות ? נמצא אם כן שאכן כן ישנן מגבלות כאלו ואחרות.

כמובן שהתשובה של הסוד על השאלה של "מתי זה יקרה מה שאני חושב עליו" התשובה היא שאין לכך שום תשובה ברורה. וזאת גם בדיחה, כי משהו הגיוני צריכה להיות דרך הגיונית להסביר אותו. לומר על תיאוריה שאין לה תשובות לכל השאלות, זה לומר בעצם שהתיאוריה מוטעית. כפי שהתבאר במאמר כיצד תבחן את נכונותן של תפיסות חיים ותיאוריות שונות ?.

לאחר מכן מגיעה הדוגמא המטופשת עוד יותר, שאם תחשוב על מישהו שלא פגשת המון זמן, זה יגרום לו ליצור איתך קשר. זו כמובן שטות מוחלטת, נסה לשבת בחדר סגור ולחשוב על מישהו יום שלם, האם הוא יתקשר אליך ? ברור שלא. שבויים ונעדרים אנחנו חושבים עליהם מידי יום אבל הם לא מתקשרים, למה ? כי זו המציאות, אנחנו לא באמת שולטים במה שקורה סביבנו, אנחנו שולטים רק על הצורה שבה אנחנו מקבלים את מה שקורה לנו.

ואז מגיעה הדוגמא המצחיקה ביותר של ההוא שמוצא חניה בקלות בכוח המחשבה. נראה אותו מוצא חניה בתל אביב, הבן אדם הזה פשוט חי באיזו פנטזיה שבאמת כוח המחשבה שלו גרם לאותם אנשים לפנות את החניה שלהם עבורו. אז כנ"ל שיעזור לתושבים בתל אביב למצוא חניה אם הוא כל כך מוכשר ( - :

לאחר מכן יש שם רעיון דומה למה שהתבאר כאן כיצד תשלוט בעתיד שלך ? כיצד תחליט מה יקרה לך בעתיד ?, כאן כיצד לשנות את העבר ? כיצד לטפל בבעיות העבר ? וגם כאן איפה שכחה וחוסר זיכרון הם טובים מאוד ?, שעל האדם לדעת לעשות התחלה חדשה בכל פעם, להתעלם מהעבר ולחשוב רק על העתיד.

גם מובא הרעיון כי כדי להצליח חייבים להתמקד במה שכן טוב ולהפוך אותו לטוב יותר כפי שהתבאר באריכות כאן מה גורם לחוסר הצלחה, ייאוש ועצבות ? כיצד להתמלא בתקווה בכל מצב ? אחר כך הובא שם הרעיון שהתבאר כאן כיצד תשנה בכוח המחשבה את המציאות שלך כרצונך ? שהמוח של האדם יכול לקבל מידע ולגרום לגוף להגיב בהתאם, גם אם המידע לא מגיע דרך חמשת החושים, כמו אותו ספורטאי שהגוף שלו מגיב כאילו הוא רץ, גם אם הוא אינו רץ בפועל אלא רק חושב על כך.

הסוד - The law of attraction – The secret - חלק 5 - לצפיה: הסוד חלק 5 מתוך 9

ושוב פעם חוזרת הטעות של עצמה, שכאילו האדם צריך להעביר את ביצוע של הרצונות שלו אל היקום שיעשה זאת במקומו. חבל שזה לא עזר לאלו שמתו במלחמות כאלו ואחרות. במקום זה היה צריך לומר, אם תעשו תמיד את מה שאתה כן יכולים לעשות, תופתעו לגלות איזה פוטנציאל יש לכם. כי רק עשייה בפועל חושפת בפני האדם את היכולות והפוטנציאל שלו, שגם הוא סופי מבחינה אובייקטיבית, אך עדיין ניתן לגלות אותו רק על ידי שאדם מבצע תמיד את מה שהוא "כן" יכול לעשות.

אחר כך מובא שם הרעיון שברגע שאתה מפסיק להאמין במשהו, אתה מקטין את הסיכויים שלו לקרות כפי שהתבאר במאמר האם אתה רוצה מספיק להצליח ? מה אתה רוצה יותר ? אחר כך מוצג הסיפור על ההוא שגילה שהבית שהוא גר בו כיום, זה הבית שהוא רצה לפני 5 שנים. אך אין לכך שום משמעות כהוכחה לשום דבר, כי על כל סיפור כזה יש לפחות סיפור אחד אחר הפוך, על מישהו שמאוד רצה משהו ושלא השיג אותו. כמו כל אלו שממלאים לוטו כל שבוע, אני מניח שחלק לא קטן מהם באמת מדמיינים את עצמם זוכים למרות שזה לא קורה בסוף, כי אין מה לעשות הסטטיסטיקה של סיכויי הזכייה חזקה יותר מכוח המחשבה. אדרבה, חלק גדול מאלו שכן זכו בלוטו, דווקא היו אלו שלא האמינו שזה יקרה, אז האם יש כאן הוכחה הפוכה ? האם ניתן להוכיח שאדם צריך לא להאמין שהוא יזכה כדי לזכות ? ככה שהסיפור כסיפור הוא נחמד, אך אין לו שום משמעות לוגית כזו או אחרת והוא לא הוכחה לכלום.

בנוסף אילו הרעיון של הסוד היה מדויק ונכון בתכלית, ממילא היה ניתן להסביר אותו לכל אחד גם לילד בגיל 5 בדיוק כמו שניתן להסביר לו ש 1+1 הם 2, כפי שהתבאר במאמר מה יכול לעשות עם מידע רק מי שמבין אותו לעומקו ולאשורו ?, ככה שבסרט של הסוד לא ברור למה אותו אבא אמר שהילד שלו לא מסוגל להבין את הסוד. האם זה בגלל שהסוד הוא שטותי מידי וילד עם שכל ישר לא מסוגל להבין שטות כזאת ?!

לאחר מכן הובא רעיון דומה למה שהתבאר כאן איך להצליח ולהגשים כל רצון בצורה אוטומאטית ? וגם כאן הצלחה אוטומאטית. לאחר מכן הובא הרעיון כי כמעט כל דבר שאתה יכול לדמיין, אתה יכול להשיג. כפי שהתבאר במאמר איך תדע מה הפוטנציאל שלך , להיכן אתה יכול להתקדם ומה אתה יכול להשיג ?.

ושוב פעם חוזר לו הפספוס הגדול של לקחת את כל הרעיון של כוח המחשבה ולמקד אותו בכסף במקום למקד אותו באושר, שמחה, שלווה, הנאה ושאר התחושות החיוביות שזמינות עבורנו בכל מקום, כפי שהתבאר כאן עד כמה קל להיות מאושר ? במי תלוי האושר שלך ? עד כמה הוא קרוב ? הסוד - The law of attraction – The secret - חלק 6 - לצפיה: הסוד חלק 6 מתוך 9

ושוב פעם חוזר אותו הליצן שמוצא חניה בכוח המחשבה, ומספר שכוח המחשבה שלו מביא לו צ'קים בדואר. חבל שהוא לא רצה שיהיו לו 100 מיליארד דולר בבנק ואז היה מעניין לשמוע איך זה קרה בכוח המחשבה. כי כנ"ל המחשבה מסוגלת לעשות רק דברים שיכולים היו לקרות ממילא.

אך משום מה יש בסרט מעין תפנית, שאומרת שהכל צריך להתחיל הפוך, שקודם כל הכל צריך להתחיל משלווה פנימית ואושר שימשוך את הכל. כי התכלית היא אינה הכסף, שלא בטוח שהוא יביא אושר שזו אכן התכלית האמיתית. עכשיו אחרי יותר מחצי של הסרט פתאום יש הבנה שכדי להיות מאושר לא צריך לשנות את המציאות אלא להנות ממנה כפי שהיא. כפי שכבר התבאר במאמר מיהו אדם שמאושר באמת ?, כי אדם שמאושר באמת, הוא מאושר בכל זמן ובכל מקום ללא יוצא מן הכלל.

הסרט מנסה גם להסביר את "סוד הזוגיות" בצורה לא ממש ברורה בדרך שבה הוא מתמודד עם הקשיים שקיימים במערכות יחסים. התיאוריה של הסרט הסוד ניצבת כאן מול בעיה, כי אם בעצם יש כוח כל כך גדול למחשבה שיכול לשנות כל מציאות, אז למה בעצם הרצון הזה לא מצליח לשנות אנשים אחרים סביבנו ? הסרט בוחר לענות על כך בצורה מתחמקת, שהסוד יגרום לכך שכאשר בן זוג יהיה במצב של כעס וכיו"ב, אז הסוד יגרום לכך שאתם בדיוק באותו הרגע תהיו במקום אחר, באיזה "ערב בנות". אך כאן נשאר כמה שאלות פתוחות, למה והאם הכוח של הסוד מוגבל ? ומה תעשה אותה אישה נשואה מטופלת בילדים שבעלה מתייחס אליה בצורה גרועה, האם הסוד יבריח אותה מהבית ועל ידי זה יצור לה זוגיות מושלמת ? התשובה היא כי ברור שלא. הגוף של האדם גם בו עצמו יש מערכת זוגית. אם יד אחת מקבלת מכה, הגוף כולו מרגיש את הכאב וסובל. כי יש בגוף האדם יש תלות של יותר מ2 גורמים מעין מערכת יחסים. אז האם שאר הגוף אמור לצאת לאיזו מסיבה עד שהיד תבריא ?

התשובה כמובן היא, שלכוח המחשבה יש אכן כוח מוגבל לשנות רק את מה שתלוי באדם עצמו. במערכת זוגית אם יש מריבה בין שני בני הזוג, פשוט זה שדבק בחשיבה חיובית הוא פשוט יעזוב לגמרי את בן הזוג השני שאין לו חשיבה חיובית והזוגיות שלהם תתפרק לגמרי (מה שהסרט פחד לומר) . אין מה לעשות גם יד חולה של בן אדם, אם אין לה תרופה והמחלה ממאירה אז האדם יישאר ללא יד, רק ששאר הגוף יהיה בריא יותר ללא יד מאשר עם אותה היד החולה. לכן ברמה המעשית בזוגיות כאשר יש מריבה, לא צריך לברוח לאיזה ערב חברים, צריך לנסות ליישב את המחלוקת. אבל אם זה לא יעזור, כנראה שבסוף מערכת היחסים הזו תתפרק כנ"ל, הכל תלוי ברמת הריחוק של שני הצדדים במערכת היחסים וברמת האפשרות שלהם לפרק את הזוגיות, בדיוק כמו שזה עובד בכל תחום אחר בחיים (גוף האדם/שותפות עסקית וכיו"ב) .

הסוד - The law of attraction – The secret - חלק 7 - לצפיה: הסוד חלק 7 מתוך 9

ההתייחסות של הסרט לכוח של המחשבה החיובית כדי לרפא מחלות, לדעתי היא מוגזמת מידי. זה לא נכון שלגוף יש רק מנגנון של ריפוי עצמי, אחרת לא היו מצבים של החמרה במחלות ומחלות סופניות. כשם שיש לגוף מנגנון של ריפוי עצמי, כך יש לו מבחינה פיזיולוגית מנגנון של הרס עצמי כגון מחלות ממאירות וכיו"ב. כשאדם לוקח תרופת פלסבו (תרופת דמה) ונהיה בריא, זה בגלל אחת משתי אפשרויות, או שהוא לא היה חולה בכלל והוא רק היה צריך לגרום לעצמו להאמין שהוא בריא. או שהוא אכן היה חולה ושהמחלה אכן עברה מעצמה בלי קשר למחשבה שלו. עם כל הכבוד לכך שהמחשבה משפיעה על הגוף מבחינה פיזיולוגית, עדיין אין כאן איזה קסם כזה או אחר. הכל בסופו של דבר פועל על פי חוקי הפיזיקה ולא על פי שום סוד או כוח כזה או אחר. פשוט שילכו למחלקה האונקולוגית ושיראו כמה אנשים מתים למרות החשיבה החיובית בגלל מנגנון ההשמדה העצמית של הגוף. זה נכון שמחשבה חיובית בכל מקרה תקל על החולה, אבל אם המחלה ממאירה, היא לא תרפה אותו כי גם למחשבה יש כוח מוגבל כנ"ל.

לאחר מכן הסרט מתייחס לעניין הארגונים שהם נגד טרור, נגד סמים וכיו"ב, שהם בעצם יוצרים על פי כוח ההימשכות את מה שהם מתנגדים אליו. דבר זה דומה לרעיון שהתבאר במאמר כיצד ניתן לשלוט במחשבות ?, שמסביר שאם אינך רוצה לחשוב על משהו, אתה לא אמור לחשוב גם לא על האם אתה חושב עליו או לא. כי המחשבה שלך על משהו בצורה כל שהיא מחזקת את הקיום שלו.

הסוד - The law of attraction – The secret - חלק 8 - לצפיה: הסוד חלק 8 מתוך 9

כעת בעצם מתייחס הסרט לשאלה שהוזכרה קודם לכן, מה יקרה אם כולם יישמו את הסוד. הסרט עונה שבפועל לא קיים מחסור ב"טוב" עבור כולם, וכי אכן כולם יכולים ליישם את הסוד. הסרט מוסיף כי כל אלו שחשבו שאין בעולם מספיק טוב לכולם, כל אותם אנשים משכו אל חייהם תחושות שליליות וכולי. כאן השאלה היא כזאת, בתחילת הסרט נטען כי X אנשים קיימו את הסוד אך לא גילו אותו לאחרים כדי לשלוט בהם. אז השאלה היא כנ"ל אם על פי הסוד יש מספיק "טוב" בעולם לכולם, אז מדוע אותם אלו שידעו על הסוד כבר לפני מאות שנים לא גילו אותו לאחרים כדי לשלוט בהם ? נמצא אם כן שאכן כן קיים "אפקט המחסור" בעולמינו שאין דרך להימנע ממנו. הסרט לא מסביר למה אותם אנשים חכמים הבינו את הסוד, אבל לא רצו לפרסם אותו ורק יוצרי הסרט הם פתאום גילו משהו חדש והחליטו לפרסם אותו. יש כאן משהו לוגי שאינו ברור, הדברים אינם מסתדרים זה עם זה.

אם נשים לב לדוגמאות הספציפיות שהסרט נותן על דברים שזמינים ללא הגבלה בעולם עבור כולם, הסרט מביא לצורך כך דוגמאות של רגשות כגון רוגע ושמחה. אכן הדברים האלו קיימים בעולם בשפע עבור כולם, אך אין שום קשר בינם לבין סוד כל שהוא שאמור לשנות בכוח המחשבה את העולם שסביבנו. כפי שכבר הובהר, השימוש ברעיון של כוח המחשבה אמור לבוא לידי ביטוי בצורה שבה אנחנו חווים את מה שקורה לנו, אנחנו חייבים לדעת להנות ממה שיש לנו. זהו העושר האמיתי של זה ששמח בחלקו ועושר כזה אכן יש ממנו בשפע לכולם. אותם X אנשים ששמרו את ה"סוד" ושלא גילו אותו הם לא באמת גילו שום סוד. כי אין שום תכלית בצבירת נכסים אם היא אינה מלווה באושר ובשמחה. מרדף אחרי הכסף אינו טוב יותר מאשר להיות רגוע גם בלי הכסף. לכן לא ממש שייך לומר שמישהו ידע על הסוד כיצד להיות מאושר, וכי הוא רצה לשלוט במידע הזה ולא לחשוף אותו. והמסקנות מדברות בעד עצמן.

הסרט כמובן מעלה תשובה נוספת והיא שלא כולם רוצים את אותם הדברים ושלכן לא תהיה שום התנגשות. בחוש אנו רואים שזה לא נכון, כי קיימים יותר מידי מקרים ששני אנשים רוצים את אותו הדבר. כאשר אדם תולה את האושר שלו במשהו ממשי, אותו אדם מגביל בעצם את יכולת השמחה שלו. שורש השמחה הוא לדעת להנות ממה שיש לך, מעצם זה שיש לך את מה שיש לך כפי שהוא. מציאות כזאת וסוג אושר כזה זמין עבור כולם בצורה אין סופית, ובנוסף הוא זמין עבור כולנו גם בצורה מיידית ללא שום "חלל זמן" או "זמן המתנה" כזה או אחר כפי שהתבאר בסרט קודם לכן, שנוצר אך ורק בגלל התפיסה המוטעית של הסוד שתולה את האושר באירועים כאלו ואחרים (כסף, רכב וכיו"ב) שאלו דברים שאכן אינם זמינים בכל מקום וזמן עבור כל אחד.

הסוד - The law of attraction – The secret - חלק 9 - לצפיה: הסוד חלק 9 מתוך 9

עכשיו הסרט מציג דווקא דוגמאות יותר חיוביות לאושר שבא לידי ביטוי גם בדברים הקטנים, כגון לאכול סנדביץ' סלאמי, אל ללטף חתול. אבל פתאום מופיע משפט שאומר כי "האושר הפנימי הוא הדלק של ההצלחה" וזו טעות מוחלטת, כי האושר הוא המטרה ולא הדלק או האמצעי של כלום. הצלחה אולי תביא לך אושר, אבל בכל מקרה האושר הוא התכלית ולא האמצעי או כלי עזר כנ"ל.

הסרט מציג את הרעיון שהתבאר במאמר כיצד לבחור מאמן אישי בתהליך של קואצינג ואימון אישי ?, כי רק ישום מלא של תפיסה כל שהיא יעזור לאדם להבין האם היא נכונה או לא ומהן נקודות החולשה והחוזק שלה.

הסוד - The law of attraction – The secret - סיכום

למחשבה כוח גדול אך מוגבל. לשמחתנו התכלית של חיינו היא להיות מאושרים והמחשבה שלנו אכן אינה מוגבלת בלגרום לזה לקרות. האושר הוא התכלית ולא אמצעי, חובה להתמקד בחיים תמיד רק בחיובי ולהפוך אותו לחיובי יותר. האושר שלנו קרוב אלינו עד מאוד ותלוי רק בנו זה אבסורד שאנשים מחפשים אושר כי הוא זמין עבורם בכל מקום לכן כדאי להפסיק לרצות להיות מאושר וכדאי פשוט ללמוד להיות מאושרים ממה שיש לנו ומהמציאות שלנו כפי שהיא, כי רק בווריאציה כזו שבו נהנה ממה שיש לנו, רק בצורה כזו נהיה מאושרים. בהצלחה.

המאמר עסק ב גוף, תפיסות, בחירה, מציאות, דמיון, כסף, רגשות, רצון, הסוד, תכלית, כוח המחשבה, אושר, שמחה, הצלחה, עתיד, זוגיות, פוטנציאל, מטאפיזיקה, פלסבו, חשיבה חיובית, כוח המחשבה ועודמאת להצליח בכח המחשבה EIP.co.il -

הסוד - The law of attraction – The secret – ביקורת ! האם הסוד אמיתי ?

תהנה מעוד מאות מאמרים בנושאים אושר, אהבה, הצלחה, שמחה, מודעות, תת מודע, פסיכולוגיה, בטחון / הערכה עצמית, כח המחשבה, פתרון בעיות, כוח הרצון, חשיבה חיובית, פילוסופיה, ניהול ועוד.


קישור לאתר המקור: www.eip.co.il/?key=226


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י להצליח בכוח המחשבה EIP.co.il שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]