חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
האנטי וירוס הטוב ביותר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: khhyni קבלה יום כיפור סליחות

נושא המאמר: סליחה של מקובלים
מאת: ניב נבון    שמור מאמר למועדפים

יום הכיפורים שמתקשר אצל רבים מאיתנו לחטאים, כפרות ועונשים, מקבל צביון שונה לחלוטין כשמתבוננים בו באור הקבלה.

אם נתבונן ביום הכיפורים בצורה ריאלית, נגלה שטמון חוסר הגיון במנהג בקשת הסליחה, לאחר שכל השנה פשענו, חטאנו ומה לא. הלוא כל בר דעת שיבחן את הדברים יראה שיש כאן מעין זיוף קטן. האם אנו באמת חשים חרטה על מה שעשינו, או שאנו מפחדים, כי אמרו לנו שביום הזה נגזר דיננו למשך השנה הבאה? ומהו הטעם בסליחה שמהולה פחד, אם רגע לאחר מכן ממילא אשוב לסורי? והרי אומרים שבורא עולם הוא בוחן לב וכליות, אז האם אנו יכולים "לרמות" אותו בפעולות החיצוניות הללו?
הקבלה מסבירה שמנהגי יום הכיפורים, כמו מנהגי חגי ישראל בכללם, הם רק סימן לפעולות פנימיות שהאדם אמור לעבור בדרכו אל השלמות והנצחיות. הקיום החיצוני של המנהגים לאו דווקא נושא עימו שינוי פנימי, ובכך אנו נוכחים בכל שנה. האם מישהו מאיתנו באמת הופך ל"טוב יותר" אחרי יום הכיפורים?
כדי להגיע לשינוי לטובה, על האדם להזמין את האור העליון באמצעות לימוד מספרי קבלה, והאור כבר יגלה לו מהו הרע שבו וכיצד עליו לתקן אותו. לא מדובר בכך שנרוץ לבקש מכל מי שריכלנו עליו, פגענו בו וניצלנו אותו "סליחה", ובכך נתיר לעצמנו להאמין ש"השתתנו", או לכל הפחות יצאנו לידי חובה, וכעת אפשר לנוח מכל ההתנצלויות המכבידות הללו, לפחות שנה שלימה.


סליחה של מקובלים
"סליחה", אומר הרב ברוך שלום אשלג (הרב"ש), זהו תהליך פנימי שעובר האדם מול עצמו, ולא תהליך שבו פונים למישהו אחר ומבקשים ממנו משהו. רק האדם דן את עצמו, אין מישהו חיצוני שדן אותו. האדם בוחן את המקום שבו הוא נמצא, ומברר את מצבו ביחס למצב המתוקן שאליו הוא אמור להגיע, ולפי ההשוואה הזו, עולה בו בקשת הסליחה.

איך יודעים מהו מצבנו הפנימי הנוכחי, ומהו המצב המתוקן?
לימוד חכמת הקבלה מאיר את כל הפינות האפלות שבתוכנו, מסביר הרב"ש. לכן הצעד הראשון של האדם שמתחיל בתהליך זיכוך רוחני נקרא "הכרת הרע". האדם אט אט מגלה שהוא אגואיסט מטבעו. בהדרגה הוא מתחיל להבין, שכל המחשבות והרצונות שמניעים אותו נועדו כדי להשביע את האגו שלו בלבד.

אם כן, מהו המצב המתוקן? התכונה שמאפיינת את העולם הרוחני היא תכונת האהבה. מכיוון שתכונות האדם האגואיסטיות הן הפוכות לתכונת האהבה והנתינה, האדם נמצא בעולם הגשמי המוגבל, ולא בעולם הרוחני האין סופי. מתוך ההתקרבות לאור האדם מגלה, שכדי להגיע לחיים מוארים ונצחיים עליו לתקן את הטבע האגואיסטי שלו, כך שיהיה דומה לטבע העליון, לכוח האהבה.

שינוי בכוח האור
השינוי הזה לא יכול להתרחש בנו על ידי הטפות מוסר והפחדות למיניהן, כי אם רק על ידי גילוי פנימי. האמת נמצאת רק בתוכנו. היא מתגלה בנשמה. כשאנו מרגישים את הטבע האגואיסטי שלנו מנוגד לתכונת הנתינה, לתכונת הבורא, אז בעצם עולה מתוכנו באופן טבעי בקשת הסליחה. זוהי בקשה להשתנות. בקשה שאותה לא מבקשים מאף אחד. אנו מרגישים את הסליחה בפנים, בתוכנו, ומייחלים לה, ורק מתוך הכוונה הכנה והאמיתית בא השינוי.

שתהיה לנו שנה של גילוי האור וסליחה פנימית..
לאתר קבלה לעם

www.kab.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ניב נבון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]