חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
איך להשאיר את הגולש באתרך מעבר ל- 8 שניות ? - סרטי תדמית - סרטי הדרכה - סרטונים ויראלים - הפקות וידאו





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: משפטים ביטול עסקה עסקה טלפונית עריכת דין

נושא המאמר: הזכות לבטל עסקה
מאת: עו''ד תומר ריטרסקי   שמור מאמר למועדפים

נקשו על דלתכם והצליחו למכור לכם משהו שאתם ממש לא צריכים? תפסו אתכם בבית-הספר/אוניברסיטה, בסמוך לבסיס הצבאי או סתם באמצע הרחוב ומכרו לכם "חתול בשק"? גם אם חתמתם, שילמתם והתחייבתם עדיין יש מה לעשות, והרבה. כדאי לדעת שהחוק מגן עליכם במקרים שכאלה.


רבים מאיתנו נתקלו באנשי מכירות בפתח מרכזי קניות, קניונים, בסיסי צבא, בתי-ספר, אוניברסיטאות, שעוסקים במלאכת השיכנוע על אזרחים תמימים החולפים על פניהם. לא לחינם משקיעות חברות ועסקם משאבים רבים כל-כך באמצעי שיווקי זה. אלא שהמחוקק, שהיה ער לניצול תמימותו של האזרח הקטן, ראה לנכון, ובצדק, להגן עליו.

החוק קובע כי "רוכלות" היא "הצעת עסקה לצרכן מאת עוסק, או מי מטעמו, שבא שלא לפי הזמנה למקום מגוריו, שירותו הצבאי, עבודתו, לימודיו או לקרבתם, וכן לכל מקום שאינו בית עסק של העוסק או של מי מטעמו (להלן ? מקום הצרכן), או פנייה יזומה של עוסק לצרכן בכל דרך שהיא, שבעקבותיה הגיע העוסק, או מי מטעמו, למקום הצרכן כדי לקשור עסקה".

מדוע כדאי כל-כך לדעת מהי עיסקת "רוכלות"? מאחר שבעסקה כזאת העניק לכם החוק סעד מרחיק לכת. במקרים כאלה בדיוק קובע החוק כי בעסקה ברוכלות רשאי הצרכן לבטל את ההסכם עד 14 ימים מיום מסירת הממכר, ואם מדובר בשירות שטרם הוחל בנתינתו - תוך 14 ימים מיום עשיית ההסכם.

כלומר, גם אם חתמתם והתחייבתם, תוכלו לבטל את העסקה. במקרים רבים אמנם יסרב הרוכל או החברה שעומדת מאחוריו לבטל את ההתקשרות, אלא שברובם המכריע של מקרים אלה יעמוד החוק, חד-משמעית, מאחוריכם וכך גם בתי-המשפט.

החוק מוסיף וקובע כי משבוטל הסכם למכירת ממכר כאמור יחזיר הרוכל לצרכן את מה שקיבל לפי ההסכם והצרכן יחזיר לרוכל את הטובין (מוצר או שירות). אם חלה הרעה משמעותית במצב הטובין רשאי הרוכל לנכות ממה שקיבל את הסכום שבו פחת ערכם של הטובין.

עוד קובע החוק, כי עוסק העומד לחתום על חוזה עם צרכן, חייב לתת לו הזדמנות סבירה לעיין בחוזה לפני חתימתו, וכן למסור לו עותק ממנו לאחר החתימה. במידה שהעוסק סירב להשיב לכם את כספכם, מומלץ לפנות לערכאות משפטיות.

מנצלים אוכלוסיות חלשות


רבים מאותם רוכלים וסוכני המכירות מנצלים תמימותן של אוכלוסיות חלשות. כך למשל הוגשה לאחרונה תביעה של עולה חדש ממדינות חבר העמים שרכש מאנשי
מכירות שהתדפקו על דלתו מספר ספרי לימוד לעברית במחיר "מבצע" של כמה אלפי שקלים. כמובן שאנשי המכירות דאגו לספר לתובע (באמצעות מתקפה פסיכולוגית של ממש) שהספרים הם הם שייסייעו לו להיקלט בשוק העבודה הישראלי ולפרנס את משפחתו בכבוד. משהתעשת העולה החדש וגילה כי הספרים כולם ברמה ירודה ובסיסית נאלץ לנסוע כשעה וחצי כדי להשיב את הספרים לבית-העסק ממנו הגיעו אנשי המכירות. משהגיע למקום סירב בעל בית-העסק להשיב את כספו של התובע, והודיע חגיגית כי "לפנים משורת הדין" יסכים להשיב חלק קטן ממנו לאחר ניכוי "דמי ביטול". אותם רוכלים יוצאים לרוב מנקודת הנחה כי גם כאשר יתחרט האזרח הקטן יקשה עליו, מנימוקים כלכליים ואחרים לפעול להשבת כספו.

מוסר ההשכל: אל תבצעו קניות כלאחר יד. ככל שהרוכל מנסה לאלץ אתכם לבצע את העיסקה מהר יותר או לספר לכם שמחר כבר לא יהיה "מבצע" כך עליכם לחשוד יותר בכדאיות העיסקה. אם בכל אופן נפלתם בפח והעוסק סירב להשיב את כספכם, פנו כאמור לערכאות משפטיות ואל תוותרו.

תוכן הרשימה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו בביצוע ו/או בהמנעות מביצוע פעולה כלשהי. הכותב הוא עו"ד, חבר וועדות החקיקה למדע וטכנולוגיה, לבנקאות ולתובענות ייצוגיות של לשכת-עורכי-הדין.

www.rnc.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו''ד תומר ריטרסקי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]