חיפוש מאמרים

11716 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
קנאה בהצלחת בן הזוג





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: קבלה נתינה מערכת יחסים אימון

נושא המאמר: קבלה ונתינה במערכות יחסים - הדרך לאיזון וסיפוק
מאת: לילך זיו-קנדלי, בעלת כיוונים - אימון עסקי ואישי.   שמור מאמר למועדפים

קבלה ונתינה במערכות יחסים - הדרך לאיזון וסיפוק / לילך זיו-קנדלי



ישנן מערכות יחסים בהן אנו מוצאים עצמנו במצב של נתינה רבה ללא גבולות ברורים, נוטים לתת הרבה ללא קבלת תמורה הולמת ומקבילה.
קבלה ונתינה מתבטאות בזרימה של אנרגיה כלשהי מצד לצד, על ידי כל דבר שיש לו ערך עבור המקבל או הנותן, בין אם בכסף או בשווה כסף, הבעת אהבה, תשומת לב, פרגון, עזרה, פתרון בעיות, מתנות, מעשים בפועל וכיוצ"ב.
לעיתים הנתינה רגשית היא והיא חוויה של הנותן ומתבטאת באכפתיות והזדהות רבה עם הצד השני, ולאוו דווקא בעשייה אינסופית.


המקור לנתינה
אנשים בעלי נתינה רבה, נותנים פעמים רבות מתוך טוב לב, לעיתים הנתינה מגיעה ממקום פנימי של "לא מגיע לי", או הצורך לזכות בכל דבר, גם אם הקטן ביותר, לאחר שהרוויחו זאת ביושר רב ובמאמץ נכבד. לפעמים הצורך בנתינה הוא לשם סיפוק עצמי, לא תמיד כי הצד השני אכן ביקש זאת.
הם אינם רגילים לקבל באופן טבעי ולרוב השורש הזה הוטמע בילדות או במהלך החיים.


פרדוקס הנותן
תסכול רב נוצר, אך לא מתוקשר, כאשר הנתינה ענקית, ללא קבלה הולמת ואי בקשת תמורה. לעיתים הנתינה היא על מנת לספק צורך של הנותן ללא בקשה וצורך של המקבל.
מערכת היחסים נכנסת למצב של הרגל, שני הצדדים רגילים לכך ומקבלים זאת, הסכם שלא נעשה במילים, לא מתוקשר הצורך הענק של הנותן בקבלה ונוצר חוסר איזון בין הקבלה לנתינה.
הסביבה מבינה כי הוא נותן כי כך הוא וייתכן ואף אין לו צורך לקבל, כי תמיד הוא שם קופץ ומתנדב ראשון לתת, אינו מבקש, אינו שם עצמו בחולשותיו ובבקשותיו וכך צרכיו נעלמים הם.
והצורך שלו עולה ועולה וכך גם התסכול, אך ללא תקשור על הדבר פנימה לתוכו, או החוצה לסביבתו. וזו בעצם בחירתו.


מד קבלה מול מד נתינה
המדדים נבחנים באחוזים בין 0% ל- 100%
הגורמים שמעלים את המד אינם בהכרח זהים.
יתכן ומד הנתינה יעלה בגלל הזרמת אכפתיות ותשומת לב. ומד הקבלה יעלה בגלל קבלת כסף ותחליפיו. חשוב שיהיה מעבר כלשהו של אנרגיה מסוימת מצד לצד.


יחס המדדים
ישנן מערכות יחסים בהם המדדים, באופן טבעי, אינם מקבילים- כמדד קבלה מול נתינה בהורות. לכן, יש לבחון מה הנחת הבסיס הראשונית במערכת היחסים ומה היחס האופטימלי שנכון שיהיה בין המדדים.


הדרך לאיזון והרגשה טובה
ישנם מספר שלבים באיזון הקבלה מול הנתינה:
1.היו מודעים לתהליך המתרחש, הסתכלו ובחנו את הדברים.
2.התנהלו מתוך "גישת מגיע לי", מגיע לי לקבל, אני מוכן לקבל.
3. בידקו את המדדים במערכות היחסים שלכם- מה רמת מד קבלה ומה רמת מד נתינה.
בחנו הן אובייקטיבית והן סובייקטיבית.
4.בחנו והסיקו מסקנות- מה יש כאן? מה למדים מהממצאים? מה תמונת המצב של מערכת היחסים?
5. הפנו שאלות לתוככם פנימה, על הווה ועבר- מה גורם לי לפעול כך? מה מניע אותי? מדוע אני נמצא במערכת הזו? מה היא מעניקה לי? מה אני מרוויח מזה? האם זה הרגל?
6. שאלו שאלות בונות לעתיד- למה אני זקוק? מה הייתי רוצה שיהיה? מה חסר לי? איך משפרים את האיזון?
7. תקשור בונה וחיובי החוצה לצד השני- לצורך שדרוג המצב הקיים והשגת סיפוק ואיזון הדדי.
באילו מערכות יחסים בחייך, יש חוסר איזון?
היכן היית רוצה לשפר את האיזון?
האם אתה מוכן לשפר?



לילך זיו-קנדלי, מאמנת עסקית ואישית, 054-6-706050, KIVOONIM.COM

www.kivoonim.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י לילך זיו-קנדלי, בעלת כיוונים - אימון עסקי ואישי. שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  עסקים למכירה | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון | מטבחי יוקרה | חבל זגוריה | זמן טיסה |  הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 



ארטיקל מאמרים 2015 - 2006  clickgoseo@gmail.com מנוע חיפוש מאמרים ארטיקל, כבר בן 8 שנים!

After almost a year of wearing a Rolex Submariner rolex replica uk 114060 watch, I've come to at least one conclusion - this is a darn tough timepiece to beat. To own a Rolex watch for many replica watches sale people is an aspiration. The power of the Swiss company is that it has created a demand for the name, in many ways, more so than the products they produce. People often come to me and rolex replica say, "Ariel, I want a Rolex." I usually respond with, "OK, what Rolex do you want?" The answer is, "I don't know, that is why I need your rolex replica help, I need you to help me choose one." The message there is that Rolex is a company whose image in many ways is louder than its products. But at aBlogtoWatch, product is everything. The good news is that when it comes to product, Rolex watches rolex replica sale rarely let you down. If anyone asks me why Rolex is such a successful brand I often point out that "their products are actually really good."