חיפוש מאמרים

11713 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
נטוורקינג- רישות עסקית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אימון אישי אימון עסקי אמיר הלמר מגדלור אימון אישי ועסקי

נושא המאמר: יצירתיות ואפקטיביות בפתרון בעיות.
מאת: אמיר הלמר   שמור מאמר למועדפים

יצירתיות ואפקטיביות בפתרון בעיות.

דה-בונו, מדען שוויצרי, היה הראשון שטען כי בצורה שיטתית אפשר לפתור בעיות בדרכים יצירתיות ואפקטיביות.

מהי יצירתיות
השאיפה לראות כמה פתרונות לאותה בעיה.
שילוב עדין בין דמיון לבין מציאות.
יצירת דברים חדשים מקיימים.
המצאת דברים חדשים לגמרי.

חשיבה יצירתית
היכולת לארגן מידע לדפוסים או תבניות ישנות או חדשות, תוך יציאה מתוך הדפוסים הקיימים במטרה להסתכל על דברים בדרך שונה, אחרת.

דה בונו מבחין בין שני סוגי חשיבה:
חשיבת רקע– חשיבה אוטומטית, תגובה על.., אותה אנו מבצעים כל הזמן, בעשייה שגרתית ומונוטונית אנו משתמשים בחשיבת הרקע
חשיבה מכוונת –פעילה, קשורה למיפוי, בדיקת נושא, שרטוט מפה מנטאלית הכוללת את המסלולים השונים בהם ניתן לצעוד, במטרה לבחור את המסלול הרצוי


ששת כובעי החשיבה שמנה דה- בונו היא שיטה המנחה אנשים למקד את החשיבה ולבצע סוג אחד של חשיבה בזמן נתון. בכל פרק זמן אנחנו חובשים כובע אחד אשר מנחה אותנו לסוג החשיבה. כל כובע בצבע אחר מסמל סוג אחר של חשיבה.

לשיטת הכובעים יתרונות רבים: ראשית, הם יכולים לעזור לך לקבל החלטה מהיבטים שונים משמעותיים. חשיבה כזו מכריחה אותך לצאת מאופן החשיבה הרגיל שלך ומבטיחה להתייחס למגוון היבטים בסיטואציה. שנית, השיטה מחזקת את כוחה של החשיבה הממוקדת. במקום לבזבז זמן על ויכוחים או דיונים נסחפים, הדברים ייעשו במהירות ותחת משמעת. שיטת החשיבה של ששת הכובעים נותנת לגיטימציה לשקלול של רגשות וסקפטיות שפעמים רבות הולכים לאיבוד בתהליך העבודה הרציונאלי.


להלן סקירה של הכובעים והשימוש בהם:

כובע אדום - רגשות, אינטואיציה, ותחושות.

בכובע הזה הדגש הוא על סוגי הרגשות, היבטים לא רציונלים של החשיבה, רגשות והרגשות.
אין צורך להצדיק עמדה רגשית או לתרץ אותה. אין שיפוטיות. אין צורך להסביר למה מרגיש כך.

כובע לבן - אינפורמציה, עובדות ומספרים.

כשאדם חובש את הכובע הלבן, הוא חושב על העובדות המעורבות בעניין. הוא מתמקד בנתונים הזמינים, בוחן אינפורמציה ולומד ממנה, בוחן פערי ידע ומנתח מגמות מהעבר לפני שהוא מגיע למסקנות סופיות.

מודלים ניהוליים המזוהים עם חשיבה בכובע לבן יכולים להיות מודל לניתוח ה swot (חזקות חולשות, אילוצים והזדמנויות) , בחינת עובדות באופן ניטרלי ואובייקטיבי.

כובע צהוב - יתרונות, רווחים, תועלת.


בכובע זה הדגש הוא לחשיבה אופטימית וחיובית.
חשיבה של כובע צהוב מתייחסת למאפיינים ולהיבטים החיוביים של המצב - ליתרונות. הכובע הצהוב מאפשר לשמור על נקודת מבט אופטימית ובונה.

כובע ירוק - חקירות, הצעות, רעיונות, יצירתיות.


כשאתה חובש כובע ירוק, אתה יכול לראות את כל האפשרויות המעשיות של המצב. הכובע הירוק מעודד חשיבה יצירתית וחופשית עם ביקורת בונה על הרעיונות. חשיבה ליטראלית.

כובע שחור - שיפוטיות, חשדנות וביקורת.

חשיבה של כובע שחור כוללת בחינה של הטבע הלוגי של הרעיון. היא תאפשר לך לאבחן כשלים וסיכונים לפני שתנקוט בפעולה. דגש על חשיבה שיפוטית, קיצונית – מה יכול "ללכת רע", מצביע על הדברים המוטעים, הבלתי מדויקים והשגויים וכך מאפשרת להיות זהיר והגנתי כי היא מאירה את הפוטנציאל של הנקודות החלשות בתכנון.

כובע הכחול - מטה קוגניציה - ניהול החשיבה והתהליך.

כשאתה חובש את הכובע הכחול, תוכל לנהל את תהליך התכנון. בדיון, זה הכובע שחובש האיש או האנשים שמנהלים את תהליך הישיבה. האיש שחובש את הכובע הכחול מכוון את הפעילות ומתמרן בין כובעים. הוא זה שצריך לזכור על ניהול אפקטיבי הוא איזון בין האינטרסים של הפרט, הקבוצה והמשימה. דגש על ארגון, שליטה ובקרה על התהליכים.

וולט דיסני נעזר בטכניקה הזו וצמצם אותה ל"שלושה חדרים" – החולם, המציאותי, הביקורתי.

לא משנה באיזה שיטה אתם משתמשים, המטרה היא לחקור , לבדוק ולשאול שאלות על כל סיטואציה בחיים.

טיפים נוספים תוכלו למצוא במאמר כוחו של המוח.


אימון ליצירתיות.

שלכם,

אמיר הלמר
מאמן אישי ועסקי
amir@migdalor.biz
050-2250225 , 077-5531550

www.migdalor.biz


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אמיר הלמר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  עסקים למכירה | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון | מטבחי יוקרה | חבל זגוריה | זמן טיסה |  הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 



ארטיקל מאמרים 2015 - 2006  clickgoseo@gmail.com מנוע חיפוש מאמרים ארטיקל, כבר בן 8 שנים!

After almost a year of wearing a Rolex Submariner rolex replica uk 114060 watch, I've come to at least one conclusion - this is a darn tough timepiece to beat. To own a Rolex watch for many replica watches sale people is an aspiration. The power of the Swiss company is that it has created a demand for the name, in many ways, more so than the products they produce. People often come to me and rolex replica say, "Ariel, I want a Rolex." I usually respond with, "OK, what Rolex do you want?" The answer is, "I don't know, that is why I need your rolex replica help, I need you to help me choose one." The message there is that Rolex is a company whose image in many ways is louder than its products. But at aBlogtoWatch, product is everything. The good news is that when it comes to product, Rolex watches rolex replica sale rarely let you down. If anyone asks me why Rolex is such a successful brand I often point out that "their products are actually really good."