חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מבנים ניידים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ספרים דימיון גורל נשמה

נושא המאמר: ספר, סופר וסיפור
מאת: אלי   שמור מאמר למועדפים

על הקשר שבין "הסיפור שאינו נגמר" ו"עליזה בארץ הפלאות" לבין ספרי הקבלה, ועל ההבדל הדק שבין דמיון למציאות
לפני שנים קראתי סיפור על ילד שמצא ספר עתיק בחנות ספרים קטנה ומאובקת. כוח נעלם משך אותו אל הספר וגרם לו לקחת אותו לידיו ולברוח מהחנות.

הוא מיהר לביתו, נשכב על המיטה בחדרו, פתח את הספר והתחיל לקרוא. חוויה קסומה ציפתה לו בין דפי הספר; כמו נשאב אל תוך הסיפור הוא הזדהה עם הגיבורים, דמיין את התפאורה בעיני רוחו, ומצא את עצמו "חי" את הסיפור שהוא קורא.

מפתיע ככל שיישמע, דרכו הרוחנית של אדם דומה מאוד לעלילה של אותו סיפור ילדים, וגם היא כרוכה בקריאה בספרים עתיקים ומופלאים.

לדמיין ולחוות את עלילת חיינו
המקובלים הם אנשים שהצליחו לחדור אל "מאחורי הקלעים של העולם שלנו" ולגלות את הכוחות שמפעילים אותו. הם הבינו את הסיבות לכל מה שמתרחש בחיינו, גילו מה צופן לנו הגורל וחוו את ההרגשות הנפלאות ביותר שיכול אדם להרגיש. את הגילוי המופלא ואת הדרך שעברו הם תיארו עבורנו בספריהם, כדי שגם אנחנו נוכל לחוות את אותן תחושות והרגשות.

בספרים שהם חיברו עבורנו, הם תיארו את "הסופר" שכותב את הספר של חיינו. הם ראו לאן הוא מוביל אותנו, לאיזו מטרה, ופתחו לנו פתח שדרכו נוכל גם אנחנו להיכנס לתוך הסיפור ולהשפיע על עלילת חיינו.

הספרים ה"רגילים" שאנו מכירים, מספרים לנו על חוויות מהעולם הזה בלבד. לעומתם, ספרי הקבלה מספרים על עולם מיוחד וקסום, שלא מתואר בשום ספר אחר – העולם העליון.

דרך המשפטים, המילים והאותיות הצפונים בספרי הקבלה, מכניסים אותנו המקובלים "בצורה חיה" לעולם רוחני אחר, כמו בסיפורה של עליזה בארץ הפלאות. זהו הדבר המיוחד כל כך בספר – הוא מסוגל להעביר את הקורא עצמו לאותו מרחב ולאותו עולם שעליו הוא מספר.

לא לחינם נהגו לקרוא לחלק מספרי הקבלה בשם "מגילה" – מלשון גילוי. בכך ביקשו לרמז לנו על מטרתו העיקרית של הספר – לגלות לקורא כיצד להגיע אל האוצר שטמון בו, את הדרך אל החיים השלמים.

מסיפור דמיוני – למציאות של ממש
אתם בטח שואלים את עצמכם: "או קי, הדרך אל האושר... אבל איך מגלים אותה? פשוט קוראים בספרי קבלה, ומיד זה קורה?" אז זהו, שלא.

כדי להיכנס לסיפור, נדרש מאיתנו תנאי מקדים אחד, קטן אבל חשוב ביותר, שנקרא "רצון". על מנת שספר הקבלה ייקח אותנו למחוזות הקסומים שאליהם הגיעו המקובלים, אנו צריכים לרצות להגיע לשם. אם נקרא בספרי הקבלה המקוריים מתוך רצון אמיתי להגיע אל האושר שצופן לנו העולם הרוחני, נתחיל לאט לאט להרגיש את זה קורה. הספר יעשה זאת עבורנו.

נשמע מסובך? בחיבורו "הקדמה לתלמוד עשר הספירות" מסביר לנו בעל הסולם איך זה עובד. הוא כותב שבספרי הקבלה טמון כוח מיוחד שאותו גילו המקובלים בעולם הרוחני. כשאדם קורא בספרים מתוך רצון להזדהות עם מה שכותב המחבר, הכוח הזה מתחיל לקרב אותו לשם. וכך, בדיוק באותו אופן שבו הילד "חי" את הסיפור שאותו הוא קרא, גם אנו מתחילים להיכנס לסיפור ו"לחיות" אותו. אז מתגלה בפנינו עתידנו, אבל הפעם כבר לא כדבר דמיוני, אלא כמציאות של ממש.

הספרים שחיברו המקובלים מהווים עבורנו קצה של חבל, הזמנה לצאת למסע אל עולם קסום ולגלות את האוצר הטמון בו.

קריאה מהנה!!!

[email protected]

לצפייה בשיעור קבלה בנושא:
״ספר סופר סיפור״, 20.05.07 ( להורדה ) | ( לצפיה )
״גילוי טפח וכיסוי טפחיים״, 21.05.07 ( להורדה ) | ( לצפיה )


kab.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]