חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הגודל לא קובע





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אימון אישי אימון קריירה אימון למציאת עבודה הסוד

נושא המאמר: על שוק העבודה בימינו
מאת: אמיר הלמר   שמור מאמר למועדפים


על שוק העבודה בימינו

שוק העבודה הוא התחום בחברה הקפיטליסטית בו עבודתם של בני-אדם נסחרת בתמורה לתשלום בצורת משכורת. בשוק העבודה, העובדים מתחרים ביניהם על המשרות הפנויות, והמעסיקים מתחרים ביניהם על כח האדם. תחרות זו גורמת לכך שיפעלו עליו עקרונות כלכליים כלליים כמו היצע וביקוש, אך יש לו גם מאפיינים מיוחדים בשל המורכבות של סחר בזמנם של בני-אדם.(מתוך ויקיפדיה).

שוק העבודה בימינו הוא דינמי, קצר ושונה מאד מאותו שוק שלפני כמה עשרות שנים.

הורינו למשל, הכשירו עצמם לעבודה בתחום מסוים ומיד עם סיום לימודיהם, החלו לעסוק בתחום הכשרה זה עד צאתם לפנסיה, כאשר המושג "קביעות במקום העבודה" היה מושג מכונן. אדם ששינה מספר מקומות עבודה ו/או מספר עיסוקים במשך שנות חייו, נחשב לאדם בלתי יציב.
כיום – לא מעט אנשים מחליפים מקום עבודה ו/או תחום עיסוק בתדירות גבוהה ביותר.

המפרנס העיקרי כיום, הוא לאו דווקא הגבר. עד כדי כך שמתרבים המקרים בהם בן הזוג מטפל בילדים ובמשפחה ובת הזוג היא המפרנסת העיקרית.

"עבודה מרחוק" – עבודה מהבית, תופסת מקום נכבד. לא עוד אך ורק יציאה למשרד, למפעל, לחברה.
"וושינגטון פוסט" דיווח כבר לפני מספר שנים, שיותר מ-80% מהאמריקאים העובדים במשרה מלאה, מבצעים עבודתם דרך התקשורת האלקטרונית, עם אנשים הנמצאים במיקום אחר. העיתון מביא דוגמאות של מנהלי חברות, מנהלי משאבי אנוש, רואי חשבון ועוד, המנהלים את מרבית עיסוקיהם מתוך ביתם בעזרת המחשב והטלפון.

אנו רגילים לכלכלה של שכירים. כלכלה בה רוב האנשים עובדים אצל מספר קטן של מעסיקים. למעשה, מתאימה כלכלה זו לעידן התעשייתי – עובדים רבים ממלאים מספר קטן של עבודות שיגרתיות. בעידן שלנו, עידן ההיי-טק, חשיבות רבה ליצירתיות ולאישיות של כל אחד, לכן כאן המקום לפתח כלכלה של עצמאיים – כלכלה בה רבים האנשים שהם בעלי עסקים קטנים.
ככל שיתפתח שוק עבודה של עסקים קטנים עצמאיים, יגדל הביקוש לעובדים מצד בעלי העסקים שירצו להרחיב עסקיהם, דבר שיחייב להציע תנאי עבודה טובים יותר. והנה – הרווחנו משהו...

רבים משתמשים כיום ביתרונות האינטרנט למטרות פרנסה. מקימים לעצמם עסקים אינטרנטיים או נעזרים ברשת לקידום עסקיהם. לדוגמה: אומנים המייצרים תכשיטים, דברי יודאיקה, ציורים – מציעים מעשי ידיהם דרך האתר במקום להפעיל חנות או גלריה. אמנים, בעלי מלאכה שונים מציעים שירותיהם וכיו"ב.

מיגוון העבודות שניתן לעסוק בהם מהבית הוא רב ביותר: גרפיקה ושירטוט, הנהלת חשבונות, תיכנות, הקמה ותחזוקה של אתרי אינטרנט, ייעוץ לגווניו, יחסי צבור, עיצוב ואדריכלות, תרגום, רפואה אלטרנטיבית, צילום, קוסמטיקה, עיצוב שער, טלמרקטינג, אפייה, בישול, מלאכות יד ועוד ועוד.
מעסיקים רבים במיגוון תחומים, מעדיפים לתת עבודה למי שעובד מהבית – ל"קבלני משנה" העובדים מול חשבונית מס, וכך חוסכים מעצמם מחויבויות שונות כלפי העובד.

טכנולוגיות המידע החדשות אשמות מחד – בהעלמות משלחי יד מסורתיים רבים,
אך מאידך - פותחות אופקים חדשים ומספקות הזדמנויות חדשות בתחומי עיסוק מגוונים.

מילת המפתח היא יזמות. יזמות של פתיחת עסקים קטנים, המופעלים גם מהבית, בכל הענפים – תעשיה ומלאכה, מסחר, היי-טק, שירותים, תיירות.
ברמת המאקרו – ככל שירבו יזמים ועסקים קטנים שיופעלו גם מהבית, תרבה הפעילות הכלכלית, תגדל הצריכה ותגדל הצמיחה ואולי יקטן נפח התנועה בכבישים.

לסיכום – מילות המפתח בימינו: יזמות אישית.
כוח עבודה נייד וגמיש.

התפיסה של "קביעות", של "עבודה לכל החיים", הופכת פחות ופחות נפוצה.
פתיחת עסקים קטנים, עבודה מהבית, הופכות יותר ויותר נפוצות.
צריך, אפוא, להסכין עם הדבר ולהערך לכך שלמרבית האנשים לא מובטח מקום עבודה קבוע ארוך שנים במוסד מסוים.

כיצד להערך?
ההכרה בהבנה כיבשוק העבודה העתידי הכוח המניע הוא הפרט, המשאב האנושי,
מרמזת לנו להשקיע בהון האנושי,כלומר להשקיע בעצמנו: בלימודים – עם זיקה להתמחות בנושא מסוים.
לשים דגש על פיתוח מיומנויות כגון: יצירתיות, חדשנות, הרחבת אופקים בהקשר למיצוי היכולת האמיתית שבנו.

דגש על שיפור מתמיד ישים את העובד השכיר, היזם, והעצמאי למובילים בתחומם.





שלכם,

אמיר הלמר
מאמן אישי ועסקי
www.migdalor.biz
050-2250225 , 077-5531550




www.migdalor.biz
קישור לאתר המקור: www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אמיר הלמר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]