חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בחירת חברת הובלות בתל אביב





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מחשבה קדימה עסקים משפחתיים עסק משפחתי ייעוץ עסקי

נושא המאמר: הפחד
מאת: אלון ברוידא   שמור מאמר למועדפים

הכותב – רו"ח אלון ברוידא – מנכ"ל חברת מחשבה קדימה בע"מ - מחבר הספר מחשבה אחת קדימה על אנשים משפחות ועסקים.


פחד נובע במקרים רבים מהרצון ליצירת ודאות או מצב של קרוב לודאות. לייצר סביבה בלתי משתנה או שמשתנה רק לטובתי ולשמור על רמת החיים שלי כפי שאני רוצה שתהייה. ככל שנקודת המוצא שלי גבוהה יותר – ככל שאני חי ברמת חיים גבוהה יותר הרצון לשמר את הקיים גדל והפחד משינוי הולך ומתעצם בקרב אותם בני משפחה שזכו לקבל את רמת החיים לה הם רגילים לא בזכות עצמם אלא בזכות הוריהם. מי שלא צבר די בטחון עצמי כדי להרגיש שביכולתו האישית לשמר את רמת החיים הרצויה לו נכנס למצבי חרדה ופחדים שגורמים לו לבצע פעולות שברוב המיקרים הן פעולות שתוצאתן הפוכה מזו הרצויה לדוגמא:

בן של בעל חברה מצליחה מכניס לעצמו לראש שהוא לא מסוגל לשמר את החברה שאבא בנה ולכן צריך למכור אותה בהקדם האפשרי. הוא מוכר את החברה מקבל ערימה של מזומנים משלם 30 עד 50 אחוז מהתמורה שקיבל כמיסים נשאר עם היתרה שהיא ברוב המיקרים פחותה משמעותית ממה שציפה לקבל ועכשיו מה קרה - כל הצוות שעמד לרשותו במסגרת החברה המשפחתית נעלם כלא היה ומשרת את מי שקנה את החברה ועכשיו המוכר עומד לבד לבד מול כל העולם וצריך לקבל מדי יום החלטות לגבי הדרך בה צריך להשקיע את הכסף שבבעלותו. פקידי השקעות מנסים לפתות אותו בהצעות שונות ובתשואות אטרקטיביות - בוא ותשקיע בניירות ערך במאלזיה ובנדלן באירופה, איך אתה מסתפק בתשואה של 2% בבנק וכו' וכו' ואז לאט לאט ובמחיר מאוד גבוה הוא לומד את כללי המשחק - ההבטחות לתשואות הן תמיד של פקידי ההשקעות שלהם בדרך כלל אין כל סיכון חוץ מהסיכון הכרוך באובדן עמלת המוסד שאותו הם מייצגים הסיכון בהשקעה הוא 100% של המשקיע. הצלחת יופי לא הצלחת זו בעיה שלך. בשלב זה בחיים לא ימצא לך אבא חדש שיביא לך עסק משפחתי חדש למכירה בנזיד עדשים

פחד מוביל אחים ואחיות - שההגיון מחייב שיעבדו ביחד בשיתוף פעולה בשקיפות ובאמון למען שימור העסק והגדלת הרווחה של כל בני המשפחה - להתרחקות, לניכור, לכעס, לאובדן אמון ולחיפוש מתמיד של איפה מסדרים אותי במקום לשאול את מה ששאל הנשיא קנדי "שאל לא מה המדינה יכולה לעשות עבורך אלא מה אתה יכול לעשות עבור המדינה" .

פחד מוביל בני משפחה לחיפוש יועצים אישיים שלהם שיגנו עליהם ורק עליהם בלי להתחשב באינטרסים של המערכת כולה . יועצים אישיים אלה יכולים להיות אנשי מקצוע או סתם חברים ובני משפחה שיראו להם איך ואיפה מסדרים אותם וכיצד טומנים להם פח , איך לחסום קרוב משפחה מסוים – אח ,אחות, אבא , אמא דוד או דודה - מפעולה כזו או אחרת ובשלב מאוחר יותר איך לצאת מהשותפות ולהתחיל את הכל בעצמם ולטובת האינטרסים שלהם בלבד.

פחד גורם למערכת להתקע באינטרסים אישיים במקום להבנות על ידי האינטרסים של הקבוצה. כשהעסק הוקם לפני שנים רבות על ידי סבא או אבא ושותפיו מטרת ההקמה היתה ליצור שיפור באיכות החיים של השותפים. לצורך כך התאגדו השותפים שינסו מותנים ושיתפו פעולה כשכל האינטרסים מכוונים למטרה אחת בלבד – חיזוק העסק כאשר הנחת היסוד היא שעסק חזק יותר יביא לאיכות חיים טובה יותר לשותפים בו. ועכשיו כשהשותפים שיפרו את מצבם הכלכלי ואפשרו לבני משפחתם לחיות ברמת חיים טובה בא הפחד משתק את השותפים העתידיים, פוגע באהבה באמון בכבוד וביכולת הפירגון ופוגע ביכולת התיפקוד וההתפתחות של העסק.

פחד מוביל בני משפחה לראות בכל אדם אויב - כי לכל אדם יש את האינטרס שלו ולכן אינני יכול לסמוך על אף אחד רק אני ובן בת זוגי אנחנו חיים באמון ובבטחון מוחלט - האומנם - האם לא שמעתם על בני זוג שנפרדו מסיבות שונות ומשונות האם בהכרח הורינו שגידלו אותנו כאחים ואחיות חינכו את אחיי ואחיותי לרמות להסתיר לכזב ורק אותי חינכו לומר אמת ולהיות צדיק הדור צדיק שכולם מחפשים את רעתו וחורשים מזימות לפגוע בו.

פחד מוביל בני משפחה לדרישות שיגדילו אולי לתפישתם את הבטחון האישי שלהם אך מתעלמות לחלוטין מהבטחון האישי של הוריהם ושל בני משפחה אחרים . אני רוצה להיות בשליטה על עתידי ולא מענינים אותי הפחדים של בני משפחה אחרים ואם גם להם יש פחדים אולי משום שגם הם אנושיים אז אולי כדאי שניפרד היום ולא נגדיל את הפחדים של בני המשפחה השונים. נמכור את העסק ניקח את הכסף ואז נחייה בעולם נטול פחדים ונטול סיכונים בודאות מוחלטת בלי שינויים ובלי הפתעות - עולם המתים - עולם שלא קיים במציאות אבל הפחד שלי שגובר על כל הגיון מוביל אותי להרס של הקיים המוכר והבטוח באמונה שהאחר השונה והלא קיים יביא לשינוי הגדול שיביא לבטחון לרגיעה ולשקט הנפשי.

פחד רבותי הוא הרסני פחד הורס מערכות יחסים מרסק עסקים טובים ומצוינים.

אם את או אתה חושבים על שאלות אלה ועל שאלות נוספות אשמח לשמוע את הערותיכם והארותיכם לכתבה זו. ניתן לפנות אלינו כאן

פחד מביא לכך שעקב פעולות קיצוניות או הימנעות מפעולות נהרסים מרקמים שלמים שאילו נשמרו היו מאפשרים את המשך קיום העסק המשפחתי למשך שנים רבות

פחד מביא להתגשמות נבואות שחורות ולהפיכתן למציאות .

אינני יכול למנוע ממך לפחד אבל אני יכול להציג בפניך את מחיר הפחד כדי שתנסה לעצור את עצמך בדיוק כמו שהיית עוצר את ילדך מלחצות כביש סואן או מלקפוץ מחלון גבוה.

מי שפוחד חייב להבין שהפחד בעסקים הוא מסוכן והדבר הראשון שעלינו להבין הוא כי הפחד והחשש כשהם מובאים לנקודות קצה מגבירים את הסיכוי להגיע בדיוק לאותם מקומות אליהם איננו רוצים להגיע.

הסיכון העיסקי הכרוך בהמשך קיומו של עסק חזק ויציב נמוך בהרבה מהסיכון הכרוך במכירת העסק המבוסס ונסיון להקים עסק חדש לבד.

אם את או אתה מפחדים עליכם להבין כי הפחד הוא הרסני לבניה של מערכות אמון ותקשורת ובהעדר מערכות שכאלה לא ניתן להפעיל עסק כעסק חי פעיל ויוזם . הפחד הורס את הברק בעינים שהוא הוא החומר המלכד עסקים ומאפשר את צמיחתם והתרחבותם למען הבטחון האישי של כל אחד מבני המשפחה.

רק פעולה מתוך אמון ושקיפות תאפשר לבני המשפחה השונים להתגבר על פחדיהם ולהמשיך את העסק המשפחתי להצלחות משותפות הצלחות שיגדילו את בטחון כל בני המשפחה.

רק פעולה בהבנה שכולנו פוחדים – הורים, ילדים ונכדים ובני בנות זוגם - תביא אותנו להבין שיחד יהיה קל יותר להתגבר על החששות , לצמצם את אי הודאות ולתת לכולנו תחושה של ביטחון

רק ההבנה כי כדי להיות שותפים עלינו לפעול יחדיו

רק ההבנה כי בדרך יעשו טעויות – על ידך ועל ידי אחרים - אבל אם נהיה ביחד נוכל להתגבר על הטעויות

רק ההבנה שאין עשייה בלי טעויות

רק ההבנה שרוב הטעויות שאנו פוגשים מקורם בפחדים של האחר – אבא , אמא, אח, אחות, דוד או דודה- ושבכוחנו אנו לנסות למזער פחדים אלה ולצמצם את הטעויות

רק ההבנה שכל אחד מבני המשפחה רוצה למקסם את הבטחון שלו ואין לו כל כוונה בסיסית וזדונית לפגוע בבטחון של בן משפחה אחר

רק ההבנה שהביחד שווה הרבה יותר מאשר הלחוד

רק אלה יביאו אותנו להיות שותפים של אמת לטובת כולם ולאורך זמן

עצרו.

השתלטו על הפחדים – לבד או עם סיוע

עבדו יחדיו על בנית השותפות חיזוקה וביסוסה

חישבו כיצד לחזק את הבטחון של האחר

וצעדו קדימה לעתיד משותף ובטוח יותר

אם את או אתה חושבים על שאלות אלה ועל שאלות נוספות אשמח לשמוע את הערותיכם
והארותיכם לכתבה זו במייל [email protected]

שיהיה לכם בהצלחה

רו"ח אלון ברוידא
מנכ"ל מחשבה קדימה בע"מ
יועצים לעסקים בבעלות משפחתית

מחשבה קדימה היא חברת היעוץ המובילה והותיקה בישראל לעסקים משפחתיים ולבני משפחות השותפים בעסקים משפחתיים. אנחנו שם כדי להיות לצידכם ולסייע לכם בקבלת החלטות על בסיס ניסיון וידע שנצבר בטיפול בלמעלה מ 1500 משפחות ועסקים בארץ ובחו"ל. בצוות מחשבה קדימה אנשי מקצוע המתמחים בתחום - ראיית חשבון, שותפויות חברות פרטיות וחברות ציבוריות, בנקאות, פסיכולוגיה גישור ומשפטים.רק במחשבה קדימה תמצאו צוות קבוע המשלב ידע של אנשי מקצוע בכירים ומובילים בתחומם.
לפרטים נוספים ולתאום פגישה 972 52 52 03

www.thinkahead.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלון ברוידא שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]