חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ד"ר אורי עצמון - בין משפט טבעי לפוזיטיביזם - הוגים ודעותיהם בעניין





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מחשבה קדימה עסקים משפחתיים עסק משפחתי ייעוץ עסקי

נושא המאמר: בגדי המלך החדשים
מאת: אלון ברוידא   שמור מאמר למועדפים

הכותב – רו"ח אלון ברוידא – מנכ"ל חברת מחשבה קדימה בע"מ - מחבר הספר מחשבה אחת קדימה על אנשים משפחות ועסקים.


באגדות אנדרסן מסופר על המלך שאהב בגדים חדשים ועל שני הרמאים שסיפרו לו כי ביכולתם לארוג בד כל כך עדין שרק האנשים החכמים והרגישים ביותר יכולים לראותו. אך למעשה לא טוו דבר ולא הכינו כל בגד. כל יועצי המלך נשלחו לראות את הבד העדין שטוו הרמאים וכולם פחדו להראות טיפשים ודיווחו על הבד המושלם שטווים האורגים – הבד שלמעשה לא היה. גם המלך לא ראה את הבד אך הוא פחד להודות בכך והוא לבש את הבגד החדש שלא היה ויצא לתהלוכה ומכיוון שאף אחד לא רצה שיחשבו שהוא טיפש ואינו יכול לראות את הבגד המושלם כולם קראו בקול "נפלא בגד נהדר" ורק ילד אחד תמים קרא לפתע " אמא המלך לא לובש בכלל בגדים – המלך ערום".

בעסקים משפחתיים חוזרת תופעת המלך הערום על עצמה . בעל העסק המשפחתי המצליח בונה אימפריה, אימפריה הבנויה על הידע שלו חוכמת החיים שלו והנסיון הרב שצבר. במשך השנים בונה לעצמו בעל העסק חלום שאת העסק שבנה הוא יעביר לילדיו שימשיכו לנהל את העסק ויעבירו אותו לנכדיו ולניניו. בשלב מסוים מתחיל בעל האימפריה להשלות את עצמו ואת בני משפחתו כמו שהמלך שבאגדת אנדרסן השלה את עצמו בקיום הבד הבלתי נראה – שכן הוא חולם על העברת העסק לדור הצעיר ומדבר על כך כל הזמן אך אינו עושה דבר כדי שהחלום שלו אכן יתגשם להפך הוא פועל ככל יכולתו כדי להכשיל את התגשמות החלום על ידי כך שאינו מאפשר לילדיו ללמוד ממנו ומונע מהם להגשים את עצמם ואת יכולותיהם בעסק שלו. הוא מעודד את החלשים וחוסם את החזקים וגורם לכך שהחזקים מרימים ידים ועוזבים תוך מספר שנים את העסק שאביהם הקים בדם יזע ודמעות אלה שנותרים בעסק לא לומדים הרבה מאבא שכן הוא נתן להם לחיות במסגרת מוגדרת ותיחם את הנושאים בהם יעסקו. כשאבא פורש אותם אלה שנשארו בעסק מוצאים כי עליהם ללמוד על איך לנהל את העסק ממי שכבר אינו קיים – אבא שבשמים. לצערנו עד היום שום חברת טלפון לא השכילה לפתח מערכת טלפון שתאפשר שיחות עם העולם הבא וכך קורה שאבא עתיר ניסיון וחוכמת חיים במו פחדיו להתמוטטות העסק שבנה על ידי כך שהוא טווה חלום אך עושה כל שביכולתו כדי שהחלום לא יוכל להתגשם.

אבא המעונין בהגשמת חלומו חייב להבין כי העברת העסק לדור הבא מחייבת אותו להשקעה אישית ולהתמודדות עם יכולתם של ילדיו שככל שהם חזקים יותר וחכמים יותר הם גם קשים יותר לריסון. רק אבא שימצא לעצמו מאלף ראוי ויסכים להקשיב להוראותיו יוכל להפוך את המשפחה שלו לצוות סוסים גאה הרץ באותו כיוון בשקט בביטחה ובאצילות. מי שחושב שהסוסים האצילים שגידל בביתו ילמדו לרוץ ביחד ללא אילוף מטעה את עצמו ופוגע באלה שיקרים לו מכל.

האימפריה שאבא בנה היא מציאות אבא ואמא וכל המשפחה חייבים להבין שכדי להעביר את האימפריה לדור הבא עם חיוך לא די ברצון ולא די באמירות אלא חייבים להשקיע מאמץ לבניית צוות חזק שיקבל את המושכות בהדרגה בכל התחומים. מי שמשלה את עצמו שהוא יוכל לבצע את המעבר ללא הדרכה ראויה של אבא וללא שיתוף פעולה עם הילדים משלה את עצמו ואת משפחתו ותופר את בגדי המלך החדשים כמו באגדותיו של אנדרסן. מי שלא רוצה שפתאום יגידו עליו כי "המלך הוא ערום" מוטב לו להתייעץ ולהקשיב ליעוץ שהוא מקבל בזמן.

מי שרוצה לחיות בעולם של מציאות מוטב לו להבין שהעברת העסק היא תהליך המחייב הצבת מטרות קביעת יעדים קבלת החלטות שיתוף פעולה ומחשבה על נושאים רבים עם עצמו ועם בני משפחתו.

אם את או אתה חושבים על שאלות אלה ועל שאלות נוספות אשמח לשמוע את הערותיכם
והארותיכם לכתבה זו במייל [email protected]

שיהיה לכם בהצלחה

רו"ח אלון ברוידא
מנכ"ל מחשבה קדימה בע"מ
יועצים לעסקים בבעלות משפחתית

מחשבה קדימה היא חברת היעוץ המובילה והותיקה בישראל לעסקים משפחתיים ולבני משפחות השותפים בעסקים משפחתיים. אנחנו שם כדי להיות לצידכם ולסייע לכם בקבלת החלטות על בסיס ניסיון וידע שנצבר בטיפול בלמעלה מ 1500 משפחות ועסקים בארץ ובחו"ל. בצוות מחשבה קדימה אנשי מקצוע המתמחים בתחום - ראיית חשבון, שותפויות חברות פרטיות וחברות ציבוריות, בנקאות, פסיכולוגיה גישור ומשפטים.רק במחשבה קדימה תמצאו צוות קבוע המשלב ידע של אנשי מקצוע בכירים ומובילים בתחומם.
לפרטים נוספים ולתאום פגישה 972 52 52 03

www.thinkahead.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלון ברוידא שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]