חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיפים ליצירת כרטיס אטרקטיבי באתר הכרויות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אילוף כלבים חינוך גורים אילוף גורים כלבים

נושא המאמר: החכמה באילוף כלבים
מאת: יעל מנשה   שמור מאמר למועדפים

מי מאלף את מי?
מאת: יעל מנשה מאלפת הכלבים.

אם עוצרים לרגע ומביטים לאחור, ניתן לזכור את הכלב הפרוע של השכונה שהיה זה שעושה צרות ומשום מה את שמו, כולם זכרו. לצערי זה היה הכלב שלי כשהייתי ילדה, ומאז החלה סקרנותי בתחום הכלבים ואילופם בצורה הנכונה. גם אני רציתי להיות בעלת הכלב החביב על כולם אשר הולך צמוד לרגלי ברחוב, משחק ללא הפסקה עם כלבים סביבו ומלקק את הילדים של השכנים. ככל שהזמן עבר כך למדתי יותר והבנתי שאילוף הכלב וחינוכו תלוי ומתחיל עם בעלי הכלב.

באילוף כלב אין סודות וקסמים , אילוף כלבים זהו הגיון בסיסי עם בסיס של ניסיון והבנה ברורה של שפת הכלבים וכיצד הם חושבים, הכלב ינהג לפי אופיו של בעליו. אם אינו מקבל על עצמו את השליטה הנדרשת המתפרשת אצלנו בני האדם כנתינת משמעת וגבולות ברורים, הוא יתפוס מקום זה בבית ויהפוך לשליט במשפחה. וזו פעולה אינסטינקטיבית אצל בעלי החיים בפרט אצל כלבים, זהו חלק מהשפה הכלבית. ניתן להתחיל לאלף כלב כבר מגיל 8 שבועות, דבר זה אינו הכרחי אך מומלץ, או להבדיל מכך ניתן לאלף כלב לאחר שנשך את ילד השכן או שעשה נזקים בבית. במציאות שלנו אילוף הכלב מתחיל כאשר אתה מחליט ללמוד על האופן בו כלבים חושבים וכיצד הכלב עצמו תופס את מקומו בעולם ובביתך. דרך זו מתחילה כאשר אתה בתור בעלי הכלב תתייחס אל כלבך בצורה המובנת לו, בשפתו, וכתוצאה מכך יבחר הכלב לכבד אותך ולרצות להישמע לך. שלב הבא במערכה זו הוא כאשר הבעלים יבססו את קשרם עם כלבם על בסיס אמון, תקשורת ושליטה. באילוף כלב הכול תלוי בדרך בה בעלי הכלב "מאלף" את עצמו לפני אילוף כלבו כשמטרת הכלב היא להיות תמיד בשליטה, באיזון ומודע לסביבתו. כלב ירגיש בטוח יותר כאשר יהיה תחת שליטה עם גבולות ברורים מאשר להיות במעמד השליט בבית שמבחינת הכלב האחריות נמצאת על כתפיו.

הכלב הוא בעל חיים החיי בלהקה, כאשר חוזרים למקורותיו של הכלב, הכלב החיי בטבע עם להקתו נמצא בתוך מסגרת מעמדות וישנה היררכיה ברורה. בלהקת כלבים יש את השליט הדומיננטי בלהקה ומתחתיו נמצאים היתר. השליט מכתיב את החוקים ומציב את הגבולות בלהקה. ברגע שאנו בני האדם מצרפים כלב אל חיי משפחתנו, המשפחה בצורה אינסטינקטיבית הופכת ללהקתו, מכאן מגיע השלב בו בעל הכלב צריך להציב את הגבולות וחוקיי הבית כלומר, להיות השליט בבית. אין זה אומר שצריך לנהוג באלימות או ברוע כלפי הכלב, נהפוך הוא צריך לנהוג בכלב בשליטה ולהעביר לו אנרגיה רגועה ואסרטיבית אשר מראה שאתה הוא השולט, המטרה היא לנהוג בכלב על סמך ידע והבנת החשיבה והשפה הכלבית. למשל אם בכל פעם שאצא מן הבית ואשאיר את כלבי לבדו והכלב יחל לייבב, לבכות ולנבוח ישנן מספר דרכים אופייניות לבעלי כלבים לפעול דוגמא לחלקן היא האינסטינקט הראשוני לרוב אצל בני אדם הוא לנהוג בכלב כפי שהיינו נוהגים בבן אדם ומכך היינו חוזרים לקראת הכלב המייבב ומנחמים אותו (מלטפים אותו, מדברים אליו בטונים עצובים וכדומה) או להבדיל מכך כשהיינו חוזרים הביתה היינו מוצאים בביתנו כאוס מוחלט, רהיטים לעוסים, שתן על המיטה וכדומה, והפעולה הטבעית לנו והאינסטינקטיבית היא כעס, זעם ותסכול שיוצא באותו רגע על הכלב שכביכול מבחינת שפתו הכלבית ביטא את עצמו בצורה הנכונה והברורה לו. וסביר להניח שגם לאחר הטפת המוסר שקיבל הכלב פעולה זו תתבצע למחרת בשנית. עד שלא נבין את הסיבה להתנהגותו וכיצד לפתור אותה בצורה הנכונה, אין סיבה שהכלב יפסיק את התנהגותו הלא רצויה לבעליו. זוהי הטעות הראשונה שלעיתים קרובות אנו עושים כבני אדם שהיא שיוך הכלב כבן בית במשפחה והתייחסות אליו כאל עוד ילד במשפחה. רוב בעיות ההתנהגות שהכלב מפתח הן כתוצאה מכך ומתחילות בשלב זה.

כאשר אנו משתמשים באותה פסיכולוגיה אנושית כלפי כלבים אנו בעצם מחזקים את אותה התנהגות לא רצויה אצל הכלב. התנהגות הכלב קשורה באופן ישיר לאנרגיה שאותה מעביר הבעלים אליו. אם אתה כועס, מתרגש, לחוץ, עצבני, אתה אינך נמצא באיזון והכלב יבחין בכך וינהג לפיכך. הכלב החיי בביתך אינו מודע לכמה כסף יש לך בבנק ובאיזה בית הוא חיי או איזו תספורת יש לו או אם האוכל שאוכל הוא ברמה האיכותית ביותר או הכי פחות איכותית. רק אתה בתור בעלי הכלב יודע זאת, השפה היחידה שהכלב מבין ונוהג לפיה היא השפה הכלבית. ולכן צריך לזכור שניתן לגרום לכלב להישמע, לציית ולמצוא את מקומו בבית בעזרת העברת אנרגיה חיובית, רגועה אך עם זאת אסרטיבית ושולטת. בכך הכלב ילמד לכבד ולבטוח בך כבעליו.

יעל מנשה - 052-4425426
[email protected]

www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יעל מנשה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]