חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סוד הקסם של הארי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: משמעות חג אגואיסם סוד החיים

נושא המאמר: חנוכה, חנוכה, חג יפה כל כך...
מאת: קבלה לעם   שמור מאמר למועדפים

מי לא יודע מהו חנוכה? חנוכה הוא חג האור, חנוכה הוא חג האש. חנוכה הוא חג שמחמם לנו את הלב בשלל סמליו, שיוצרים אווירת חג משפחתית, חורפית וטעימה. חכמת הקבלה מאירה את המשמעות הפנימית של סמלי חג החנוכה, ומגלה לנו עולם נפלא של התפתחות אישית שעובר האדם בדרכו אל השלמות הנצחית.
"האדם עולם קטן - העולם אדם גדול " אמר האר"י הקדוש. משמעות האמרה היא שבתוך כל אחד ואחד מאיתנו קיימת המציאות השלמה, מעין דגם מוקטן של עולם ומלואו שדומה בכל פרטיו לעולם שאנו מכירים מחוץ לעצמנו. לכן חנוכה, הוא הרבה יותר מחג אהוב שנמשך שמונה ימים. חנוכה, כמו כל יתר החגים, הוא סימן לתהליך רוחני שמתקיים בפנימיות האדם.



חנוכה שבלב
המקובלים מסבירים שבתוך כל אחד מאתנו יש "יוונים" ו"מכבים" שנלחמים זה בזה. המאבק בין היוונים למכבים מסמל את המאבק הפנימי שמתחולל בתוך האדם שמשתוקק לגלות את סוד החיים.



ה"יוונים" הם אותם רצונות שגורמים לנו להימשך אחר ידע והיגיון, הם מקבעים בנו את המחשבה שהמציאות היומיומית שאנו חווים היא היחידה שקיימת. התפיסה הזו מרחיקה אותנו מחיפוש אחר פיתרון לשאלה: לשם מה אני חי?



ה"מכבים" לעומתם הם רצונות עמוקים יותר, שדוחקים בנו לחפש אחר סוד החיים, אחר מהות ייעודנו על פני האדמה. רצונות אלה דוחים את שליטת ה"יוונים" עליהם ומורדים כנגדם.



במילים אחרות ניתן לומר שהמאבק בין היוונים למכבים הוא המאבק הפנימי שמתחולל בין טבעו האגואיסטי של האדם, ובין הרצונות שכבר שואפים להתעלות מעל לטבע זה, אל טבע חדש, רוחני – טבע של אהבה ונתינה בדומה לכוח העליון.



בתחילת הדרך נראה הרצון לרוחניות קטן וחסר אונים אל מול הרצון האגואיסטי הגדול, השולט והמאיים, עד כדי כך שלעיתים נדמה כי לא ניתן להתגבר עליו. אך כשהאדם מתחיל להזדהות ולפתח את השאלה על מקור החיים שדולקת בלבו הוא מגלה את הכוח העצום שטמונה בה.



זוהי מלחמת "מעטים מול רבים" שעליה מדובר רבות בחג החנוכה. גם הביטוי "מסרת גיבורים ביד חלשים" מבטא את אותו הרעיון: "החלשים" הם הרצונות הרוחניים שמתעוררים באדם ומשתוקקים להידבק בכוח העליון. "הגיבורים" הם אוסף הרצונות החומריים והשכלתניים ששוטפים את מוחנו מידי יום. ההתמודדות ביניהם נמשכת עד שמגיעה עזרה מהכוח העליון, שתומך ב"חלשים" ומכריע את הכף.




חנוכה הוא החיפוש אחר ניצוץ האור שבפנים

חנוכה שבלב, הוא תהליך שמלווה במאבק פנימי שמתחולל בין טבעו הארצי, האגואיסטי, לבין הרצונות ששואפים להתעלות מעל לטבע זה. זוהי המלחמה האמיתית שמסמל חג החנוכה – מלחמת המכבים ביוונים. חג חנוכה מסמל את ניצחון הפנימיות על החיצוניות, את ניצחון העיקר על הטפל, ניצחון שנושא עימו חיים נצחיים, מלאי משמעות ותוכן.



...אז האירו הדליקו נרות חנוכה רבים
על הניסים ועל הנפלאות
אשר נחולל עוד מבפנים...

חנוכה:http://www.kabbalah.info/hebkab/hagim/chanuka.htm

www.kab.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י קבלה לעם שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]