חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הפרת זכויות קניין רוחני וזכויות יוצרים ברשת האינטרנט





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פסיכודרמה קבוצות תמיכה טיפול באומנות תרפיה באומנות

נושא המאמר: טיפול קבוצתי - למה?
מאת: רונית כהן M.A. מנהלת מרכז "ביטוי אחר"- מרכז לטיפול באומנויות   שמור מאמר למועדפים

האם טיפול קבוצתי עוזר לבני אדם? בהחלט כן.
מקבץ רחב ומשכנע של מחקרי תוצאה הראה חד משמעית כי הטיפול הקבוצתי יעיל ביותר, והוא שקול לפחות כמו הטיפול הפרטני, ביכולתו להביא לשינוי משמעותי לטובה.
אך לפני שמזדרזים להצטרף לקבוצה יש לקבוע את מטרת הטיפול וכן מהם היעדים המצריכים את השינוי הדחוף ביותר אצל הילד?
אם לילד/ה חסרות מיומנויות תקשורת בין אישית, אם הוא סובל מסגירות, מדימוי עצמי נמוך, מקושי להסתגל לסמכות וגבולות, מקושי במעברים - קבוצה יכולה להוות פתרון טיפולי אפקטיבי במיוחד.
מדוע? כי קבוצה והיחסים הנוצרים בין מרכיביה היא מעין "מיקרו קוסמוס". כל צורות ההתנהגות שאנו תופסים כלקויות אצל הילד, יעלו בתוך הקבוצה בשלב זה או אחר, ולילד תהיה הזדמנות להתמודד, ולבחון כיצד ההתנהגות הזו משפיעה על אחרים - ובזמן אמת.
ככלל הקבוצה הטיפולית דומה למשפחה במובנים רבים: בשתיהן יש דמויות סמכות/הורים, חברים לקבוצה/אחים ואחיות, רגשות עזים ואינטימיות עמוקה לצד רגשי עוינות ותחרותיות. הקבוצות הטיפוליות בביטוי אחר מנוהלות ע"י צמד מטפלים מתוך כוונה מודעת ליצור את ההדמיה הקרובה ביותר למתכונת המשפחתית.
וכך, אחרי שמתגברים על חוסר הנוחות הראשונית, מתחילים חברי הקבוצה להתייחס למנחים ולשאר החברים באופנים שמזכירים את הדרך שהתייחסו בעבר להורים ולאחים.
קבלת משוב מיתר חברי הקבוצה עשויה לגרום לילד להיות מודע לכך שהוא, לדוגמא, רוצה תמיד לקבוע ביחסיו עם הסביבה, שהוא מתחרה כל העת, שהוא מנצל אחרים, 'דביק' מידי וכו', דפוסים הגורמים לאחרים להתרחק ממנו.
ילדים וגם מבוגרים מגיעים לא פעם לטיפול עם המחשבה שהם יחודיים באומללותם, שהם לבדם סובלים מסוגים שונים של בעיות ומחשבות בלתי מקובלות. בתוך הקבוצה מבינים הילדים שאינם לבד וזהו מקור הקלה משמעותי.
בקבוצה לומדים הילדים להפיק תועלת רבה מנתינה. לא רק משום שהם מקבלים תמורתה עזרה כחלק מתהליך של נתינה וקבלה, אלא גם לנתינה כשלעצמה, הבאה לידי ביטוי בהצעת תמיכה לאחר, עידוד, ושיתוף אחרים ברגשות ותובנות.
ככלל בקבוצה ניתן להגיע במהירות רבה לראייה אובייקטיבית יותר של עצמנו. הילד עשוי ללמוד לראשונה איך הוא נראה ע"י אחרים: עצבני, יהיר מתרפס וכו'. כמו כן עשוי ללמוד הילד מדוע הוא עושה מה שעושה בתוך הקשר הקבוצתי.
עם זאת, ישנם ילדים אשר מסיבות מסוימות, קבוצה מאיימת עליהם מידי או כאלה שעדיין זקוקים לקשר טיפולי של אחד לאחד, במקרה זה לא תופק תועלת והקבוצה אף עלולה להזיק.

ביטוי אחר הינו מרכז המתמחה בתרפיה באמנויות (תרפיה בהבעה ויצירה) ומציע קבוצות לפיתוח מיומנויות אישיות לכל הגילאים, כמו גם טיפולים רגשיים פרטניים באמצעות האמנויות כגון קבוצות לפיתוח כישורים אישיים וקבוצות פסיכודרמה. כמו כן, מציע המרכז מגוון פעילויות חווייתיות למבוגרים כגון סדנאות משחק וקורס מיוחד ללימוד התנ"ך בראי הנפש.
רונית כהן, מנהלת המרכז, רואה בו מקום להגשמת חזונה לאפשר לילדים ולמבוגרים התפתחות אישית ומקצועית, הזדמנות לטיפוח החוסן הנפשי וחיזוק כושרי ההסתגלות למציאות החיים.
כל אלו מושגים באמצעות עידוד היצירתיות וחיזוק הפתיחות והספונטניות.

www.bituy.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רונית כהן M.A. מנהלת מרכז "ביטוי אחר"- מרכז לטיפול באומנויות שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]