חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ד"ר אורי עצמון- מחלוקת בין גישות שונות בתורת המשפט לשאלה מהו המשפט





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בוררות גישור מומחה כספים

נושא המאמר: בוררות עסקית
מאת: סגולה אלטמן   שמור מאמר למועדפים

לא תמיד מצדיקה מחלוקת עסקית את העלויות הגבוהות והבלתי ניתנות לאמידה מדוייקת ואת איבוד הזמן היקר מאוד - בעיקר במקרים בהם נגרם נזק כלכלי משמעותי המשפיע על ניהול העסקים השוטף ומעכב אותו עד כדי שיתוקו לחלוטין.

תחת המציאות של בתי המשפט העמוסים לעייפה שהתנהלותם איטית ומייגעת, לא פלא שפורח מוסד הבוררות בכלל ומוסד הבוררות העסקית בפרט. במחלוקת בה מרכיב הזמן לפתרונה הוא אקוטי, משתמשים במוסד הבוררות.

יתרונותיו העיקריים של מוסד הבוררות הנם סופיות ההחלטה (שכן ישנם מקרים בודדים ותחומים בהם ניתן לערער על החלטת הבורר בפני בית משפט ולרוב לא ניתן לערער על ההחלטה), החיסכון בעלויות והחיסכון בזמן (שכן בוררות הנה מוגבלת בזמן- אם ע"י הצדדים ואם עפ"י חוק הבוררות ומכך נגזר החיסכון הרב בעלויות ההתדיינות המשפטית הממושכת כנהוג בבתי המשפט.

הליך הבוררות ואופן ניהולו עפ"י חוק הבוררות, תשכ"ח 1968. אגע כאן רק בחלק מן הנושאים שכן קצרה היריעה מלהכיל את כל עיקרי הבוררות:

לפני פתיחת הליך הבוררות, יש לסכם:
1. מהי המחלוקת העומדת לבוררות ומה היקפה.
2. האם יש תובע ונתבע, שכן המוציא מחברו עליו הראיה.
3. יש לחייב את בעלי הדין להעיד ראשונים. אח"כ כל צד יביא את עדיו שתומכים בעדותו.
4. עד מוזמן ע"י בעל דין.הוצאותיו ישולמו ע"י הצד המזמין.
5. כל צד רשאי לדרוש מהצד השני לגלות בתצהיר את כל המסמכים שנמצאים בידו או בשליטתu.
6. אסור שצד אחד ישלח לבורר הצעת פשרה. הצעות פשרה מותר שיתנהלו רק בין הצדדים
כמו כן יכולים שני הצדדים לנהל מו"מ בפני הבורר, בתנאי שהסכימו על כך מראש.
7. בגין כל מכתב שמוציאים, יש להוציא העתק לצד השני.
8. יכולות להתקיים ישיבות גם ללא נוכחות הצדדים אם רבים, בתנאי שיש הסכמה.
9. בבוררות בכלל ובבוררות עסקית בפרט, יש אפשרות כי ייקבע, לצורך קיצור זמן הבוררות, כי הבורר אינו קשורה בדין המהותי, בדיני הראיות ובסדרי הדין הנהוגים בבתי המשפט.
בבוררות נוטלים לרוב הצדדים עורכי דין המייצגים אותם בפני שופט בדימוס או בפני עורך דין שלישי העורכים את הבוררות ויש מקרים בהם קיים יותר מבורר אחד. הצדדים מביאים את עדיהם, לרבות עדים מומחים שמציגים חוות דעת מומחה בנושא השנוי במחלוקת, ולעיתים, כמו בבית המשפט, מציג הבורר חוות דעת של עד מומחה שלישי מטעם הבורר.

אך כאשר המחלוקת אינה משפטית אלא עסקית בלבד, בא מוסד הבוררות העסקית לסייע. במקרה זה, יהיה הבורר איש מקצוע. אם מדובר בליקויי בניה, יהיה הבורר מהנדס, אם מדובר בפרשנות מונח כלכלי בחוזה יהיה הבורר כלכלן.

קיימת בעייתיות הן בנושא אומדן השיפוי (הפיצוי) לצד שנפגע- ולעיתים שני הצדדים רואים עצמם כנפגעים ולרוב אכן שניהם נפגעו אם כי לא תמיד במידה שווה- והן בנושא הזמן הדרוש למתן שיפוי זה.

במקרים כגון דא, יש צורך מחד בהערכה של מומחה המהווה צד שלישי ובלתי תלוי בשני הצדדים, שמעולם לא ערך עמם עסקים בעבר - על מנת שאומד דעתו יהיה מקובל על שניהם ומאידך יש צורך בצד שלישי בעל אותן תכונות של אי תלות, אשר ילמד את העסק, הענף והנושא השנוי במחלוקת על בורים כדי שיוכל לפסוק בין הצדדים במינימום זמן אפשרי, כך שניהול העסקים השוטף לא ייפגע.

בבוררות עסקית בתחום הכספים מסייע הבורר ומשתמש במומחיותו בתחום הספציפי על מנת לאמוד את הנזקים הכספיים ולהציע במקרים בהם הצדדים מעוניינים להמשיך לעבוד יחד, אפשרויות להמשך שיתוף פעולה בין הצדדים על מנת למקסם את התועלת של שניהם.

altmanconsulting.co.il/apage/1480.php
קישור לאתר המקור: www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י סגולה אלטמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]