חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שקיות ואקום - פי 3 חיסכון בנפח האחסון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יוגה צחוק Laughter Yoga אימון צחוק Laughter Coaching

נושא המאמר: אימון צחוק ויוגה צחוק - מצא את ההבדלים
מאת: נילי דור האלה   שמור מאמר למועדפים


אימון צחוק ויוגה צחוק – מצא את ההבדלים
מאת: נילי דור האלה

מדריכה בכירה ליוגה צחוק ומאמנת צחוק אישית.

מקדש השמחה עוסק היום בשתי טכניקות עיקריות של אימון ותרפיה הוליסטית באמצעות "צחוק ללא סיבה" האחת נקראת יוגה צחוק (Laughter Yoga) והשנייה אימון צחוק (Laughter Coaching). למרות ששתי השיטות מבוססות על מנגנון הצחוק הפיזי ועל הפילוסופיה של צחוק ללא סיבה, מדובר פה בשתי גישות שונות והמאמר שלנו יתמקד בהבדלים שבין השתיים.

מפתחי השיטות:

שיטת היוגה צחוק, פותחה על ידי דר' קטריה מדן בשנת 1995. רופא משפחה בהכשרתו המקצועית, שנולד וחי בהודו. מתוך סקרנות, שהובילה אותו לחקור מה עומד מאחורי המשפט "הצחוק הוא התרופה הטובה ביותר" ומתוך מה שגילה על הצחוק, הגה רעיון של מפגשים קבוצתיים קבועים של צחוק (הקים מועדון צחוק) למען בריאות הגוף והנפש.

שיטת האימון-צחוק, פותחה על ידי דר' אנט גודהארט, פסיכולוגית קלינית מארה"ב. כבר בסוף שנות ה-70 (של המאה הקודמת), לימדה אנט גודהארט קורסים בקליפורניה בנושא של צחוק. לאחר מכן החלה להשתמש בצחוק כמנגנון קתרזיס (פורקן) בתוך הטיפול הקליני. לפני כארבע שנים כשנחשפה לעולם הקואצ'ינג, הבינה שלמעשה כל שנות עבודתה בקליניקה עשתה למעשה אימון (קאוצ'ינג) באמצעות צחוק לצד תרפייה בצחוק והחליטה ללמד אחרים את השיטה.

הנחות יסוד של השיטה

בשתי השיטות 3 הנחות יסוד בסיסיות דומות:

1. אין צורך בחוש הומור על מנת לצחוק.
2. אין צורך בסיבה מודעת על מנת לצחוק
3. אין צורך להיות במצב רוח טוב על מנת לצחוק

שתי השיטות דוגלות בהפעלה יזומה של מנגנון הצחוק עד שהצחוק הופך להיות ספונטאני. והמוטו שלהם, הוא "זייף את הצחוק עד שהוא יהיה אמיתי". Fake it Fake it until you make it.

אולם, דר' מדן קטריה שטוען שחיוך או צחוק מזויף מניע תהליכים ביוכימיים ופיסיולוגיים בגוף ומעניק את כל היתרונות של צחוק אמיתי. מעצם היותו רופא הדגש שהוא שם זה על הפיזיולוגיה של הצחוק והשלכותיו על חיי הפרט בכל הרמות וגם על חיי הקהילה.

לעומתו, טוענת דר' אנט גודהארט שרק אנשים שמצליחים לצחוק באמת ולהגיע לקתרזיס זוכים להפיק את המרב מהצחוק ואלו ש"נתקעים" בשלב הזיוף בלבד, מקסימום מרוויחים התעמלות טובה לשרירי הסרעפת והפנים. מעצם היותה פסיכולוגית, הדגש שהיא שמה זה על ההיבט הנפשי של הצחוק והשלכותיו על חיי הפרט.



מבנה של מפגש יוגה צחוק לעומת מבנה של אימון צחוק

מפגש יוגה צחוק מסורתי מבוסס על מפגש קבוצתי פנים אל מול פנים של כשעה עד שעה וחצי. כל המשתתפים לוקחים חלק פעיל במפגש ומבצעים אחר הוראות המנחה. כולם פועלים ביחד ובהתאמה להנחיות, צוחקים יחד, נושמים יחד וכדומה. הדגש הוא על ה"יחד" הקבוצתי. ואין התייחסות מיוחדת לפרט. המיקוד הוא על אלו שמשתתפים באופן פעיל ואין התייחסות ל"קושי" של אלו שעוזבים את הקבוצה. מתוך הנחה, שהפעילות מבוססת על התמסרות ורצון טוב ולא ניתן לכפות או להכריח אנשים שאינם מעוניינים לקחת חלק במפגש.

מפגש יוגה צחוק כולל מערך סדנא ידוע מראש המורכב משלושה שלבים עיקריים:*
1. תרגילים מעוררי צחוק ללא סיבה שביניהם משולבים נשימות ומתיחות. הפעילות נעשית בתנועה במרחב החדר. כל הקבוצה
מבצעת בדיוק את אותו התרגיל.
2. מדיטציה צחוק ספונטאנית. פעילות זו מתבצעת בישיבה או בשכיבה על הרצפה.
3. תהליך הרגעה והרפיה של הגוף לסיום המפגש. פעילות זו מתבצעת בישיבה או בשכיבה על הרצפה.

* למעט במקרים של אוכלוסיות מיוחדות, כגון אנשים עם מוגבליות שונות או קשישים שם ההפעלה מותאמת ליכולת של קהל היעד.

המוטו המלווה את מפגשי הצחוק הוא סוג של מנטרה המלווה בנשימה, תנועה, קצב ומחיאות כפיים של הו-הו, הא, הא, הא !
Ho Ho Ha Ha Ha..

למעט ההסברים בתחילת המפגש וההוראות הניתנות על ידי המנחה המפגש מתנהל רובו ככולו ללא כל שימוש במילים של המשתתפים.

מפגש אימון צחוק, מבוסס על מפגשים אישיים, אחד על אחד, פנים אל מול פנים, בשיחת טלפון או באמצעות תקשורת דרך האינטרנט. גם כשהעבודה נעשית בקבוצה המאמן מתמקד כל פעם באדם אחר.

הקשר בין המאמן למתאמן מבוסס על חקירה ורבלית המנוהלת על ידי המאמן למציאת "הקושי", ה"תקיעות" ה"מחסום" הספציפי אצל המתאמן. ברגע שהמתאמן מגדיר את ה"קושי", המאמן יבקש לדעת אם הוא מוכן לצחוק איתו על הנושא.

במידה והמתאמן נותן את הסכמתו הברורה לכך, יציע המאמן מספר אפשרויות. למשל, לחזור על משפט ספציפי שהמתאמן אמר או לשקף תנועה ספציפית שהמתאמן עשה תוך כדי דיבור המלווה במשפט שהמתאמן אמר ומסתיים במנטרה – תי-הייי ! Tee-Hee.

במידה ופעולה זו עוררה צחוק אצל המתאמן, המאמן מצטרף אל המתאמן בצחוק תוך כדי הקשבה ורגישות לצחוק של המתאמן. אם ההצחוק של המתאמן שקט המאמן יצחק בשקט אם הצחוק של המתאמן מתגלגל וקולני המאמן יתגלגל יחד איתו מצחוק.

רק לאחר שהצחוק מיצה את עצמו והמתאמן יחליט שוב לדבר - הם ישובו לדבר ביניהם.

כשהמתאמן לא מצליח לצחוק או להפוך צחוק מזויף לאמיתי, תיבדק האפשרות של בכי, על מנת לשחרר את הצחוק האמיתי בסופו של דבר.


מפגש אימון צחוק כולל:
1. בדיקת מחויכת של שלום המתאמן.
2. הצגת מבנה המפגש וכללי האימון – בניית חוזה עבודה (במפגש הראשון).
3. קביעת מטרות האימון (במפגש הראשון).
4. בקשה לדיווח על משימות שלקח על עצמו לבצע במפגש הקודם (החל מהמפגש השני).
5. חיבור למטרות שהוגדרו כרצויים להשגה (החל מהמפגש השני).
6. האימון בפועל (בחירת נושא האימון למפגש, ועבודה עליו באופן מעשי בעזרת שימוש בצחוק).
7. הגדרת משימות לביצוע עד למפגש הבא.
8. משוב ("מה עבד במפגש ומה לא", "כיצד ניתן לשפר למפגש הבא").

תפקיד המנחה/המאמן

ביוגה צחוק, המנחה הוא זה שמוביל את הקבוצה. הוא מדגים כיצד לצחוק, ומתחיל לצחוק ומזמין את הקבוצה להצטרף אליו. הוא הרוח המובילה של המפגש. הוא זה שמהווה דוגמא ומעורר את השראת הקבוצה לעד כמה ניתן להשתחרר באמצעות הצחוק. הוא כמובן מעודד ומדרבן ומגלה רגישות למקום ולקצב של הקבוצה אבל ה"מושכות" בידיים שלו והוא רואה את טובת הכלל.

מנחה יוגה צחוק, משתמש בכמה שפחות מילים ויותר בשימוש בתנועת גוף, נשימה, ובמנטרות של צחוק.

באימון צחוק, מי שמוביל ומנתב את הצחוק הוא המתאמן והמאמן תומך ונלווה אליו – המאמן הוא הרוח הגבית. רק כשהמתאמן מתחיל לצחוק יצטרף אליו המאמן. וגם אם למאמן יש צחוק קולני ומתגלגל הוא לעולם יצחק בהתאמה לצחוק של המתאמן תוך הקשבה ורגישות מאד גדולה. כי מי שנמצא במוקד הינו המתאמן ולא המאמן עצמו.

המאמן משתמש במילים לצורך חקירה אולם ברגע שהוא מצליח לזהות את הנקודה הספציפית שמעכבת את המתאמן שם הוא יציע להשתמש באמירה ו/או תנועה להכניס את הצחוק ולוותר על המילים.

הכשרה והסמכה

דר' קטריה מדן, מקבל כל אדם להכשרה של מנחים או מדריכים בשיטת היוגה צחוק ומסמיך את כולם.
הכשרה למנחי יוגה צחוק נמשכת יומיים (כ-15 שעות) והכשרה למדריכים בכירים נמשכת כחמישה ימים.

דר' אנט גודהארט מקבלת כל אדם להכשרה של מאמני צחוק אישיים, אולם היא אינה מתחייבת להסמיך את כולם או להעניק לכולם תעודה על שמה, רק לאלה שיימצאו ראויים ומתאימים. מסלול ההכשרה כולל שלושה שבועות. כל שלב נמשך שבוע שלם ומתקיים אחת לשנה. בין שלב לשלב נדרשים המאמנים לאמן ולהתאמן ולצבור שעות ניסיון בפרקטיקום והם מחוייבים להיות בקבוצת הדרכה ולדווח על התקדמותם.


תנועה חברתית וחזון:

לדר' קטריה מדן, ממציא שיטת היוגה צחוק, יש חזון על, להביא שלום לעולם באמצעות מפגשים שבועיים של מתרגלים במועדוני צחוק.

מועדונים אלו על פי בקשתו, מופעלים בהתנדבות על ידי המנחים המוסמכים להנחות בשיטה.

דר' קטריה מדן, מאמין בכל ליבו, שביום בו נזכה לשלום פנימי (אותו ניתן להשיג באמצעות צחוק), כך נוכל גם להפסיק את המאבקים והמלחמות החיצוניים לנו.

הרעיון שהחל בשנת 1995 עם מועדון צחוק של 5 אנשים בפארק במומביי התפתח בעשור האחרון לתופעה בינלאומית, כל יום נפתחים מועדוני יוגה צחוק כמו פטריות אחרי הגשם. ישנם כיום למעלה מ-10,000 מועדונים ברחבי העולם ומיליון או יותר של מתרגלי יוגה צחוק. תופעה זו זוכה לסקירה תקשורתית וכיום מהווה גם מושא למחקר.

נכתב על ידי נילי דור האלה,
מייסדת מקדש השמחה – הבית להתנסות חווייתית באמצעות שפות חווייתיות של צחוק, נשימה, קצב, תנועה, צבע ומגע,
מדריכת יוגה צחוק בכירה מטעם ביה"ס הבינלאומי ליוגה צחוק ומאמנת צחוק אישית.

www.metaplim.co.il/dorhaella


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י נילי דור האלה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]