חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מכשיר לייזר ביתי 15IPRO- העברה טרמית של חום הכי בטוחה לשימוש!





    קישורי טקסט (לפרטים)




הזדמנויות עסקיות | שוק עסקים!
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חיפוש רעיון / פטנט פיתוח עסקי תוכנית עסקית גיוס הון

נושא המאמר: כמה הרעיון שלי שווה
מאת: כפיר חזז- מנכ"ל חברת י.ם הזדמנויות עסקיות    שמור מאמר למועדפים

כמה הרעיון שלי שווה ?

100,000$ זה מה שאני רוצה לקבל בעד הרעיון שלי, כך החלה השיחה עם ג' בעל הרעיון הרשום
כ- Provisional, ושיש לו אב טיפוס ראשוני למוצר.
ג' העריך את הסכום זה מתוך אמוציה אישית שאף תאמה לכיסוי המינוס בחשבון הבנק שלו. האם זה השווי האמיתי של הפטנט ? או לחילופין יתכן וניתן היה לבקש יותר מהחברות הרוכשות את הזכויות על הפטנט?

לאחר שהרעיון פותח ברמה העסקית וברמה הטכנית עומדות בפנינו שתי אפשרויות, האחת היא להקים חברה לייצור ושיווק המוצר החדש, אך יחד עם זאת חשוב לציין שלא כל בעל רעיון מסוגל ורוצה להקים חברה. והאפשרות השנייה היא למכור את הרעיון לחברה בתחום הרלוונטי שתפיץ את הבשורה.
לפני שפונים לחברות המתאימות לרכישת הרעיון יש הכרח לתמחר ולהחליט מהי התמורה אותה אנו רוצים עבור הרעיון, האם זה יהיה בצורה של אחוז ממחיר המוצר, תשלום חד פעמי או סכום כספי בגין כל מוצר שייצא מקו ייצור.
לאחר פיתוח המיזם וכתיבת ההגנות הדרושות למוצר של היזם ג', הערכנו את פוטנציאל השוק
בכ- 4M$, קיבלנו מידע מחברות בתחום שחדירה לשוק למוצר כזה היא כ- 5% בממוצע שנתי ולכן החברה עתידה להכניס כ- 200,000$, הרווחיות התפעולית הממוצעת למוצר מסוג זה היא כ- 10% ולכן הרווח התפעולי הפוטנציאלי למוצר הוא כ- 20,000$ בשנה, המוצר הוא ארוך טווח ושיווקו יתרחש לאורך זמן של כ- 10 שנים ולכן סך הרווח הפוטנציאלי של החברה הוא 200,000$.
את החישוב הזה גם חברת היעד תעשה, כך שאם לדוגמה נציע לה תשלום ראשוני של 300,000$ הסיכוי לחתימה על עסקה יהיה קלוש. על-כן ההצעה בפועל הייתה 50,000$ תשלום על הרעיון ועוד 2% ממחיר המוצר שמנכר לצרכן.
כמובן שכל החישובים שהוצגו כאן הם נומינאליים ומיועדים לצורך ההמחשה בלבד.

דרך נוספת לתמחר פרויקט היא תמלוג קבוע ממכירת המוצר, בדרך זאת נעריך את המחיר לצרכן של המוצר באמצעות טווח או ממוצעים, ומתוך זה ייגזר סכום קבוע בגין כל מכירה שתבוצע על ידי החברה המשווקת.
בתהליך המשא ומתן למכירת זכויות שימוש לשימוש בפטנט בתחום הסלולר. לאחר פיתוח עסקי ובדיקת שוק נמצא שמחיר לצרכן של כ - 10$ יהיה מחיר מתאים לסוג המוצר, לאחר בירור מול בוני מודלים גילינו שעלות חו"ג היא כ- 1.5$ בהכפלת 4 הידיים שהמוצר יעבור משלב הייצור ועד לצרכן (מכפיל 4) הגענו למחיר מכירה של 6$ ועל כן ההצעה שלנו לחברה הייתה תמלוגים של 1$ מכל מוצר שיימכר, כאשר ההשקעה של החברה היא פיתוח וייצור המוני של המוצר.

הסוג הראשון למכירת מוצר לחברה הוא מכירת הפטנט, העברת הזכויות על הפטנט לחברה כולל שינוי הבעלות על הפטנט, במקרים רבים התמורה בגין מכירה מסוג זה היא סכום חד פעמי.
הסוג השני הוא מכירת זכויות שימוש לאזור בעולם או למדינה מסוימת, במקרה זה התמורה בגין זה היא תשלום ראשוני ואחוז עמלה מכל מכירה.
אציין, שחשוב מאוד לשים לב לגודלה של החברה שאליה אנו פונים, והאם יש לה את היכולות לפתח, לקדם ולממן פעילויות התואמות לפעילויות הנדרשות למוצר שהוצע.

ככל שיהיו לנו יותר כלים עסקיים וטכניים על המוצר כך ניתן יהיה לבקש סכום גבוה יותר ותמלוגים מתאימים, לדוגמה תוכנית עסקית המכילה ניתוח שוק, ניתוח פיננסי וכדאיות השקעה, מצגת עסקית, ניתוח טכני של המוצר. הם הכלים העסקיים הדרושים להצגה נכונה בפני חברות מתאימות.

אב טיפוס אינו דבר שמחויב לתהליך, אם המוצר מחייב הוכחת היתכנות טכנולוגית או ישימות, נחויב להציג אב טיפוס בפני החברה, במידה והמוצר פשוט וללא בעיות עתידיות בפיתוח המוצר, אין חובה להכין אב טיפוס אלא ייתכן ויספקו שרטוטים והדמיות של המוצר העתידי להמחשה.

המצגת לפרזנטציה חייבת להיות קצרה ותכליתית, מטרתה להציג לחברה כיצד היא תחזיר את ההשקעה בפרויקט ותיתן מענה לשאלת כדאיות ההשקעה במיזם מסוג זה.
החברות הללו מכירות היטב את נתוני השוק, וככל שהנתונים שנציג יהיו תואמים ואמיתיים כך המיזם יראה רציני אמיתי, ואטרקטיבי להשקעה.

הבעיה הראשונה שעליה אנחנו חושבים היא האם החברות האלו יכולות ל"לגנוב" לנו את הרעיון, מחמת העובדה שגם הסכם סודיות ובקשה לפטנט או Provisional אינו מגן עלינו מבחינה משפטית ב- 100%, ולכן מומלץ מאוד מחד להעביר את המידע בשלבים ולא לפרט יתר על המידה את כל הפרטים הקטנים כבר בפגישות הראשונות, ומאידך לא לתת את כל התוכנית העסקית אלא רק סיכום מנהלים או תמצות של הרעיון.
על כן עצתנו השאירו אצלכם את הפרטים העיקריים של המוצר, כי אחרי הכול הסיכוי שתהיה לנו היכולת הפיננסית לתבוע את אחת החברות הגדולות במשק או בעולם בגין גניבת רעיון הוא קלוש.
ככל שנגיע לפגישה עם יותר כלים עסקיים וידע, כך הסכום אותו נוכל לדורש ונקבל יהיה גבוה יותר.




עצות

מהם הדרכים שניתן למכור את הרעיון:
1. תמחור עפ"י פוטנציאל
2. אחוז מרווחים מכל מכירה של מוצר
3. הצעה ע"י החברה הפוטנציאלית

הכלים העסקיים הדרושים:
1. תוכנית עסקית – ניתוח שוק, ניתוח פיננסי וכדאיות השקעה
2. מצגת עסקית
3. תכנון, פיתוח וייצור
4. אב טיפוס – מומלץ במידה וצריך להוכיח היתכנות וישימות

? אל תפרוס את כל הנתונים העסקיים בפגישות הראשונות, מסורן רק את הנתונים הבסיסים הדרושים
? הקפד לבקש חתימה על הסכם סודיות בטרם תחשוף את פרטי הרעיון אך בצע חשיבה מושכלת האם כדאי להמשיך ולהציג את הרעיון במידה ונציגי החברה מסרבים לחתום.

www.yam-net.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י כפיר חזז- מנכ"ל חברת י.ם הזדמנויות עסקיות שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]