חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מעמד האישה החוקתי בדת האסלאם





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בירת ישראל בית המקדש נשמה קבלה

נושא המאמר: עוד לא חוברה לה יחדיו
מאת: ניב נבון,כתב "קבלה לעם"   שמור מאמר למועדפים

בירת ישראל נמצאת כאן, אבל הקשר עם ירושלים של מעלה אבד. רק אם נוסיף לחיינו תוכן רוחני נוכל לשוב אל העיר שחוברה לה יחדיו.

כשביקרתי בארה"ב לפני כמה שנים, עצרתי לחנייה בג'קסון, עיר בירה קטנה במדינת מיסיסיפי.
היה זה יום בהיר ויצאתי לשבת בגינת המלון שבו התאכסנתי. לצידי התיישב תייר גרמני בגיל העמידה. הוא חייך אלי וברך אותי לשלום. לאחר כמה דקות הוא קם ממושבו, ניגש אלי ושאל האם אני מישראל.
הנהנתי, ופניו אורו. החלפנו כמה מילות נימוסין ולפתע הוא הרצין ושאל אותי בכאב, "תגיד מה קורה איתכם שם?".
לא הבנתי את השאלה. חשבתי שהוא מתכוון כרגיל לבעיות הפוליטיות וכן הלאה. הכנתי את עצמי לתשובה השגרתית שאני נוהג לענות במקרים כאלה כדי לצאת ידי חובה, אבל אז הוא הסתכל בי במבט ישיר ושאל, "מתי כבר תבנו את בית המקדש, הרי זה תפקידכם לא?".
מופתע מהשאלה, עצרתי לרגע, וכמה שניות לאחר מכן, יריתי את התשובה הראשונה שעלתה בי: "איך אפשר לבנות את בית המקדש אם אצלנו בלב יש חורבן?".
האיש הביט בי בחום, ראיתי עד כמה הנושא קרוב לליבו. הוא חשב לרגע ואמר "אז בוא נתחיל מזה, יש לנו עוד הרבה עבודה". המשכנו לשוחח שם עוד מספר רגעים, נפרדנו לשלום ומאז לא ראיתיו.
כביש אחד
לפני כמה ימים, כשעשיתי את דרכי במעלה הכביש לירושלים, נזכרתי בדברים שאמר לי אותו תייר גרמני.
התחושה שחלחלה בי הייתה שכולנו איבדנו את הנשמה. אפילו אוהדי הכדורגל בוכים. למרות שבית"ר זכתה השנה באליפות הליגה, בשוק מחנה יהודה אומרים שהקבוצה איבדה את הנשמה, מכרה את הלב תמורת כסף.
ככה זה כשיש חורבן בלב. יש אבנים, יש רחובות, אבל את העיר - אנחנו לא מרגישים. איננו מצליחים למצוא את הקשר הנכון בינינו לבין "ירושלים העליונה".
את ירושלים האמיתית אפשר להרגיש רק כאשר הלב מתוקן.
מערכת חוקים נסתרת
לפני ארבעים שנה שיחררו לוחמי הצנחנים את העיר העתיקה ונתנו תקווה לעם שלם. במהלך השנים התקווה התהפכה לגאווה וכיום משתיהן לא נותר לנו דבר.
דומה כי מצבה העגמומי משהו של ירושלים מסמל יותר מכל את המצב השפוף שבו אנו נמצאים היום. סיור קצר בעיר מגלה אוסף מרשים של אנדרטאות ואבנים קדושות, שכל אחת מהן כמו מזכירה את הרוחניות שהייתה כאן בעבר. אפילו הטקס המסורתי לחגיגות איחוד העיר נתקל השנה בהתנגדויות מכל העולם.
הקבלה, שמעוררת שוב את העיסוק ברוחניות שאבדה, מלמדת אותנו שלכל דבר בעולם שלנו קיים שורש עליון, רוחני. כל תהליך או אירוע מתנהל על פי מערכת חוקים מורכבת שנסתרת מעינינו. אין מקריות או אירועים בלתי-צפויים.
עוד מסבירה לנו הקבלה, שמצבנו הכללי נגזר ממצבנו הפנימי. כלומר מצבנו הכללי ומצב בירת ישראל בפרט הם תוצאה ישירה מהעיסוק של כל אחד מאיתנו בפנימיות. כדי לשפר את המצב, עלינו לצרף לחיינו את התוכן הפנימי-רוחני שלו אנו כל כך זקוקים, ובכך רק הקבלה יכולה לעזור לנו.
לחפש את שער העיר
הפירוש הקבלי לשם "ירושלים" מקורו בצירוף המילים "יראה שלמה", מילים אלה מתייחסות למצב הרוחני שבלב האדם. כלומר, "ירושלים" זו דרגה רוחנית שמשיג האדם במהלך התקדמותו במסע הרוחני.
לפי עקרון זה, האדם מורכב מאוסף של רצונות. ביניהם רצונות אגואיסטיים ורצונות רוחניים. הרצון הרוחני שמשתוקק להכיר את הבורא נקרא "ישראל", ומקורו בצירוף המילים 'ישר–אל', ישר אל הבורא.
"ירושלים" מסמלת את הנקודה הפנימית שבתוך הרצון הזה, ו"בית המקדש" מסמל את הרצון הנעלה ביותר שקיים באדם.
כדי לממש את תפקידנו הרוחני ולהשיג את המצב הרוחני שנקרא "ירושלים של מעלה", עלינו לתקן את הרצונות האגואיסטיים שבליבנו. אולם תהליך זה לא נעשה בבת אחת.
ראשית, על האדם לבנות "חומה" ולהפריד בין הרצונות האגואיסטים שבליבו לבין רצונותיו לתת לזולת. חומה זו היא כמו "חומת העיר". לאחר מכן, כדי להיכנס "לירושלים של מעלה", עליו לחפש את "שערי העיר".
"שערי העיר" הוא מקום מיוחד, ליתר דיוק תכונה מיוחדת - תכונת האהבה, שאותה חייב האדם לרכוש. כשהאדם רוכש תכונה זו הוא יכול כבר "להיכנס לירושלים הרוחנית".
את "ירושלים של מעלה" ניתן להרגיש רק מתוך הלב המתוקן. בהתאם למידת תיקונו של הלב, האדם מתחיל לפתח ראייה רוחנית. אז, הוא כבר לא משתוקק למשול על אנשים או אבנים, אלא להיות אוהב ונותן, כמו הכוח העליון. לאחר שנעשה זאת, כבר לא ישאלו אותנו בכאב: "תגידו, מה קורה איתכם שם?". וגם ירושלים, עיר הבירה שלנו, תתמלא באור העליון
ובאהבה.

לצפייה בסרט: "ירושלים שבלב": מסע עם הרב המקובל ד"ר מיכאל לייטמן אל מסתרי נשמת העולם:http://kab.tv/?item=1622

www.kab.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ניב נבון,כתב "קבלה לעם" שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]