חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אוספנסקי והדרך הרביעית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טיפול במחלות בדרך טבעית רפואה אלטרנטיבית ניקוי גוף צום

נושא המאמר: 42 תשובות לשאלות נפוצות על - מדוע וכיצד לקחת אחריות על הבריאות שלנו ?
מאת: ד"ר ערן אשחר N.D, M.P.H    שמור מאמר למועדפים

42 תשובות לשאלות נפוצות על - מדוע וכיצד לקחת אחריות על הבריאות שלנו ?
1. אני לא מאמין שטיפול טבעי כל שהוא יעזור לי, ניסיתי הכל, עברתי הרבה מטפלים והוצאתי המון כסף, כלום לא עזר.
2. אני לא מאמין שזה אפשרי.
3. אין לי כסף.
4. אין לי זמן
5. בגילי זה לא כבר מאוחר מידי.
6. זה יעזור לבעיה/יות שלי ?
7. האם יש לכם ניסיון עם בעיות כמו שלי, צירוף בעיות כמו שלי.
8. אני לא מאמינה ברפואה אלטרנטיבית, אני מאמין רק ברפואה מדעית שמבוססת על מחקרים, לא בקוסמים ומכשפים
9. אני כרגע מטופל בשיטה אחרת, וזה עוזר לי, אני לא רוצה לשגע את הגוף
10. האם באמת אפשר לחיות את הגישה הזו ?
11. לא עדיף להיות חולה מאשר להקפיד כל הזמן על הבריאות ולהימנע מלאכול הכל ?
12. מדוע עכשיו, מדוע שלא אקח לי זמן לחשוב על זה, אם אני מוכן נפשית לשינוי.
13. אם גישת ההיגיינה הטבעית מסוגלת לרפא כמעט כל מחלה אז מדוע קופות החולים לא מאמצות אותה, מדוע זה לא נפוץ בעולם ?
14. במה זה שונה מקינסטון קליניק, מהתזונה לפי סוג הדם, מהתזונה של ....
15. יש לי המון מודעות וידע, במה אתם תעזרו לי.
16. כבר היום אני שומר הרבה איך אתם תוכלו לחדש לי ולעזור לי.
17. מה אתם תגידו לי להוריד את התרופות שלי ? איך אפשר לוותר על התרופות ?
18. בריאות זה עניין אישי איך אפשר בסדנא קבוצתית להתייחס לכולם ?
19. אתה רוצה לומר שלא צריכות להיות מחלות בעולם, אנשי היגיינה טבעית אף פעם לא חולים ?
20. איך אפשר לשנות הרגלים ?
21. יש לי דיאטנית בחינם בקופת חולים בשביל מה אני צריכה לבזבז כסף על סדנא של היגיינה טבעית ?
22. מה בכלל הקשר של הבעיה שלי לתזונה ?
23. טוב לי עם התזונה שלי כרגע, אני לא צריכה שינויים
24. מה זה שווה ללמוד ולא ליישם ?
25. איך אעמוד בזה אם כל הסביבה שלי לא משתנה, אם המשפחה שלי לא משתנה ?
26. איך מתמודדים עם הילדים, עם הסביבה שלהם ?
27. בעלי/אישתי/הילדים לא ילך/כו על זה אז מה זה שווה ?
28. אני צריך להתייעץ עם אשתי, אחי, חבר שלי...?
29. אני לא ישבתי בכיתה כבר 20 שנה, אני לא יכול ללמוד כל כך הרבה זמן ?
30. האם מחזירים כסף אם לא מבריאים ?
31. איך זה מסתדר עם יהדות לשבת ?
32. מי אחראי על הבריאות שלי אם אני לא מבריא ?
33. מה עושים אחרי הסדנא, איזה תמיכה תהייה לי ?
34. האם יש השתתפות של הקופות ?
35. האם ד"ר אשחר הוא רופא קונבנציונאלי ?
36. למה זה כל כך יקר ?
37. האם יש הנחה ל.....?
38. איך מגיעים אליכם? אתם לא נגישים.
39. למה אין/האם יש סדנאות באזור שלנו.
39. מדוע אני צריך היגיינה טבעית הרי עם התרופות אני מאוזן (לחץ הדם, הסוכר, הכולסטרול...).
40 מדוע לא לעשות ניתוח ולגמור עם זה, מה רע בניתוח הרי מיטב הרופאים ממליצים על זה ואומרים שזה התתרון היחיד ?
41. מדוע מלווה, בן זוג, צריך לשלם גם כן סכום מסוים ?
42. מה ההוכחות לכך שהיגיינה טבעית היא הגישה הטובה ביותר ?

תשובות לשאלות:

1. אני לא מאמין שטיפול טבעי כל שהוא יעזור לי, ניסיתי הכל, עברתי הרבה מטפלים והוצאתי המון כסף, כלום לא עזר.
זה בדיוק מה שההיגיינה הטבעית אומרת – שלא צריך שמישהו יטפל בך כדי שתבריא מכל בעיה או מחלה שהיא. אתה רק צריך ללמוד לטפל בעצמך. אין שום גישה בעולם שאומרת את זה. כל הגישות מחפשות למכור לך משהו או לטפל בך וכך נוצרת תלות תמידית בין המטפל למטופל. גישת ההיגיינה הטבעית מלמדת אותך את עקרונות הבריאות ומראה לך איך לחיות בצורה כזו שהבעיות שלך ייעלמו לתמיד תוך זמן לא רב, אם תקפיד לשמור על עקרונות הבריאות. יש אלפי אנשים שהחלימו ממחלות ומבעיות בעזרת ההיגיינה הטבעית, קח טלפונים ודבר איתם. אתה מוכן להמשיך ולסבול כל החיים ולא לנסות ?

2. אני לא מאמין שזה אפשרי.
לצערי אני מבין אותך. תראה , אחרי 20-50 שנה שהרגילו אותנו לחשוב שמישהו אחר צריך לטפל בנו קשה לנו להבין ולהאמין שזה לא נכון שבעצם אנחנו יכולים לפתור את הבעיות שלנו. תראה, גישת ההיגיינה הטבעית מראה שהבריאות נשמרת טובה מלכתחילה וגם חוזרת למצב מושלם אפילו ממצבי מחלה קשים כתוצאה משמירה על שני עקרונות או חזרה לשמירה עליהם:
1. שמירה על סידרה של כללים, עקרונות, חוקים שגוף האדם נוצר איתם וכפוף להם מטבע בריאתו.
2. סיפוק סידרה של צרכים בסיסיים קיומיים שנחוצים לגוף האדם בצורה האופטימלית ביותר.
כל רופאי ההיגיינה הטבעית בעולם מוכיחים בכל יום שכאשר הכללים נשמרים והצרכים מסופקים בצורה המושלמת תתרחש החלמה מכל מחלה שהיא, ובהרבה מקרים גם מסרטן. גם ד"ר אשחר ב- 12 השנים האחרונות הוכיח את היכולת של ההיגיינה הטבעית על אלפי אנשים בארץ שנרפאו בהדרכתו ממחלות שונות. דרך אגב, האנשים האלה מוכנים לדבר איתך ועם כל פונה בטלפון ולספר על ההחלמה שלהם. העקרונות של ההיגיינה הטבעית פועלים על כל אדם בכל מצב, חבל שלא תנסה את זה. האם זה מדבר אליך ?


3. אין לי כסף.
חשוב לדעת שהיו אנשים שעשו חשבון וראו שכבר בחודש הראשון שעברו להיגיינה טבעית הם חסכו 1500 שקל. יותר מזה, ההיגיינה הטבעית תחסוך לך במהלך החיים עשרות אלפי ואולי מאות אלפי שקלים על הוצאות בריאות ואובדן הכנסה כתוצאה מימי מחלה, אני כבר לא מדבר על הסבל לך ולמשפחה שיכולים לנבוע מזה. עלות למידת ההיגיינה הטבעית היא זניחה לעומת הרווח הכספי והבריאותי שינבעו מההצטרפות שלך לטיפול או מההשתתפות שלך בסדנא. לידיעתך, ביקור של 15 דקות אצל רופא מומחה בבית חולים יכול לעלות לך 1000 שקל ויותר.

4. אין לי זמן
ומחלות לא מבזבזות זמן ? אתה יודע כמה זמן מבזבזים אנשים חולים על המתנה בתורים, בדיקות, טיפולים ועוד ? ומה על הסבל הנפשי, הפחד, הדאגה, הכאבים ?
זה נכון שזמן הוא משאב מצומצם, אבל מדובר על מפגש בודד או על סדנא שנמשכת בסך הכל 7 מפגשים שהתועלת שלהם היא מהפכנית למשך כל החיים. יש אלפי אנשים שממליצים על הסדנא, לא חבל לפספס את זה ? האם באמת אי אפשר לשנות סדר עדיפויות לחודש וחצי כדי לזכות ביתרונות העצומים של הסדנא ? בסך הכל מדובר על פגישה חד פעמית או אחת בשבוע.
יתר על כן בזבוז הזמן על מחלות וריצה לרופאים, שהוא תוצאה של חוסר ידע ומודעות, גדול בהרבה יותר מאשר זמן ההשקעה בטיפול ובסדנא. ולא לשכוח את איכות החיים המדהימה שניתן להגיע אליה !!
5. בגילי זה כבר מאוחר מידי.
לד"ר אשחר היו מטופלים מגיל 0 ועד גיל 85. לא היה אחד שיישם את הגישה בחיים שלו ולא ראה תוצאות על גופו. החוקים של הבריאות לא משתנים עם הגיל ולא קשורים לגיל. אם תיישם את הגישה בחיים תראה תוצאות ותחייה עוד הרבה שנים כדי ליהנות מהן. אם לא תעשה כלום למען הבריאות חוץ מלקחת תרופות, אתה עלול חלילה לראות את המצב שלך מחמיר. אתה ודאי מכיר מסביבך הרבה אנשים שמצבם רק הלך והחמיר למרות התרופות והטיפולים. אנשים כאלה מגיעים לאשפוזים ממושכים ולמצבים סיעודיים ומאבדים רצון לחיות, לא חבל. הרי אין תחליף לבריאות אמיתית. זה תלוי רק בך, במה שאתה תעשה עבור עצמך. אז מדוע שלא תעשה זאת ?
6. לבעיה/יות שלי זה לא יעזור.
אני מבקש שתשים לב לכך שאתה מדבר מניסיון של העבר שלך. כיוון שעד עכשיו לא עשית היגיינה טבעית גם לא ראית שיפור. מה שעשית הוא טיפול תרופתי או טיפולים אלטרנטיביים שלא מטפלים בשורש של הבעיה אלא רק בסימפטומים שלה. כאשר חוזרים לשמור על עקרונות הבריאות הגוף מרפא את עצמו בלי טיפולים ותרופות. אין בעיה שלא יכולה להשתפר ואפילו להיעלם כתוצאה משמירה מחודשת על עקרונות החיים והבריאות. כוח הריפוי של הגוף הוא עצום. רופאי היגיינה הטבעית ראו את זה כבר מיליוני פעמים, גם במצבי מחלה קשים ונואשים.
7. האם יש לכם ניסיון עם בעיות כמו שלי, צירוף בעיות כמו שלי.
תצטרך לשאול את מנהלת הקליניקה של ד"ר אשחר. הבעיות שלך הן לפעמים חלק מבעיות שאנשים אחרים מציגים. צירופים שונים של בעיות מופיעים כ- "מחלות" שונות אבל החלוקה הזו לגמרי מלאכותית. אין בעיה או מכלול של בעיות שרופאי ההיגיינה הטבעית בעולם לא נתקלו בה ולא כתבו עליה, כיוון שבסך הכל הבעיות חוזרות על עצמן. אבל אני חייב להדגיש שהתפיסה של ההיגיינה הטבעית מדגישה שהרופא ההיגייניסטי איננו המרפא ולכן אין כאן משמעות ל - האם הוא מכיר או לא מכיר את הבעיה, כיוון שלא הוא אמור לפתור אותה. השאלה הזו נובעת במידה רבה מהתפיסה הרגילה שהרופא צריך לדעת בדיוק את מהותה של המחלה לעומקה כדי שידע לתת טיפול ספציפי לבעיה. ההיגיינה הטבעית כופרת לחלוטין בתפיסה זו ומוכיחה שאין לה שום בסיס במציאות. כל מה שהרופא ההיגייניסטי עושה הוא מתן התנאים המושלמים לגוף כדי שהגוף, ולא הרופא, יעשה את השאר, את פעולת הריפוי שנובעת מכח הריפוי שנמצא בכל תא חי. בגישה כזו הרופא לא אמור לדעת להגדיר בדיוק, כלומר "לאבחן" את הבעיה. מסקנה זו אינה מוטלת בספק הן מהתיאוריה המוצקה של ההיגיינה הטבעית והן מהניסיון הטיפולי על מיליוני מטופלים.

8. אני לא מאמינה ברפואה אלטרנטיבית, אני מאמין רק ברפואה מדעית שמבוססת על מחקרים, לא בקוסמים ומכשפים
אף על פי שהתוצאות של הפעלת ההיגיינה הטבעית בחיינו עושה קסמים ממש, לא מדובר כאן על קסמים. ההיגיינה הטבעית היא מדע בריאות מדויק, בניגוד לרפואה (שיו"ר הסתדרות הרופאים הצהיר ברדיו שאיננה מדע (מדויק)). היא מבוססת על אלפי מחקרים מדעיים בתחום הביוכימיה של התזונה, חקר תזונה של עמים וקבוצות, אנטומיה, ביוכימיה ופיזיולוגיה ועוד. היגיינה טבעית איננה "רפואה אלטרנטיבית" ואיננה "שיטת טיפול" כי כאן אין מטפל אלא הגוף מטפל בעצמו כאשר מספקים לו את כל היסודות החיוניים של החיים.

9. אני כרגע מטופל בשיטה אחרת, וזה עוזר לי, אני לא רוצה לשגע את הגוף
אחד הדברים שההיגיינה הטבעית מראה שאין שיטות שונות להגיע לבריאות, יש רק חוקי טבע יסודיים שכולנו כפופים להם וחייבים לשמור עליהם אם אנחנו רוצים להיות בריאים. שיטות טיפול הן בדרך כלל ובסך הכל שיטות להעלים את הביטויים החיצוניים של הפרת חוקי הטבע, כללי הבריאות. שיטות כאלה אף פעם לא ירפאו את הבעיה מהשורש. יותר מזה ההתעלמות משורש הבעיה, הטשטוש של הסימפטומים רק במקביל מסתירים ומחריפים את הבעיה.

10. האם באמת אפשר לחיות עם הגישה הזו בחיי יומיום ?
איך אפשר שלא לחיות על פי הגישה הזו ? איך אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לחיות על פי אורח חיים שגוי, מעוות וגורם מחלות וניוול גופני והזדקנות מוקדמת ולהתייחס אל זה כאין ברירה ? רק משום שהתמכרנו למזון קלוקל וטעים לחיך נחרץ גורלנו למוות ממחלות וייסורים ואין דרך חזרה ? האם הרגלים גרועים הם מחלה סופנית בלתי נמנעת ?
ד"ר אשחר ומשפחתו חיים על פי הגישה 13 שנים ונהנים ומאושרים מכל רגע. קיים דימוי בראש של חלק מהציבור שלחיות אורח חיים בריא פירושו לסבול. אין שטות יותר גדולה מזו. הטבע תכנן אותנו כך שכאשר אנחנו ממלאים את הצרכים הטבעיים שלנו אז נהנה, לא נסבול. לצערנו בני אדם עיוותו את כל חושיהם הטבעיים עד כדי כך שסיגריות מסריחות ואלכוהול זה "הנאה". גם מוצרים רעליים שמוסווים היטב על ידי תעשיות של זבל תעשייתי (המכנים את עצמם ברשעות ובחוצפה תעשיות מזון) באמצעות חומרי טעם וצבע טעימים, מגרים והופכים אותנו למכורים. אז אנחנו מתפלאים על כך שד"ר בר חנה, אחראי על רישום סרטן במשרד הבריאות הודיע שבעשור הקרוב הסיכוי של הישראלים לחלות בסרטן בימי חייהם עלה ל- 33% ?! אם אנחנו באמת שואפים לבריאות ולא ליפול בפח המחלות ש"נופלות עלינו משמיים" אין לנו ברירה אלא להיות מחויבים לכללי הבריאות ולהימנע מכל דבר רעל גם אם הוא מוסווה מתחת לעטיפות של צבע זהב. זה לא וויתור, זה היענות לצרכים האמיתיים של הגוף, התחברות לטבע האמיתי שלנו לקיחת אחריות על החיים שלנו קבלת מחויבות מלאה על העתיד שלנו ושל ילדנו. מה יותר נשגב, נעלה ויקר מזה ? כאשר לומדים את הסדנא נקודת המבט והשקפת העולם משתנים עד כדי כך שאנחנו בוחרים מרצון ובשמחה בחיי בריאות, לא מפחד ולא מכורח, מבחירה מודעת. במצב זה יכולת ההתמדה היא עצומה ומתמשכת למרות הלחצים מהסביבה ונסיבות החיים.

11. לא עדיף להיות חולה מאשר להקפיד כל הזמן על הבריאות ולהימנע מלאכול הכל ?
הבחירה היא בידך. מחלות עולות לנו בהרבה זמן, כסף וסבל גופני מיותרים. אתה באמת מוכן לשלם את המחיר הזה ? מהניסיון של ד"ר אשחר, כאשר אנשים נתקלים בבעיה בריאותית ולאו דווקא קשה (שלא לדבר על מחלה קשה חלילה), הם רצים בכל הארץ וגם נוסעים לחול כדי לחפש ריפוי, אבל רק לעיתים רחוקות הם מגיעים להיגיינה הטבעית ולומדים שבריאות לא יכולה להתקיים במקום שיש הפרה מתמשכת של חוקי הטבע ופגיעה בהם ובגוף. אז הם נופלים בפח של אלפי שרלטנים שמוכרים להם טיפולים מסוגים שונים כדי להקל על סבלם לשעה או ליומיים. האם אתה באמת רוצה להיות במצב הזה של ניצול, אובדן כסף וזמן ותחושה של תלות באנשים אחרים שמוכרים לך אשליות כדי שיתנו לך רגע של בריאות מדומה ?

12. מדוע עכשיו, מדוע שלא אקח לי זמן לחשוב על זה, אם אני מוכן נפשית לשינוי.
אני מעריך את זה שאתה רוצה לשקול את ההצטרפות שלך לסדנא/להיגיינה הטבעית ברצינות, אבל נראה לי שההתלבטות רק עם עצמך לא תיתן לך תשובות על השאלות והחששות שיעלו אצלך. המקום הנכון ביותר להתלבט בו הוא ביחד, להעלות את החששות וההסתייגויות ולקבל עליהן תשובות אמיתיות, מדויקות ובמקום. אתה לא חושב שיש לזה ערך בשבילך שנחשוב ביחד, שיהיו לך גם תשובות, לא רק שאלות ? 14.

13. אם גישת ההיגיינה הטבעית מסוגלת לרפא כמעט כל מחלה אז מדוע קופות החולים לא מאמצאות את אותה, מדוע זה לא נפוץ בעולם ?
ב- 12 השנים האחרונות ד"ר אשחר פנה לכל אדם וגוף בתחום הבריאות והפוליטיקה בישראל: ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות איתו גם ישב בפגישה אישית במשך שעה וחצי, מנכלי קופות החולים, רופאים – התשובה של כולם הייתה מדהימה: או התחמקות או "לא ניתן להכניס אותך לקופות החולים אתה תיקח את הפרנסה לכל הרופאים". ד"ר אשחר הזדעזע מהתשובה, כי הוא הבין שהמערכת מסתכלת על מחלות וניתוחים ועל תרופות כעל פרנסה וחשוב לה שהפרנסה הזו תישמר. והבעיה היא שהציבור לא יודע את זה ? לכן ד"ר אשחר החליט שאין עם מי לדבר בצמרת, שם למעלה, שם האינטרסים שונים משל הציבור והוא החליט שהגישה צריכה להיות הפוכה, פנייה ישירה לציבור, כמו שאומרים מלמטה.
פרופ' קמפבל, הביוכימאי מאוניברסיטת קורנל, חוקר התזונה בהקשר למחלות הבכיר ביותר בעולם מציין בספרו – "המחקר הסיני", את אותם הדברים בדיוק. מחקריו מוכיחים בוודאות את האמיתות של ההיגיינה הטבעית אבל כאשר הוא הציע לוועדה הבכירה ביותר בתחום המזון בארה"ב לאמץ את ממצאיו הם דחו אותו בגלל אינטרסים של תעשיות המזון והתרופות. תגובה זו דחפה אותו לכתוב את הספר.
יש גם את הפאן האישי. לצערנו בני אדם אינם ששים ואינם ממהרים לשנות הרגלים של שנים ולהפטר מ- "התמכרויות" שונות. מרבית האנשים ירצו להמשיך את הרגלי החיים הקלוקלים שלהם ויאמצו גישה קלה של לקחת טיפות, גלולות, משחות, אבקות, דקירות, עיסויים וכדומה כדי לנסות לטפל בסימפטומים וימנעו מלטפל בשורש הבעיה עד שהיא תגיע למצב בלתי נסבל, מעיק וקשה שפוגע באיכות החיים. למעשה זה הבסיס להתעשרות של כל תעשיות הטיפולים, המחלות והתרופות – ניצול של חוסר המוכנות והרצון לקחת אחריות על טעויותינו והרגלי החיים הגרועים שלנו.
ומה עם המומחים ? מדוע הם לא עוסקים בתחום ההיגיינה הטבעית ומפיצים אותה לציבור ?
התשובה לשאלה זו מורכבת ואנסה לענות עליה בקצרה.
כדי שמטפל יוכל להעביר מסר כל כך רציני וחזק כמו גישת חיים הוא עצמו חייב לחיות על פי הגישה. מרבית המטפלים שאני מכיר אינם חיים בעצמם על פי כללי הבריאות ואפילו חולים בעצמם. כתבה שפורסמה בידיעות אחרונות (ב- 28.7.2003 וכותרתה- דוקטור מישהו מטפל בך ?) הראתה שציבור הרופאים הוא אולי הציבור החולה ביותר באוכלוסייה הישראלית משום שאורח החיים שלו הוא הקלוקל ביותר. כמו שאר האוכלוסייה מרבית המטפלים אינם מוכנים "לוותר" על "עינוגי החיים" או על ההתמכרויות שלהם ולכן אינם מסוגלים להנחיל את התורה הזו לאחרים, אינם יכולים לשמש דוגמא בגופם. חלקם אף לא מודע לקיומה של הגישה ומרבית הרופאים אפילו מכחישים את אמיתותיה. לכן המבחן האמיתי הוא שיחה עם אנשים שהחלימו בעזרת הגישה ולא שיחה עם רופא שכמעט תמיד יביע דעה שלילית על הגישה גם אם איננו מכיר בה אפילו כלל אחד.

14. במה זה שונה מקינסטון קליניק, מהתזונה לפי סוג הדם, מהתזונה של ....
היגיינה טבעית היא הגישה הבריאותית המדעית היחידה בעולם. היא מתארת במדויק את כל עקרונות הבריאות וחומרי החיים החיוניים ומוכיחה מדעית שגוף האדם מותאם לאכילה של קבוצות מזון מסוימות בצורה הטובה ביותר ששומרת על בריאות מצוינת לאורך כל החיים. שאר הגישות ממציאות תיאוריה תזונתית ואחר כך מנסות להלביש אותה על האדם ללא קשר למבנה הגוף הבסיסי של המין האנושי לביוכימיה של מערכת העיכול ולנתונים נוספים. גישות כאלה מנותקות מהמציאות. גישות אחרות מנסות ללכת עד לנקודה מסוימת, לא לספר את כל האמת לאדם, מחשש שלא יוכל לעמוד בזה. כיוון שעמדת המוצא היא כ- 50% ואולי פחות מהאמת שנחוצה לשיפור אמיתי בבריאות תתרחש אולי הטבה זמנית אבל לאורך זמן היא לא תמנע מחלות קשות וממאירות. יתר על כן כפי שקורה אצל כולם כמעט, עם הזמן מתחילים ב"הנחות" לעצמנו. כאשר ההנחות מתחילות מ- 50% של האמת בסוף מגיעים ליישום של 20% וזה כבר בדרך כלל לא מספיק כדי להשיג שום תוצאה. היגיינה טבעית מראה לאדם מה הוא ה- 100% ונותן לו את הכבוד להחליט בעצמו כמה הוא רוצה ליישם מתוך זה. הניסיון של ד"ר אשחר מראה שכשפועלים בצורה זו קיים אחוז גבוה יותר של היצמדות לצרכים האמיתיים של הגוף.

15. יש לי המון מודעות וידע, במה אתם תעזרו לי.
אם אתה עדיין מחפש אני מניח שאת/ה עדיין מרגיש שאתה זקוק לעזרה או אולי חסר לך משהו. אם יש לך עדיין עודף משקל או בעיות בריאות שאתה רוצה לפתור סימן שמה שאתה עושה עדיין לא מביא אותך למקום שאתה רוצה להיות בו. מדוע שלא תנסה כיוון אחר של חוויה ולמידה ? יש שלוש רמות של מודעות אפשרית: 1. אנחנו יודעים שאנחנו יודעים 2. אנחנו יודעים שאנחנו לא יודעים 3. אנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים. ההיגיינה הטבעית חושפת לנו את הידע שנמצא ברמה השלישית שאנחנו לא יודעים על קיומה, שלא מדברים עליה ברדיו, בטלוויזיה ובקופות החולים. הסדנא של ד"ר אשחר היא לא רק הרבה מאוד ידע מדעי ומדויק שמוסתר מעיני הציבור, אלא גם חוויה רגשית חזקה שמעוררת את האדם לפעולה, לשינוי ולהתמדה בבחירה החדשה.




16. כבר היום אני שומר הרבה איך אתם תוכלו לחדש לי ולעזור לי.
מעולם לא היה אדם בסדנא של ד"ר אשחר שלא יצא עם ידע רב ותוצאות מעשיות. אפילו רופאים השתתפו בסדנאות של ד"ר אשחר !! את/ה מרגיש/ה שעדיין יש לך דברים שאת/ה רוצה לשפר ? אם כן אז סימן שאת/ה לא עושה את מה שמספיק כדי להחזיר אותך למצב תקין במאה אחוז. יש הבדל גדול בין "לשמור על" כמה מרכיבי בריאות לבין לדעת מהו ה- 100% בצורה מדעית ומדויקת ולהיות שם. ד"ר אשחר גילה שהרבה מאוד אנשים חיים באורח חיים לא מושלם וסבורים שזה שיא הבריאות. אחר כך מתפלאים שמתעוררת בעיית בריאות כזו או אחרת ומתחילים לרוץ לרופאים.

17. האתם תגידו לי להוריד את התרופות שלי ? איך אפשר לוותר על התרופות ?
העקרונות וכללי הבריאות הם מדע מדויק והם לא יכולים להיות "קיצוניים", או שהם נכונים או לא. כששומרים עליהם שבה הבריאות לקדמותה כמעט בכל מצב של מחלה. לצערנו מה שקיצוני זה אורח החיים הקלוקל שלנו שאליו התרגלנו, זה שהתרחק לקצה השלילי מאורח החיים הטבעי של אבותינו ולכן הרושם שלנו שאורח חיים בריא הוא ה- "קיצוני". אורח חיים ותזונה שמובילים להחלמה מסרטן, מדלקת פרקים, ממיגרנה, מאסטמה, מבעיות עיכול, מסוכרת ועוד היא לא תזונה "קיצונית", היא חייבת להיות תזונה נכונה ! זו התזונה המומלצת על ידי פרופ' מנדלסון, פרופ' פאולינג חתן פרס נובל בביוכימיה, פרופ' קמפבל חוקר התזונה הבכיר ביותר בעולם וחוקרים נוספים וזו התזונה המומלצת על ידי ההיגיינה הטבעית מזה 200 שנה. מי שלא ישנה את אורח החיים הלקוי פשוט לא יראה תוצאות ומי ישנה קצת יראה תוצאות פחותות ממי שישנה במידה מהותית.
בידנו לבחור ולהחליט על איכות החיים שאנחנו רוצים. בניגוד למה שחושבים החדרת מזון מורעל, קלוקל, תעשייתי, מעובד ולא טבעי לגופנו איננו איכות חיים אמיתית, אלא אשליה "מתוקה" וזמנית שעליה נהיה חייבים לשלם מחיר כל שהוא בעתיד הלא רחוק.

18. בריאות זה עניין אישי איך אפשר בסדנא קבוצית להתייחס לכולם ?
נכון, לא ניתן בקבוצה להתייחס לבעיות אישיות אבל גם אם הבעיות שלך נראות לך אישיות הסיבות להן משותפות לכל האנושות. העובדה היא שחוקי הבריאות לא משתנים מאדם לאדם וכשבני אדם במצבי בריאות שונים לחלוטין חוזרים לשמור עליהם הם מבריאים כמעט מכל מצב של מחלה. הסדנא מלמדת את חוקי הבריאות שנכונים לכולם. מי שירצה לקבל התייחסות אישית יותר יכול להיפגש ביחידות עם ד"ר אשחר.



19. אתה רוצה לומר שלא צריכות להיות מחלות בעולם, אנשי היגיינה טבעית אף פעם לא חולים ?
כל אחד מיישם את ההיגיינה הטבעית בחיים שלו ברמה שהוא רוצה ומסוגל ולכן גם התוצאות הן בהתאם לזה. עצם העובדה שכאשר יש כבר בעיה בריאותית ועושים היגיינה טבעית אז מחלימים ממחלות מראה שהגישה הזו מרחיקה את האדם ממחלה. אם תיישם את ההיגיינה הטבעית בדרגה גבוהה מספיק ולאורך זמן בהחלט תוציא את עצמך ממעגל החולים למשך שאר חייך. הבריאות היא לא עניין של מזל אלא תוצאה ישירה של מה שאנחנו עושים. יש טלפונים של אלפים שהחלימו בעזרת ההיגיינה הטבעית ויכולים לספר לך על כך.

20. קשה לשנות הרגלים
כל דבר הופך לקשה אם אנחנו מסתכלים עליו ככזה וכמו שהסתכלנו עליו במשך כל החיים. לכן פתיחות והסתכלות חדשה על דברים, מזווית שונה הם בסיס לתהליך. בניית זווית ראייה חדשה מחייבת הפנמה של ההשלכות של ההתנהגות הקודמת שלנו על הבריאות שלנו בהווה ובעתיד ועל איכות החיים שלנו והבנה של עקרונות חדשים שלא הכרנו .
המפגש האישי וסדנת הלמידה מאפשרים לעשות מהפך בחשיבה ומובילים לשינוי הרגלים מרצון. המפתח הוא להתחבר לצרכים האמיתיים של הגוף ולהבין ולקבל שיש חוקים פיסיולוגיים ביוכימיים שחייבים להיענות להם. ואז לא רואים את התהליך כדיאטה זמנית או כגזירה שלא ניתן לעמוד בה, לא רוטנים ולא מתוסכלים , פשוט מקבלים את האמת הטבעית כמות שהיא וגם לומדים ליהנות ממנה במקום לסבול כל הזמן ולחוש קורבן של נסיבות שלא תלויות בי.

21. יש לי דיאטנית בחינם בקופת חולים בשביל מה אני צריכה לבזבז כסף על סדנא של היגיינה טבעית ?
לצערנו, העובדות הסטטיסטיות והמדעיות מוכיחות שהתזונה שהדיאטניות בקופות השונות מציעות איננה תורמת לשיפור מהותי של מהלך של שום מחלה לאורך זמן. תזונה זו מבוססת על אחוזים גבוהים של מרכיבים שהמחקר המדעי הלא אינטרסנטי מצביע עליהם כעל מזיקים לבריאות גם באחוזים בודדים. זו הסיבה שייעוץ זה אין בו תועלת רבה. יעוץ זה גם איננו כולל שינוי גישה ותפיסה ובניית עקרונות חשיבה חדשים ודרך הסתכלות שונה על הבריאות ולכן אף אחד איננו עומד בה לאורך זמן. לזה ניתן להוסיף את המחסור בקשר אישי וליווי צמוד ומקצועי שהינו קריטי להצלחה בתהליך.
מעבר לכך היגיינה טבעית איננה מתייחסת רק למזון, אלא לכל מרכיבי החיים החיוניים לבריאות: תזונה, שינה, מנוחה, רגשות, ניקוי נוזלי הגוף, שמש, חומרי רעל וחומרי היגיינה, שתייה, תנועה ועוד. יש להדגיש שההתייחסות ההיגייניסטית למרבית האלמנטים האלה שונה לחלוטין מההתייחסות הרגילה והפופולרית. ההיגיינה הטבעית רואה את הבריאות כמכלול של מרכיבים, של התנהגויות בריאותיות, ולא כתוצאה של מרכיב בודד.

22. מה בכלל הקשר של הבעיה שלי לתזונה ?
ההיגיינה הטבעית מוכיחה כבר 200 שנה שהתזונה הטבעית קריטית למניעה של כל מחלה וגם לריפוי מוחלט שלה. כל תא חייב לקבל את כל מרכיבי החיים כדי לתפקד ביעילות. מחסור בחומרי תזונה חיוניים, כפי שקורה בתזונה המערבית, גורם למחלות. העובדה היא שאלפי מטופלים בארץ הבריאו על ידי הייעוץ של ד"ר אשחר ומוכנים לשתף אחרים בחוויתם.

23. טוב לי עם התזונה שלי כרגע, אני לא צריכה שינויים
טוב מאוד, אני רק מבקש שתשקלי האם את באמת מרגישה טוב עם התזונה, התחושה אחרי האכילה למשל, רמת האנרגיה במשך היום, מערכת העיכול, המשקל, העור. אם לא אז כנראה את מתפשרת על מה שיש לך. אולי מתוך חשש להתמודד עם שינויים ? אז האם את מוכנה לשלם את המחיר העתידי שינבע מפשרה זו רק משום שכרגע לא נוח להתמודד עם זה בצורה ישירה ?

24. מה זה שווה ללמוד ולא ליישם.
ברור שאם אין יישום לא נגיע לשום תוצאה, אבל עצם לימוד גישת ההיגיינה הטבעית באופן שמועבר על ידי ד"ר אשחר מוביל לשינוי כל כך חזק בחשיבה ובכוח הרצון ליישם שזה פשוט בא מעצמו.

25. איך אעמוד בזה אם כל הסביבה שלי לא משתנה, אם המשפחה שלי לא משתנה.
אי אפשר לשנות את כולם בבת אחת. אי אפשר להתמודד בכל החזיתות בו זמנית. אם יש בת/בן זוג כדאי מאוד שהיא/הו ישתתפו בסדנא יחד, כי אז הידע והמודעות משתנים בו זמנית ולא נוגדים ויוצרים עימותים וויכוחים מיותרים. בשלב הבאה, כאשר מבססים את ההרגלים אפשר להמשיך הלאה לבני משפחה אחרים. בשלב הבא אפשר ורצוי לנסות להשפיע גם על הסביבה, אבל רק אחרי שאנחנו עצמנו חזקים.



26. איך מתמודדים עם הילדים, עם הסביבה שלהם.
אפשר גם לנסות לשנות את הסביבה אבל רק אחרי שאנחנו עצמנו מאמינים באורח החיים הזה וחיים לפיו. בכל מקום ובכל זמן נוכל לעשות רק את מה שאנחנו יכולים, אבל אין להתיימר לשנות את כל העולם ומיד. אם נקבל כלים כדי להיות חזקים בעמדתנו אז העולם החיצוני פחות משפיע עלינו. השפעה על ילדים בגיל מאוחר יותר קשה אם כי לא בלתי אפשרית. ילדים, גם מבוגרים יותר, לומדים מחיקוי של הוריהם ולכן הדוגמא האישית כאן חשובה.

27. בעלי/אישתי/הילדים לא ילך/כו על זה אז מה זה שווה ?
עם כל הצער שבדבר, לכל אחד יש את הפה שלו ואת האחריות האישית שלו כלפי גופו ובריאותו. לא ניתן להכריח אף אחד לעשות מה שהוא איננו רוצה לעשות, אין לזה גם סיכוי. תתחילי מזה שאתה גורם למהפך בבריאות שלך אז יהיה סיכוי שאחרים יחקו אותך משום שאז גם הם ירצו את התוצאות שאתה השגת.

28. אני צריך להתייעץ עם אשתי, אחי, חבר שלי...
טוב שאתה יסודי ורוצה לבדוק את הדברים לעומק, קח בחשבון רק שכל האנשים האלה לא מכירים את ההיגיינה הטבעית ולא שמעו עליה. אני יכול לתת לך רשימה ארוכה של אנשים מכל הארץ שכן עשו את הסדנא והבריאו ממחלות ובעיות בריאות. איתם צריך לדבר לא עם אנשים שאין להם מושג מה זה היגיינה טבעית, עם כל הכבוד לניסיון שלהם הסיכוי הוא גדול שהם יגידו לך שזה שטויות ותעזוב את זה. במקרה זה אתה פונה ליועצים הלא נכונים.
29. אני לא ישבתי בכיתה כבר 20 שנה, אני לא יכול ללמוד כל כך הרבה זמן.
החשש שלך ברור. אבל, זה לא כיתה בבי"ס, אתה לא צריך לזכור כל מילה ואפילו לא חצי מזה, העיקר זה ההתרשמות, החוויה, ההבנה העקרונית של רוח הדברים. אם תשב שם אין סיכוי שהדברים לא ישפיעו עליך. אתה תראה ושמע גם אנשים אחרים, את סיפורי ההבראה שלהם, זה יעשה אצלך שינו עצום בחשיבה. זה לימוד דרך חוויה. חוץ מזה אתה יכול להתחיל בפגישה אישית עם ד"ר אשחר ולא בסדנא. כשתתחזק תוכל לשבת וללמוד, אם תרצה.

30. האם מחזירים כסף אם לא מבריאים.
הבראה היא תהליך שתלוי רק בך וביכולת של הגוף שלך, במידת השמירה שלך על הכללים וביכולת שיש לגוף שלך לטפל בעצמו ובמידת הנזקים הבלתי הפיכים שגרמת לגוף עד היום. ד"ר אשחר לא יכול להיות אחראי לנזקים שאתה גרמת לעצמך עקב אורח חיים לא נכון. הוא עושה את העבודה שלו כמו שצריך, הוא מעביר לך את הידע, השאר תלוי בך ובגוף שלך, לא בו. אם לא תעשה לא תראה תוצאות.

31. איך זה מסתדר עם יהדות לשבת ?
האם שמירת מצוות סותרת שמירה על הבריאות ?. ההיגיינה הטבעית איננה קשורה לשום דת ולא מבוססת על שום דת, אבל היא מכלול חוקי הבריאה שנבראו עם האדם משחר היווצרו על פני האדמה ותקפים על גוף האדם. אין סתירה בין שמירה על חוקים אלה לבין אף דת, נהפוך הוא הדת היהודית מצווה על שמירת הגוף ככתוב, "ונשמרתם לנפשותיכם".
32. מי אחראי על הבריאות שלי אם אני לא מבריא ?
ההיגיינה הטבעית מראה שהתחושה שמישהו אחר אחראי על הבריאות שלך היא אשליה שמטופחת על ידי מוסדות הבריאות (מוסדות הטיפול בחולי באמצעות תרופות) ואין לה בסיס מדעי אמיתי. אם לא תהייה לקיחת אחריות הדרגתית על הבריאות, בעזרת רופא של ההיגיינה הטבעית, לא תהייה לעולם החלמה אמיתית ולא תיפסק התלות ברופאים ובתרופות.

33. מה עושים אחרי הסדנא, איזה תמיכה תהייה לי ?
קודם כל יש אפשרות לקחת ליווי צמוד של ד"ר אשחר. שנית יש גם אפשרות לבנות קבוצות של תמיכה בכל אזור. ככל שיותר אנשים יחיו על פי אורח חיים טבעי כך יהיו יותר קבוצות תמיכה. אנחנו נדאג לארגן את זה.
34. האם יש השתתפות של הקופות.
לצערנו כל המאמצים שלנו, כולל פגישה עם שר הבריאות, מכתבים למנכ"לי הקופות השונות והבקשות לעשות מחקרים להוכחת היעילות והעדיפות של גישת ההיגיינה הטבעית על פני הגישה התרופתית-רעלית והניתוחים ההמוניים בבני אדם, לא נענו בחיוב. נפגשנו עם מנהל המחקר של קופת חולים מכב"י, ד"ר עזורי יוסף, הוא קיבל מידינו חומר רב והפניות למחקרים אבל בלי לבדוק שום מחקר לגופו (כי לטענתו אין לו זמן לקרוא ולחפש) הוא המליץ בוועדה של הקופה ש - "אין בסיס מדעי לעשיית מחקר בנושא", זאת למרות שהצענו לו לפנות למאות מטופלים מהקופה שלו שהיו אצלנו ולבדוק את מצבם לפני ואחרי הטיפול. ד"ר עזורי לא קיבל את המלצתנו. יותר מזה הוא טען שהוא באופן אישי לא ימליץ על הגישה התזונתית שלנו מחשש שהיא תגרום לנזק. טענה זו כמובן מגוחכת וחסרת כל היגיון שהרי כיצד אותם אנשים שקיבלו ייעוץ תזונתי מהדיאטניות של קופת חולים מכבי המשיכו להיות חולים אבל רק אחרי שעברו לתזונה שאנחנו הצענו להם הם הבריאו ? זו דוגמא "לנזק" ? זו דוגמא לכיצד אינטרסים אישיים מאפילים על ומסתירים את האמת המדעית !!

35. האם ד"ר אשחר הוא רופא קונבנציונאלי ?
לא, ד"ר אשחר הוא רופא היגייניסטי, הוא משתמש אך ורק בגישת ההיגיינה הטבעית כדי לעזור לאנשים להבריא מבעיות הבריאות שלהם. לולא כך, לא היה מצליח לעזור לאנשים בדיוק כמו הרופאים הקונבנציונאליים. הוא איננו מורשה לתת תרופות ולעשות ניתוחים, שתי פעולות שאינן מומלצות ממילא בהיגיינה הטבעית. יחד עם זאת ד"ר אשחר למד בפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית ובי"ח הדסה לתואר שני במדעי הרפואה ובריאות הציבור. את הדוקטוראט ברפואה היגייניסטית קיבל מאוניברסיטה ברנדין בארה"ב. ד"ר אשחר מכיר את מרבית המחלות הנפוצות ואת נקודת המבט הקונבנציונאלית עליהן על בורין. הוא מכיר את התרופות השונות ואת שימושן. בקליניקה של ד"ר אשחר קיימת ספרות מקצועית הזמינה להתמודדות עם מרבית בעיות הבריאות ועם התרופות השונות הנרשמות להן.

36. למה זה כל כך יקר.
א. משום שמכל שקל שאתה משלם המדינה לוקחת במצטבר (מע"מ, ביטוח לאומי, מס הכנסה, מס בריאות, ושכירות, פרסום, מחשוב, ביטוח, דלק, רכב, ביטוח, גמל ופנסייה ועוד) כ- 70% !!! אז מה נשאר ?
ב. אתה מודע למחירים בשוק הרפואה ? ביקור אצל רופא מומחה בהדסה עולה 800-1200 שקל ל- 15 דקות ?
וכמה עולה ניתוח פשוט ? אלפי שקלים שלפעמים האדם בוחר לעשותם על חשבונו ומכיסו הפרטי. לצערנו אנחנו לא מסובסדים על ידי המדינה או קופות החולים שמסרבות לאמץ את הגישה שעלולה להביא קץ לשימוש בתרופות שלהן..
אם תעזרו לנו להפיץ את הגישה נוכל להכניס את זה לתוך הקופות השונות ולהפוך את זה לחינם עבור כולם. יתר על כן, עלות הסדנא/פגישה היא אפסית לעומת החיסכון הענק בהוצאות על טיפולים רפואיים, אשפוזים ואובדן זמן, סבל, על הוצאות על מוצרי מאכל ומשקה שיוצאו מהבית לאחר הסדנא/פגישה. החיסכון הכספי הוא גדול פי 100 מההוצאה. אל תשכחו, בשעת צרה את/ה עלול ללכת לרופא "מומחה" שיסחט ממך אלפי שקלים לביקור או שניים, אתה תוציא אלפי שקלים על תרופות ואולי אפילו על ניתוח שהיה ניתן למנוע אותו בקלות. אני לא מדבר על המצב הנפשי שלך, הפחד והחרדה שינבעו מהממצב העגום. אז האם לא עדיף ללמוד לשמור על הבריאות
מלכתחילה או למנוע את הסבל בדרך הטבעית ביותר הקיימת ?

37. האם יש הנחה ל.....
המחיר של הטיפול/הסדנא כולל עלויות רבות. לאחר ניכוי העלויות והמיסים למדינה נשאר ממנו מעט מאוד. חבל שהמדינה חייבת להרוויח מאות אחוזי מס בדרך על מי שרוצה להבריא באופן פרטי לאחר שמערכת הבריאות נכשלה לספק לו את השירות. אנחנו גוף פרטי שחייב להתקיים אין לנו שום סבסוד ממשלתי.
אם נגיע למצב שיהיו אלפי תומכים בגישת ההיגיינה הטבעית אז בני המשפחה האחרים שלכם יוכלו לקבל טיפול חינם כמו דרך הקופות.

38. איך מגיעים אליכם, אתם לא נגישים.
ברכב פרטי הרבה יותר קל להגיע אלינו מאשר לירושלים או לת"א הפקוקות בכל שעות היום. בתחבורה ציבורית יש אוטובוס עד הפתח שלנו. אנחנו בחרנו לחיות במקום שבו יש שפע של טבע, בדיוק כפי שההיגיינה הטבעית מציעה לעשות.

39. למה אין / האם יש סדנא באזור שלנו ?
אם תעזרו לנו להפיץ את הגישה יכול להיות שתקום סדנא גם באזור שלכם בדיוק. עד אז תאלצו לנסוע למקום הקרוב שבו מתקיימת סדנא. אל תשכחו, זה לפעם בשבוע, במשך חודש וחצי, וזה שווה. אם יהיו הרבה אנשים מהסביבה שלכם תוכלו אפילו להתארגן ולנסוע יחד כדי להוזיל עלויות.

39. מדוע אני צריך היגיינה טבעית הרי עם התרופות אני מאוזן (לחץ הדם, הסוכר, הכולסטרול...) ?
האם הסתכלת פעם על רשימת התופעות שמכונות "תופעות לוואי" של התרופות שאתה לוקח ? הרשימה מבהילה וכוללת לעיתים סכנת מוות. נראה לך שזו דרך הגיונית לטפל במחלה, על ידי הרעלה של הגוף באמצעות חומרי רעל שקרויים באופן טראגי תרופות אף על פי שהם אינם מרפאים שום מחלה ? השימוש בתרופות הוא אשלייה קשה ומסוכנת. היא נותנת אשלייה שהבעייה איננה כאשר כל הסיבות למחלה ממשיכות להתקיים וממשיכות לגרום את הנזק לגוף. מיליוני אנשים נטלו תרופות בזמן ולפי ההנחיות ובכל זאת קיבלו שבץ מוחי, התקף לב, התקף אסטמה ועוד ? הטענה של רופאי ההיגיינה הטבעית בכל העולם היא שהשימוש הנפוץ בחומרי רעל אלה, יחד עם אלפי חומרי רעל נוספים מהתעשיות השונות, הם שגרמו לעלייה הדרמטית במקרי הסרטן בישראל ובעולם המערבי.
מדוע אם כן לא לחזור לגישה שפויה שמראה שבסך הכל מה שגרם למחלה הוא אי שמירה על חוקי הגוף והבריאות ? אז מדוע לחפש לעקוף את האמת על ידי הסתרת הבעיה, טיפול בתוצאה, בסימפטום, שמוכח כלא מרפא את הבעיה אלא רק מחריף אותה בטווח הבינוני והארוך ?

40. מדוע לא לעשות ניתוח ולגמור עם זה, מה רע בניתוח הרי מיטב הרופאים ממליצים על זה ואומרים שזה הפתרון היחיד ?
רק לאחרונה יצאו הרופאים בהצהרה שמרבית הצינתורים לאחר התקף הינם מיותרים. על פי תפיסתנו המדעית מרבית הניתוחים מיותרים משום שהבעיה איננה דורשת ניתוח, פרט למקרים קיצוניים, אלא לשינוי קיצוני וחיובי בהרגלים. רופאים מכירים את מה שלימדו אותם. מה שמלמדים את הרופאים זה שיש שני סוגי טיפול: תרופה וניתוח בסכין או בלייזר. הוצאת חלקים מהגוף והשלכתם לפח הינה בריחה מהאמת, מחסור בהבנה אמיתית של הגורמים לבעיות הבריאות שלנו. הצלקות והכאבים של הניתוח לא נעלמים למשך כל החיים, אבל המחלה תחזור בהמשך במקום אחר בגוף.
מקרים רבים הגיעו אלי עם אבחנה של רופא מומחה בבית חולים שהחולה חייב לעבור ניתוח מידי. כולם הסתיימו בכך שאותם חולים לא הגיעו יותר למנתח משום שלא היו זקוקים לו.
לא לשכוח שתעשיית הניתוחים מכניסה טריליוני דולרים לקופה של תעשיית המחלות ולכן היא מומלצת מאוד להישרדות של בתי החולים ומערכת המחלות (הבריאות).
אתה רוצה להיות קורבן על מזבח הרפואה, או שאתה רוצה ללמוד כיצד אתה יכול לטפל בעצמך ולהתרחק מרופאים ובתי חולים ?

41. מדוע מלווה, בן זוג, צריך לשלם גם כן סכום מסוים ?
עלות עבור כל משתתף שמצטרף למטופל לפגישת הלימוד הארוכה הינה 400 ₪ ולפגישה קצרה – 270 ₪. מרבית האנשים משווים את הטיפול אצלנו לטיפול קונבנציונאלי ששם מורשה מלווה להצטרף למטופל ללא ציפייה לתשלום. טיפול קונבנציונאלי ממוקד בחולה, גלולה, משחה, ניתוח, בדיקה. הטיפול איננו מתיימר להעביר ידע עבור כל אדם וברוב המקרים איננו נותן ידע שימושי גם למטופל עצמו. ד"ר אשחר מוכר ידע מציל חיים ושימושי עבור כל מי ששומע אותו. עבור הידע הזה הוא עצמו שילם בעשרות שנות לימוד ומאות אלפי שקלים. אין לצפות שאדם כל שהוא יקבל את הידע הזה ללא תשלום רק משום שבן/בת הזוג שלו חולים וצריכים את הידע הזה. זה לא הוגן. יש להבין שהפגישה האישית היא סדנת לימוד אינטנסיבית בפני עצמה לכל מי שנוכח בה. השתתפות במפגש היא בעלת ערך לימודי ומעשי גבוה ביותר לכל אדם שיושב במפגש. זכותו של כל אחד להחליט מראש אם הוא רוצה להשתתף במפגש או לא, אבל כל מי שבוחר להיות נוכח במפגש משלם עבור הלימוד. מי שחושב שנוכחותו נחוצה למטופל העיקרי במפגש טועה במידה רבה. עיקר התפוקה של המלווה היא לעצמו. אומנם מומלץ מאד שבן/בת הזוג יצטרפו למפגש כי יש בכך הבעת תמיכה וערך עצום ליכולתו של המטופל להצליח בדרכו החדשה אבל יש בכך גם ערך תיאורטי ומעשי למשתתף עצמו בלי קשר לבן הזוג שעבורו מתקיימת הפגישה. יתר על כן ללא תמיכה של בן/בת הזוג יש חשש שיוצר מתח ביניהם על רקע השינויים.

42. מה ההוכחות לכך שהיגיינה טבעית היא הגישה הטובה ביותר ?
היגיינה טבעית איננה שיטה שהומצאה על ידי גורו או גאון או אדם בעל כוחות ריפוי כזה או אחר. היא איננה שיטה בכלל, אלא מערכת חוקי היקום, הטבע, החיים, הגוף האנושי שעליה מושתתת כל פעולה תקינה של הגוף שלנו. זו השיטה של הטבע להישאר בריאים ולהימנע ממחלות לאורך כל החיים. זו סדרה של צרכים שכל גוף חי זקוק להם בצורה אופטימלית כדי לשמור על קיומו התקין לאורך זמן. ההוכחות לכך הן בשלושה מישורים: הקליני, מחקרי מעבדה ומחקרים אפידימיולוגיים.
במישור הקליני: אין שום שיטה שיש לה יכולות ריפוי מוכחות בדמותם של אלפי ומיליוני אנשים שהבריאו באמצעות כל רופאי ההיגיינה הטבעית בעולם כמו גישת ההיגיינה הטבעית. פשוט, כאשר חוקי החיים והתזונה נשמרים בקפידה הבריאות מושבת לאדם במלוא עוצמתה. אין כמעט מחלה שאי אפשר לרפא אותה באמצעות חזרה אדוקה לשמירה על חוקי הטבע. זה מוכח אצלנו מידי יום מחדש כמו בכל המרכזים של הגישה בעולם.
מחקרי מעבדה: פרופ' קמפבל, אחד החוקרים הבכירים בעולם בתחום הביוכימיה של התזונה, אדם שביצע 300 מחקרים מהגדולים בעולם, הראה שבעלי חיים יונקים אחרים מלבד האדם מגיבים בצורה דומה להשפעות תזונתיות ולשמירה על חוקי הבריאות. גם הם מבריאים כתוצאה מיישום החוקים וסיפוק הצרכים.
מחקרים אפידימיולוגיים: פרופ' קמפבל במחקרו הענק בסין, שנעשה בשילוב 3 אוניברסיטאות בעולם, הראה שבריאותם של מדינות שלמות ושל מיליארדי אנשים בתוכם מאות אלפי כפריים בסין עליהם ביצע מחקר ספציפי תואמת לחלוטין את ההתנהגות הבריאותית והתזונתית שלהם. לא משנה היכן בעולם אתה גר, חוקי התזונה והבריאות חלים עליך בדיוק באותה אופן ותגובות הגוף שלך להפרה שלהם תהיינה דומות.

ד"ר ערן אשחר ערן (N.D, M.P.H )
אתר הבית: www.dreshkhar.com
02-5337245


www.dreshkhar.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר ערן אשחר N.D, M.P.H שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]