חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
להתקרב לרחוקים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יוגה איינגר הריון איינגאר

נושא המאמר: יוגה והריון
מאת: יוגה סנטר - גבי דורון   שמור מאמר למועדפים

נשים רבות מתחילות לעסוק בפעילות גופנית מסודרת דווקא בתקופת ההיריון. המודעות למצב הגוף היא בשיאה בתקופה זו של החיים ויחד איתה מתעצמת תחושת האחריות לתפקוד תקין וטוב יותר של הגוף. במאמר זה נציג את יתרונות התרגול בתקופת ההריון ונסקור את השיטה על היבטיה השונים.


נשים רבות מתחילות לעסוק בפעילות גופנית מסודרת דווקא בתקופת ההיריון. המודעות למצב הגוף היא בשיאה בתקופה זו של החיים ויחד איתה מתעצמת תחושת האחריות לתפקוד תקין וטוב יותר של הגוף. רוב האנשים בעולם המערבי אינם עוסקים בפעילות גופנית מספקת ומבלים את מרבית שעות היום בישיבה. ישיבה ממושכת משבשת את הזרימה הטבעית, החיונית של האנרגיה בגופינו, וגורמת ליציבה לקויה, נשימה שטוחה ולכאבי שרירים מפרקים ושלד.

יוגה היא תורת חיים עתיקת יומין, מקורה בהודו.היא פעילות פיזית מנטאלית ואמצעי מצוין להרפיית וחיזוק הגוף והתודעה ולבניית מרכז פנימי יציב. מתיחת אברי הגוף בתנוחות היוגה השונות תוך התבוננות וריכוז מייצרת זרימת אנרגיה רכה ושוטפת וכך יחול שיפור בתפקוד האיברים הפנימיים וזרימת הדם, שרירי השלד יתחזקו והתודעה תהיה שקטה יותר.
במובן הפרקטי יוגה היא שיטת תרגול העוזרת במניעת מחושים שכיחים כמו כאבי גב, עצירות, בצקות ברגליים ומשקמת את תווך התנועה הנועד לגוף. כמו כן זו הזדמנות לבניית יציבות מבנית עמוקה יותר.

בשיטת איינגאר יוגה ישנה התייחסות מיוחדת לאישה ההרה. ב.ק.ס. איינגאר - מייסד השיטה - הרכיב מחזורי תרגול מיוחדים לזמן חשוב זה בחיי האישה והתאים את תנוחות היוגה לשינויים העוברים על גוף האישה ועוברה. בתו, גיתה איינגאר, גם היא מורה ליוגה בעלת תואר ד"ר ברפואה איורוודית שיכללה ופיתחה את מחזורי תרגול היוגה לנשים הרות. מחזורי תרגול אלה מותאמים לשלבי ההיריון השונים ומבוססים על העיקרון של יצירת מרחב אופטימאלי לתנועה והזנה ברחם האם. כך למשל את אותה התנוחה נתרגל באופנים שונים המותאמים לשלב ההיריון או למצב הגופני והמנטאלי, נכון לאותו היום.

התאמת אופני התרגול השונים בהתאם לצרכים המשתנים מכתיבה שימוש באביזרים (אותם המציא ב.ק.ס. איינגאר) שנועדו לתמיכת חלקים של הגוף.
תרגול התנוחות תוך שימוש באביזרים מאפשר לממש באופן האופטימאלי את הפוטנציאל השלדי והאנרגטי של התנוחה.

במשך תשעת חודשי ההיריון יצטרך גופך להכיל ולהסתגל לשינויים פיזיולוגיים ומנטאליים עצומים. כל מערכות הגוף יסגלו את עצמם לצרכים החדשים, כי כשאת נושמת מעכלת ומפרישה את לא עושה זאת רק למען עצמך אלא גם עבור תינוקך הגדל.
זמן תרגול היוגה הוא הזדמנות לבניית מודעות עצמית עמוקה יותר ומודעות לקיומם של חיים נוספים, המכתיבים את מהלכם, בתוכך. תרגול רצוף ושיטתי של יוגה יאפשר לך להתמודד עם השינויים העוברים על גופך. באופן הדרגתי, ויחד עם שיפור היציבה תחושי מבוססת ומאוזנת יותר בגופך ותודעתך. כמו עץ ששורשיו נטועים היטב באדמה, גזעו יציב בחלל וענפיו חופשיים להתנועע עם הרוח; כך גופך ישתרש בבסיסו ויאפשר לקלילות וחופש לשגשג בפלג הגוף העליון.

השפעת תרגול יוגה היא, אם כן, פיזית, מטבולית ומנטאלית. התנוחות היוגיות הקלאסיות מותאמות לצרכי ההיריון והעובר. בהרבה מן התנוחות ניתן לחוש בשביעות רצונו של העובר מן התרגול, הוא/היא לא מפסיק/ה לרקוד בפנים. המרחב החדש שנוצר עבורו/ה והתנוחות השונות והחדשות שבהם הוא/היא מוצא/ת את עצמו/ה מגרים לתנועתיות ופריסה של האיברים. אין ספק שחוויה משותפת זו, של תרגול משותף והקשבה הדדית, מאד מרגשת.

חשוב להדגיש שההשתתפות בשיעורי יוגה להריון אינה מהווה תחליף לקורס הכנה ללידה (אם את חשה בצורך להשתתף בקורס כזה). במהלך חודשי האימון מתפתחת שליטה בגוף ובנשימה. כמו כן מתעוררת המודעות לכוחו וליכולתו הבלתי רגילה של הגוף. הקשר שנוצר בינך לבין גופך יקנה לך בטחון עצמי ביכולותייך ותחושה של שליטה מוצקה יותר.

איינגאר יוגה – המרכז ליוגה
המרכז ליוגה הוא מרכז ללימוד, מחקר והוראת תרבות היוגה הפועל מזה עשר שנים בנווה צדק. הוא הוקם מתוך כוונה להוות מרכז ללימוד איינגאר יוגה על היבטיה השונים והרחבים.
האתר מרכז מאמרים רבים על יוגה, ומכיל מידע על המרכז.
- איינגאר יוגה – המרכז ליוגה

www.yoga-center.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יוגה סנטר - גבי דורון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]