חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עבודות גמר – המדריך המלא לביצוע מוקפד





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אימון יצירה עיצוב אימון אישי

נושא המאמר: אימון ליצירתיות
מאת: עתליה בן-מנחם   שמור מאמר למועדפים

מוזה זה לא שם נרדף לחוסר עשייה

מה משותף לכתיבת שורה בשיר, כתיבת מאמר מערכת, כתיבת תסריט וכתיבת שורה בתוכנת מחשב?, יצירתיות!. העשייה הכי בסיסית שלנו מבוקר עד ערב אם אנחנו עוסקים באומנות או פקידים בבנק, אם אנחנו מתכננים את סדר היום או עורכים ספר שירה – יצירתיות היא שם המשחק בחיינו. לעתים קרובות עלי לשוב ולהדגיש בפני מתאמנים את המהות המאד בסיסית של היצירתיות, אין זה בהכרח נתון הכרחי רק בתחום האומנויות, היצירתיות היא מנוע הכרחי בחיינו, בלעדיה נדשדש בשעמום ומהר מאד נגיע לעשייה אוטומטית ולא מספקת ולאחריה יגיע חוסר מעש מוחלט.

במיתולוגיה היוונית, תשע ה'''מוזות''' היו אלות היצירה, האמנויות והמדעים, פטרוניותיהם של תחומי המחול, המוזיקה, ההיסטוריה, הספרות, הדרמה ומחזאות והאסטרונומיה.
עיקר תפקידן היה להעניק השראה ליוצרים השונים, בעיקר למשוררים, למוזיקאים ולפילוסופים.

במאה העשרים המילה מוזה הפכה סוג של תרוץ לחוסר עשייה, כולם מחכים ומחפשים אותה, שעות של צפייה מתסכלת, מחכים, ממתינים והיא לא מגיעה. בתוקף היותי מאמנת ליוצרים רבים בתחומי האומנות וגם לעוסקים במלאכות שונות, אני פוגשת בהעדרה של המוזה הסוררת מדי שעה בשעה, אגב היא לא מגיעה היא בלתי מושגת. אני מוצאת את עצמי מחריבה בכל פעם מחדש את מגדל התירוצים המסתתר מאחורי גופה הענוג של המוזה, מה אתם רוצים ממנה? אני שואלת, היא כאן, ממש מעבר לפינה, פשוט תביטו עליה ותנו לה סיבה מתאימה להיכנס ולהיות אתכם. אחרי הסבר כל-כך לא סובלני אני מקבלת מבטים זועפים של "על מה את מדברת?” עם מוזה זה לא ככה למוזה מחכים והיא מגיעה כשהיא מחליטה.

אחרי שנים ארוכות של יצירה מתמשכת ויחסים הדוקים ופוריים מאד עם המוזה המדוברת, אני לא מוכנה לתת יד להשמצה המתמשכת הזו. היא איננה קשה להשגה, היא לא תמיד קפריזית ואין לה שום דבר נגדך. היא פשוט זקוקה, כמו כולנו, לקצת יחס חם, תשומת לב והרבה אהבה. מה שכן, היא שונאת תירוצים, שונאת עצלות ובעיקר ומעל הכל סולדת משקרים והתחמקויות מפותלות.

הכינו לעצמכם תמיד פנקס רעיונות שישכון אצלכם בתיק, וילווה אתכם לכל מקום שתלכו. המוזה, נוטה "לתקוף" דווקא במקומות הכי לא צפויים כמו בראיון עבודה, לפני השינה, מסיבה רועשת, מפגש משפחתי. הפנקס צריך להיות זמין תמיד ולידכם תמיד כדי שכשיגיעו סוף סוף הרעיונות הנכונים המיוחלים לראשכם, לא תפספסו.
לפעמים, כדאי לתת ליצירה לנוח קצת ולנוח ממנה. צאו לבית קפה, צאו להצגה טובה, היפגשו עם חברים והשתדלו לא לחשוב על היצירה לתקופת מה. דווקא אז פתאום מבזיק רעיון הפלא המקדם את עבודתכם.
סיעור מוחות ועשייה אוטומטית, יכולים לעזור. שבו עם דפים וכתבו כל מה שעולה על דעתכם בלי לצנזר ובלי לבקר את עצמכם.

תנו לחברים, אוטוריטות בתחום ו/או אנשים עליהם אתם סומכים ומעריכים את דעתם, את כתב היד שלכם, סקיצות או רישומי רעיונות. ייתכן שיוכלו לעזור או להציע הצעות. אך בשום פנים ואופן אל תתנו את הנ"ל לאנשים ביקורתיים מדי שיכולים להרוס לכם ולהרחיק את המוזה, וכמו שכבר כתבנו, נסו לא להתפאר בעשייה יותר מדי, שלא תימאס עליכם ועל האחרים.
צאו לרחוב, דברו עם אנשים. כמעט בכל יום מתרחשים אירועים מפרים ברחוב, תמונות רחוב, נופים ואנשים שאתם עוברים עליהם בכל יום מבלי לשים לב. תתפלאו אבל גם הסבר של איזו גברת איך להגיע לפינת הרחוב יכול לזרוק אתכם לפגישה המיוחלת עם המוזה המיוחלת.
צאו החוצה וחפשו את המוזה שלכם בין האנשים שתראו ברחוב, בבית הקפה השכונתי,בים, בעבודה, במסיבה. אגב, תשתדלו לא לגשת אליהם ולשאול לשלומה של המוזה היושבת לצידם.
קחו ספר, אפשר ספר שיש בו רק תמונות, או כזה עם כמה משפטים, פיתחו בעמוד מקרי והביטו או קראו משפט ממנו תוכלו להמשיך הלאה.
אווירה: צרו לכם את האווירה המתאימה לכם לדעתכם ליצירה. זיכרו אתם והמוזה זה בנפרד מכל העולם, תדליקו נרות או תכבו אותם, תגיפו תריסים וחלונות ותגבירו לפול ווליום את הדיסק שעושה לכם את זה, תכינו תה, תשתו משקה, תנגסו בשוקולד או תפצחו גרעינים.
עשייה אוטומטית יכולה מאוד לעזור במקרים של תקיעות. עצמו את העיניים ופשוט עשו כל מה שעולה לכם לראש. בלי ביקורת, ללא ניסיון ליצור הגיון. אחר כך תוכלו לעשות סדר בדברים.
צרו בטכניקה הנוחה לכם. אם לדעתכם ההשראה עובדת אצלכם טוב יותר כשאתם מחזיקים עט ולא מקלידים במחשב, כיתבו בעט, אם העיפרון הכי רך בעולם עושה את זה או צבעי ידיים או חומר פלסטי או אולי נייר בצבע ירוק. תמיד תוכלו אחר-כך להעביר את היצירה לחומרים אחרים, או לא.
רבים מדווחים על תופעה של "מוזה אדירה" או השראה דווקא בשעת הדמדומים ממש לפני השקיעה בשינה. נסו למצוא את השעה שלכם. לפני שהעפעפיים נעצמים, הכינו לעצמכם פנקס ועט ליד הכרית, ולפני השינה העמוקה, היכנסו מוכנים לאיזור הדמדומים ובדקו האם יש לכם רעיונות חדשים. היו מוכנים לקפוץ ממצב שכיבה והרדמות, למצב עשייה, חיפשתם מוזה וקיבלתם אל תתנו לה לחכות לשעות הנוחות לכם.



כותבת המאמר :

עתליה בן-מנחם
מאמנת
054-6457308, [email protected]

www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עתליה בן-מנחם שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]