חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
השתלת שיער בישראל - Full Hair Medical





    קישורי טקסט (לפרטים)




עסקים למכירה - פרסם מודעה באתר שוק עסקים ופשוט תמכור את העסק!
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בורסה ניהול תיקים מסחר בבורסה שוק ההון

נושא המאמר: יועצי השקעות לעומת מנהלי תיקים
מאת: אילן באומן   שמור מאמר למועדפים

החלטות לא טובות בנוגע לחסכונות ולהון האישי יכולות למחוק עשרות שנים של עבודה קשה.

כל אדם יודע שכדי להתקדם בחיים יש לרכוש השכלה ומקצוע וכמובן שיש להשקיע שנים רבות של מאמץ רב. אדם עובד קשה כדי להתפרנס ולהרוויח כסף.
באוניברסיטה ובמוסדות השכלה אחרים רוכש לו האדם מקצוע וידע ובעבודתו רוכש ניסיון מקצועי, אולם כאשר הוא מצליח להתפרנס ואף לחסוך סכומים לא מבוטלים אין לו את הכלים הדרושים להחלטה: איך לחסוך? באילו אפיקים בשוק ההון להשקיע, באילו רמות סיכון ולכמה זמן ,ועוד שאלות רבות אחרות.
מובן הדבר שהחלטות לא טובות בנוגע לחסכונות ולהון האישי יכולות למחוק עשרות שנים של עבודה קשה.

יועץ השקעות ומנהל תיק – מה דומה?

בכדי לענות על הבעיה קיימים יועצי השקעות ומנהלי תיקים. אילו הם אנשים שתפקידם לעזור לציבור המשקיעים לנהל את כספו בתבונה בשכל ובזהירות המחויבים עקב התנודות של השווקים הפיננסיים.
הן יועצי ההשקעות והן מנהלי התיקים מחויבים להעניק לציבור ייעוץ מקצוע עדכני נאמן זהיר ונקי מניגודי עניינים.

ומה שונה?

בעוד שיועץ ההשקעות מוגבל בייעוץ בלבד מנהל התיקים מנהל בפועל את נכסי הציבור וזהו הבדל משמעותי ביותר .
ייעוץ השקעות קיים בעיקר בבנקים כאשר זהו חלק ממערך השירותים הכולל שמעניק הבנק(כרטיסי אשראי, משכנתאות, הלוואות וכו")
כך הלקוח המזדמן מגיע אל סניף הבנק ,מקבל ייעוץ מיועץ ההשקעות בסניף,היועץ משוחח עם הלקוח, לומד את צרכיו ואת רמת הסיכון שבו יוכל הלקוח לעמוד, את טווח זמן ההשקעה וכך יכול היועץ לייעץ ללקוח על בסיס הניסיון המקצועי שלו והבנתו את השווקים.
לקוח סולידי ששונא סיכון יקבל המלצה למרכיב מנייתי קטן בחסכונותיו ומרכיב גדול יותר של אפיקים סולידיים כמו שקלים אגרות חוב ומט"ח. ואילו לקוח שאוהב סיכונים ייצמד לאפיקים נועזים כמו מניות לאחר שקיבל הסבר על הסיכון והסיכוי בהשקעה זו.
יועץ ההשקעות יכול להציע ללקוח לרכוש קרנות נאמנות על בסיס העדפותיו אולם אסור לו להעדיף בלעדית את קרנות הנאמנות של הבנק או הגוף הפיננסי שבו הוא מועסק.
בעוד שיועץ ההשקעות נותן ייעוץ ללקוחותיו על בסיס אקראי כאשר הלקוח הספציפי מגיע לסניף אחת לכמה חודשים לעומת זאת מנהל תיקים רשאי בפועל לבצע פעולות בכל עת עבור הלקוח.
כאשר לקוח פותח תיק השקעות בחברה לניהול תיקים הוא חותם על הרשאה לפעול בחשבונותיו למנהל התיקים.
מנהל התיקים מחויב לשאול את הלקוח שאלות שנוגעות להיקף הונו הכללי , רמת הסיכון שבה הוא רוצה, אילו סוגים של מכשירים פיננסיים רשאי מנהל התיקים לפעול, האם מנהל התיקים מורשה לפעול גם בבורסות בחו"ל,וכמובן שבעת פתיחת החשבון נקבעות העמלות וגובה דמי הניהול שיקבל מנהל התיקים עבור עבודתו.
חריגה של מנהל התיקים מהוראות הלקוח ומסעיפיו של ההסכם בין מנהל התיקים ללקוח עשויה להביא את מנהל התיקים לסנקציות משפטיות ואפילו לשלילת רישיונו על ידי הרשות לניירות ערך בנסיבות מסוימות.

מקצועות מוגדרים ומסודרים על פי החוק.

יועצי ההשקעות ומנהלי התיקים הם מקצוע שקיים שנים רבות בשוק ההון הישראלי אולם רק באמצע שנות התשעים הם הפכו להיות למקצועות מוסדרים על פי חוק כלומר מחייבים לימודים מיוחדים , מבחנים שאינם קלים, הכשרה והתמחות של חצי שנה ליועץ השקעות ותשעה חודשים למנהלי תיקים.
חקיקת החוקים שמסדירים את העיסוק בייעוץ ובניהול תיקי השקעות באה בעקבות מפולות שהיו בבורסה פעמים רבות
במפולת של 1994 איבדה הבורסה בתל אביב כ-50 אחוז משוויה הריאלי בתוך כשנה. כאשר המניות הקלות ירדו ביותר מ-80 אחוז באותה תקופה.
ציבור רחב הפסיד את חסכונותיו בשעה שלא היה מודע לסיכונים הרבים שבהשקעה במניות וקיבל המלצות שלא תאמו תמיד את האינטרס שלו.
בתקופה טרום הסדרת העיסוק בייעוץ וניהול תיקי השקעות בניירות ערך היו לא מעט אנשים שעסקו במקצוע אבל היו חסרי השכלה והכשרה כלשהי והיו גם לא מעט מקרים של שרלטנות ושל מעשי נוכלות ושגרמו לנזקים כבדים ללקוחותיהם עד כדי מחיקת כל ההון האישי ואף היו מקרים שבהם לקוחות נותרו עם חובות לאחר פעילות אשראי מוגברת בחשבונותיהם.
כך נוצר הצורך למסד את מקצוע ייעוץ וניהול התיקים.
העוסקים במקצוע מחויבים בבחינות בנושאים כמו: כלכלה ,חשבונאות סטטיסטיקה, מכשירים פיננסיים ומעוף וכמובן ידע נרחב מאד בכל מה שקשור לאתיקה מקצועית.כמו כן ישנה חובת התמחות לאחר המבחנים.כך מובטח לציבור שמי שמייעץ לו או מנהל את כספו יהיה גורם מקצועי ישר דרך ובעל ניסיון .

בשל העובדה שניהול תיקים מחייב מעקב ופיקוח יומיומי על תיק השקעותיו האישי של הלקוח , תהליך שדורש השקעות של זמן עבודה רב מאד מקובל שמנהלי תיקים מנהלים סכומים גדולים יותר.
בשונה מניהול תיקים ייעוץ ההשקעות הוא חלק מהמערך הכללי בבנקים ולכן כל לקוח רשאי לקבל ייעוץ השקעות באמצעות יועץ ההשקעות של סניף הבנק.


* אין לראות את המאמרים כהמלצה כלשהי מאחר ויש תמיד לבדוק על פי חוק את צרכי הלקוח והעדפותיו השונות.

www.revach.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אילן באומן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]